10.11.2017 19:48:11 Pole levandulové
Přechod v polovině 3. třídy na ZŠ s jinou metodou výuky
Máte někdo zkušenosti či doporuční, jak je dítě se SPU schopné zvládnout přechod do jiné ZŠ v polovině třetí třídy? Dcera je dysortografik, dyslektik, ADD. Na nápravu chodíme, pracujeme intenzivně doma, přesto je veliký rozdíl mezi její prací doma a ve škole. Má PPV 2. stupně, učitelé by měli brát v potaz její zvláštnosti, být jí nápomocní, bohužel se tak neděje. V 1. a 2. třídě jsme měli skvělou učitelku, která jí uměla zvládnout, do 3.třídy jim vyučující vyměnili a nastaly problémy. Stávající dvě hlavní učitelky, třídní a matikářka, jsou dámy v důchodu, které na nějaké PPV nehrají a tak i když se dcera prokazatelně podle názoru psycholožky z PPP zlepšuje, výsledky jsou tristní.
Dnes mi v PPP doporučili, abych jí dala do jiné školy, kde by byla šťastnější. Máme v obci školu, která funguje jako malotřídka, to by prý nevadilo. Co mi ovšem trochu odrazuje, že mají zcela jiné metody výuky - genetické čtení /doteď měla dcera čtení splývavé a to jí šlo/, písmo Comenia script /v naší škole píšou normálně a dceři to psaní jde krásně/ a hlavně matematiku mají podle Hejného a toho se dost obávám.
Dotaz zní - když bych jí převedla do místní školy, nepřidělám jí tím spíš problémy, když se bude muset popasovat s jiným systémem výuky? Navíc učí nějaké bloky, ne běžné hodiny.
Co jsem se dočetla na webu školy se mi líbí, ale napsat si tam mohou cokoli, že. Chystám se poptat místních maminek, jak jsou se školou spokojené a vypravit se tam, ale než se do toho pustím, ptám se tady. Jistě máte někdo zkušenosti s přestupem z jedné školy do druhe s podobným typem dítěte. Prosím o názor.
Odpovědět