Pawllo,
k Etickému kodexu jen tolik, on neuráží samotný fakt existence kodexu, ale to, že se o něm učitelé dozvěděly až z médií. Prostě školám ho nikdo nesdělil, se školami ho nikdo netvořil, nikdo ani neinformoval o jeho existenci. To je prostě, nevím, jestli urážející, ale určitě ne přujatelné.
My třeba etický kodex ve škole máme, nemám s ním žádný problém, ale s tím, jak vnikl ten proklamovaný, a i s některými jeho body, problém mám
.
Ale jinak ano, školství je prostě takové, jede setrvačností a je udržované na zvycích, věta "takhle se to dělalo vždycky" je hned po "takhle to chce inspekce" nejpoužívanější, když se někdo nový zeptá, proč se dělá to nebo ono. A protože učitelé často zůstávají na stejném místě 30 - 40 let, tak se ty zvyky udržují snadno. Navíc ani obyvatelé se tolik nestěhují, takže do stejné školy chodí prarodiče, rodiče i děti, často je učí ti samí učitelé, leckdy ještě i z těch žáků školy jsou její budoucí zaměstnanci....dokonalý systém na nemožnost změny.
Když přijde někdo nový, dostane ho na starost někdo "starý", ne věkem, ale příslušností k té škole, takže nový buď převezme pravidla a zapluje do systému, nebo odejde. A protože i ti rodiče chtějí tu školu takovou, jaká byla za jejich dětství, vše se krásně konzervuje.
Dokonce ani nový ředitel neznamená možnost velkých změn, protože je odkázaný na součinnost kolektivu. A pokud ten kolektiv změny nechce (a nechce), tak k nim nedojde. Zejména ne v době, kdy odešlé učitele nemáš kým nahradit
.