1.2.2024 9:43:02 Dari79
Re: Zásadní změna kritérií na sš
A není to taky trochu problém té školy?
Vždyť jak vypadají přijímačky - to je stejné už řadu let... Určitě celý druhý stupeň tvého dítěte.
Pokud máte školu, která učí děti tak, že pak na začátku 9. třídy nedokáží vyřešit ani třetinu nebo půlku přijímačkových testů, tak proč?
Já bych taky nedala všechno, co se dítě učí ve škole - etan,metan sice i po 30 letech přeříkám, ale to je tak max., vypočítat hydraulickou hustotu nebo vztlak, to ne.
Ale ty cermatí testy přece o tomhle vůbec nejsou - nechtěj po tobě chemický vzorec nafty ani přesné datum smrti Karla IV. Jsou o logice, základních početních operacích, troše geometrie a o porozumění textu, gramatice a nějakých těch češtinářských jevech, které ty děti celý druhý stupeň furt dokola procvičují... To, že já, po 30 letech mimo školu, nevím, jestli "Šel do školy s kamarádem" je příslovečné určení společenstva (což se teď učí moje dítě) nebo předmět, a proto bych taky testy nenapsala na 100%, je méně podstatné. Drtivou většinu bodů zvládneš za "rozum". A znovu - holt dítě průměrně inteligentní si nemá důvod myslet, že dokáže (nebo dokonce musí) napsat testy na 100%.
Pokud dítě s průměrnou inteligencí chtějí rodiče narvat na gympl do Prahy a pak se vztekají, že na přijímačky je potřeba moc bodů, tak holt to není úplně chyba ani testů, ani školy.
Testy snadné natolik, aby byly napsatelné pro průměr na 100%, by neměly smysl.
A ano, mám-li školu - školní obor, kde je důležitější zápal pro věc, zájem o obor..., než matematika, tak holt od toho mám tu školní část přijímaček, abych dala větší váhu něčemu jinému, než CERMATu. A taková možnost existuje.
Odpovědět