| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Porucha řeči - psychologické vyšetření a co dál?

 Celkem 40 názorů.
 NL 


Téma: Porucha řeči - psychologické vyšetření a co dál? 

(14.11.2011 22:35:08)
Ahoj všem kdo sem vstoupí. Zajímali by mě zkušenosti rodičů co absolvovali se svými dětmi psychologické vyšetření a v případě diagnózy co se dělo dál.
Jsme po vyšetření a dneska mi dorazila zpráva od psycholožky. Před nedávnem (cca 5 měsíců) jsme absolvovali vyšetření u jiné psycholožky, ale to bylo celé takové divné a následně i po radách logopedky jsem se rozhodla zajít jinam a přímo tam, kde se specializovali na poruchu řeči a vše co jsem si dosud jen myslela se potvrdilo.
Takže u nás diagnoza zní: expresivní porucha řeči (expresivní vývojová dysfázie), dominuje fonologicko syntaktický syndrom. ADHD, susp. vývojová porucha motorické funkce. Známky nerovývojové nezralosti. Vývoj lateralizace neukončený .- lateralita motoricky i senzoricky nevyhraněná, nedostatky v koordinaci jemné motoriky.
Doporučení - komplexní neurologické vyšetření dítěte, zvážení možnosti rehabilitace motoriky.
Zajímalo by mě jak takové neurologické vyšetření vůbec probíhá?
Absolvovali jste s dětmi rehabilitaci motoriky?
S tou lateralitou jsem si myslela, že už má dcera převahu pravé ruky, ale po těch testech je to stále nejasné.
Jinak mojí holčičce je 4,5 roku.
No a celkově nevím zda mám být ráda, že už je to vyšetření konečně za námi a potvrdilo se co jsem si myslela a konečně vím na čem jsme a co případně dělat anebo se mám ještě víc zlobit na dětskou doktorku, která to všechno viděla jen jako takové roztomilé dětské žvatlání (výměnu pediatra zvažuji, ale není to tak jednoduché sehnat někoho), psycholožku u které jsme byli poprvé, která neměla zkušenost s poruchou řeči a zlehčovala to. No nic, jdu se asi odložit pomalu ke spánku. Za příspěvky děkuji, přečtu, odpovím.
 Maťa. 


Re: Psychologické vyšetření a co dál? 

(14.11.2011 22:49:13)
Moj syn má 6 rokov a vyzerá to na zkríženú lateralitu mimo iných vecí už diagnostikovaných. Neurologické vyšetrenie sme absolvovali, máme za sebou EEG, navštevujeme rodinnú psycholožku (ale celá rodina i s bráškou - psycholožka nás berie ako celok).

Snažíme sa dodržiavať jej rady, syn sa vyvíja a postupne sa to zlepšuje, aj keď pomaly. Dokonalé to nebude nikdy, s tým sme sa museli zmieriť. Inak teda chodí do školky, ktorá je zameraná na logo, takže absolvuje aj pravidelnú každoročnú logopedickú depistáž.
 Maťa. 


Re: Psychologické vyšetření a co dál? 

(14.11.2011 22:50:31)
Inak čisto za seba, som rada, že viem, s čím pracovať. Horšie bolo to tápanie predtým.

Pojdem už tiež do hajan, zajtra ma čaká náročný deň:-)
 NL 


Re: Psychologické vyšetření a co dál? 

(14.11.2011 22:52:35)
Tak dobrou a díky za odpověď ~:-D
 Majákova 


Re: Psychologické vyšetření a co dál? 

(14.11.2011 23:16:20)
GD, a jak se tato porucha projevuje? Dcera málo mluví nebo mluví dost, ale nejde jí rozumět? Ta zhoršená motorika se projevuje jak?
 NL 


Re: Psychologické vyšetření a co dál? 

(15.11.2011 7:42:23)
Do 3 let mluvila málo. Po 3 roce řekla konečně větu o cca 4 - 5 slovech. Ve 3,5 letech se rozmluvila. Jenže málokdo jí rozumněl (i teď s tím bývá hodně problém). Když byla malá, tak si slova zkracovala, říkala začátky a konce slov. Od minulého roku kdy začala mluvit, tak mluví občas v infinitivu, občas nám vyká, některá písmenka jí nejdou (F a V se teď naučila - docela pokrok), ale K (říká T) tak to jí nejde vůbec a nemůžeme na to přijít jak jí to naučit. L (říká H) jí dělá problémy a těch písmenek je více. U dlouhých slov zpřeházela hlásky. Nepoužívá předložky a logopedky říkala, že i zvláště tvoří věty.
Co se týče jemné motoriky, tak to vím, že jí moc nejde. Kreslení zatím nic moc, teď začala kreslit postavu. Vybarvování obrázků teď už to je konečně barevnější (dříve vybarvila jednou barvou). Bylo hodně začárané, lepší se, ale stále to není ono a navíc jí to nebaví. Koupili jsme jí i skládání o Hamy, aby se na tom cvičičila, občas jí to baví. Hrubá motorika, tak ta mě teda nenapadla, že je také nevyvinutá. Je pravda, že Nelinka je neobratnější a že jí třeba na odrážedle trvalo se chvíli naučit. Na kole skoro nejezdí, to jí nejde. Když zkoušela koloběžku kamaráda a prosila mě, že jí chce taky, tak jsem si říkala, že to má ještě hodně času - nejde jí to. Hod míčem - no taky to není ono, ale pro nás jako rodiče i tento stav už je dobrý. My to prostě posuzujeme jinak.
A k tomu rozumění. I já jako matka kolikrát hodně přemýšlím co říká. Cizí lidé ti s tím mají fakt dost problémů. Manžel o víkendu se kolikrát ptá co řekne. Já jí rozumím nejvíc, ale i mě častokrát překvapí.
 NL 


Re: Psychologické vyšetření a co dál? 

(15.11.2011 8:57:09)
20 minut v klidu, no tak to bude hustý. Jedině snad s nějakým DVD na klíně, to by snad i šlo.
Gigo prosím pěkně můžeš mi poslat kontakt do emailu? Já to zkonzultuji s dětsku a logopedkou a pak budu vybírat kam případně jít.
 Pawlla 


Re: Psychologické vyšetření a co dál? 

(15.11.2011 6:16:44)
GD,dál nic,my k psycholožce chodíme,i napsychiatrii,je to o tom,že si se synem popovídají,pak se mnou,většinou jsou spokojené,žádné rady nedostávám,jen pokud se na něco zeptám a to je vlastně i rada pro Tebe,ptej se a ptej na všechno co nevíš,je samotné nenapadne všechno říct.~x~
 Ridwen2 


Re: Psychologické vyšetření a co dál? 

(15.11.2011 7:14:38)
Neurologické vyšetření je v pohodě - neurolog vyšetří reflexy, rovnováhu, jemnou, hrubou motoriku - prostě nechá dítě skákat po jedné noze, sahat si se zavřenýma očima na nos, zkouší fingertipping a tak podobně. Možná vás pošlou i na EEG.
A rehabilitaci motoriky ruky jsme dělali, je velmi potřebná, hlavně kvůli psaní ve škole. Určitě byste ji měli absolvovat před začátkem 1. třídy, je to dost časově náročné (cvičení se musejí dělat každý den, u některých metod i víckrát) a u některých metod se nesmí několik měsíců psát. Na odborníka, který se tímhle zabývá, by vás měli odkázat v PPP nebo v SPC, i psycholog nebo neurolog by mohli o někom vědět. Většinou se tím zabývají speciální pedagogové, kteří mají soukromou praxi na nápravu poruch učení.
 NL 


Re: Psychologické vyšetření a co dál? 

(15.11.2011 7:46:39)
No tak skákání po jedné noze, už vidím jak dopadne ~t~ . Ridwen2 díky budu se po té rehabilitaci pídit. Nechci nic zanedbat a mrzí mě, že nám to asi tak nějak uniklo ze začátku. Dcera byla nedonošená o 6 týdnů. Vyvíjela se na hranici tabulek a paní doktorka, ke které jsme chodili neměla zkušenost s takovými miminky. A já jako prvorodička jsem neměla důvod se tím zabývat. Ale jak je vidět nyní, tak to chtělo asi od začátku už nějakou rehabilitaci, cvičení, mohlo to pomoct ve vývoji motoriky.
 NL 


Re: Psychologické vyšetření a co dál? 

(15.11.2011 8:48:36)
Gigo museli jsme zrušit nástup :-( . Bylo to daleko na dojíždění.
Ale teď se mi povedlo jí umístit na 3 dny v týdnu do školky (státní) vzdálené 20 km. Ráno jí tam vozí tatínek holčičky co tam také jezdí od nás (tady nejsou místa a to máme jednu školku vedle domu, neustále otravuji ředitelky školek, ale zatím nic). No a odpoledne pro ně jezdím já.
Ty 3 dny jsou takové akorát. Já si trochu odpočinu, ona se zabaví, doma už jí to tolik nebaví. Zkoušeli jsme i mateřské centrum a 1x týdně soukromnou, ale to se pak šplhalo už do neskutečných částek.
 Ridwen2 


Re: Psychologické vyšetření a co dál? 

(15.11.2011 8:18:06)
Ještě mě napadlo - nechali jsme si od neuroložky taky doporučit fyzioterapeutku, ke které jsme chodili jednou za pár měsíců a ona nám dávala cviky, které jsme pak doma dělali. Šlo hlavně o celkový tělesný obraz, cviky na křížení přes střed těla - to taky pomáhá v motorice obecně. Ale je fakt, že se těch doktorů musíš ptát, co máte teď dělat, případně jestli by nemohli někoho doporučit (většinou můžou :-)). Cvičení na motoriku navíc děti často baví a dá se normálně cvičit i jen tak doma formou hry, třeba navlékáním korálků, trháním papíru, zapínáním knoflíků a zipů, házením míčků... Tohle se fakt cvičením zlepší, i když pomalu. Dobré je taky plavání. Ale někdy je to těžké, protože si děti uvědomují, že jim ty pohybové aktivity nejdou, a tak je odmítají dělat - takže jim pak jdou ještě hůř.
Ale u vás bude asi větší problém ta porucha vývoje řeči...
 NL 


Re: Psychologické vyšetření a co dál? 

(15.11.2011 8:50:55)
Ridwen2 - díky zkusím se poptat. Jinak co se týče té poruchy řeči, tak ta právě souvisí s jemnou motorikou. Snažíme se dělat věci na tu jemnou motoriku, ale moc to prostě nejde. Plavání taky zvažuji (mluvila o něm psycholožka), jenže mám doma ještě 11 měsíční a zatím netuším jak to skloubit. My dřív chodili hodně do bazénů, jenže od té doby co jsme v ČR (a to je tak rok), tak jsme to dost omezili. Tady jsou naprosto jiné podmínky.
 Leo21 


Re: Psychologické vyšetření a co dál? 

(15.11.2011 10:36:19)
GD, trochu mě překvapuje to diagnostikované ADHD. To by měl udělat psychiatr s konečnou platností po nějaké době sledování dítěte a provádění průběžných diagnostických testů. Možná to psycholožka myslela jen jako možnou budoucí graduaci problému. Syn též odeslán z Pedpsych. poradny na neurologii (klasická prohlídka reflexů, motorické dovednosti, tonusy těla + EEG), poté pediatrem na psychiatrii (pro přetrvávající zhoršení symptomů)...nasazena léčba a průběžné testování. Až po 18měsících (po kardiologickém posvědcení) nasazena léčba ADHD. Držím palce. Teď se u nás ve školce krásně rozmlouvá jeden moc šikovný afazický chlapeček~x~
 Ridwen2 


Re: Psychologické vyšetření a co dál? 

(15.11.2011 10:49:13)
Leo, ADHD může diagnostikovat i psycholog - pouze pokud je doporučena medikace, musí nastoupit psychiatr nebo jiný Mudr., který by léky případně předepsal. Některé děti mají příznaky ADHD tak výrazné a nezaměnitelné, že se to dá celkem bezpečně stanovit už při první návštěvě, tomu bych se zase tolik nedivila.
 NL 


Re: Psychologické vyšetření a co dál? 

(15.11.2011 10:52:42)
Leo21 - no já tomu moc nerozumím. Opsala jsem závěr z té zprávy. Z toho ADHD si zas tolik nedělám. Ale koukala jsem na internet třeba tady http://wiki.rvp.cz/Knihovna/1.Pedagogicky_lexikon/A/ADHD a dost to na ní sedí. Není teda jak motorová myš, jen v určitých situacích. Ale pokud to není ráno, kdy je unavená ze vstávání, ale je třeba už takových 10 - 11 hodin, tak třeba na logopedii kolikrát jakoby neposlouchá, pošťuchuje logopedku, bere jí papíry, chichotá se, strká hlavu pod stůl, komíhá sebou i nohama a je to i taková naše malá herečka. Když někam jdeme, tak je v pohodě do chvíle, kdy jí někdo jiný dá najevo, že s ní bude laškovat a pak se strhne uragán, kdy mám velikánský problém jí zkrotit. Nemá zábrany. Je to veselé dítě, nechá se lehce strhnout a zároveň navádí ostatní k blbinkám. Teď začala chodit do školky a už mi bylo řečeno v první dny, že je to divoch.
 NL 


Re: Psychologické vyšetření a co dál? 

(15.11.2011 10:53:39)
http://www.eyeq.cz/?gclid=CLyaz-qsuKwCFcwhtAode2xVFg Nemáte někdo zkušenost s tímto výrobkem?
 Leo21 


Re: Psychologické vyšetření a co dál? 

(15.11.2011 11:08:59)
Naše psychiatrička mi leták s tímto výrobkem předala se slovy, že musí (z nařízení šéfa), ale že je to drahý nesmysl. Je to vlastně rybí tuk. Protože dlouhodobě užíváme Hvězdíky, nebo jiný výrobek tohoto typu, můžu potvrdit, že to mírný účinek má. Ale hlavně na zdravou dceru.
 macčí,Matyáš04,Richard08 


Re: Psychologické vyšetření a co dál? 

(15.11.2011 12:00:35)
GD - já mám syna s receptivní vývojovou dysfázií. Dgn. dostal ve 4,5 letech od dr. Krejčířové, rady jsme dostali spíš obecné. Na neurologii jsme vyšetření absolvovali ještě před tím - jak už tu bylo napsáno, klasika skákání po jedné noze, plazení jazyka, sahání prstem na nos atd. asi tak 1/2 hodiny, docela ho to i bavilo,protože jak nerozumí musel mu pan dr. všechno předvádět.
EEG máme také za sebou a ačkoliv je syn velmi aktivní a já se toho obávala, zvládl to naprosto v klidu.
Nejvíce mi se synkem pomohla naše klinická logopedka, u jiných vyšetření jsem moc užitečných rad nedostala. Ještě nám hodně pomohl pobyt na foniatrické klinice v Praze, ale spíš až ten druhý. Tak jsem dostala hodně užitečných informací.Dobré je také centrum alternativní komunikace,které se nyní hodně specializuje na poruchy řeči .... bohužel je to opět v praze.
Co se týká nácviku výslovnosti ( také jsme měli obrovský problém s výslovností L) koukni na naše stránky www.maccizpopovic.estranky.cz tam je celá ta anabáze, s celkem úspěšným koncem, popsaná.
Jinak na cvičení ( k výslovnosti) Matějovi hodně pomohla cvičení z Šimonových listů na procvičení orofaciální oblasti, i ho to dost bavilo a výslovnost se skutečně viditelně (slyšitelně) zlepšila.
Co se týká grafomotoriky a obecně motoriky, tam Matěj problémy moc nemá, takže tady neporadím. On byl sice nedonošený ,ale od začátku jsme cvičili Vojtovku
 NL 


Re: Psychologické vyšetření a co dál? 

(15.11.2011 12:06:15)
Díky na odkaz se podívám.
K té foniatrické klinice. Máme tady doporučení po předchozím neuspěšném vyšetření na ORL na audiometrii. Myslí si však, že slyší dobře. Na vyšetření máme jít někdy v průběhu 3 měsíců, jsou velké čekací doby. Prosím jak to vyšetření probíhá? Je třeba nějaká hospitalizace? Díky
 macčí,Matyáš04,Richard08 


Re: Psychologické vyšetření a co dál? 

(16.11.2011 10:40:26)
GD no pokud si to s ničím nepletu byl Matěj na audiometrii celkem 6* a pokaždé jsem ho předala sestře přede dveřmi a ona mi ho cca za 10 min vrátila vysmátého zpět. Myslím,že to není nic náročného. Já tedy z Matěje nedostanu jak to probíhalo, jen říkal něco o sluchátkách a zvucích.

Jinak jsem v průběhu let pochopila jedno, to že dítě projde vyšetřením sluchu se závěrem bez poruchy ,ještě nic neznamená. Matěj má všechna vyšetření sluchu v pořádku, přesto neslyší některé hlásky ve slovech - např. M,N na konci slov, nerozlišuje sluchem spoustu věcí - má špatný fonematický sluch. Souvisí to s poruchou a zřejmě je to problém zpracování slyšeného v mozku ne vydy sluchu jako takového. Všechno je na stránkách.

Pokud budete mít nějaký dotaz ,tak klidně na mail. Sem už se asi vracet nebudu.
 macčí,Matyáš04,Richard08 


Re: Psychologické vyšetření a co dál? 

(16.11.2011 10:42:48)
Tak oprava, sem se vracet budu, protože je to v poruchách komunikace ~f~, toho jsem si nevšimla.~:-D
 psycho,m08,o10 


Re: Psychologické vyšetření a co dál? 

(16.11.2011 20:21:45)
k audiometrii: poprve syn ve 3 letech vubec nezvladl, napodruhe jeden z testu ano, neni to nic brutalniho, jen poslouchal a ukazoval na obrazky. Ty ostatni testy jsou malicko slozitejsi, ale urcite nic, z ceho je treba mit strach. Mara obecne nespolupracuje s lekari, bohuzel....
chci se zeptat: jak moc nutne je absolvovat to psychologicke vysetreni? Mame potvrzenou VD, byli jsme na neurologii, CT mozku, chodime k logopedum. Pro Maru je kazdy prohlidka nesmirny stres, takze psychologa jsem jako ne aztak duleziteho odsunula. Delam chybu?
 Kačislava 
  • 

Pro GD o rehabilitaci motoriky 

(16.11.2011 14:27:29)
Ahoj, mám desetiletého syna s dysfázií a rehabilitaci motoriky jsme absolvovali, když mu bylo asi šest let... Bylo to v podstatě rehabititační cvičení s fyzioterapeutkou, chodili jsme k ní asi rok jednou týdně a cvičili téměř každý den i doma podle jejích pokynů (byla to fyzioterapeutka specializovaná na děti s poruchami motoriky). Na začátku na tom syn motoricky moc dobře nebyl, zhruba po roce byl v "průměru", od té doby motoriku udržujeme sportem... Sice dodnes občas udělá něco neobratně a učí se nové sporty většinou pomaleji než dcera, ale jezdí na kole, lyžuje, bruslí, plave, dělá judo a basket, chodí na keramiku... Pomohlo mu to určitě i ve škole, v držení tužky a tak. Já doporučuju.
 Tessis 


Re: Pro GD o rehabilitaci motoriky 

(16.11.2011 16:11:41)
Kacislavo: prosím, kde jste tu rehabilitaci motoriky absolvovali a pro jak staré děti to je? Mám 4letýho syna s lehčí expresivní, ale motorika nic moc, hlavně teda ta hrubá a vůbec netušim, jak to s ním mám trénovat..

neumí šlapat, neumí někam vylézt, třeba vylézt po malém žebříku a sklouznout se se naučil někdy v 3,9roku atd. Je celkově prostě neobraný, neskáče a nelítá jako jiné děti, je na sebe extrémně opatrný.

Jemná ujde, ale oooobr problémy s grafomotorikou, mám v plánu grafomotorický kurz, ale ještě nějaký musím najít, páč samozřejmě u nás ve městě nic~o~
 Kačislava 
  • 

Tessis, 

(18.11.2011 15:18:49)
já jsem z Prahy, ale tip na fyzioterapeutku nám dala dětská neuroložka. Také mi doporučila, abych syna přihlásila do Sokola a pak vybrala nějaký bojový sport... Tak jsem jí poslechla, syn chodil od 4 do 6 do Sokola na cvičení pro předškolní děti a od sedmi chodí na judo. Teď už dělá i míčové sporty, ale na tom začátku mu to nešlo... Určitě se ale zkus zeptat na nějaké dětské neurologii, nám to opravdu pomohlo. My jsme na grafomotoriku také měli chodit, ale logopedka se speciální pedagožkou nás nakonec nasměrovali na program pro děti s dysporuchami Maxík, protože syn toho pořád měl moc, rehabilitaci, logopedii, nápravné programy a pak už byl zase najednou ve škole a nemohl by se byl učit psát s ostatními dětmi... No blbnem takhle od jeho nějakých čtyř let a stejně skončil v dyslektické třídě, protože z té dysfázie je dyslektický, dysgrafický, dysortografická a dyskalkulický :-)... Naštěstí je strašně sociálně zdatný, aspoň to :-)
 Kačislava 
  • 

Re: Tessis, 

(18.11.2011 15:21:10)
jo a myslím, že mu bylo pět nebo šest, když jsme chodili, ale podle mě to jde dřív, myslím, že ve čtyřech už by to šlo. Stejně mu musíš s těmi cviky pomoct, vlastně ho tak různě hladíš, otáčíš, cvičíš všechno s ním...
 Tessis 


Re: Tessis, 

(18.11.2011 15:32:39)
Kacislavo, no u nás je právě s tou socializací poměrně problém. Ted jak chodí do školky, tak jako trošku lepš, dětí už se nebojí..ale že by sám chodil na nějakej kroužek, to jako zatím neexistuje.

On má hlavně k tomu pohybu docela odpor, dělat to vůbec nechce. Jako ve školce nějaký to jejich cvičení zvládá, ale prostě jinak na sporty je totální dřevo...třeba sednout na First bike ho prostě nedonutím, doted jezdí na plastovým Enduru atd.

On je spíš typ "myslitel", to ho baví různé úkoly a tak, je fakt hodně spolupracující, ale co se týče nějakého sportu, tak to jako nula od nuly pojde..

proto bych radši nejdřív jenom nějaký kurz, kde by mi ukázali, jak s ním cvičit a tak.. na nějaký pohybový kroužek zatím fakt nemá, hlavně sociálně teda.

Díky za odpověd, zkusím se zeptat u nás v jednom centru, tam by mohlo něco být. Nějaký ten dyskurz právě v plánu mám, ale na to je syn ještě malý..to nejdřív za rok - dva. Do školy půjde skoro až v osmi (je říjnovej).

Jinak podle Krejčířový by zatím ani žádný dys poruchy mít nemusel, on má tu dysfázku slabší, respektive má ji slabší v tom narušení ostatních složek. Tam je narušená snad jen ta motorika a grafo. Jinak je spíš v té neverbální složce nadpůměrný. No ale řeč jako nic moc, aktivní slovní zásobu má velkou (na dysfatika), +-600slov, mluví ve větách jednodušších...ale prostě výslovnost a gramatika, děs běs...rozumíme mu jenom my.
 Tessis 


Re: Tessis, 

(18.11.2011 18:16:26)
Kacislavo, tak už jsem sehnala terapii. Díky moc, vůbec jsem nevěděla, že něco takovýho je i pro dysfatiky. Super:-)
 Kačislava 
  • 

Re: Tessis, 

(24.11.2011 13:29:35)
Ono se mu ten pohyb pro tý rehabilitaci zlepší, má to vliv i na tu grafomotoriku, u nás to bylo z těžkýho podprůměru do průměru... Syn nikdy nebude nějakej akrobat, ale už mu ty sporty tak nevaděj jako dřív... A mimochodem v Sokole jsem na začátku musela sedět v tělocvičně, aby mě viděl :-)... Měli jsme ale fajn cvičitelku, s těma malejma dětma dělala spíš takový hry a v rámci hry museli pro vylézt, doběhnout, seskočit, pak vždycky něco dostali, že to splnili (bonbon), takže asi napočtvrtý už jsem mohla zůstat v šatně :-).
 Kačislava 
  • 

Re: Tessis, 

(24.11.2011 13:35:37)
Nějak to po sobě nečtu... v Sokole pro něco vylézt či doběhnout... A ještě jsem chtěla říct, že syn šel taky skoro v osmi do školy, ale předtím chodil rok do "nuláku". Pak měl 2 roky asistentku a teď je v dyslektické třídě... Asistentka byla fajn, jenže spoustu času strávil na chodbě, protože se v matematice a češtině učil něco jiného než zbytek dětí a navíc se syn naučil na tu asistentku spoléhat a nechtělo se mu pracovat samotnému. Teď se musí snažit sám... Je to teda boj :-)... Ale zase je pravda, že on má ty hlavní dysporuchy snad všechny...
 Tessis 


Re: Tessis, 

(30.11.2011 20:38:25)
Báro, tak dysfázie je těžká vada řeči obecně. Ale v rámci té diagnozy ji má lehčí. Jinak problémy jiné (diagnostikované) nemá, ale co se týče povahy, tak je dost úzkostný a přecitlivělý. Ovšem není to na diagnozu~;)
 Tessis 


Re: Tessis, 

(30.11.2011 20:45:38)
Báro, on u nás je hlavně problém v té povaze. On by asi klasickou školku nezvládnul ani bez dysfázie. V téhle logo třídě je 14dětí a dvě učitelky. A prostě celou tu dobu, co tam je, tak ta učitelka s ním musí být.

Nedělal by nic sám, třeba děti dostanou úkol nějaký, a on, ač ho zvládá dobře (hlavně ty "myslící" úkoly), tak pokud u něj nebude učitelka sedět a říkat mu: "ano, máš to dobře, neboj se, pracuj dál.."atd. Tak on by prostě jen seděl a bulel.

Stačí, aby neměl učitelku na dohled a už panikaří a brečí. S paní učitelkou chodí i na záchod~t~

Do nástupu do školky se dětí příšerně bál, teď jako zvládá jejich přítomnost, zapojuje se do řízených společných činností, ale jakmile mají "volnou" hru, tak buď sedí sám u stolu, nebo zas něco dělá s učitelkou.

Co se týče dysfázie, jestli to je nebo není postižení. Pro mě to postižení je (btw. jako postižení se už označuje i ADHD nebo poruchy učení), máme s tím neuvěřitelně moc práce.

Ale nechci se tu pouštět do nějakých takových debat, prostě někdo to bere jenom jako těžkost, pro nás je to problém dost velký. Dávám do toho veškerý volný čas a hlavně peníze (placená logopedie, pomůcky, terapie atd.), a fakt jsem někdy K.O.

Což neznamená, že pro někoho jiného to musí být problém stejný jako pro nás~;)
 Tessis 


Re: Tessis, 

(30.11.2011 20:59:05)
Báro, jinak jak jsem psala o stránku dozadu, docela vylejzá problém s hrubou motorikou. On má strašně slabý ruce - třeba ve školce vytlačují z modelíny, on nevytlačí...nebo kreslí přes propisovací papír, jemu se to nepropíše.

Neexistuje, že by šel na prolézačky, že by sednul na tříkolku (neušlape ji), že by se projel na koloběžce. Na druhou stranu nevím, na kolik je to tím, že má špatnou motoriku a na kolik tím, že on prostě nechce a bojí se~;)Proto jsem ráda za tu fyzioterapii, co mi tady poradila Kacislava, tak doufám, že se tam zlepší i v tom pohybu.

Snažíme se ted hlavně socializovat v té školce, ale zatím žádnej zázrak. Hlavně "normální" děti ho až tak neberou, prostě se ho na něco ptají, on bud neodpoví vůbec nebo jim to řekne, ale děti mu zas nerozuměj.. a pořád se ptají "co říkal, co říkal"..a za chvíli je to přestane bavit a prděj na něj úplně.

Myslím, že strašně moc dělá ta povaha..dítě, které třeba nemluví vůbec, nebo mluví blbě...ale je vůdčí typ, který se umí zařadit, to nemá tak těžké jako dítě, které je od přírody introvertní a bázlivé, a k tomu má ještě poruchu řeči a to ne zrovna lehkou.

Na psychoterapii jsme chodili chvíli, nicméně nám psycholožka řekla, že ona to už nevidí jako potřebné..že kdyby měl ze školky noční můry, nebo se pomočoval atd., tak to by problém byl.

On jinak do té školky chodí rád, těší se tam..ale prostě s těma dětma tam nijak extra nefunguje, jako zapojí se do toho, co mu řeknou učitelky nebo tak..ale jinak, že by se tam s někým kamarádil nebo si hrál, tak to vůbec~;) Sedí s učitelkama...

S porozuměním řeči problém nemáme, rozumí víc, jak někteří zdraví vrstevníci, i ty znalosti má mnohdy větší..ale zas na druhou stranu v tom pohybu a socializaci je těžce za nima~;)
 Cirilinka 


Re: Tessis, 

(30.11.2011 21:02:06)
není syn hypotonickej?
 Tessis 


Re: Tessis, 

(30.11.2011 21:05:48)
Chrobáku: z neurologie máme normální nález, prý je to způsobené dysfázií..hlavně ta expresivní dost motoriku ovlivnuje.~;)

jinak pro Eržiku, jestli tu někde je: spolupráce se školkou je úžasná, ted jsem zprostředkovala kontakt na eshop kamaráky s různýma pomůckama, pro jednoho chlapečka ze školky se bude přes tu moji kamarádku vyrábět VOKS..a celkově se zajímají o všechny novinky, občas jim tam nosím i nějaké pomůcky, co už nepotřebujeme...takže za mě fakt spokojenost největší~x~
 Tessis 


Re: Tessis, 

(30.11.2011 21:12:52)
Báro, jinak my tu přípravu do školy už děláme. Syn ve školce pracuje na stejných úkolech jako předškoláci. On už sčítá a odčítá do 10, čísla jako symboly zná do 100. Písmena na začátku slova zatím rozlišuje - ale já nevím, jestli to nemá jenom našrocené, páč to ví i u slov, který říká blbě, což je divný~d~

"Přečte" globální metodou už spousty slov, jeho to strašně zajímá, pořád ukazuje na slovo a musím mu je číst, a on už je pak pozná sám. Prostě někde je něco napsanýho, a on to řekne (sice šíleně jeho způsobem), ale řekne.

My fakt nemáme problémy s takovýma těma "školníma" věcma, on je celkem v těch kognitivních schopnostech nadprůměrně nadaný.

Ale právě v té motorice a grafomotorice, a celkově socializaci a emoční labilitě, to je fakt někdy na mašli~o~

S dospělýma vůbec problém nemá, je komunikativní, milej, pořád se směje..ale dětský kolektiv nic moc, a stačí nějaká blbost a on brečí (nemůžu něco najít, něco mu spadne, atd.)
 Tessis 


Re: Tessis, 

(30.11.2011 21:22:46)
to tady dneska zahlcuju..pardon..

Chrobáku: já právě pár hypotonických dětí znám a je to na nich vidět, ale prostě ony ty různé věci aspon zkouší~;)což u nás je zásadní problém, že on to ani nezkusí...on v životě venku neběhal (jde způsobně se mnou za ruku a nehne se ode mě)...v životě neskočil třeba z obrubníku, neseděl na houpačce (bojí se, ač to nikdy nezkusil).

On je prostě taková pecka, co radši bude sedět tři hodiny u Logica Prima, než aby šel ven na prolézačky.Když jsou se školkou venku,tak bud jde s paní učitelkou za ruku, a když jsou na zahradě..tak si tam sbírá sám listy a třídí je podle barev, nebo si srovná podle velikosti, napichuje je na klacek..a to mu jaksi ke štěstí stačí. V říjnu mi učitelka s hrdostí hlásila, že vlezl i na písek a udělal tam bábovičku!!! Do té doby věc nevídaná, nevlezl by tam, páč by se náhodou mohl ušpinit...

 Martule, 2děti 


Re: Tessis, 

(2.12.2011 16:34:25)
Tess, možná, že to nebylo úplně stejné a máte to horší, ale něco podobného jsem s dcerou zažívala taky. Nastoupila do školky až dva měsíce před 4.rokem, ale byl to horor podobný tomu co popišuješ. S dospělýma v pohodě, s dětmi nic. Proto si myslím, že se to může věkem srovnat. Během dalšího roku se celkem zklidnila. Jen ji každá nemoc rozhodila a zase se zklidnit bylo potřeba chvíli času. Nebylo to ale už tak strašné jako ten rok předtím. Teď je v pohodě a i po nemoci už nic neřeší. Ale, což je myslím u dětí nezvyklé, hrozně se bojí neznámého. Ví, že už půjde do školy, a když se o tom začne mluvit, tak brečí, že se bojí. Tak snad to nebude takový horor jako první rok ve školce. A přeju ať se tvůj syn také srovná časem i sociálně. A to s tou fyzioterapií ať vám vyjde a posune dopředu. ~R^
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Tessis, 

(3.12.2011 12:52:52)
Marto, my máme jednu prvňačku, která první den odmítla vstoupit do třídy, dalších 14 dní byla ochotná vejít dovnitř a jen sedět v koutku, pak teda začla trochu pracovat, ale jen když se zrovna nikdo nedíval, teď už se někdy můžu i mrknout, jak jí to jde... ~t~
A to nám i všechny děti znala už z dřívějška - komunikovala s námi hřišti, v restauraci, u nás doma na návštěvě - kde mimochodem klidně zůstane bez rodičů přes noc apod. Ale ve škole... ~d~

A měli jsme jednoho prvňáčka, kterej celej první rok, když jsme si v pondělí ráno na kroužku říkali, co jsme dělali o víkendu, nepromluvil. Ani při jiných podobně veřejných příležitostech. Ve druhý tu tak tam krátká věta... a ke konci druhý třídy, když jsem říkala mamince, že vyprávěl, jak se babička o víkendu opila na rodinný oslavě, tak málem omdlela, jestli prej nebylo lepší, když nemluvil ~t~

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.