Jedůfko,
opravdu inteligentní dítě si podněty najde samo a žádnou speciální podporu k tomu nepotřebuje. Kromě toho neznám jedinýho inteligentního člověka, který by se dokázal nudit.
Jako dítě jsem četla od tří let, ve čtyřech už plynně; během vyučování jsem se neustále pokoušela si něco číst a kdyby mi učitelka ty časopisy a knížky pořád nezabavovala, nemůžu říct, že bych se nudila. Bohužel v té době neexistovalo, že by nechali šestileté dítě v klidu si číst a neustále mne nutili skládat na lavici "Máma mele" v době, kdy jsem si zvládala za den přečíst knihu o dvou stech stránkách. Ale když si představím, že by mne v tomhle věku někdo pokoušel nějak "stimulovat" a individuálně se mnou pracovat, mám z toho osypky.
Speciální školství chápu a podporuju v případě, kdy má dítě nějaký handicap a inteligenci za handicap zkrátka nepovažuju.
Resp. do té páté třídy, než by nadanější děti měly přestupovat na gymnázia nebo jiné výběrové vzdělávací instituce. Ono totiž pro téměř každé malé dítě je škola opruz a nutné zlo... dítě, které chodí do školy rádo, s nadšením a mocně touží po vzdělávání je... hmmm, no asi něco jako dvouhlavé tele. Zhruba takhle:
http://www.youtube.com/watch?v=6dhT_fOdMvY