Lefff,
třeba u nás o složení tříd rozhodli rodiče, protože si vybírali, jestli chtějí genetickou nebo analyticko-syntetickou metodu čtení.
A zrovna to vyšlo, že u mě se to sešlo, jak se sešlo. Bohužel u nás to nebylo ani tak o té metodě čtení, ale o tom, že tamtu učitelku znali, zatímco v té třídě, kde jsem já, se ještě vsrpnu nevědělo, kdo tam bude.
Je velký rozdíl, když je třída plná čerstvých šestileťáků a když je třída plná odklaďáků. U odkladových dětí si většinou můžeš dovolit nasadit ostřejší tempo, rychleji se "srovnají" se školním režimem, mívají za sebou změnu myšlení (nastává mezi šestým a sedmým rokem, někdy se nazývá první puberta, dítě se dočasně stává protivným, hůře zvladatelným, a stejně jako u klasické puberty, u někoho je to bouřlivější, u někoho si toho skoro nevšimneš).
U čerstvých šestileťáků je většinou potřeba větší podíl manipulačních činností, bývá horší grafomotorika, takže délě trvá, než začnou psát, nebývá spolehlivé rozpoznávání hlásek na konci slova, hláskování....takže zařazuješ i větší množství her a činností na tohle...pokud je velký podíl těch odkladových, může se stát, že učitelka vyhodnotí, že to není až tak potřeba, a pak ty neodkladové, i když zralé děti, nemají dostatečně procvičeno, dočasně jsou na tom třeba hůř, protože prostě musí dozrát atd.
Pro mě jsou lepší neodkladové, ale školně zralé děti, jsem zjistila....neházejí po mě znuděné obličeje, baví je prakticky vše, co dělají, vidím, jak se posouvají....takže mi vlastně ta třída vyhovuje (kdybych nemusela tolik řešit problémy s chováním
).