Alena | •
|
(2.10.2013 19:05:28) Proc myslis, ze waldorf nevyhovuje pozadavkum jasnych instrukci? Vsichni delaji ve stejnou dobu to same. MOntessori vyzaduje dost smysl pro zodpovednost, planovani, samostatna volba, to mi prijde uplne nevhodne.
|
Eržika. |
|
(2.10.2013 19:29:52) Tak můj syn má všude doporučenou MNT - protože se pracuje na pomůckách, jevy si může osahat a vidět, když složka řeči a sluchového vnímání není optimální.
|
Alena | •
|
(2.10.2013 20:12:20) Aha, muze byt, a ucitelka k tomu dodava nejaky pevnejsi ramec nez u ostatnich?
|
Eržika. |
|
(2.10.2013 20:26:38) Aleno, tak mají plán "elipsiček" s učivem, které musí splnit. Učitelka kontroluje, jak jsou daleko. No a toho mýho kontroluje častěji. Naštěstí jich je vě třídě méně, tuším 15.
|
|
|
Tragika |
|
(2.10.2013 20:14:03) Jazyků na waldorfu bych se neobávala. Několik známých tam má děti a ty ve čtvrté třídě neřeknou anglicky a německy ani slovo. Učí se sice x let, ale jen písničky. ,,Když ani ty neumím, tak jen otevírám pusu." To jsou slova jednoho žáka WŠ. Pokud nevezme rodič vzdělávání do svých rukou, má dítě velmi chabé základy. S waldorfskými dětmi jsme dost v kontaktu a když např. můj prvňák pustí do debaty ohledně školního učiva, dívají se na něj děti o x let starší jako na mimozemšťana. Syn ale zase neumí jiné věci, které oni zvládají - plést, háčkovat, tkát........
|
K+H | •
|
(2.10.2013 22:06:53) Tragiko- tak nevim s temi jazyky, ale u nas na WS, kde se uci aj i nj uz od prvni tridy, teda i prvnaci po pouhem mesici vyuky nejaky to slovo reknou;-) A taky by me opravdu zajimalo- bez ironie- na jaky ucivo z prvni tridy valej o nekolik let starsi zaci waldorfu oci?
|
taky | •
|
(3.10.2013 12:42:44) tak Tragika už možná nedorazí, ale já si to představit dovedu.. Když mojí čtyřleté dceři jedna waldorfačka řekla, "neboj, ve školce po tobě nikdo znalost barev chtít nebude", nebo když mým waldorfským známým vadí, že ve státní školce děti po procházce jako "vstupenku" do budovy musí říct něco z právě probíraného tématu.. , např. jméno jedné kytičky, princezny, stromu.. apod.., pro ně je to už neúnosné zatěžování informacemi... Pravda moje info o tomto vzdělávání končí někdy zhruba druhou třídou, nejprve nadšení, omámená tzv. waldorfskou vatou, časem postupné opouštění .., jsem ráda, že tam děti nedávám.. A zájem wald,. rodičů o vzdělání je bych řekla právě veden jen tím směrem divadelním, hudebním tanečním, mladého chemika, fyzika, nebo matematika tam asi moc lidí nepodporuje.. Ale pokud K-H máš lepší zkušenosti, sem s nima...
|
K+H | •
|
(3.10.2013 15:13:03) taky- no, ja mam zatim zkusenosti malo (prvni trida), takze jen to, co jsem popsala...Omamena si nepripadam (a vubec jsem dost mozna nedostatecne waldorfska:). Pro me je teda dulezita ta socialni stranka, hodne tam pracujou na tom, aby z tridy vybudovali spolupracujici partu, coz se mi libi, stejne jako fakt, ze tam berou zaky s respektem, coz je na nich hodne videt (kolem jsou dalsi skoly, vidim mraky deti kazdy rano, tak mam srovnani). Je pravda, ze vedomosti jsem moc neresila, protoze nase dite se uz naucilo leccos dopredu. Ale koukala jsem na vzdelavaci plan a porovnavala s nasi mistni skolou- a meli by umet ve vysledku to samy (resp.v matematice treba vic, kdyz teda nebudem rozmazavat tu fletnu a pleteni,-) ). Urcite ale zalezi na konkretni WS, v tomhle smeru srovnani nemam.
|
|
|
|
|
|
|