Aleno,
našla jsem třeba epos a žánr epický, liryckoepický a lyrický...to jsou pro mě pojmy až z 1. ročníku gymplu. Nonsensová literatura, to si sice umím přeložit, ale nevybavuju si vůbec, že bychom o tom někdy mluvili, takže ani příklad, ani si nejsem jistá, jestli to má být opakem literatury faktů nebo to je něco konkrétního.
Navíc je v každém testu nějaký ten pojem z literární teorie (anafora, apostrofa, oxymorón), sice s definicí, ale myslím, že pokud to někdo čte poprvé, tak jen na základě definice najít v textu jev nebo rozhodnout, jestli to nebo ono definici odpovídá, není žádná sranda. Takže se to ty děti v češtině učí, aby je to u přijímaček nezaskočilo.
A my fakt tohle nedělali ani na gymplu, jeli jsme čistě přehled autorů a děl. Což mi tedy nevyhovovalo, líbí se mi, jak se to učí dneska, ale na gympl. Pro základku mi to přijde brzy a zbytečné
.
A přesně, veškerý pravopsi nacpaný do prvního stupně a pak už jen pořád dokola diktáty s tím, že "to už máte dávno umět".
My jsme žádnou povinnou volbu neměli, dokonce ani technické rýsování (a na gymplu mě minula i deskriptivní geometrie), ale zase co se týče šablonky, tak to nás cepovali v matematické třídě opravdu od 5. třídy a v osmičce už jsem podle šablonky byla schopná psát skoro tak rychle, jako jiní bez. Navíc mě to bavilo
. Laborky jsme měli povinné z přírodopisu, fyziky i chemie, chemii jednou za dva týdny dvojhodinovka, fyzika a přírodopis méně často, ale byly. Ale měla to jen naše třída, protože "s rozšířenou výukou přírodovědných předmětů", ostatní třídy asi ne.