Re: Lékařské zprávy a škola
Já to pochopila tak, že ani nechtějí doložit, že má PAS, ale že chtějí mít napsáno, dítě má PAS, takže proto s ním tak hrozně mává když špatně spí (děti s tou diagnośou opravdu mívají potíže se spánkem), je hypersenzitivní (to je součást anamnézy a znamená to, že řadu podnětů přemrštěně vnímá a přemrštěně na ně reaguje) , a to včetně diskomfortu vyvolaného alergiemi), má vysokou únavnost (takže po pár hodinách už má fakt dost a je přetažený), hodně s ním zamává i hlad, má silná deficit v sociálních kompetencích, takže nelze čekat empatii a přizpůsobivost, má potíže v komunikaci, takže řadu věcí si vykládá špatně včetně neverbálních signálů (ano, to že vystartuje, když má dojem, že se na něj někdo špatně koukne je dané diagosou a ne nekompetentní výchovou), má emoční poruchu, takže má opravdu potíže se sebeovládáním, a čím je zatíženější a unavenější, tím je to horší, a může jednat i agresivně. Atd... (a závěrem ideálně: Porucha PAS není léčitelná výchovou.) A štempl lékařsky otitulované osoby.
Akorát furt nevím, proč jim nestačí, že to všechno mají v dokumentech k PAS pro školství, ještě jsem jim vypíchla body, které jsou významné pro naše dítě. Ono to celý bylo dost tragikomický, manželovi jsem to okomentovala, že valnou část doby to vypadalo, jako když jednám s naším dítětem. Já něco říkám, oni slyší něco úplně jiného (teď jsem si vzpomněla, jak popisovala Kat své dítě).
Odpovědět