Helča + J+V+M |
|
(5.1.2011 13:38:04) Děvčata, až se děsím. Jeník je hodně zvědavý a zvídavý, ale tak napřed jako jste vy asi nebude(me) - teda Žaniko, co probíráte z páté třídy? Jsem ráda za individuální tempo domškoly - vím, že třeba čtení v 1.třídě řešit nebudeme a pojedeme dál 2.třídu, ale třeba ve psaní to vidím na písanky a písanky a písanky _ dokud se neupísankujeme. Mám dotaz - jak poznáte, že dítě umí? Dám příklad - prokousáváme se matematikou (dostali jsme vyřazenou učebnici a Jeník ji chce dělat), když děláme spolu leze to z něj jak z chlupatý deky a když dělá sám příklady a slovní úlohy (já uklízím, jsem s Veru), tak mu to jde podstatně rychle. No a pak třeba, když si hrajou s mašinkami tak zkouším nějaké příklady (když se třeba dohadují, kdo má víc vagónků) a je to utrejch. Takže - JAK POZNAT, ŽE DÍTĚ UMÍ? Moje mamka vždycky říkala, co neumíš říct nahlas, neumíš. A v mém případě měla i pravdu . A ještě jeden dotaz (když tu tak dobře debatujeme, budu si to pak muset časem projet znovu a některé nápady vypsat): A DĚLAJÍ SI DĚTI SAMY POZNÁMKY DO SEŠITŮ? (něco jako výpisky )
|
Amazonka 4D |
|
(5.1.2011 13:51:57) K "poznámkám" v sešitě, počítám, že něco zavedeme, až budou děti psát plynuleji. A co se znalostí a hodnocení týká, tak další výhoda DŠ, je poměrně jedno, jak zjistíš, že to dítě umí (jsou nemluvové, ale i nepsavci), důležité je, že ty to poznáš. Já třeba okecám cokoliv, všechny ústní zkoušky bez problémů, všechny písemné - propadák. Až vlastně s možností psát na PC zvládám psaný projev bez problémů. Takže to nechám na dětech, jak se budou projevovat.
|
žanika |
|
(5.1.2011 15:10:59) Jo přesně jak to píše AMazanko, někteří jsou nepsavci, někteří nemluvci. Já se snažím pořád průběžně opakovat, zjišťovat nenápadně, co v té hlavě je a co už mizí. A taky upevňovat. Protože nemá smysl, aby se něco jen naučilo a pak vykouřilo. TO jsem udělala děsný omyl v počátcích předškolní vyuky ROnyho v některých oblastech. Historii probíráme z učebnice páté třídy, ale my to probíráme ode všeho. A právě třeba historii si Rony dělá sám výpisky. Takže já to přečtu, on si vezme učebnici a každé to téma (tu kapitolu v učebnici) si vypisuje na papír, bodově, někdy se mne zeptá na něco, ale spíš je to jako jeho referát. pak dole nakreslí obrázek (nejoblíbenější činnost. No a potom si to dává do folií a pak se ho třeba někdy zeptám, at nám něco řekne o tom či o tom, tak si najde ty své výpisky a z toho mi to popisuje - nebo z hlavy -jak ví. Jinak výpisky nějak nevím, z čeho by dělal. Výpisky jsou přece i to, když povyprávíš třeba, jak se řeší tepenní krvácení a dítko to pak má nakreslit A Helčo. S těmi písankami. Taky jsme loni psali písanky, ač ROny perfektně psal tiskacím písmem (malé i velké), chtěla jsem, ať ho prostě umí, i když ho používá jen vyjímečně.
|
žanika |
|
(5.1.2011 15:15:42) Tak jak čekám, až se ozve pan Mertin, tak jsem hledala, zda třeba nemá jiný mail a našla jsem, že napsat na rodinu celkem dost článků, kdybyste se chtěli podívat... za obsah neručím http://www.rodina.cz/rubrika/mertin
|
meli (k 05/07 a k 11/08) |
|
(5.1.2011 21:11:24) žaniko díky za ten odkaz, je to dobré čtení i pro nás , co o tom zatím jen uvažujeme. Je to povzbudivé..:))
|
|
|
Helča + J+V+M |
|
(6.1.2011 9:00:14) Žaniko,jste úúúžasní. Jeník píše tiskacím písmem,ale jenom velká písmena. Písanka jej baví, dokonce teď sám píše v obýváku. Myslím, že bude spíš po dědovi - ten má problémy s bankou, protože jeho podpis nikdy neodpovídá podpisovému vzoru, ale tím, že jej už nějakou dobu znají, tak mu peníze dají .
|
Bodlík |
|
(6.1.2011 21:53:50) Ještě k tomu psaní. Loni to moc bavilo, pořád nová a nová písmenka. Letos nálada na psaní přešla, ale vsadila jsem na konzum a zatím to vyšlo. Koupila jsem gelová pera s glitry a píšeme tím, už jen proto, že se to tak nádherně blejská a každá barva jiná. Bombičkové pero se taky ujalo. Brzy dopíše a to štěstí v očích, když si může narazit novou bombičku.
|
|
|
|
|
|