28.1.2021 18:38:15 Dari79
Re: Testy
No, a trénovali to někdy ve škole?
Nebo prostě to první stupeň nedělali a teď je to pro ni nový způsob práce?
Naše děti to trénují asi hned od první třídy - říkají tomu myšlenkové mapy...
Mají prostě téma, to téma se napíše doprostřed dokolečka - od něj se udělají paprsky (jako sluníčko), na kterých je nějaký souhrnný nadpis a pak jednotlivé body k tomu...
čili
např.
téma sopky - střed
paprsky by mohly být - druhy - výskyt - následky - historie atd.
pak ty děti v podstatě formou brainstormingu říkají, cokoli je k tématu napadne - a píšou to k jednotlivým paprskům... (třeba vyhaslé-aktivní - napíšou k paprsku druhy, Pompeje k paprsku historie, výbuch popela, tekoucí láva - k následky...) Tím si utřídí myšlenky, vytvoří určitou osnovu a podle toho se pak dá napsat i souvislý text...
Teď měli třeba Praha. Tak jim učitelka neřekne, napište něco o Praze, aby se v tom plácali... Prostě udělají myšlenkovou mapu - s paprsky třeba - památky, historie, základní fakta, příroda... No, a když z toho mají udělat "sloh", tak už vědí, že mají psát "po paprscích"... Potom to holt nezní tak, že: Praha je největší a hlavní město ČR. Je tam Pražský hrad a Karlův most. Má 1,3 miln obyvatel. taky je tam orloj. Prahu podle pověsti založila kněžna Libuše. Na Hradě sídlí prezident. Říká se jí stověžatá...
Ale má to nějaký utříděný smysl...
Zrovna na tohle si myslím, že je domácí výuka výborná, pěkně si to v klidu může procvičit... Je ještě malá a jestli to nikdy nedělali, tak to těžko může perfektně zvládnout...
Odpovědět