Přidat odpověď
všechny tři tvé postřehy jsou správné a platí obecněpro spoustu dětí, bez ohledu na barvu pleti.
pochopitelně to tak není všude, jsou i děti, který jsou jiný, naštěstí.
Učila jsem na několika základkách a vždycky jsem říkala, že mám problém s chováním bílých a (ne)vědomostma tmavých.
Integrace je super věc, podporuju ji, ale ontegrace neznamená, že dítě bez jakýchkoliv znalostí (včetně mluvení) nebo bez správnýho chování začne chodit do běžné školy s dětma, který toto všechno umí.
Učitelka má velký díl na úspěchu, stejně tak velký díl mají ostatní děti ve třídě (vlastně jejich rodiče, protože musí dětem vysvětlovat a učit je toleranci), ale obrovský díl zodpovědnosti za úspěch integrace mají rodiče integrovanýho dítěte, protože ti musí podporovat dítě a dokázat se domluvit na způsobu práce se školou. Dítě je napodobuje, takže jakákoliv integrace je málo platná, pokud dítě doma slyší, že nic nemusí, protože má papír z poradny a všichni kolem něj se podle toho musí chovat.
To pak nefunguje.
Myslím si, že třída pro romský děti vůbec nemusí být špatná, jsou jiní, tak proč jim to brát? a proč je nutit být stejní? mají jiný temperament, umí jiný věci, mají jiný žebříček hodnot - ať se s tím majoritním setkávají a zvykají si na něj, ale oni toho mají v té první třídě i tak dost, tak ať mají učitelku, která se s nima domluví jejich jazykem, která bude fungovat jak je to mezi romy zvykem - koho přijme rodina, ten má autoritu a toho poslechnou i děti.Ať je tato učitelka schopná navázat spolupráci s rodiči, vlastně taková terénní pracovnice a učitelka v jednom. Vůbec si neumím tuto práci představit, ale určitě by se našel někdo, kdo to dokáže.
A napsala jsem to špatně, takto by to nemělo fungovat od první třídy základky, ale od 4 let ve školce a pak na té základce postupněumožnit dětem, aby dál chodily do třídy, která bude mít rozšířenou výuku na romštinu, na tanec, já nevím na co ještě. Aby jim to dalo i něco víc, než jen základoškolský znalosti, byla by to třída, která by měla integraci romů v programu a dětio by se učily hlavně žít s majoritním etnikem, zvyknout si na majoritní hodnoty, na způsob života u nás.
Od postupnýho přizpůsobování školky dětem by se došlo k přizpůsobení dětí škole, aspoň částečně.
ale co dělat s nevychovanýma majoritníma, to fakt netuším :(
Předchozí