| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přidat odpověď

všechny tři tvé postřehy jsou správné a platí obecněpro spoustu dětí, bez ohledu na barvu pleti.
pochopitelně to tak není všude, jsou i děti, který jsou jiný, naštěstí.
Učila jsem na několika základkách a vždycky jsem říkala, že mám problém s chováním bílých a (ne)vědomostma tmavých.

Integrace je super věc, podporuju ji, ale ontegrace neznamená, že dítě bez jakýchkoliv znalostí (včetně mluvení) nebo bez správnýho chování začne chodit do běžné školy s dětma, který toto všechno umí.

Učitelka má velký díl na úspěchu, stejně tak velký díl mají ostatní děti ve třídě (vlastně jejich rodiče, protože musí dětem vysvětlovat a učit je toleranci), ale obrovský díl zodpovědnosti za úspěch integrace mají rodiče integrovanýho dítěte, protože ti musí podporovat dítě a dokázat se domluvit na způsobu práce se školou. Dítě je napodobuje, takže jakákoliv integrace je málo platná, pokud dítě doma slyší, že nic nemusí, protože má papír z poradny a všichni kolem něj se podle toho musí chovat.
To pak nefunguje.

Myslím si, že třída pro romský děti vůbec nemusí být špatná, jsou jiní, tak proč jim to brát? a proč je nutit být stejní? mají jiný temperament, umí jiný věci, mají jiný žebříček hodnot - ať se s tím majoritním setkávají a zvykají si na něj, ale oni toho mají v té první třídě i tak dost, tak ať mají učitelku, která se s nima domluví jejich jazykem, která bude fungovat jak je to mezi romy zvykem - koho přijme rodina, ten má autoritu a toho poslechnou i děti.Ať je tato učitelka schopná navázat spolupráci s rodiči, vlastně taková terénní pracovnice a učitelka v jednom. Vůbec si neumím tuto práci představit, ale určitě by se našel někdo, kdo to dokáže.
A napsala jsem to špatně, takto by to nemělo fungovat od první třídy základky, ale od 4 let ve školce a pak na té základce postupněumožnit dětem, aby dál chodily do třídy, která bude mít rozšířenou výuku na romštinu, na tanec, já nevím na co ještě. Aby jim to dalo i něco víc, než jen základoškolský znalosti, byla by to třída, která by měla integraci romů v programu a dětio by se učily hlavně žít s majoritním etnikem, zvyknout si na majoritní hodnoty, na způsob života u nás.
Od postupnýho přizpůsobování školky dětem by se došlo k přizpůsobení dětí škole, aspoň částečně.

ale co dělat s nevychovanýma majoritníma, to fakt netuším :(

Předchozí 

Tip: Chcete uveřejnit zajímavou informaci také na hlavní straně Rodina.cz?
Autor příspěvku: Registrovaný
Do této diskuze mohou přispívat pouze registrovaní uživatelé.
Název:

Text:

Pokud nejste robot, odpovězte na otázku: 8-4= 
:-) ~:-D ~;) ~;(( ~:( ~k~ ~j~ ~f~ ~g~ ~Rv ~R^ ~s~ :-© ~l~ ~m~ ~n~ ~o~ ~p~ ~q~ ~2~ ~t~ ~v~ ~w~ ~x~ ~y~ ~z~ ~a~ ~b~ ~c~ ~d~ ~e~ ~h~ ~3~ ~4~ ~5~ ~6~ ~7~ ~8~ 
Pravidla diskuzí:
Je nepřijatelné vkládat příspěvky, které jsou neplacenou reklamou (chcete-li reklamu, kontaktujte redakce@rodina.cz), které jsou urážlivé, vulgární, rasistické nebo v rozporu se zájmy serveru Rodina.cz. Redakce si vyhrazuje právo takové příspěvky odstraňovat.

Přečtěte si pečlivě úplná pravidla diskuzí.

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.