6.11.2020 10:16:27 Kristiána.
Re: Plagův nápad
Kopíruji z idnes:
Vzdálená výuka bude mít i podle vás největší dopad na prvňáčky nebo druháky. Nebylo by lepší, pokud by se současná situace protahovala, aby si tyto děti ročník zopakovaly? V tom prvním pololetí se toho moc nenaučí.
Nechtěl bych, aby to vyznívalo, že nás zajímají jen první a druhé třídy. Jsme si plně vědomi, že třeba i výpadek u devátých tříd, které měly narušené druhé pololetí minulého školního roku, tedy osmičky, a teď k tomu mají výpadek ještě v tomto pololetí, je také velký. Navíc stále nevíme, v jakém režimu pojedou školy ve druhém pololetí... Ale nemyslím si, že je to už v tuto chvíli na opakování ročníků, ale máte pravdu, že výpadek může být velký, zásadní. Priority ministerstva školství jsou i proto postaveny tak, že napřed do škol nastoupí první a druhé třídy, následně závěrečné ročníky, které mají před sebou nějaké životní zkoušky.
Sám mluvíte o zásadním výpadku ve vzdělávání, jakým způsobem jej ale mohou žáci dohnat?
Než opakování ročníků je možností spíš doučování. Už toto léto jsme si na více než sto osmdesáti školách vyzkoušeli letní doučovací kempy. Pro příští rok by to mohlo být v masivnějším měřítku.
To, co se děti nenaučí kvůli koronakrizi, by tedy měly dohnat během příštích letních prázdnin?
Je to jedna z možností.
Mohly by se kvůli doučování zrušit prázdniny?
Mezi žáky a studenty se rozevírají nůžky a toto je selektivní nástroj, který by měl pomoci především těm, kteří to potřebují. Prodloužení školního roku nebo dokonce zrušení celých letních prázdnin je plošný nástroj, se kterým zatím nepracujeme i proto, že data školní inspekce z jara říkají, že řada rodin situaci zvládá. Děti se posouvají. Ale je tady skupina, která už v tuto chvíli významně zaostává, protože není prezenční výuka. A na tuto skupinu bychom se chtěli soustředit.
Kde a jak by doučování probíhalo?
Předpokládám, že by se jednalo o podobnou organizaci, jako o těchto prázdninách. To byl program tvořen vzdělávacím blokem a žáci dále absolvovali volnočasové aktivity dle možností dané školy, tedy například sportovní kroužek. Lektory jednotlivých bloků byli učitelé, trenéři, cvičitelé či studenti pedagogických škol.
Jak se vlastně budou děti ve školách hodnotit?
Hodnocení prvního pololetí bude obtížné. V jarní koronakrizi jsme vyzývali učitele k formativnímu hodnocení (slovní hodnocení – pozn. red.). Bude to hodně o zpětné vazbě k žákům, samozřejmě s přihlédnutím k tomu, jaký stav v dané rodině panuje.
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/robert-plaga-ministerstvo-skolstvi-vzdelani-covid-19.A201105_210501_domaci_kzem?zdroj=top
Odpovědět