Jo přesně jak to píše AMazanko, někteří jsou nepsavci, někteří nemluvci. Já se snažím pořád průběžně opakovat, zjišťovat nenápadně, co v té hlavě je a co už mizí. A taky upevňovat. Protože nemá smysl, aby se něco jen naučilo a pak vykouřilo. TO jsem udělala děsný omyl v počátcích předškolní vyuky ROnyho v některých oblastech.
Historii probíráme z učebnice páté třídy, ale my to probíráme ode všeho. A právě třeba historii si Rony dělá sám výpisky. Takže já to přečtu, on si vezme učebnici a každé to téma (tu kapitolu v učebnici) si vypisuje na papír, bodově, někdy se mne zeptá na něco, ale spíš je to jako jeho referát. pak dole nakreslí obrázek (nejoblíbenější činnost
. No a potom si to dává do folií a pak se ho třeba někdy zeptám, at nám něco řekne o tom či o tom, tak si najde ty své výpisky a z toho mi to popisuje - nebo z hlavy -jak ví. Jinak výpisky nějak nevím, z čeho by dělal. Výpisky jsou přece i to, když povyprávíš třeba, jak se řeší tepenní krvácení a dítko to pak má nakreslit
A Helčo. S těmi písankami. Taky jsme loni psali písanky, ač ROny perfektně psal tiskacím písmem (malé i velké), chtěla jsem, ať ho prostě umí, i když ho používá jen vyjímečně.