Re: znalosti předškoláků
No učitelka právě říkala, že schopnost naučit se zavazovat tkaničky je podobná jako číst - prostě mozek k tomu musí dozrát, někdo dozraje dřív, někdo později a pro někoho je ta kombinace motoriky a čehosi v mozku prostě nedosažitelná.
Tak já nevím - třeba barvy - světle a tmavě zelená - nebyl schopen se nikdy rozhodnout, ze dvou odstínů uměl vybrat tu tmavší, to jo, ale pojmenovat libovolnou zelenou a upřesnit odstín - to bylo příliš.
Takže třeba v pastelkách byly 3 odstíny modré a on se zarazil a nebyl schopen rozhodnout, jak je pojmenovat, protože tam byla světlá, tmavá a jak tu prostřední - jednu na světlejší, druhou na tmavší, tamtu na ještě tmavší.
K tomu rozhodnutí musel dospět až časem.
To samý tkaničky - všimla jsem si u dětí, že když neměly stejně dlouhé tkaničky, tak prostě zavázat neuměly. Proč si ty tkaničky nesrovnáš? - protože je to moc práce, celý to povolovat a tak, tak neumím a nebudu.
Odpovědět