Gigo, no a to je podstata té smíšené dysfázky ne? Že hůře rozumí a hlavně tam neslyší ty určitý hlásky
u nás bylo to blbý porozumění celkovým opožděným vývojem, takže ted fakt vidim, že dysfázka( jestli to je dysfázka), tak expresivní...rozumí naprosto všemu. Umí vlevo, vpravo, nahoře, dole, mezi, uprostřed, názvy všech barev, tvarů. Zná slova jako tubus a takovýdle bejkárny
prostě ta pasivní slovní zásoba se na něj lepí, jako u "normálních" dětí..
on byl prostě ze začátku "brzda" a mezi tím 2,5-3 se to rozjelo fakt hodně, a je v podstatě jako už ok...když teda neberu v potaz, že ta sebeobsluha je horší, a je takový střevo na pohyb...ale to je taky tím, že u nás nehrozí, že by šel na klouzačku, prolejzku..ne...my venku chodíme za ruku, ani se ode mě nehne...ale ujdeme zas denně spousty km..třeba 12km s přehledem, 5 hodin cajdáme po venku, a Tygr všechno komentuje. Ale že by šel hrát na hřiště, do dětskýho koutku atd. nehrozí...takže je prostě střevo, páč si nic nezkusí, neskočí, nikam nevyleze...a tak...
děti tak stále katastrofa, snese jednu - dvě klidné holčičky, nesmí ty děcka běhat, křičet (on má celkově vůbec ten sluch abnormálně citlivej, vadí mu cokoliv hlasitějšího)...jinak si s dětma hrát umí, ale jak píšu, musí to být klidné, nehlučné holčičky..jinak má hrůzu, klepe se a zdrhá...
fakt se tý školky bojim hlavně kvůli tomuhle, jinak to tam dá...na některý věci je fakt šikovnej, dobře mu to myslí, snaží se vyhovět, komunikuje v rámci možností, poslouchá, spolupracuje...
ale ta jeho citlivá povaha je fakt děs