?
8249
|
Klasifikace dysortografika
Dobrý den. Máme takový problém. U syna byla na začátku školního roku zjištěna počáteční dysortografie. Do nynější doby bylo vše v pořádku,protože je měla paní učitelka, která dokonce učila dva roky v dyslektické třídě. Takže syn nemusel psát ani diktáty, a nedostal horší známku než trojku. Pokud to bylo horší dostal véčko. Nyní, ale mají druhou paní učitelku. Vlastně tu správnou, ta předešlá byla jen na záskok, a je to děs a hrůza. Každý den má na víc úkoly, musí přepisovat to co napsal ve škole. Ještě si vždycky donese sešit spolužačky, která píše krásně, asi si p.uč. myslí, že když se na to podívá, že bude taky tak krásně psát. I když měl syn napsáno bez chyb, tak dostal dva lomeno tři. Měl podtrhané některé písmenka, které se paní učitelce nelíbili. Nejhorší na tom je, že dnes donesl i z matematiky trojku, i když neměl ani jednu chybu, jen kvůli škaredě napsaným číslicím. Už nás to s manželem dost deptá, a nevíme jak se bránit.Taky nás dost štve, i když se syn snaží a má opravdu něco napsané pěkně /na jeho možnosti/, tak stejné jedničku nedostane. U každé učitelčiny známky je poznámka - Piš líp, Uprava atd...Skoro každé slovo má přeskrtané čárkami - na správný sklon. Paní učitelka asi vůbec nikdy nic neslyšela o dysgrafii. Přitom papír z poradny jí přišel. Můžu se nějak bránit? Vůbec nevím jestli mu paní učitelka může dávat škaredé známky jen kvůli tomu, že to nemá krásně napsané. Děkuji za odpověď. Změna školy by nic neřešila, protože by to uškodilo jen synovi, a stejně se neví, koho by "chytl" tam. V první třídě na té samé školy měli skvělou paní učitelku, která k nim přistupovala opravdu individuálně a každou synovu snahu patřičně ocenila.
|
?
8184
|
Děti a psychické onemocnění rodiče
Dobrý den, mám dotaz týkající se psychického onemocnění mého manžela. Nejde mi však nyní o něj, nebot po dlouhém tápání a hledání příčin jeho zdravotních obtíží se nám snad konečně podařilo najít dobrého lékaře a ten stanovil správnou diagnózu a nasadil potřebnou léčbu. Ta však potrvá dlouho, rozhodně spíše měsíce než týdny a provázejí ji velké výkyvy nálada chování. Moje otázka se týká našich dětí (1,5 roku a 4 roky) – jak mám synům vysvětlit tyto výkyvy nálad (má středně těžkou depresivní poruchu spojenou s částečnou generalizovanou úzkostnou poruchou), protože když se manžel cítí hodně špatně, nesnese příliš jejich dětskou živost, hašteření se apod a reaguje na toto vše značně podrážděně. Podotýkám, že nemám možnost s dětmi ani dočasně být u nějaké babičky a že máme dost malý byt. Jak vůbec mám s dětmi překonat toto ne zrovna lehké období - snažím se samozřejmě obstarat všechno kolem nich sama, včetně jejich her, zábavy, vycházek, čtení a podobně, po manželovi to teď nelze chtít, ale zároveň jsem z toho sama dost unavená - starší syn je totiž mírně hyperaktivní a mladší právě prochází vztekacím obdobím. Může to všechno, mám na mysli manželovunemoc, mít na děti nějaký negativní vliv?
Děkuji za odpověď
|
?
8061
|
Trestání
Vážený pane doktore,
chtěla bych se zeptat, zda má nějaký smysl trestat 13timšsíční dítě. Nemyslím žádné hrubé tresty, ale pokud se například hrabe v květináči plácnout ho po ruce, pokud "plive" jídlo plesknout přes pusinku. Nechci to dělat jen pro své "odlehčení si" to nemám zapotřebí. Zajímalo by mě, zda si to takhle malé dítě může zapamatovat a zda takový trest má vůbec smysl. Nebo jak vlastně výchovně působit na děti v tomto věku? Děkuji moc za Vaši odpověd a pokud existuje nějaká literatura k této problematice, doporučte mi ji prosím. Ráda se poučím. Velmi děkuji.
|
?
7981
|
Osobní asistent
Mám dceru s LMD, s dysgrafií a s poruchou pozornosti.
Chodí do 1. třídy a má velice vstřícnou paní učitelku. Při vyučování ale nedává pozor, někdy i chodí po třídě. Pokud u ní paní učitelka stojí, plní úkoly správně.
Chtěla bych zjistit něco o možnosti využít služeb osobního asistenta, který by suploval dohled paní učitelky.
Jsme z malého města a dojíždění do jiné - specializované školy - by dceru vyčerpávalo. Celkový výsledek by byl možná horší, než ve stávající škole.
Mám ještě nějaké další možnosti jak dceři pomoci za podmínkym, že zůstane v této škole ? Kdo zřizuje a organizuje osobní asistenty ?
Děkuji za odpověď.
|
?
7897
|
Poradenství ve školách
dobry den, mam mit v pedagogice referat o vychovnem poradenstvi. mela jsem pracovat i s knihou Lidsky vztah jako soucast profese, ale nemuzu ji sehnat. Muzete mi poradit, kde najdu neco k tomuto tematu na INTERNETU? nIC JSEM NENASLA.
|
?
7772
|
Masochismus
Mám 4,5 roku starého syna a přišel za mnou a říkal, abych ho naplácala na zadek. Brala jsem to jako hru, tak jsem ho jen tak přátelsky poplácala po zadečku. Byl ale nespokojený, že jsem nepřidala na síle. pořád mi říkal, abych mu naplácala pořádně. já jsem nechtěla, ze kdyz je hodný, ze ho přeci nebudu bít. On mě ale přímo šokoval! Odběhl a zas chvíli přišel s rákoskou na koberce. Mámo, tímhle to zkus, tím to bude bolet!! Pak jem si teprve všimla, že má erekci. Dost jsm byla šokovaná, ale snad jsem zachovala chladnou hlavu a řekla, pojdˇ si radsi hrát a vytáhla jsem pexeso. Pd té doby jsem sním o tom nemluvila, už se to neopakovalo. Někdy mám pocit že zlobí jen proto, aby mohl dostat. Možná už z toho ale blázním. Měli bychom vyhledat psychologa či nějakou poradnu? Děkuji za odpověd, Myšičková
|
?
7762
|
Syn se bojí
Je mi 35 let, mám 5,5 l.syna a 2,5 l. dceru. Cca 1 rok se u syna projevuje strach. Je fixovaný na mě, nesnese, abych odešla do vedlejší místnosti, do patra nebo třeba s odpadky před dům. Ve svém věku nebere logické vysvětl.,kde jsem, a okamžitě začne brečet - přechází až do hysterie. Jinak je abnormálně chytrý, šikovný, v klidném režimu absolutně vstřebává a chápe informace. Chápu, že není řešení být absolutně s ním, stejně se bude muset odpoutat. Zatím to neřešíme drasticky, jemu to ubližuje. Vidím, že nežije v klidu, a neustále mě hlídá, kam jdu, kdy přijdu, apod. Od jeho narození jsem s ním doma, ve 3,5 letech začal chodit do školky (pouze na dopoledne) - to trvá. Zvykal si tam dlouho. - Nikdy se nestalo, že by se ztratil, nebo mě nenašel. Bydlíme bez babiček, děti nikdo jiný než já nebo manžel nehlídá. Zatím jim věnuji veškerý svůj čas. Syn spal do 3,5 roků s námi v ložnici, nyní má svůj pokojíček, hned vedle nás. S dcerou se snáší dobře, těšil se, než se narodila, nežárlí na ni. Od je spíš jemný a citlivý, holčička je rarášek. Ale mají se rádi. Moc ráda bych mu pomohla, vím, že škola ho bude zřejmě stát mnoho sil. Velice děkuji za odpověď a přeji Vám mnoho úspěchů v práci. Zdravím Vás
Ing. Alena Brožová
|
?
7742
|
Kope a bije ostatní děti
vazena pani doktorka, prosim vas o radu , dcerka asi 2 tyzdne bije deti, alebo kope. vobec neviem, kde sa to v nej berie, ako na take nieco prisla. napr. sme v materskom centre, zda sa jej, ze sa niekto smyka pomaly na smyklavke, tak donho strci a este aj kopne. stale musim za nou chodit a davat pozor. ak jej niekto prekaza v ceste, tak ho automaticky odstrci , pripadne buchne. stale jej to vysvetujem, spociatku som jej par krat dala po ruke, ale vobec to nepomahalo, teraz len dohovaram, posledne 3 dni ked niekoho buchne, tak ho polutuje. inak je velmi ziva, vnimava. dakujem za odpoved.
|
?
7696
|
Potíže se čtením v 1. třídě
Vážená paní doktorko,
píšu Vám za svoji kamarádku, která nemá přístup k internetu. Kamarádka má syna (7 let), letos v září začal chodit do 1 třídy. Od počátku má velké problémy s čtením a psaním. Sama mám dceru ve druhé třídě a takové problémy jsme nikdy neměli, dcera už v říjnu plynule četla, takže neumím poradit. Ale teď už k problému. Kamarádky syn má od malička problémy s pamatováním /můžu porovnávat s dcerou, protože se od malička známe a jsou stejně staří, akorát dcera šla o rok dřív do školy/. Ještě v 6 letech měl velké problémy s pamatováním barev /při porovnámí dcera ve 2 letech znala základní barvy/, dodnes si plete fialovou, růžovou, oranžovou atp. V loni mu byl doporučen odklad školní docházky, proto nastoupil do 1. třidy až letos. Moc se toho ale nezměnilo. V současnosti mají v čtení asi 10 písmen, už teď má velké problémy si je zapamatovat a dost chybuje. Spojit 2 písmena ve slabiku mu dá strašně moc práce a slovo dohromady nedá vůbec. Zkoušela jsem kamarádce poradit, aby se snažila mluvit na něj po písmenkách (např. n - o - s), aby to slyšel od někoho jiného a pak jí řekl celé slovo (co slyšel), ale ukázalo se, že ani když někdo jiný slabikuje nebo hláskuje, nedá slovo dohromady (jako by neslyšel co říká). Myslím, že se bude jednat o nějakou poruchu (jako se třeba dysleksie), nebo je to brzo a jen se učí pomaleji než ostatní děti? (i v jeho třídě už téměř všechny děti čtou - nebo slabikují). Zároveň bych vás chtěla poprosit o doporučení nebo kontakt na nějakou psychologickou poradnu ve východních čechách, která by ho mohla vyšetřit a popřípadě poradit, jak postupovat, jak mu pomoci při učení.
|
?
7682
|
Hyperaktivní dítě
Moje kamaradka ma 5ti leteho syna,ktery je silne hyperaktivni,neposloucha na slovo,jeho pozornost kdyz uz mate stesti a upoutate tak max.na 2min a za chvili uz nevi o cem jste se bavily,kdyz neco provede tak mu musite dat na zadek,ale to je klidny jen malou chvili a vse zacina nanovo.Moje kamaradka uz je opravdu zoufala,protoze ma jeste dvouleteho syna,ktereho ten starsi neustale otravuje a hlv.ona s nim nemuze nikam jit,protoze se za nej musi stydet.Byla s nim uz i v poradne,chodila k nim domu pani natacet ho,ale to byl vzdy jak vymeneny.Kamaradka uz musi brat prasky na nervy,co sni tak hned vyzvraci a nejhorsi je ze ji napadaji myslenky typu:kdyby ho tak srazilo auto apod.,sama nam rikala ze ho uz zacina nenavidet.Porad te prosim co s takovym ditetem,protoze(je to sice hrozne) zivot s nim je pro vsechny okolo utrpeni.Predem diky moc za vasi radu.
|
(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebToDate.