| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Diskuze : Hlavní : Odklad školní docházky

Soutěž o balíček dětské kosmetiky

VčeraKomerční sdělení

Zasoutěžte si s lékárnou Vitalpoint o balíček kosmetické péče pro nejmenší od Weledy.

  (?)
[<<Předchozích 100] Názory 101110 z 7014  [Dalších 6904 >>]
magrata1 95172
8.3.2024 8:55:26
Hele, byla jsem unavená z práce. Spletla jsem se. Nechápu, proč je nutný od Babi a tebe ten konfrontační tón. I 2 roky a 2 měsíce rozdíl je velmi velký. Pětileté dítě a sednileté dítě jsou opravdu vývojově jinde. Já také učím a ten rozdíl vidím. A není jen v první třídě. Některým těm starším dětem nastupuje puberta ve třetí třídě. V devítce je jim víc než 16 let. Deváťáci v tomto věku jsou adolescenti, kteří potřebují markantně jiný přístup než pubescenti. My jsme v tom věku běžně randili a obíhali diskotéky a zábavy. Byli jsme v půlce střední školy. Moje sestra maturovala v 17 letech, stejně jako cca čtvrtina našich vrstevníků, kteří se narodili v létě a neměli odklad. Největší věkový rozdíl u mých spolužáků na gymplu byl rok a 4 dny - nejstarší spolužák se narodil 30.8.1973, nejmladší 2.9.1974. Na základce nám jediný odkladový spolužák odešel ve 2. tř. do zvláštní školy.
magrata1 95172
8.3.2024 8:32:56
Babi, jsem strašlivý idiot, ten naprosto přesný počet měsíců je v této debatě naprosto podstatný. A jsem ráda že jsi mě odhalila a uvedla to na pravou míru. Naprosto je mi jasné, že jsi se nikdy nespletla.
Vítr z hor 100046
7.3.2024 20:27:40
Sally, jak pise Alena, male obce zrizujici skolu casto nemaji kompetentni lidi, kteri by meli cokoli spolecneho se skolstvim.
Treba u nas jsou mezi zastupci zrizovatele hasic, oblibeny hospodsky, podnikatel ve stavebnictvi, zavoznik a par dalsich. Jejich pozadavky na uroven skoly by se daly shrnout jako “ja jsem to taky vydrzel”, “anglictinu neumim a v zivote jsem ji nepotreboval” a “decka se musi snazit, aby z nich neco bylo”.
Okolík 129526
7.3.2024 20:05:01
Sally, vždy mě pobaví, jaké představy o českých školách mají lidé, kteří tu nežijí. Jak pěkně zamrzli ve školství, které tu sami zažili před r. 1989.~d~
Tvoje představa malotridek jako vhodných myslím není představou spousty lidí, a i mojí.
~d~
Inka ..|-.|-.-|.- 141843
7.3.2024 18:59:26
Ty by sis to tak představovala, al to neznamená, že by si to tak představovali všichni.
Alena 129302
7.3.2024 18:42:04
" velmi hromadné, zprůměrované na průměrné dítě (které neexistuje, tj. nikomu to nevyhovuje), masová velkovýroba neberoucí ohled na jednotlivce - " :) to je popis z nejake utopickeho romanu, ne? To vypada, jako bycho tu meli nejake jednotne obri tovarny na deti. Ne nemame, mame tady naopak obrovskou paletu skol, ktere funguji naprosto ruzne, od alternativ, na neco zamerenych skol po stare klasicke instituce. To je problem, stat nedokaze zarucit nejakou uroven vzdelavani pro vsechny, jsou tu velke regionalni rozdily, deti ze sociane silnych rodin se dokazi dostat do lepsich skol, kde se kumuluji lepsi ucitele. Mame skoro 4000 zrizovatelu skol, v malych obcich ani neni nekdo, kdo by problematice rozumel.

"já bych si představovala malé školy, systém typu malotřídky, kde dítě chodí dva tři roky do nějakého "stupně" vzdělávání a posuzuje se až ten výstup za dva tři čtyři roky - nikoliv to, jestli se písmenko A naučilo přesně druhý týden v říjnu" Ale to se tu prece hromadne vubec nedeje, zadne osnovy uz davno nejsou, mame tu vystup az za cely prvni (druhy) stupen, kdy se co uci je vec konkretni skoly. Pokud chces pro dite vicetridku, muzes ji mit, jak v podobe male vesnicke nebo treba v montessori systemu, ale proc si myslis, ze by to melo vyhovovat kazdemu, to moc nechapu.

"tohle se ale nedá provozovat ve třídě o pětatřiceti dětech..." zadna ceska trida nema 35 deti (ani na vyjimku nelze dosahnout tohoto poctu), prumer na prvnim stupni je 19.
X__X 145723
7.3.2024 17:36:08
A na odklad není nutno mít závažný problém, jeho spolužáci-dvojčata šli do školy ve věku 7 let a 9 měsíců, a odklad jim maminka vyřídila že jsou malí -protože sami rodiče nejsou vysocí, jsou malí dodnes. Zato sociálně byl hlavně chlapeček dost popředu a už v osmičce zdárně chlastal a hulil se svými vrstevníky- ne spolužáky

tak to, že dítě v osmičce zdárně chlastá a hulí, ještě neznamená, že v šesti letech bylo sociálně a vývojově na svůj věk ~d~ MMCH moje děti taky byly malé a syn to vedl - hodně dlouho se držel kolem druhého percentilu, i pod. v šesti letech v naší škole ani nemohl chodit sám na toaletu, protože nedosáhl na koutek u umyvadla, aby si umyl ruce (do školy chodily starší sestry, takže jsme tam chodili na různé slavnosti, není to jenom můj odhad). a v jídelně měli židle spojené se stoly, tam i po odkladu jedl vkleče, aby se dostal nad stůl. po odkladu byl sice pořád nejmenší, ale aspoň už dosáhl. jinak chlapce neznám, ale u dvojčat bych si klidně tipla, že tam mohly družit i další drobné vývojové problémy, které se prostě nasčítaly. taky jsem okolí nevykládala, proč jsem žádala o odklad, ale smetla jsem to mávnutím ruky a větou "to víš, srpnovej chlapeček".
X__X 145723
7.3.2024 17:26:12
No tak člověku je trochu divný, že spolužák je o hlavu větší, hulí jak sádrovej ježek a ostatní se oproti němu chovají dětsky, na což učitelé poukazují. Když se člověk dozví, že ten spolužák je o 20 měsíců starší, přestane to řešit.

aha, takže spíš dojmy s pojmy, že ~;) třeba moje podzimní, tedy při nástupu téměř sedmiletá, dcera byla nejmenší ze třídy. její nejlepší kamarádka byla víc jak o hlavu vyšší a ta naopak byla srpnová bez odkladu, ze třídy nejmladší. zároveň ale byla nejenom nejmladší a největší, ale i chováním nejvyspělejší. stejně tak nejmenší byl můj odkladový syn, který zároveň i přes odklad byl velmi hravý (ale aspoň dozrál natolik, že svými hračkami při vyučování neobtěžoval okolí, jako to zvládal ještě o půl roku dřív).

jo, a pokud děti na základce hulí, tak to nebývá ani tak odkladem, jako spíš rodinným prostředím. sama jsem v dětství měla kamarádku z hřiště, která se o svá cigára dělila s mladší sestrou - předškolačkou, kterou hlídala. ~d~
sally 3140
7.3.2024 17:14:10
podle mě by se neměly řešit odklady, ale celé školství, které je naprosto šílené - velmi hromadné, zprůměrované na průměrné dítě (které neexistuje, tj. nikomu to nevyhovuje), masová velkovýroba neberoucí ohled na jednotlivce - proto se rodiče snaží najít nějakou díru v systému, jak to trochu uzpůsobit dítěti.
Já bych si představovala malé školy, systém typu malotřídky, kde dítě chodí dva tři roky do nějakého "stupně" vzdělávání a posuzuje se až ten výstup za dva tři čtyři roky - nikoliv to, jestli se písmenko A naučilo přesně druhý týden v říjnu v první třídě, ale to, jestli na konci třetí třídy číst umí... aby tam byla volnost na to, že někdo se někdo se naučí číst v pěti letech, někdo v šesti a půl a někdo až v sedmi letech a třech měsících... tohle se ale nedá provozovat ve třídě o pětatřiceti dětech...
Agniezska 123320
7.3.2024 17:05:52
Babi, ty nic. Ale nejak se tu rozmohlo prehaneni a ze deti, kterou jdou z nejakych duvodu do 1. tridy treba par dni/tydnu pred svymi 6. narozeninami, tak budou mit o 2 a vice let starsi spoluzaky. Pracuji na ZS - ve vsech prvnich tridach mame momentalne JEDNO dite, ktere slo v 7 a 3/4.
[<<Předchozích 100] Názory 101110 z 7014  [Dalších 6904 >>]

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.