Yuki 00,03,07 |
|
(14.9.2010 15:12:46) všechny tři tvé postřehy jsou správné a platí obecněpro spoustu dětí, bez ohledu na barvu pleti. pochopitelně to tak není všude, jsou i děti, který jsou jiný, naštěstí. Učila jsem na několika základkách a vždycky jsem říkala, že mám problém s chováním bílých a (ne)vědomostma tmavých.
Integrace je super věc, podporuju ji, ale ontegrace neznamená, že dítě bez jakýchkoliv znalostí (včetně mluvení) nebo bez správnýho chování začne chodit do běžné školy s dětma, který toto všechno umí.
Učitelka má velký díl na úspěchu, stejně tak velký díl mají ostatní děti ve třídě (vlastně jejich rodiče, protože musí dětem vysvětlovat a učit je toleranci), ale obrovský díl zodpovědnosti za úspěch integrace mají rodiče integrovanýho dítěte, protože ti musí podporovat dítě a dokázat se domluvit na způsobu práce se školou. Dítě je napodobuje, takže jakákoliv integrace je málo platná, pokud dítě doma slyší, že nic nemusí, protože má papír z poradny a všichni kolem něj se podle toho musí chovat. To pak nefunguje.
Myslím si, že třída pro romský děti vůbec nemusí být špatná, jsou jiní, tak proč jim to brát? a proč je nutit být stejní? mají jiný temperament, umí jiný věci, mají jiný žebříček hodnot - ať se s tím majoritním setkávají a zvykají si na něj, ale oni toho mají v té první třídě i tak dost, tak ať mají učitelku, která se s nima domluví jejich jazykem, která bude fungovat jak je to mezi romy zvykem - koho přijme rodina, ten má autoritu a toho poslechnou i děti.Ať je tato učitelka schopná navázat spolupráci s rodiči, vlastně taková terénní pracovnice a učitelka v jednom. Vůbec si neumím tuto práci představit, ale určitě by se našel někdo, kdo to dokáže. A napsala jsem to špatně, takto by to nemělo fungovat od první třídy základky, ale od 4 let ve školce a pak na té základce postupněumožnit dětem, aby dál chodily do třídy, která bude mít rozšířenou výuku na romštinu, na tanec, já nevím na co ještě. Aby jim to dalo i něco víc, než jen základoškolský znalosti, byla by to třída, která by měla integraci romů v programu a dětio by se učily hlavně žít s majoritním etnikem, zvyknout si na majoritní hodnoty, na způsob života u nás. Od postupnýho přizpůsobování školky dětem by se došlo k přizpůsobení dětí škole, aspoň částečně.
ale co dělat s nevychovanýma majoritníma, to fakt netuším :(
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.9.2010 15:29:21) oni jiní jsou a budou, s tímse nedá ni c udělat, teda dá, ale ne moc rychle. ty děti, který by teď začaly fungovat v přípravných ročnících a začaly by si zvykat na majoritní chování, by toto dokázaly předat (aspoň některý) zase svým dětem, chození do školy by přestaly považovat (časem) za újmu, a každá další generace by to měla jednodušší. Kolik by bylo potřeba času? asi tak 30 let? no možná i víc, prostě aby bylo normální, že se chodí do školy. On je každý začátek těžký, ale jde to, ať si nechají jejich neskutečný matriarchát, ať si nechají jejich rodinný život, ale postupně se musí přizpůsobit veřejnýmu životu
|
sarmi |
|
(14.9.2010 15:37:43) taky souhlasim, hlasuju navic pro povinnou predskolni dochazku, kde budou mit sanci se socializovat a zvyknout si na majoritni zpusob chovani, komunikace, vyuky. a pises, at maji ucitele se kterym se domluvi. nemyslim - musi zvladnout cesky jazyk, to je primarni vec. nejsou romske skoly, jsou skoly ceske a v nich se mluvi cesky.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(14.9.2010 15:43:10) jasně, ale dokud česky neumí, a to opravdu dobře, tak musí mít možnost mluvit po svým, ne? ale postupně zvykat a učit češtinu, pochopitelně
|
sarmi |
|
(14.9.2010 15:45:30) to je prave problem tech rodicu, ne deti. to rodice musi zajistit, aby se deti domluvily, ale ne az nastoupi v sesti sedmi letech do skoly. neukaznenost rodicu pak pada na hlavu jejich detem, ktere pak maji problemy, jimz se da docela dobre vyhnout.
|
tinas |
|
(14.9.2010 15:51:27) Sirmi, to je právě to jestli ostatní rodiče a děti mají suplovat role rodičů těchto dětí.Rodiče zanedbali jejich přípravu a teď školo starej se. Učitelka při tom počtu dětí,který dnes ve třídách je musí zákonitě něco "ošidit",protože se nerozkrájí. Buď se bude věnovat těm co na školu nejsou připraveni a bude šidit ty chytřejší děti,které můžou v pohodě jít dál a nebo bude pracovat s těmi co zvládají,ale zase budou na odpis ti ostatní.
Podle mě je tedy lepší vytvořit speciální třídu,která bude reagovat na konkrétní potřeby a tempo dětí.
|
|
|
|
|
|
tinas |
|
(14.9.2010 15:48:54) Madeline, problém je skutečně už v tom,že děti většinové populace chodí do školky a nebo se jim rodiče věnují. Asi každá z nás co sem na Rodinu chodíme se snaží děti něco naučit a rozvíjet je od batolecího věku. Velmi mnoho dětí dnes nastupuje do první třídy s tím,že umí číst a psát a k nim pak přiřadíš děti,které pomalu ani neumí česky. Nikdo jim tu romštinu nebere,ale přeci jenom čeština je naším rodným a úředním jazykem,takže jí prostě zvládnout musí. Děti mají z domova většinou naučené sociální a hygienické návyky,ze školky jsou zvyklé na kolektivní práci,ale romské děti do předškolních zařízení nechodí,takže tohle nemají zažité. Navíc někdo má přirozenou inteligenci a někdo nemá. Už tohle všechno řadí děti na startovní čáře v první třídě na rozdílné pozice a ti co jsou vpředu jsou na tom špatně díky těm co jsou vzadu,protože je to brzdí. A ti co jsou vzadu zase nesou cejch toho,že jsou "divní",když nezvládají pro normální populaci naprosto běžné věci. Takže v důsledku toho jsou na tom blbě obě jmenované skupiny.
|
|
|