Když opravdu nadprůměrné dítě dostává jen běžné podněty v běžné ZŠ, a navíc tam nemá možnost uplatnit svou kreativitu nebo je dokonce omezována, nejen že se prostě nerozvine na top svých možností, ale může ztratit i radost z poznávání a postupně se stát průměrným, nebo otráveným, nebo si školu zpestřovat "vyrušováním", a mnohdy může mít problémy i jen být učitelem pochopeno (např. jedna pí učitelka nerozuměla tomu, co jí dítě říkalo o nějakém fyzikálním zákonu týkajícím se vesmíru, a dala mu poznámku do ŽK, že mluví s cesty).
Můj syn jde o rok dřív do školy, je rozumově na úrovni cca 8.-9.letého dítěte (vyšetřeno psycholožkou), v běžné škole by ... no radši ani na to nemyslet, raději bych si ho učila doma; naštěstí soukromá školka, do které chodí, otvírá v září první třídu školy, bude tam asi 8 dětí ve třídě, a nadšená a zároveň zkušená paní učitelka... Máme štěstí.
Určitě bych tvé holčičce vybrala aspoň paní učitelku, která učí zajímavě a je ochotná respektovat její potřeby. V první třídě a na 1. stupni se vytváří vztah k učení na celý život...