Yuki 00,03,07 |
|
(18.9.2014 13:57:30) on je asi hlavně rozdíl v tom, že někdo, i to dítě, nejen rodič, to řešit chce a někdo nechce
mýmu synovi taky nepomůže papír v tom, že zapomene cokoliv kdekoliv ztratí i sám sebe, ale přesto není špatný vědět, že to nedělá schválně :)))
|
Monty |
|
(18.9.2014 14:00:45) Yuki, ale to vím i bez papíru, že to nedělá schválně.
Juliett, youtubeři jsou lidi, co nahrávají různý vtipný videa na Youtube a mají tam své kanály, který můžeš odebírat, a letsplayeři zas natáčí videa o hrách, jako návody jak hrát.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.9.2014 14:52:57) já to vím, ale učitelka ve škole může mít problém a za zapomínání dávat mínusy, poznámky a případně horší známky, děje se to běžně
ale jinak je to podobně jako s nemocí, můžeš vědět, že máš časo exém, a kašlat na to, nebo můžeš zjisti, po čem se ti to zhorší a chovat se podle toho
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.9.2014 14:59:39) mýmu děcku ale vadí, že je trestaný za něco, s čím není schopný hnout, takže ten fakt ,že ho berou jako schpnýho, ale s nějakým problémem, mu pomhl v jeho vlastních očích, a o to má jít, o to, jak se cítí děcko
|
JaninaH |
|
(18.9.2014 15:23:31) Juillet, musím se smát, ty jsi opravdu nesoustředěná Yuki píše "...takže ten fakt ,že ho berou jako schopnýho", ty jí odpovídáš "děcko s poznámkama nemůže být schopné??"
|
JaninaH |
|
(18.9.2014 15:28:40) To se mi právě nezdá, že bys pochopila, co chce Yuki říct.
|
Rodinová |
|
(18.9.2014 15:30:47) To asi nikdo z nas. To uz by muselo bejt ...
|
|
|
JaninaH |
|
(18.9.2014 15:39:02) No jasně, ale Yuki píše taky, že jde o to, jak se to dítě cítí. To závisí podle mě dost na povaze dítěte. Ten tvůj spolužák to zřejmě bral dobře, ale jiné dítě to může nalomit nebo i zlomit, být považován za neschopného.
|
ronniev |
|
(18.9.2014 16:06:40) Kdo tu mluví o nezralé osobnosti? Jde o to, že dítě má pocit, že je mu křivděno, protože ze svého hlediska dělá, co může, z hlediska učitelky to ale vypadá jako lajdárna. Učitelka pak hodnotí špatně to, co by třeba mohla přejít, kdyby věděla, že dítě má... XYZ, já se v těch diagnózách nevyznám.
|
|
|
|
Žžena |
|
(18.9.2014 15:45:41) Dítě má nějaký problém a jeví se jako neschopné (lakonicky řečeno), proto, aby se dokázalo, že je schopné, je třeba MU POMOCT. A aby se mu dalo pomoct, je potřeba nejdřív zjistit, jaký problém vlastně má (tj. diagnostikovat ho) a na základě toho se pak můžou použít různé metody, které problém řeší. Ta diagnóza není ta cílová meta. Ta diagnóza je jen prostředek, cílem je zlepšení stavu. Pokud dojde u dítěte díky nějakým kompenzačním metodám dys poruchy apod. ke zlepšení, kdy je spokojenější jak to dítě, tak okolí, tak promiň, ale do toho nemáš co vrtat. Tebe nikdo nenutí svému dítěti v čemkoli pomáhat, jinej rodič to třeba rád udělá, když má pocit, že se jeho dítě zbytečně trápí.
|
Rodinová |
|
(18.9.2014 15:48:26) Ja proti pomoci detem s nejakym hendikepem tohoto typu nic nemam. Jen mam pocit, ze podstatou lidskeho zivota je, ze nikomu nejde vsechno a je potreba se s tim nejak vyrovnat. I to "vyrovnani se" je soucast zivota a velka zkusenost.
|
Žžena |
|
(18.9.2014 15:54:37) "nikomu nejde vsechno a je potreba se s tim nejak vyrovnat" V tom máš pravdu, ale není to totéž, jako rezignovat na vzdělání u dítěte se SPU. Když někdo není šikovnej na malování, tak je to v klidu. Když je těžší dyslektik, může to úplně blokovat vzdělávací snahu i ve směrech, ve kterých by to dítě normálně zvládalo. Protože si třeba nezvládne přečíst ani to zadání do matiky nebo jakékoli materiály do jiných předmětů. A přitom použitím konkrétních technik se tomu dá napomoct. Je to věc, která se dá řešit.
|
Rodinová |
|
(18.9.2014 16:04:48) Nemam naprosto zadny osobni zkusenosti s detma s poruchami dys. Pokud se jim da pomoci a je to k necemu, tak super. Jen jsem chtela rict, ze i detem (nasledne dospelym) bez takovych poruch nejde vsechno a nejak se s tim musi vyrovnat, a ze to povazuji za soucast zivota.
|
|
Žžena |
|
(18.9.2014 16:11:50) Rodinova, SAMOZŘEJMĚ že dětem s dys poruchami se dá pomoct. Tak jako se dá pomoct dětem slabozrakým, nedoslýchavým nebo barvoslepým, aby se mohly vzdělávat. U slabozrakýho dítěte by sis taky neřekla "jde mu zpěv, ale nevidí na půl metru, tak holt v tělocviku to nevytrhne a na tabuli taky neuvidí a knihu si samo nikdy nepřečte, ale co už, v něčem je lepší a v něčem horší", když to jde řešit brýlemi a kompenzačními pomůckami (čtečky s velkými písmeny apod.), ne? Ale jsme zase u toho: aby se dalo pomoct, musí se nejdřív diagnostikovat.
|
Rodinová |
|
(18.9.2014 16:18:30) Dyt ja to nezpochybnuju, klid jen s tim nemam zkusenosti, jak jsem psala. Mozna jako tupounek vypadam, ale zas takovej nejsem Presto trvam na tom, ze kazdymu neco nejde a i kdyz pomuzem detem se specifickou poruchou, stejne jim neco pujde vic a neco min jako kazdymu.
|
Žžena |
|
(18.9.2014 16:41:09) Rodinova, pro představu: dnes už je celkem snadné udělat si představu, o čem je třeba takové dyslexie. Zkus si třeba vygooglit obrázky k pojmu "what dyslexic see". Ta porucha obnáší, že člověk ta písmenka na papíře vidí rozmazaný, rozházený, zdvojující se, převrácený atd. Je to, jak kdybys měla číst knihu, se kterou ti někdo jinej třese, nebo ve které jsou písmenka pootáčený nebo popřehazovaný, nebo rozpitý. Mozek musí vynaložit velké úsilí na to, aby vůbec z takového chaosu "vyextrahoval" smyslupný text. Vnější projevy jsou pak třeba takový, že dítě čte jako hotentot, a nebo třeba není schopno vnímat smysl psaného textu, protože maximum mentální kapacity musí věnovat prostému dekódování toho guláše, který vidí. Není to problém v inteligenci, není tím zasažený intelekt, ale je tím zasažena nervová cesta, jakou se informace dostávají z oka do mozku, aby je mohl dále zpracovávat. No a tomu se právě dá pomoct. A když se pomůže správnými technikami s tím, aby do mozku ta písmenka dorazila v lepším uspořádání, umožní to tomu dítěti s nimi pak už normálně pracovat, tak, jak nám to přijde samozřejmé.
|
Rodinová |
|
(18.9.2014 16:46:20) Chapu. Co driv? Takovy deti nebyly nebo byly v mensim mnozstvi nebo z nich proste byli propadlici a lemplove, co sli na zednika a nejak se to neresilo? Se totiz nejak mnozej
|
Žžena |
|
(18.9.2014 16:51:30) Dřív byly tyhle děti hojně škatulkovaný jako propadlíci a lemplové. A pokud vyloženě nepropadaly, tak si aspoň vyslechly, že to flákaj, málo se snaží atd. Některé měly štěstí na vnímavý lidi kolem, dalo se natrefit na techniku, která pomohla. Ale žádné systematické řešení. To ostatně do značné míry platí i dnes, protože hodně učitelek stále jede v režimu, jaký tu nastiňuje Monty, že je to prostě přirozená blbost "na něco", se kterou si dítě má samo poradit, a že běhání s tím po poradnách a psycholozích je jen zpovykanost hyperprotektivních matek.
|
Monty |
|
(18.9.2014 16:59:27) Žženo, chodila jsem na normální sídlištní základku. Během těch osmi let odešli do pomocný školy dva žáci, protože nezvládali výuku. Všichni ostatní tu základku zvládli, někdo s dvojkama, někdo s trojkama, na druhém stupni měl třeba někdo i čtyřky, ale když budu brát ty, co odešli do zvláštní jako děti s "dys" poruchami, které by tam třeba nemusely, jsou to dvě děti z třiceti žáků ve třídě. Dneska má nějaké "dys" polovina třídy jen proto, že taková možnost existuje, pořád se o tom mluví a je to "in". Nevím jak ty, ale já si nemyslím, že během tří desetiletí vzrostl počet skutečně "handicapovaných" dětí, tudíž si musím myslet to druhé - že jde o kontraproduktivní aktivitu hyperprotektivních matek, které si nechtějí připustit, že by jejich dítě na něco nemuselo být nejchytřejší ze všech.
|
Rodinová |
|
(18.9.2014 17:01:08) To je to, co by me skutecne a bez emoci zajimalo...stoupa objektivne pocet handicapovanych deti?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.9.2014 17:11:56) přesně tak, víc zachráněných nedonošenců, víc škodlivin v e vzduchu,... a lepší diagnostika, to všechno může za víc diagnóz
ale i větší stres a snaha nebýt pozadu, protže dnešní spoelčnost je dravá a život je mnohem rychlejší než dřív
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.9.2014 17:09:15) když budu brát ty, co odešli do zvláštní jako děti s "dys" poruchami
omyl, tyto děcka s normální inteligencí ani před 30 lety do zvláštních škol nechodily, jen prostě neuměly číst a i učitelé se jmim posmívali, doma je mlátili za špatný čtení a nutili je ve škole číst před třídou nahlas - doslova trápení dětí, nic víc
zažial jsem takovýho spolužáka, dost chytrý kluk, ale z dnešního pohledu silný dyslektik, kterýmu nikdo nepomohl a on z toho koktal čím dál víc
pořád se o tom mluví a je to "in"
konečně se o tom m,luví, stejně jako se konečně mluví o tom, že nadaný děcko potřebuje podporu, konečně se mluví o tom, že nejsou všicni stejně průměrní a že by to bylo "in", to teda není, jen je to věc, o které se konečně mluví a začíná se řešit
já si nemyslím, že během tří desetiletí vzrostl počet skutečně "handicapovaných" dětí...
zajímavý je i nárůst dětí s AS a to prostě nevymyslíš, nějaký důvod k tomu asi je. Ty děcka s AS jsou a opravdu jsou jiný a maí problém, přitom já ze svýho dětství nepamatuju jedinýho člověka, který by se podobal AS, přitom teĎ najdeš snad v každé třídě nějakýho, ano, opravdu jich zázračně přibylo a těžko říct, co všechno zato může
kontraproduktivní aktivitu hyperprotektivních matek
tvoje oblíbený spojení, ale představ si, že jsou i matky, který se sanží přijít na to, proč má dítě problém a snaží se pomoct najít mu řešení, jednoduše se sanží pomoct svýmu dítěti, což by mělo být normální
si nechtějí připustit, že by jejich dítě na něco nemuselo být nejchytřejší ze všech.
zase omyl, moje děcko nemusí být na všechno nejchytřejší zs všech, ale pokud vidím, že je to děcko chytrý, tak mě zajímá, proč má někde problém a jak mu pomoct ten problém vyřešit, aby ho tento problém nebrzdil tam, kde ho brzdí
|
Monty |
|
(18.9.2014 17:17:31) Yuki, tak já ze svýho dětství pamatuju i děti, co by dnes byly diagnostikovány jako AS. Takové ty opravdu těžké autisty jsme nejspíš za totáče nevídali proto, že byli v ústavech. Nepopírám, že se díky pokroku v medicíně ve smyslu umělá oplodnění, zachraňování těžce nezralých nedonošenců atd. ten počet o něco navýšil, otázkou je, jestli se na druhé straně dnes nediagnostikuje každá blbost, která se dřív brala jako "svéráz" nebo "podivínství".
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.9.2014 17:22:18) jenže není škoda, pro děti i pro jejich rodiny i pro celou společnost toho "podivína" zavřít do ůústavu jen proto, že ho neumíme správně učit, že neumíme diagnostikovat a pak poradit jak s ním dál? on navíc můžře ten podivín Sheldon nakonec vymyslet něco, co nám "normálním" může usnadnit nebo zachránit život - a přesně proto všechno je ptořeba tu správnou diagnostiku a následně správnou péči o ty, kdo dřív byli označovaní jako podivíni
stejěn tak děcko s dys může v budoucnu být výborný doktor, nebo může cokoliv jinýho, nemusíme ztrácet mozky jen proto, že se to přece nidky nedělalo tak jak dnes
a když si to vezmeš jen pro toho jedince a ne pro spoelčnsot lidí, tomu jednomu je opravdu nesrovantelně lío doma v rodině, ktrá ví, jak s ním zacházet, než v ústavu
tak začni trochu myslet a neomezuj se jen na to, že TY to nepotřebuješ
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.9.2014 17:23:29) pardon za překlepy, mám ztuhlý prsty
|
|
|
Žžena |
|
(18.9.2014 17:23:58) Monty, i kdyby se dnes diagnostikovala každá "blbost", čím konkrétně to "narušuje Tvoje kruhy", že do toho jiným matkám chceš kecat? Tebe nikdo nenutí nechat si "odiagnostikovat" svoje dítě. Nevidíš v tom smysl, na to máš právo, a se svým dítětem se zařídíš podle sebe. V čem Tě dráždí matky, pro které třeba to "razítko" přinese do života nějaký to pozitivum? Třeba je to první trochu nadějná věc, co o svým dítěti od okolí slyší, když jsou zvyklý na hodnocení "lempl a harant nevychovanej". Vždyť jim to přej
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.9.2014 17:25:12) já mám trochu pocit, že Monty si sama před sebou zdůvodňuje, proč ona to nedělá
ale pššššt, ona to popře :))
|
Monty |
|
(18.9.2014 17:27:03) Yuki, snažím se nedělat nic, co pokládám za zbytečný.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.9.2014 17:28:14) ale jsou jiní, kteří to za zbytečný nepovažují
|
|
|
|
.Katka |
|
(18.9.2014 17:52:59) Že? Taky mi přijde zajímavé, jak se tady Monty do těchto diskusí o škole, nadání a poruchách tak pravidelně zapojuje, když jí je přitom jasné, že je to všechno k ničemu a ona to nepotřebuje.
|
|
|
Monty |
|
(18.9.2014 17:26:34) Žženo, proč by to mělo narušovat moje kruhy? To mi nemůže něco přijít úsměvný nebo zbytečný jen tak? Je to asi na stejné úrovni jako věřit na horoskopy. Nevěřím na ně, někdo jiný na ně věří a já mu řeknu, že podle mne je to blbost. Osobní zainteresování na tom žádné nemám, to snad není bezpodmínečně nutné.
|
Žžena |
|
(18.9.2014 17:39:08) Monty, dobře že jsi zmínila ty horoskopy. Jelikož na "ezoterická" témata reaguješ vesměs neutrálním ignorováním, maximálně stručnou sarkastickou glosou, zato na témata ohledně vzdělávání dětí vždycky plamenným diskutováním na téma "vzdělání svého dítěte naprosto nehodlám jakýmkoli způsobem řešit a matky, co to dělají, jsou k smíchu", tak se nediv, že z toho tady někdo (zajisté mylně) vydedukuje, že je to téma pro Tebe ve skutečnosti nějakým způsobem atraktivní, možná až osobní.
|
Monty |
|
(18.9.2014 17:49:05) Žženo, tak asi proto, že s dětmi přicházím do styku častěji než s astrology a esoteriky, takže ty následky vnímám o něco zřetelněji?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.9.2014 17:50:16) no počkej, ale tobě jsou ty následky přeceukradený, nebo to chápu špatně?
|
Monty |
|
(18.9.2014 17:51:45) Yuki, no, je mi těch dětí občas dost líto, ale v principu mi to samozřejmě může být ukradený stejně jako to, co má dělat ve středu 15. zrozenec ve znamení Raka, máš pravdu.
|
Monty |
|
(18.9.2014 18:20:39) Šuplíku, takový už nejsou, papíry z PPP mají všechny.
|
kosatka2 |
|
(18.9.2014 18:38:16) no on je trend neposílat "normální" děti do "zvláštní" školy. akorát starým stylem výuky 30 dětí ve třídě je to jistě masakr, pokud se s dělmi nepřelejou i prachy a metody (ve zvláštní škole je dotace dítěte na hlavu větší, než na běžné, může být méně dětí ve třídě apod.)
|
|
.Katka |
|
(18.9.2014 19:09:02) Ty lejstra maj buď proto, že je tam poslala sama škola nebo školka, případně proto, že dítěti něco nešlo a učitelka to nedokázala nebo nechtěla řešit. Rodiče bych z toho neobviňovala. V ideálním případě by učitelky/školy měly podle mě aspoň část poruch učení diagnostikovat a reedukovat samy a do poraden posílat jen komplikovaný případy, s kterýma si neporadí. Ani by ty nálepky nebyla potřeba, učitelka by v těch lehčích případech řekla: "vašemu dítěti nejde to a to a budeme to řešit tak a tak", nikoli "zajděte si do poradny, bez papíru nemůžu nic dělat".
|
|
|
|
|
|
|
|
Žžena |
|
(18.9.2014 17:54:25) A ty děti s diagnózou, co je tak často potkáváš, jsou nějakým obrázkem degenerativního působení diagnostikování dys-poruch na současnou mladou populaci, že máš vážnou obavu o světové blaho, které je existencí psychologů systematicky narušováno? Protože třeba to, čím matky své bobánky krmí, tu neřešíš...
|
Monty |
|
(18.9.2014 17:56:18) Žženo, zas nemám tolik času, abych se mohla pohoršovat úplně nad vším.
|
|
|
|
|
Dana |
|
(18.9.2014 18:58:24) Monty, ještě bych k tomu přidala slepou důvěru k homeopatii, ta je dnes také in. A jsou tací, kteří si na této blbině dobře mastí kapsy.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.9.2014 19:02:27) ještě nedávno se tu mluvilo o nesmyslnosti akupunktury, o nesmyslnosti bylinek, o nesmyslnosti kdoví čeho všeho ještě a ono se asem ukazuje, že ty nesmysly tak nesmyslný nejsou - že jim jenom nerozuíme a že to třeba je něja kjinak
neodsuzovala bych nic, ani tu homeopatii, už proto, že třeba přstože tomu nějak jako chemik nevěřím, tak jedny homeopatika zabraly na synovo špatný usínání, poradila to doktorka a ájá jsem až pak zjistila, že je to homeopatikum stejně tak na hlasivky manžel používá něco, co fakt pomáhá, lí než nejhomeo - takže neříkám, že mám slepou důvěru, ale už nemám nedůvěru
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.9.2014 19:03:57) mimchodem kolem přelomu předminulýho tisíciletí byly zakázaný pitvy, taky to bylo nesmyslný a zbytečný a přesto se našel někdo ,kdo ten zákaz a nedůvěru porušil a moc dobře udělal :)
|
|
|
|
|
Monty |
|
(18.9.2014 18:12:47) Eeko,
|
|
.Katka |
|
(18.9.2014 18:42:25) Psát červenou? Tak ta uřvaná matka má samozřejmě pravdu, v zákoně to není a pochybuju, že ve školním řádu ano. Kdyby to učitelka dovolila, tak by to třeba holka chvíli zkusila a pak by se ráda vrátila k modré....
|
.Katka |
|
(18.9.2014 18:56:53) No vlastně proč ne? Máš docela dobrý nápady. Zrcadlové psaní - prima zábavná aktivita, parkrát jsem to dokonce viděla použité v literatuře, ke knížce bylo přiložené zrcadýlko - tak jako navazující aktivita po čtení téhle knížky? Zprava doleva - jsou na světě jazyky, které se píší zprava doleva, to určitě děti překvapí. Vlastní abecedu - taky nic nového, bylo to přímo použité v jednom opakovacím sešitu na prázdniny jako druh zašifrování textu, taky dobrá činnost na výtvarku. A naučí se z toho, že jednotný způsob psaní a jednotné písmo má svůj důvod, jinak bychom si nerozuměli.
Psát barevně taky může být způsob, jak dětem trochu zpříjemnit nudný nácvik psaní. S počtem dětí ve třídě to nemá co dělat.
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.9.2014 18:58:11) ale to je blbost, možná jsi taky prošla obdobím kolem 12 let, kdy děcko zkouší různý psaní, naležato, sklon doprava, doleva, velký, malý , černě, zeleně - no a co? tady je blbost učitelky to nedovolit, a nebo vysvětlit, že když bude psát děcko červeně, tak se pak nevyzná v opravě, a učitelka snad umí děcku vysvětlit, žeje něco jako domluva, ale pokud na om trvá... tak moudřejší ustoupí, v blbosti určitě
děcko to přestane bavit a bude pokoj
ale zpátky k tobě - tys taky bya s dcerou v ppp, asi jsi od toho něco očekávala, ne? očekávalas nějaký výstup, nějakou zorávu, aby se k děcku chovali tak, aby ono nemělo potíže a učitelka aby věděla, jak se domluvit, jk neublížit, aby to děcku k něčemu bylo, a ze stejnýho důvodu tam jdou i osatní je na ppp, jak tu zprávu pak napíše a taky co vlastně zjistí
že jsou rodiče nesoudní, to je jiná věc, ael proto mají jít do ppp a ta má dát zprávu, která je k něčemu
četla jsem hodně zpráv z jedné ppp, který byly jak přes kopírák, pak jsem rodičům doporučovala jinou ppp, kde mám dobrou zkušensot, tam zpráva opravdu vypovídá o stavu a je tam i diporučení ,který je k něčemu
stejně jako potkáš špatnáýho doktora, tak potkáš i špatnýho psychologa v ppp a stejně jako můžeš jít jinam u doktora, můžeš i v ppp, není problém
podstaný ale je to, že očekáváš nějalu pomoc nebo aspoň radu, protože ti záleží na děcku
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.9.2014 20:23:01) logopedie ale není ppp a navíc ty nikomu nemusíš zprávu logopedky dávat, takže to moc nechápu,
já třeba vím od logopedky syna, že se u něho spletla, že on tu diagnózu má, ale že to není potřeba řešit, jestli o to já nestojím kvůli škole. On si ve škole dokáže pravděpdobně najít svý místo i s výraznou vadou řeči, takže pohoda. Kdyby ale měl mít problém, třeba v angličtině, kdyby narazil na učitele blbce, tak bych za ten papír byla ráda, protože s tím syn nic nenadělá.
stejně tak (ne)má papír na AS, vystačíme si s tím, co víme, dokud to školy berou na vědomí od nás jako rodičů a nepotřebují papír, tak ho nemáme, ale v okamžiku, kdy bude problém, tak si zajdu k psycholožce, aby mi tu zprávu napsala. Je to o domluvě a o tom, co potřebuje děcko
možná vaše logopedka usoudila, že je nějaký problém, který bys měla jako rodič znát a který by mohl dělat potíže ve škole, ale je na tobě, jetli zprávu logoledky nebo i ppp do školy dáš nebo nedáš, i když ti ji vydají, ty ji použít nemusíš (bohužel, pak se rodiče vztekají, ale zprávu dají ošizenou, začerněnou nebo vůbec)
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.9.2014 20:29:12) jinak k matce - ano , je to matka nesoudná, ale i s tím musíme ve škole umět pracovat, někdy to jde hůř, někdy líp, ale pokud to jde fakt blbě, může nám pomoct i vdení školy, učitelka může požádat o schůzku s rodičem a ktou s ředitelem školy případně se školním psychologem, s kolegyní..., abny maminku přesvědčili, že jejímu potomkovi nidko neubližuje a že to, co se dělá, má nějaký důvod. a pokud chce něco navíc, ať teda orokáže, že to nutně potřebuje, pak to může škola vyžadovat od ppp i doslovně, ale to už jsou fakt extrémní případy - i kydž se stávají
můj syn v 1. třídě taky strašně chctěl psát červeně, vysvwtlila jsme mu, že by to vypadalo, že má všechno blbě a dostal by pětku :) kdyby to takt ořekal učitelka tomu děcku, tak by sklaplo stejně, jen to chce zkusit to řešení najít, děcko by t opřestalo chtáít, přestalo by doma mamince fňukat, že něco chce a maminka by přestaal mít potřebu to řešit s učitelkou - je to jak o kohoutkovi a slepičce,. ale školství je práce s lidma a přinejmenším polovina práce je práce s rodinou, bohužel se na to zapomíná, zapomínají na to učitelé i rodiče, ta spolupráce je nutná, od školky po dospělost, nebo aspoň po dobu povinné školní docházky, nebo dokud si děcko nechce začít řešit věci samo
|
|
|
|
Anni&Annika |
|
(18.9.2014 19:08:18) zrcadlove jsem si psala poznamky ja...ale ja to umim i cist a pise se mi to lip. Jsem levak...ale az na stredni. Nikdo s tim problem za totality nemel. Hlavvni vec, ze jsem pri zkouseni umela Jinak ta cervena mi prijde mimo...a nebo...musela by ucitelka opravovat cernou, neb cervena je hodne vyrazna. Ja bych ji nechala at ma maticka klid a chyby bych opravovala cerne Boze Eeko....to je des, kdyz to tak od tebe ctu. Mam jednu znamou, co se po najezdu takovych rodicu zhroutila....kluk a ADHD? ja fakt tyhle poruchy neznam, asi to mam napsane spatne. Rodice usoudili, ze dite leky nepotrebuje, ze je holt trochu zivejsi /coz bylo podle nich prirozene/, takze kluk triskal celou tridu /vcetne meho ditete/. Zazila jsem jeho chovani a teda...byla bych na chocholouska. No a kdyz ucitelka protestovala, byla na ni poslana kontrola. Nakonec se za ni postavil i reditel, tak byla poslana kontrola i na nej.... Kluk by se neucil spatne, ale rodice prohlasili, ze je znamky nezajimaji, ze studium je k nicemu a ze ve fabrice se da vydelat penez dost a ze oni sami maji penez nazbyt. Rodice jsem videla na predskolni schuzce...tatinek rikal, ze si pani ucitelka uzije, ze jejich dite bylo uz vylouceno z nekolika skol
|
|
|
|
|
|
|
|