sojka+07+09 |
|
(29.4.2011 20:58:38) ahoj všem, nedávno jsme tu s Hroudou začaly takovou debatu- kam s nadaným dítětem, jakou zvolit variantu základní školy. A strašně by mě zajímal váš názor a jak jste to řešili vy. Samozřejmě si mnoho rodičů myslí, že má nadané dítě. Moje dcera má 4,5 roku, je velmi inteligentní, je vyloženě školní typ- tzn. odpoledne po příchodu domů ještě vyžaduje se něco učit, prohlížet encyklopedie, hrát pexeso případně výtvarničit. Grafický projev má na úrovni šestiletého dítěte, písmenka umí, ale neumí si je poskládat (neučíme ji), podepíše se, všechno napodobí. Ale zase se mi nezdá, že by byla vyloženě nadané dítě- takový ten typ co umí číst a psát ve třech letech není. Ale tak nějak spíš odhaduju, že jí to půjde. V mini školce kam chodí jsou z ní "poprděný" jak je šikovná a bystrá, ale jsou tam hodně mimina.
Musím říct, že ještě nemám vyhraněný názor kam s takovým dítětem, zatím jsem o tom nepřemýšlela, ale Hrouda mi dala podnět,tak zakládám diskusi. Sama mám VŠ a ve škole jsem se velmi nudila, na druhou stranu v první a druhé třídě jsem byla docela dost nešikovná a nešlo mi to a měla jsem co dělat. Takže jí dám pravděpodobně na normální základní školu a podle toho jak jí to půjde a bude bavit se později rozhodnu např. jazykproovou školu. Třeba zjistím, že jí nakonec učení nepůjde a není studijní typ.
Jak jste to řešily vy rodiče dětí, o kterých jste už před první třídou věděli (třeba díky poradně, nebo školce), že mají nadprůměrnou inteligenci. Dávali jste na výběrové školy, nebo jste se rozhodli pro běžnou základku a později dítě přesouvali na jazykovky apod. ? Nebo pro vás byla volbou běžná základka a poté přesun na víceletý gympl.
Byla bych moc ráda, kdybyste napsali svoje názory proč jste se tak rozhodli.
|
Dadulka,02/06,06/07 |
|
(29.4.2011 21:03:18) Mám to podobné, jen má volba je předem jasná.Dceři je teď 5, podepsat se umí už nějakou dobu, písmenka si nepamatuje,krom těch která má ve jménu, zato počítá cca do 80, do 10 sčítá a odčítá. Ale má ráda tzv.své jisté, takže známý kolektiv, prostředí..... Jsme na malém městě, takže půjde do školy s dětmi ze školky, poté nejspíš na gympl. Jsem učitelka, takže mám v plánu jí případně učit ještě doma, pokud bude mít zájem.
|
sojka+07+09 |
|
(29.4.2011 21:05:37) jinak moje dítě se velmi dobře adaptuje na kolektiv, všude se kamarádí, udělá si kámošky na každým hřišti. Chodí na různý kroužky a nevadí jí i střídání školek (nemám tu moc možností, nemáme školku musí někam chodit abych mohla trochu pracovat). Takže v tom problém nevidím.
|
Dadulka,02/06,06/07 |
|
(29.4.2011 21:10:01) Moje se adaptuje taky poměrně rychle,ale je problém, když jsem nadohled. To je mamánek, fňuká,...hrůza, ale jen co se zavřou dveře,tak je generál a organizuje. Teď se trošku začala měnit. Původně jsem jí chtěla dát už v září do školy, ale právě z tohoto důvodu jsem to vzdala. Teď to vypadá, že jí letošní předškoláci budou vyloženě chybět. Uvidíme
|
|
|
Dojanka |
|
(30.4.2011 9:42:04) Dcera (6) se odmalička projevuje také jako opravdu velmi bystré dítě, má vynikající paměť, písmenka zná od necelých 2 let a během posledního roku se je naučilal skládat a číst. Odmalička na ní pozoruju, že co se týče učení a informací, tak se jí všechno strašně lehce ukládá v té makovičce a všechno si napevno pamatuje. No, přihlásila jsem ji k nám na základku s tím, že když jí to ve škole opravdu dobře půjde, tak pak počítám automaticky s tím, že půjde dělat zkoušky na víceletej gympl. Ale to už je hodně předčasný, třeba jí nebude bavit sedět nad úkolama .
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(30.4.2011 9:50:31) My jsme tedy víceletý gympl vůbec neplánovali. Nakonec si ho syn ´prosadil tvrdě sám. Koho by taky bavilo být za šprta jen proto, že mu na známkách a vzdělání záleží. Navíc ho k tomu donutila i situace na naší škole, kde bují šikana, děti celou dobu vyučování nechodí na wc, neboť je tam "elita národa" z osmičky nepustí, apod. U přijímaček dopadl asi průměrně ve srovnání SCIO,ale dostal se a na gympl se opravdu těší. Dnes chce svůj úspěch oslavit
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(30.4.2011 10:03:03) Margotko, já ti nevím, ale podle toho, co si pamatuju ze svého dětství i podle toho, jak to teď funguje u syna nikdo nepohrdá šprty proto, že se dobře učí - šprt je objektem hodným pohrdání jen tehdy, když to "žere plnou hubou", žaluje na ostatní, není schopný se sžít s kolektivem... samotný fakt, že je někdo chytrý a má dobrý známky k té nechutné formě "šprtounství" rozhodně nepatří a nepamatuju si, že by se o tom okolí vyjadřovalo pohrdlivě.
|
perdita |
|
(30.4.2011 10:10:11) Monty, ale tvůj je ještě malej, u nás to tehdy taky nebylo, to až později ve čtvrté a v páté
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(30.4.2011 10:14:20) Perdito, dobře, ale on chodí do třídy s dětmi, které většinou zná od tří let ze školky - nemyslím si, že by se za dva roky tak výrazně změnil přístup k "jedničkářům". A za mého dětství to tak taky nebylo. Navíc - i kdyby měl syn samý jedničky až do konce svého vzdělávání, při své povaze asi nikdy nebude ŠPRT. Pokud je pravda to, co mi říká, tak mu už teď ve druhý třídě učitelka vyhrožuje dvojkou z chování.
|
perdita |
|
(30.4.2011 10:18:24) No jenže pokud je šprt někdo, kdo šprtá, tak to můj syn dosud nemusel, čili není, stejně mu tak nadávají No teď vyzkoušíme to gymnázium, třeba se tam etika změní.
|
|
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(30.4.2011 10:18:11) To nevím. Syn je velmi kamarádský, takže kamarády určitě má, nebonzuje ( nešel ohlásit ani regulérní šikanu, to jsem musela až já). V tom to nebude. Děti opravdu dnes označí za šprta každého, kdo nosí skoro samé jedničky a zapojuje se do výuky.
|
perdita |
|
(30.4.2011 10:19:18) Margotko, ano, tak tomu u nás je, přitom to ale říkají i chytré děti, když jsou v něčem poraženy, takže to možná bude takto fungovat i na gymplu, kdo ví. Syn je za změnu rád.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(30.4.2011 10:26:25) Já myslím, že je v tom i částečně závist těch, co nemají vůli se donutit něco učit, či se jim rodiče nemají čas věnovat a probrat s nimi látku, která jim třeba dobře nejde. Nevím, ale na gymplu určitě za šprta nebude, byli tam jiní borci, co dopadli mnohem líp u přijímaček. Navíc tam má několik kamarádů z vyšších ročníků a ti jsou tam naprosto spokojeni, nikdo se nikomu neposmívá, na značky oblečení se nehledí. Já věřím, že tam syn dobře zapadne i s tím malým zdravotním handicapem, co má
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(30.4.2011 10:29:20) No já nevím, nemám sice důvod vám nevěřit, nicméně moje osobní zkušenost je jiná. Naštěstí i kdyby tohle bylo obecné pravidlo, tak asi to poslední, čeho se obávám je, že by byl můj syn ve škole za šprta. Na to nemá buňky.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pawlla |
|
(29.4.2011 21:07:25) Tak já jsem tohle nikdy neřešila,jako řešila bych to asi u opravdu nadprůměrně nadaného dítěte.Dcera třeba četla i počítala ve školce,ale příjde mi,že je to docela běžné.Nikdy se ve škole nenudila.
|
Klauri |
|
(29.4.2011 21:09:50) mimo téma Pawlo doufám, že se ti dcera dostala na Tigrida převis prý u němčiny byli jen 4 děti- dnes to říkala kolegyně, dcera se jí dostala na angličtinu jako předposlední.
|
Pawlla |
|
(29.4.2011 21:12:25) Klauri,mimo téma jo,byla 19.Je šťastná jak blecha.
|
Klauri |
|
(29.4.2011 21:27:10) Super Dívala jsem se na angličtinu a tam to bylo hodně drsné- jen nechápu proč dávají tak velký důraz na známky ze ZŠ.
|
Pawlla |
|
(29.4.2011 21:40:37) Klauri,díky,tak ať jim to vydrží,budem se potkávat na schůzkách.
|
Klauri |
|
(29.4.2011 21:47:46) Tak to jedině s manželem. On vždy chodil na třídní schůzky. Jsou to taky jeho děti. A na gympl už chodí jen Vojta.
|
|
|
|
|
|
sojka+07+09 |
|
(29.4.2011 21:13:52) Pawlo uznávám, že číst a psát umí hodně dětí ve školce. Moje dcera to třeba neumí, možná to bude umět za rok, možná by to už uměla, kdybychom ji to učili. Ale tohle pro mě není jediná známka inteligence. Za inteligentní ji považuju díky tomu jak se vyjadřuje, jaký má logický úvahy, jak neuvěřitelnou má paměť, jak se o všechno zajímá, jaký vymyslí souvislosti. Jak moc se chce učit. To je pro mě skutečná známka inteligence. Má například výbornou pozornost, dovede se hodiny zabývat činností náročnou na soustředění a to už od malinka.
Nikdy jsem jí netestovala a testovat ji ani nenechám.
|
Pawlla |
|
(29.4.2011 21:16:48) No však právě,já taky netvrdím,že je dcera nadprůměrně nadaná a jak píšu nikdy jsem to neřešila.Číst se tehdy naučila sama spojováním písmenek
|
|
|
|
..maya.. |
|
(29.4.2011 21:07:29) syn je prozatím na klasické základce a uvažujeme o víceletém gymplu
|
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(29.4.2011 21:08:15) Dala jsem syna do normální základky. Hlavní důvody proč jsou dva: 1. Na jeho zaměření žádná speciální základní škola neexistuje. 2. Po většinu života se bude stýkat převážně s průměrnými lidmi, tak ať si zvyká. Sociální inteligence je mnohdy víc než IQ 250. Resp. ani ne tak mnohdy, jako většinou.
|
sojka+07+09 |
|
(29.4.2011 21:10:59) jo jinak tohle je pro mě velkej argument, že po většinu života se bude stýkat s normálními lidmi to je jasný.
Na druhou stranu když si vzpomenu jak jsem se na tý základce nudila, nebylo to pro mě moc podnětný prostředí. I když chytrej člověk si to svoje najde a nastuduje stejně sám to je jasný. Ale na gymplu se mi potom hrozně líbilo,- za mě byly jenom čtyřletý, takže jsem na tý základce byla podle mě moc dlouho.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(29.4.2011 21:14:19) sojko, syn se na základce nudí taky, ale vzhledem k tomu, že má vedle toho ještě dost kroužků, nepokládám za důležitý, aby jel i ve škole na 100%, aspoň má nějaký dětství.
|
sojka+07+09 |
|
(29.4.2011 21:17:57) no to je právě diskutabilní, jestli dítěti, který chodí na speciální základní školu ukradneme dětství, nebo jestli mu jenom dodáme adekvátní podněty a jemu stejně při jeho intelektu zbyde čas na to si pořádně pohrát. Třeba mě by potom přišla lepší náročnější základka a zbytek dne volna na běhání s vrstevníky než základka kde se nudí a pak tisíc kroužků aby se rozvíjel.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(29.4.2011 21:19:54) sojko, podnětů dítěti dokážeš dát sama dost. To hlavní za tebe stejně žádná škola neudělá.
|
sojka+07+09 |
|
(29.4.2011 21:21:40) no to jo, ale odpovídej na některý otázky, to aby člověk měl furt v kapse zapnutou wikipedii.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(29.4.2011 21:23:05) sojko, mne to docela baví a syn má naštěstí většinu zájmů kompatibilních.
|
sojka+07+09 |
|
(29.4.2011 21:24:40) no a právě já taky chytrá nejsem. To ti věřím, že tě to baví. Baví mě například vyhledávat si s ní v encyklopediích, ale některý otázky jsou tak hluboký, že se v nich sama ztrácím.
|
sojka+07+09 |
|
(29.4.2011 21:25:17) chtěla jsem napsat, že já TAK chytrá nejsem.
|
Bumbi&05,08,10 |
|
(29.4.2011 21:38:00) sojko, já taky nejsem tak chytrá, ale mám v podstatě furt zapnutý komp a když nevím, tak se ptáme "strýčka Gůgla" aneb není důležité všechno vědět, ale umět si to najít :-D btw - syn nastoupí na normální základku, mj. je na tom mizerně s grafomotorikou a druhak bych to prostě neujezdila a bylo by to šíleně náročné pro nás všechny (víc nákladů, než přínosů, předpokládám zatím). Ale uvidíme, jak to půjde, v nejhorším jsem připravená na domškolu (že tu první třídu dáme za míň času a zbytek dne bude volný na hru a kroužek)
|
sojka+07+09 |
|
(29.4.2011 21:42:41) holky bumby a Lído, to jste si to špatně vysvětlily. Já si opravdu nemyslím, že bych měla umět odpovědět na všechny její otázky. Jenom se podivuju nad tím, na co všechno se mě to dítě zeptá a přitom ještě ani neumí R a Ř, tak to pak vyzní fakticky roztomile.
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(29.4.2011 21:45:16) Sojko, náš mladej začal sám číst už v jeslích, ale dali jsme ho do normální sídlištní školy (jen teda v necelých šesti letech). Ovšem učitelka byla naprosto výjimečná - individuální přístup pro každýho ve třídě, kde bylo něco přes 20 dětí. Když se pak potvrdilo, že na to má, chodil zároveň do třetí i čtvrtý třídy, načež postoupil rovnou do pátý.
|
sojka+07+09 |
|
(29.4.2011 21:48:48) u nás je ještě navíc velkej problém a to podměrečný vzrůst. V první třídě bude mít pravděpodobně tak sto cenťáků a to do ní půjde v šesti a půl letech. Bude ráda, když bude mít šestnáct kilo.
|
|
|
|
|
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(29.4.2011 21:26:03) sojko, mne naštěstí mladej ještě nenachytal. Teda kromě potních žláz plazů, to jsem si musela ověřit v encyklopedii, že je opravdu nemaj.
|
remus |
|
(29.4.2011 21:29:28) Monty, umíš si představit zpoceného hada? Jinak já normálně hledám na netu, když něco nevím, posadím děti vedle sebe a jedeme. Sojko, můj stejně starý syn jako tvoje dcera nejraději listuje časopisem Byl jednou jeden život, dnes mu dorazilo nové číslo, tak byl hrozně spokojený a listoval a listoval, ovšem otázka, zda se dá očkovat proti medvědovi mě také lehce uzemnila
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(29.4.2011 21:33:50) No, my máme teda největší problém s tím, že si syn neuvědomuje, že je mu osm let a že ho lidi, co ho neznaj budou brát jako osmiletý dítě. Takže když chtěl nedávno prezentovat klientům v práci (o Velikonocích bylo volno a jeden den se mnou musel do kanceláře) svoje nápady na kreativní ztvárnění reklamy přípravku proti vaginální mykóze, musela jsem mu to zatrhnout.
|
remus |
|
(29.4.2011 21:39:19) to si umím představit, tohle je ale hodně o výchově, taky s dětmi mluvíme doma o všem a ony se nestydí pak mluvit o čemkoliv, jen jaksi neznají ve svém věku ty správné hranice, no. Takže otázka na souseda, zda bude mít večer sex je pak lehce nemístná, naštěstí se to stane jen jednou, stačí další promluva o vhodnosti a nevhodnosti a je to v pohodě.
|
Bumbi&05,08,10 |
|
(29.4.2011 21:41:36) žiš, teda, doufám, že moje děti pochopí rozdíl mezi "mít sex" a "milovat se" ze spojení "mít sex" mám osypky
|
remus |
|
(29.4.2011 21:43:14) No jo, zrovna předevčírem jsem chytla manžela, jak dětem vysvětluje, že je to to samé. Málem mě kleplo, co to mají zase za debatu, bylo to večer a hned jsem měla jasno, na co se mě bude čtyřleťák druhý den vyptávat celé dopoledne
|
|
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(29.4.2011 21:44:23) Rin-Tin-Tino, no, ale ono to syna docela trápí, i když to dokáže pochopit. On bere věk jako handicap, protože je sice někdy na úrovni dvacetiměsíčního, ale převažuje ten dvacetiletej (byť potrhlej).
|
remus |
|
(29.4.2011 21:51:01) Tak to anší dceru netrápí, zblbla děti z okolí a hrajou si spolu, dospělé pak ignorují, mají sůj vlastní svět makrofágů a podbných blbin, má to štěstí, že je tu kolem hodně dětí jejího věku, tak mlže přednášet jim a jedna sousedka je naprosto stejně zaměřená, takže si holky chrochtají blahem.
|
|
|
|
|
|
|
|
Peripetie |
|
(29.4.2011 21:33:46) Monty,bledá závist-u nás byla i tchýně strojař,a synátor to jaksi podědil,jeho otázky mne přiváděj k šílenství(na 90% z nich neznám odpověd)-matika,fyzika-jsem úpně mimo.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(29.4.2011 21:35:33) Peripetie, to u nás nehrozí, technický obory syna naprosto neberou. A jak ho znám, nečekám v tomto směru žádnou změnu v preferencích.
|
|
Klauri |
|
(29.4.2011 21:37:41) To mi něco těžce připomíná. V lékařské rodině mladší syn co se vyžívá v historii. U Vojty máme jednu jistotu ten medicínu studovat nepůjde . Zatímco historií nás bude týrat pořád.
|
Peripetie |
|
(29.4.2011 21:50:33) Klauri,co já bych dala za historii,ale jediné s čím jsem se zatím u syna čapla byla 2.světová-respektive ho zaujalo proč jsme v 38 nebojovali
|
|
|
|
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(29.4.2011 21:28:25) To přece není problém, ne? Vždycky můžeš říct, to nevím, půjdeme si to najít v encyklopedii, třeba. A jakmile se dítě naučí rozumně číst, odkázat, ať si vyhledá samo - to mu taky prospěje.
|
|
|
|
Tenna /2 |
|
(29.4.2011 21:31:26) Myslím, že když je možnost, měla by škola dítěti něco dávat. Prosedí tam spoustu času, byla by škoda, kdyby ten čas přišel zbytečně vniveč. Záleží také na povaze dítěte - pokud je klidné, zaměstná se v případě potřeby samo (čmárá si, přemýšlí si o svém apod.), nemusí to být takový problém. Pokud ho ale nuda otráví tak, že mu školu znechutí, a nebo ho nuda pudí k nějaké aktivitě, která by ho z nudy vytrhla, a vytrhne tím i zbytek třídy, problém už to může být.
|
|
|
|
|
|
remus |
|
(29.4.2011 21:09:49) Dcera je chytrá, ale nechci ji vyčlenit z normálního kolektivu lidí, s kterými se stejěn bude celý život stýkat, opět mi bylo na třídní schůzce řečeno, že táhne třídu, přesto bych ji nerada dávala i na víceleté gymnázium.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(29.4.2011 21:12:44) Tak víceletý gympl naopak pokládám za přirozenej, zvlášť když tady za bukem máme výborný se zaměřením, který by synovi vyhovovalo. Pořád lepší než kdyby chtěl na konzervatoř, což reálně hrozí a což by jeho otec nejspíš nepřežil.
|
remus |
|
(29.4.2011 21:18:40) No právě, u nás totiž není, musela by dojíždět, čímž bych jí odstřihla od kamarádů tady u nás a to se mi fakt nechce, proto bych se mu moc ráda vyhnula obloukem.
|
zerat |
|
(29.4.2011 21:27:29) Rin, můj manžel coby pedagog je dost na víceletá gymnázia naštvaný, že zbylé děti ve třídě v ZŠ jsou pak často učiteli... vnímány coby odpad a prý jak zmiznou tahouni ze tříd, tak se jakoby vytrácí snaha dětí soutěžit, snažit se být stejně dobrý nebo podobrý... Nicméně zase i on uznává fakt, že děti se na víceletém gymplu naučí spoustu věcí, které můžou ocenit jednou při přijímačkách na VŠ a znám jednu holčinu, která mi říkala, že coby dítě byla naštvaná na rodiče, že ji na víceleté gymnázium nutili chodit a že až když viděla jak lehce se dostala na VŠ, tak rodičům děkovala Můj manžel třeba říká, že vůbec nebude chtít po naší dceři, aby šla na gymnázium, klidně může odejít z víceletého gymnázia na jakoukoliv střední školu, kterou si bude přát... ale že je určitě víceletý gympl lepší než opakovací 9. třída
To dojíždění je sice na prd, ale zase na stranu druhou bych to dost zvažovala
|
remus |
|
(29.4.2011 21:33:51) Kdyby tu byla možnost 6letého, tak to také zvažuju, ale my to máme jen na autobus 2,5km, já na ten gympl také chodila, a proto tam dceru dávat nechci, to už by opravdu musela hodně chtít sama a vyloženě se nudit, pravda je ta, že zatím vše umí ze školy, já to s ní jen projdu a ujistím se, že všemu rozumí tak, jak má, ale naučená přijde odsud. Ve finále to asi zůsatne na ní, když bude trvat na změně školy nebo se vyloženě nudit, což teď nehrozí, ptž mají skvělou učitelku, tak jí bránit nebudeme. Ale byla bych nerada, kdyby tu pak o prázdninách a víkendech neměla kamarády.
|
zerat |
|
(29.4.2011 21:43:11) Rin, tak to samozřejmě chápu, ale stejně si myslím, že dítě svůj okruh kamarádů mít bude i když bude chodit jinam. Naše holka nechodí do ZŠ s žádným z jí blízkých kamarádů a kamarádek a prostě se vídají v týdnu na hřišti... úplně bez problému Bydlíme ve velkém městě a stejně dcera do ZŠ do třídy nechodí s nikým z naší městské části - dát ji do spádové školy nevalné pověsti jsme nechtěli ani za nic Od známých vím, že uběhne rok, dva a už se budou mezi sebou domlouvat a i z druhé strany města a budou se navštěvovat...
|
remus |
|
(29.4.2011 21:47:48) Jenže my jsme právě malé město a její spolužačky u nás i dost často spí, dvě bydlí hned vedle nás, tak mám strach, že by se pak vzájemně odcizily a že by jí to chybělo, těžko říct. Neměla by šanci se s nimi vidět jindy než o víkendu a to mají často rodiny svůj vlastní proram, holky spolu tráví každé odpoledne, takhle by měla smůlu, než by přijela z gymplu, tak by byl skoro večer a musela by se ještě učit. Taky jsem jezdila domů kolem 5. a než udělala úkoly, tak se nikam jinam nedostala.
|
zerat |
|
(29.4.2011 21:55:22) Rin, naše má už teď času míň na kamarády. Hudebka, Pathfinder, nauka... ale zase ve škole zůstává v družině a užívá si tam kamarádů... a v podvečer po úkolech chodíme na hřiště, kde vídá kámošky z místní čtvrti. Domlouváme se s my maminky, kde se sejdeme... příp. jde spát ke kámošce nebo její kamarádka k nám... ale to teda dost zřídka -nemáme na to úplně vhodné podmínky vzhledem k věkovému rozdílu u dcer a společnému pokojíčku.
|
remus |
|
(29.4.2011 22:02:49) No tak ta naše právě na hudebku chodí s holkama ze školy a na angličtinu se sousedkou a taky kámoškami ze školy, o tohle by všechno přišla, časově by se to už nedalo stíhat, do družiny nehcodí, přijde ze školy, udělá úkoly a maže s bráškou ven, pak svačina a šup za kamarádkami, kroužek trvá jen hodinu, takže zbytek dne spolu tráví venku, teď chodí domů až v 7 na večeři. Já mám těsně před porodem a malej má taky svoje potřeby, tak taky prostě nestíhám všechno, do toho dělám obědy a večeře, takže jsem občas často KO. No necháme to na ní, když bude chtít, tak ať si jde do světa, ale vozit jí nebudeme, to prostě nepůjde, musela by vstávat nejdýl v 5.15, aby stihla autobus do školy.
|
|
|
|
|
|
Pawlla |
|
(29.4.2011 21:34:37) Zerat,to tu zase dlouho nebylo,já jsem měla dceru až do devítky na základce a "odpadem" je nikdo teda nenazýval,kolektiv měli skvělý a děcka makali i bez gymnázia.
|
zerat |
|
(29.4.2011 21:38:20) Pawlo, co Ti mám na to napsat Určitě je to jinak vnímané v malém městě, kde víceleté gymnázium není a jinak ve městě, kde je jich několik a jsou dost zadřené v myslích ambiciózních rodičů
|
zerat |
|
(29.4.2011 21:48:38) A teda asi na ZŠ nemakali opravdu tak jako makají děti na víceletých gymnáziích. Tam je ten záběr fakt větší a taky s tím spousta dětí, které na to vyloženě nemají dost válčí. I proto nechceme dceru vyloženě tlačit na víceletý gympl - ale myslím, že bude chtít jít s kamarády... více méně se počítá, co jsem tak pochopila u zápisu do ZŠ, že z jejich třídy by většina na gympl mít měla Prý se od nich na gympl dostávají i trojkaři a z mnohých místních škol se tam nedostanou ani jedničkáři... V první třídě si vůbec netroufám soudit, kam naše dcera půjde či nepůjde. Do změny času patřila k lepším ve třídě; po změně času, nemoci, Velikonocích bere školu a učení coby prudu největší a nejraději by zůstala doma s mladší ségrou. Ve škole je nepozorná, nemaká a fláká i diktáty... Přičítám to vyšší únavě - je spáč a změna času s ní hodně zamávala - cítíme to i doma, že je hůř zvladatelná... Takže netroufám si soudit
|
|
|
|
|
|
|
|
|