| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Máte potíže s učením a chováním?

Na vaše otázky týkající problémů vašich školních dětí s učením a chováním odpovídá Mgr. Silvie Nedvědová, , pedagog s praxí v ZŠ, v pedagogicko-psychologické poradně a v DYS - centru Praha. S dětmi s poruchami učení, s LMD, dětmi, které mají poruchy chování, případně potíže v emocionální oblasti... pracuje déle než deset let.


TIP: Zajímají-li vás také zkušenosti jiných rodičů, nahlédněte do diskuzní skupiny.
?
9014

Jak na nočník 
( 4.2.2002 20:58:44 Zuzana Goišová )

 Ráda bych se zeptala, jak pokračovat v učení mé dcery na nočník.Zhruba od jednoho roku věku jsem začala dcerku vysazovat na nočník,( začala si sama sedat až kolem 11 měsíce vzhledem k její hypotonii)učila se celkem rychle, od 15 měsíců kakala jen do nočníku, vysazovala jsem ji když jsem předpokládala potřebu (dalo se to u ní vystihnout), ale měla jsem potíže naučit ji, aby si říkala sama. Asi před měsícem se začalo dařit, řikala si na velkou i na malou (samozřejmě na čurání ne pokaždé), ale poslední týden máme problémy, kaká a čurá více do plenky, když se zeptám, řekne že nechce a za okamžik se pokaká nebo počurá. Je jí 18 měsíců.Mám pocit, že když jsem se na to začala více soustředit a ptát se jí, nedaří se jako dřív, nevím jestli to dělá schválně a zkouší.... Jak se nadále zachovat? vypustit snažení, nebo pokračovat takto, napomínat za potřebu do plenky, nebo to přehlížet? Vždy ji za potřebu do nočníku velmi chválíme. Není třeba méně to zviditelňovat? Je možné aby v tomto věku dítě potřebu ovládalo a vnímalo co se po něm chce? Děkuji za radu, Goišová

Napište váš názor, vaše zkušenosti.

?
9000

Jak zvládat citlivost 
( 4.2.2002 13:47:58 Mirka L,dcera 2,5roku )

 Mám 2,5 letou dcerku,která je už dva měsíce strašně citlivá.Stačí jen když ji někdo pozdraví nebo se na ni jenom někdo podívá a začne brečet.Je to opravdu lítostivý pláč,žádné záchvaty histerie.Když máme projít okolo nějakého dítěte(cca stejně starého),tak začne brečet ještě dřív,než k němu dojdeme.Předtím,než se začala dcerka tak chovat,byla pohodové dítko-s každým si hned povídala,nevadilo jí,když zůstala sama v obchodě,...!Začala se tak chovat,když se od nás odstěhovala mamka(její babička),mohlo by být její chování způsobeno tím?Za měsíc očekáváme přírůstek do rodiny,mohlo by mít i toto určitý podíl na jejím chování? Děkuji za odpověď Mirka L.

Napište váš názor, vaše zkušenosti.

?
8912

Změna školy 
( 30.1.2002 13:45:46 Alena a syn Mikuláš )

 Dobrý den paní doktorko! Posílala jsem dotaz 9.10.loňského roku.V čem má pomoci dyslektická třída? Mému synovi nepomáhá naopak, zhoršuje se u něho nechuť chození do školy. Ráno nechce vstávat, stěžuje si na bolest hlavy a bříška, tvrdí, že se mu chce blinkat. Již koncem října jsem navštívila naší pedagogicko psychologickou poradnu a paní doktorka říkala, že Mikuláš udělal obrovské pokroky a moc ho chválila,ale ve škole je to jinak.Hned po návštěvě paní psycholožky jsem si domluvila schůzku s paní učitelkou, paní učitelka mě řekla, že Mikuláš není nejhorší, ale že ona musí být přísná protože kam by přišla, kdyby ty děti musela pořád napomínat, to by je nic nenaučila.Pětky čtyřky a poznámky na týden ustaly, dokonce druhý den po mé návštěve dostal syn pochvalu za umytí tabule. Pak byl nemocen a v lednu nám peklo vypuklo znovu jenom s tím rozdílem že přijde ze školy a opravdu se poblinká. Navštívila jsem s ním obvodní paní doktorku jestli není nemocen, ale ta nemoc vyloučila a jasně mě řekla, že by doporučila změnu školy. Já ale nevím ,jak najít opět jinou školu, tak aby to nebylo z bláta do louže. V této třídě také měli být brány ohledy na specifické poruchy, ale není tomu tak. Chci mu pomoci je mě jedno, že nebude mít dobré známky, že bude nosit poznámky, jenom bych chtěla aby se přestal stresovat při chození do školy. Jsme znovu objednáni do ped.psych.poradny a mám domluvenou i schůzku s paní učitelkou, ale nic si už neslibuji. Na co mám klást důraz při hledání jiné školy, abych se zase nespletla, jako v loni. Děkuji Alena Omastová

Napište váš názor, vaše zkušenosti.

?
8909

Škola v přírodě 
( 30.1.2002 12:11:41 Šárka Adámková )

 Vážená paní magistro, máme problém a nenacházíme řešení. Před měsícem byl náš syn na ŠVP a stal se mu úraz-otřes mozku. V ten den učitelka na svahu řekla mému synovi, který dobře lyžuje, ať jede první.Odmítl, že neví přesně, kde dole má zastavit. Učitelka pověřila "vedením" jiného kluka, dle jejích slov "absolutně nezvladatelného uličníka", ale dobrého lyžaře. Našemu synovi řekla:Jeď za ním. Tak se taky stalo. Jenže dotyčný chlapec vjel mimo sjezdovku, k místu, kde byl sráz, ten přeskočil, náš syn ve veliké rychlosti jel za ním, přeskočil ho, ale pak dost škaredě spadl a vyýsledkem byl otřes mozku a jednodenní hospitalizace. Převoz do 10 km vzádlené nemocnice trval učitelce 4 hodiny! Během té doby ještě syn s celou skupinou 2x vyjel na vleku a lyžoval, přestože si stěžoval na bolesti hlavy a nevolnost. Po propuštění musel být týden doma a 3 týdny necvičit. Náš problém tkví v tom, že učitelka tvrdí, že je to jeho vina (neměl vyjet mimo sjezdovku) a potrestala ho tím, že na příští ŠVP nepojede (ještě s oním "vedoucím" klukem). Proti tomu jsme se ohradili a včera byli i u ředitelky školy. Ta řekla, že o celé organizaci ŠVP rozhoduje učitelka sama, že jí nemůže nic nařídit. Mrzí nás strašně chování učitelky, kterou jsme považovali za docela rozumnou a hodnou. Její chování nyní už hraničí s "šikanou", když například synovi zničehonic řekne: Stejně nikam nepojedeš! nebo když dva jiní kluci dělají lumpárny, celá třída přihlíží a k vysvětlení je pozván kromě aktérů také náš syn se slovy "Když ses tomu smál, je to, jako bys to dělal taky". MInulý týden dostal 2 poznámky: 1)Nemá ostrouhanou tužku! 2)Opět nemá ostrouhanou tužku!!! Mohlo by to znít jako vtip, kdyby za 8 poznámek nebyla třídní důtka a za 12 ředitelská... Jsme z toho už všichni otrávení, sny je bezradný, říká, že neví, co si má myslet, když rodiče říkají:nevinen a učitelka: vinen. Prosím o radu, co máme dělat. Díky

Napište váš názor, vaše zkušenosti.

?
8774

Nástup do školky 
( 18.1.2002 23:21:26 Irena Hruskova )

 Vážená paní magistro, ráda bych se s Vámi poradila o svém nyní 2 roky a 10 měsíců starém synkovi a rozhodnutí, kdy ho dát do školky. Z různých příruček a knih, které jsem přečetla o umístění dítěte do školky je pro to ideální věk dítěte 3 roky. Náš syn je odmalička velmi otevřený, přátelský s dětmi i s dospělými a spíše společnost lidí postrádal, proto jsem mu našla soukromou školku, kde 2x týdně pobýval 2-3 hodiny. Moc se mu tam líbilo, tyto hodiny jsou opravdu věnované dětem a hodně se tam naučil. Nechtěl ani domů, když mě viděl, hrál si dál a ptal se, kdy tam půjdeme zase příště. Po jedné návštěvě se ale zatvrdil a od té doby už do školky nechtěl. Nepomohlo vyptávání se, co se stalo, z jakých důvodů tam nechce jít, jestli mu někdo ublížil. Usoudila jsem, že pomůže čas a přestávala jsem ho tam dávat - vždyť tam chodil pro své rozptýlení. Od té doby se například večer domluvíme, že půjdeme ráno do školky, ale ráno nechce jít. Nechci ho nutit, až bude opravdu denně muset navštěvovat školku, aby se mu to nezošklivilo. Je vidět, jak rád je teď doma, jak si to doma užívá a je mu dobře. Možné je také to, že je syn na mě více závislý, protože manžel je často na několik dní v týdnu pracovně z domova. Moje otázka zní:Mám ho dát ve věku 3,5 do školky/od září/ nebo s ním zůstat ještě 1 rok doma? Jak moc je důležité, aby dítě chodilo od 3 let do školky? Je v tom rozdíl, pokud jde ve 3,5 nebo ve 4,5 roce? Poradťe mi, prosím. Děkuji Irena

Napište váš názor, vaše zkušenosti.

?
8740

Jak začlenit dítě do kolektivu 
( 17.1.2002 9:57:12 Mgr.Magda Knapová, jedna 8-letá dcera )

 Vážená paní magistro. Mám 8-letou dceru, která při hodnocení učitele ve 2.třídě je velice inteligentní, chytrá, ale hůře se začleňuje do kolektivu, jelikož působí velmi dospěle, často používá i slovník dospělých , děti mají před ní ostych se jí na něco zeptat. Nereaguje jako dítě tohoto věku a postrádá tuto dětskou řeč. Tím pádem těžce navazuje kamarádství, i když po něm velmi touží. Vše vyplývá ze skutečnosti, že od věku 4 let byla vážně nemocná a do 7 let, než šla do školy, byla nucena býti v domácí péči a nebyla téměř v žádném kontaktu s dětmi.Je tu vidět i velká fixace na mě.Nyní dokonce odmítá chodit do školy, s tím, že jí děti asi nemají rády a o přestávce si s ní nechtějí hrát. Poslední dobou je to velký boj ji do školy dostat. Děkuji předem za vaši radu či odkaz, na koho se v takovém případě obrátit.

Napište váš názor, vaše zkušenosti.

?
8583

Poruchy učení a lezení 
( 9.1.2002 21:36:01 Eva, 2 skolni deti )

 Vazena pani magistro, zajimal by mne Vas odborny nazor na nasledujici vec: V knize autorek OˇDellove a Cookove "Neposedne dite" (vydalo nakl. Grada, 2000)jsem se setkala s vysvetlenim, ze mnohe ze SPU jsou zpusobeny tim, ze dite veku jiz skolniho nema zcela dobre vyvinutou hrubou motoriku, nebot jeho pohyby do znacne miry spoluurcuje tonicky sijovy reflex typicky (a motoricky "prijatelny")pro kojence do 3 mesicu veku. Pruvodnim jevem teto skutecnosti je pry chybejici ci kratkou dobu trvajici faze lezeni v kojeneckem veku z neho plynouci potize jako neschopnost v klidu sedet a delat jine cinnosti ci pohyby, ktere vyzaduji mit skrcene ruce i nohy zaroven. Rehabilitace takto postizenych deti se deje prave nacvikem "kojeneckeho"lezeni. Mam nasledujici otazky: 1. muze na tomto "sprochu" byti pravdy trochu? Nektera vysvetleni autorek uvedenyh vyse mi pripadaji docela verohodna...(A kde se o tom da neco docist na odbornejsi urovni?) 2. mate nejake povedomi o tom, zda se touto formou napravy SPU(mam na mysli "rehabilitaci lezenim")nekdo zabyva v Cesku ci na Slovensku? Dekuji za odpoved.

Napište váš názor, vaše zkušenosti.

?
8582

Strach nebo závislost? 
( 9.1.2002 21:22:54 Adéla, syn 16 měs. )

 Dobrý den, ráda bych vás poprosila o radu, týkající se chování mého syna. Nelibě nese, když jej opustím, třeba jen v místnosti, hned pláče a volá mě, i když ho opakovaně ujistím, že jdu jen na WC nebo do vedlejšího pokoje. Začali jsme nedávno chodit do mateřského centra, kde je mezi dětmi spokojený, ovšem jen pokud jsem ve stejné místnosti (hraje si s dětmi, ale každou chvíli pomrkává a kontroluje, jestli jsem neprchla). Když na deset minut odcházím s ostatními maminkami do vedlejší místnosti (s dětmi zůstává dozor), mám pocit, že všechny děti jsou v pohodě, jenom náš klouček hystericky pláče tak, že pro něj musím jít. Rovněž mám pocit, že si dost málo sám vyhraje, nepotřebuje mou pomoc, ale musím u něj alespoň ležet na podlaze. Nijak ho neizoluji od lidí, máme spoustu přátel a chodíme často i mezi děti, takže v nedostatku kontaktů "zvenčí" to není. Nechci ho rozmazlit, tak si myslím, že je načase udělat nějaký krok k "nápravě", aby neměl později v jeslích nebo ve školce problémy. Budu moc ráda, když poradíte, jak šetrně odbourat jeho závislost. Moc děkuji za vaši radu.

Napište váš názor, vaše zkušenosti.

?
8474

Změna chování 7letého dítěte 
( 4.1.2002 12:04:12 Anna, jedna dcera )

 Vážená paní doktorko, jsem svobodná matka a mé decři je 7 let.Po dobu batolete jsem s jejim chováním neměla problém,byla poslušná a hodná,poté co začla chodit do mateřské školy,jsem spozorovala změnu jejího chování,začla být mrzutá,nepříjemná,když sem pro ni přišla do školky tak jen sme se videli tak uz bylo zle,když se ji neco nelibilo tak mi to dala najevo tim že se začla vztekat a řeči typu,,TY JÓ,ACH JÓ,přitom já sem na ni byla milá a ona se ke me chovala jako kdyby me nenáviděla.Pak začla chodit do školy a to se jeste zhoršilo,když jí řeknu ať si uklidí pokojíček,tak jí to vubec nezajímá,dělá jí to děsný problém tam uklidit,když se jí něco nelíbí,třeba když má jít spát,koupat se,učit se,jít ven,nebo když skončí pohádka prostě cokoliv,tak jí to děsně nervuje kvuli tomu se vždy naštve začne ječet,být vzteklá. Já nevím co dělat,pravděpodobně jsem na ni byla moc hodná,neřezala jsem ji,nenádávala,starám se o ní dobře,co chce tak až na nějaké vyjímky má a já nechápu proč se tak chová když já jsem na ni hodná,když se jí zeptám jestli me má ráda,tak se rozbrečí ařekne mi že ano,někdy se stalo že mi ona řekla že ji nemam rada,a že ji nechci,přitom to ale tak není,mám pocit že to slyší ve škole i vulgární slova,a pak přijde domů a zkouší to na mě.Kolikrát sme se spolu domluvily že se nebudeme hádat,jenže ona to prostě nedokáže.Teď mám pul roku přítele,ze začátku mu říkala táto,byla na něho milá,ale teď na něj řve dělá že ho neslyší,neposlouchá ho,je nepříjemná.Já ji miluji,je moje vysněná holčička,když mi bylo 19 tak sem ji chtela s nekým koho sem milovala,akorát že naše láska nemohla být stále,tak jsem chtěla mít s ním dítě,to se podařilo a já byla šťastná,udělal jsem snad chybu.Nejsem nějak moc bohatá,ale špatně na tom nejsme,jdu s ní do kina,plavat,do mekáče,koupim ji co si přeje(podle toho jak se chová),hraju si sní a jsem nešťastná když na mě začne křičet jak na nějakou macechu.Maminka mi říkala že mám s ní jít k psychologovi na konzultaci,že je nezvladatelná.Můžete mi poradit po případě mi dát nějaké kontakty.Děkuji vám velice

Napište váš názor, vaše zkušenosti.

?
8298

Problémové chování 11leté dcery 
( 11.12.2001 13:52:01 Helena Šuterová, dvě dcery )

 Vážená paní doktorko, mám problémy se svojí 11ti letou dcerou. Už v předškolním věku měla problémy ve školce, odkud byla vyloučena pro agresivitu. Protože jsem samoživitelka, bylo pro mne velmi náročné sehnat jinou školku v poměrně krátkém termínu. Nakonec byla umístěna do školky s psychiatrickým dohledem, ve které mi zdejší lékařka řekla, že by doporučovala i ZŠ s psychiatrickým dohledem. Absolvovala jsem s dcerou několik různých vyšetření, na kterých mi byly řečeny dost protichůdné názory. Údajně dcera trpí LMD, hyperaktivitou, nesoustředěností, nadprůměrnou inteligencí atd. Jenže jedna lékařka radila absolutní důslednost, druhá radila vše, jen ne být důsledná, protože to dcera nechápe... Přestala jsem s ní docházet na tyto vyšetření poté, co jsem měla podávat dceři léky na zklidnění. Zkusila jsem to, ale neviděla jsem řešení v tom, že mi půl dne prospí a je v podstatě omámená. Po konzultaci s lékařkou mi bylo doporučeno, abych léky i přesto podávala. Víckrát už jsem tam nešla. Od té doby je její stav poměrně lepší, možná že i vzhledem k věku, ale bohužel začíná lhát a podvádět (většinou ze strachu z trestu nebo z pokárání), ale když se jí snažím rozumně vysvětlit, co po ní chci a proč to chci, na všechno mi jen kýve, že rozumí, že poslouchá, ale vzápětí se mě zeptá, kdy letos napadne sníh. Chápu, že tímto se snaží zbavit se nepříjemného rozhovoru, ale druhý den udělá stejnou věc, pořád dokola. Ve škole má problémy s vyučujícími, neustále ruší, nepomáhají ani domluvy, ani poznámky. Prostě si "jede po svém", bez ohledu na cokoli. Prosím o doporučení poradny, kam bych se mohla s důvěrou obrátit. Vím, že celý problém je mnohem složitější, než jsem schopna napsat do emailu, proto Vás prosím o radu. Děkuji Helena Šuterová Vaše zkušenosti:
Re: chování (Lenka, 2 synové)
Re: Re: chování (Lenka,2 synové)

Napište váš názor, vaše zkušenosti.

Tato poradna již není aktivní - nelze vkládat nové dotazy.

Poslední komentované ze všech poraden


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.