Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(18.5.2022 8:51:09) děti jsem vždycky uplácela bez zaváhání, ale nikdy ne tak, aby to poznaly prvoplánově takže "honem se oblékej, ať se stačíme zastavit na zmrzlinu... aha, ty se neoblékneš sama, tak já ti pomůžu, ale zdrží nás to, to je škoda, to nestihneme tu zmrzlinu" no a když se oblékne sama, tak ji "stihneme", když ne, zalituju, že jsme ji "nestihli"... jen to pak chce opravdu dodržet, vždycky... oni si to ti malí prevíti moc dobře pamatují a ve třech letech bych se o tom vůbec nebavila a oblékala bych ji sama, bez komentářů... teda ráno do školky, ani bych jí nedala čas to sama zkusit... naopak po příchodu ze školky bych ji nechala, ať si dělá co chce... převlékne se sama, ok, nepřevlékne se sama, její věc (ovšem samozřejmě svačinka nebo hraní s modelínou je podmíněné domácím oblečením... teda žádné "jestli se převlékneš", ale "až se převlékneš" (pokud teda jistě vím, že to umí sama ) ostatně vůbec jsem se vždycky snažila nedělat dramata kolem čehokoliv, co dítě nechtělo - prevíti milují dramata, proč jim nabíhat na vidle (ostatně to bývá i důvod, proč to ve školce funguje a doma ne, normální učitelky dramata taky nedělají a ostatní děti navíc pak často koukají divně, což prevíti neradi )
|
TaJ |
|
(18.5.2022 10:02:00) "aha, ty se neoblékneš sama, tak já ti pomůžu, ale zdrží nás to, to je škoda, to nestihneme tu zmrzlinu" - Rose, to zní sice pěkně, ale jsou děti, co ti na tohle řeknou, že přece naopak, když jim pomůžeš, tak to bude rychlejší . Jinak podobné taktiky jsem zkoušela u syna často, někdy to vyšlo, dost často ne...
|
Okolík |
|
(18.5.2022 10:40:00) Kdepak rychlejší, maminka pomůže, ale až potom, co by se sama oblékala, chystala svačinu, balila batůžek apod. Takže pomůže, až tohle všechno udělá, no když se mezitím oblékneš, milé dítko, tak zmrzlinu stihneme. No a když holt po vší přípravě musí maminka ještě obléknout tebe, no tak se to nestihne ...
|
TaJ |
|
(18.5.2022 12:11:59) Okolíku, jo, jenže já myslím, že tohle funguje spíš už na větší děti, které mají nějakou lepší představu o čase, než na 3-4leťáky...větší dítě právě už pobere to, že "zatímco maminka bude dělat tohle...", jenže to malé to pokaždé ještě takhle nepobere, že to vlastně fakt bude rychlejší. Jinak samozřejmě logicky ano, je to tak rychlejší, jenže ten capart ještě nemá takovou představu o čase, aby mu to došlo...jako jsou třeba výjimky, ale většina jich pobere jen ten samotný proces oblékání a ten je určitě rychlejší, když máma pomůže
|
Okolík |
|
(18.5.2022 12:47:58) Tino, to byla odpověď na ten argument, co jsi psala. Jasně, že ne každé dítě má ve 3 letech pojem o čase...
|
TaJ |
|
(18.5.2022 13:42:35) Okolíku, jasně, já vím, že to byla odpověď na ten argument...jenže právě v případě, že to dítě ještě úplně nechápe ten čas, je to tak nějak trochu nepoužitelné
|
Okolík |
|
(18.5.2022 14:47:21) TaJ, takhle to právě pochopí. Nejdřív máma udělá svoje povinnosti a místo aby se pak hned šlo, tak ti ještě musí pomoci s tvými povinnostmi (obléknout se)
|
|
|
|
|
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(18.5.2022 10:43:41) tinko, já vždycky šla dělat něco jiného, i kdyby to mělo být jen uklízet hrnky do linky... aby bylo jasné, že mám práci a nemám čas... a hlavně jsem nekoukala, jestli se obléká nebo ne - teda samosebou jsem několikrát prošla "náhodou" kolem, abych měla přehled o vývoji a případně dodala, že za chvilku musíme jít, jinak to fakt nestihneme... no a samosebou to nevyšlo spolehlivě vždycky, pak jsme tu zmrzlinu tedy nestihli... a teda samosebou i ta zmrzlina je jen příklad, ono toho bylo vždycky dost, co děti chtěly a taky samosebou děti nejsou stroje a občas zkoušely i ony na mne, co vydržím a nefungovalo na ně pokaždé totéž...
|
TaJ |
|
(18.5.2022 12:06:48) Rose, tak to jsi měla štěstí, že toho bylo dost, co děti chtěly...u nás bylo snad kromě vlaku, nebo nádraží dost těžké najít nějakou jinou motivaci, která by mu stála za to...on toho nikdy moc nechtěl...ani jako malý třeba nežadonil třeba v obchodě o něco dobrého, nebo o hračku...a doteď když se ho zeptáme, co by chtěl třeba k narozeninám, nebo k Vánocům, tak nikdy neví.
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(18.5.2022 12:10:23) tinko, tak to byly drobnosti - zastavit se podívat přes plot na pejska, podívat se na to, jak kvetou v zahrádce tulipány, podívat se do výlohy hračkářství, povědět si cestou pohádku... prostě drobné radosti
|
TaJ |
|
(18.5.2022 12:13:59) Rose, jo, podobné věci někdy fungovaly, ale dost často se nedal uplatit prostě ničím
|
|
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(18.5.2022 12:09:56) A na některý děti platí už nikdy nebudeš muset papat, ani zmrzlinu.
|
|
neznámá |
|
(18.5.2022 12:10:02) Rose,to nefunguje. Dítěti je to jedno, klidně bude sedět mezi oblečením celý den, ale nehne se. Mám v tomto zásadové děti. Nepomůžou ani uplatky v žádné podobě a formulaci, nepomůže promlouvání do duše. Dítě se rozhodlo, že chce aby ho oblékla maminka a klidně vysedí důlek, dokud ho maminka neoblékne. Že pujde v pyžamu je mu jedno. Já na to nervy nemám, obléknu ho. Manžel to občas zkusí, ale když vidí, že dítě půl dne sedí na posteli a ani se nehne, tak akorát vzteky třískne dveřma a odejde, příště ho oblékne, protože prostě potřebuje odjet a nervy má jen jedny.
Tak co s takovým dítětem. Podotýkám, že nepomůže ani násilí nebo řev, dítě se o to více zatvrdí.
A takové kousky mám doma čtyři, dva v mírnější podobě a dva v dost drsné podobě. Někdy mám pocit, že se zblázním. Jeden z drsných například v říjnu odmítl mluvit s nejlepším kamarádem, protože mu díky němu vynadala učitelka (chtěl se bavit při hodině). A stále s ním nemluví, fakt ani slovo, naprostá ignorace a kamarádovi je to líto, jsou to druháčci. A neudělám s tím nic.
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(18.5.2022 12:16:31) neznámá, ale já psala, že to nefunguje na všechny děti a vždycky... žádná rada na děti není univerzální, snad kromě "milovat je, krmit je a udržovat v přijatelné čistotě" ono je to hodně o nastavení dítěte, o kontinuální výchově, o nastavení rodiče, o konkrétní chvíli... já psala o svých dětech a o tom, co zafungovalo (obvykle) u nás... zkusit to může každý a buď zjistí, že to funguje, pak super, případně že to nefunguje a pak smolík a taky jsem psala, že pokud by dítě nezabíralo, tak ho obléknu bez nějakých tanečků okolo
|
TaJ |
|
(18.5.2022 12:21:36) Rose, já mám někdy pocit, že celá synova výchova je jeden pokus za druhým...jednou nějaká určitá věc funguje, příště už zase ne...nikdy jsem si nemohla být jistá, že jsem přišla na způsob, který bude fungovat pokaždé v podobné situaci
|
|
neznámá |
|
(18.5.2022 12:21:40) Asi to vyznělo drsněji než jsem chtěla, tak jsem to nemyslela.
Naši kluci jsou trošku jiné děti, nakonec všichni mají alespoň nějaké dys, asi nejdou srovnávat s běžnými dětmi. Maličká se zatím zdá uplně jiná, zlaté dítě tak doufám, že jí to vydrží a konečně si užiji běžné a průměrné dítko.
|
Konzerva |
|
(18.5.2022 12:23:39) Nechci ti kazit naději, ale moje jedno dítko bylo jako dítě zlaté, ale puberta je příšerná. A moje sestřenice to samé - dcera pohodička, žádný problém se školkou, ve škole apod., ale jak přišla puberta, tak na zabití a žádná domluva a rozumné argumenty nefungují.
|
neznámá |
|
(18.5.2022 12:28:26) Konzervo, horší než náš šestnáctiletý asi být nemůže, doufám. Hlavně bude mít o rok a kousek mladší sestřičku, musí být obě průměrné a hodné děti, dvě drsňačky najednou bych nedala a o manžel už vůbec ne, ten by se asi odstěhoval do dílny.
|
|
|
TaJ |
|
(18.5.2022 12:23:46) Neznámá, jo, tak to by sedělo, taky mám trochu "jiné" dítě, takže na ně asi fakt spousta věcí funguje jinak, než na "běžné" děti
|
|
K_at |
|
(18.5.2022 12:28:46) Neznámá, vyznělo to drsně. Ale pro mě by byla zase zásadní ta informace, nebo poznatek, že dítě má některé věci jinak.
|
|
|
Bouřka |
|
(18.5.2022 12:35:10) No on je zásadní rozdíl mezi umět nějakou činnost a ochotou ji provozovat. Moje zkušenost praví, že naučit to první ještě lze, přimět k tomu druhému je nadlidské úsilí, pokud nechtěj. Zlatý oblíkání, do určitého věku se to dalo udělat za něj i proti jeho vůli. Teď mě stojí půl hodinové úsilí, aby to udělal, a to je furt dobrý oproti tomu, kolik úsilí vyžaduje aby napsal úkol a na to, jak ho přimět provozoval čtení, který umí a zásadně odmítá provozovat, jsem ještě nepřišla. Respektive den má na to málo hodin. Vzdorovité povahy jeden nepředělá, pro ně je prioritou být v opozici...
|
neznámá |
|
(18.5.2022 12:46:54) Bouřko, naši kluci jsou naštěstí cílevědomí a první 2-3 roky školy chtějí být nejlepší. Takže čtení i ukoly nejsou problém, naopak mají snahu dělat více ukolů než musí. V matematice jsou vždy nejlepší, tak je hodně baví, docela učitelku lituji, protože jakmile dostanou nové početníčky, sednou k nim a vyplní je najednou během jednoho dne.
Ale toto rychle zmizí a už během třetí třídy pochopí, že v jazykách a češtině nikdy nebudou nejlepší, tak se na ně vykašlou uplně a donutit je něco se naučit je strašně těžké. Ale za to se vrhnou na matiku, později fyziku a excelují z toho. Takže deváťák s odřenýma ušima nepropadl z němčiny a z češtiny a má mnoho dalších čtyřek z předmětů, které ho neba a odmítá při nich jen dávat pozor, ale z matematiky a fyziky nebo chemie má samé jedničky a dle psychologů a učitelek je na tyto předměty téměř génius. A teď babo raď, co s ním dál. Chtě nechtě skončil na učňáku. A on je mu učňák jedno, naopak je rád, konečně se zbaví němčiny a matiku a fyziku si bude pilovat přes internet.
|
neznámá |
|
(18.5.2022 12:48:44) Paradox byl, že naše dítě chodilo na oblíbené předměty do skupiny s dětma, co se připravovaly na přijímačky a radilo jim. Dle učitelky to byl tahoun matematické skupiny.
|
|
Bouřka |
|
(18.5.2022 13:13:00) neznámá, tak to mám podobný kousek a pomalu počítám se stejným vývojem, v tom co ho baví bude reprezentovat školu a ve zbytku propadat, protože co by se namáhal.Učitelka mi teda ještě dodávala naději, že by ho druhý stupeň mohl bavit víc, protože je náročnější.
|
TaJ |
|
(18.5.2022 13:50:07) Bouřko a Neznámá, tak to máte fajn v tom, že dítě aspoň něco ve škole fakt baví, nebo v nějakém předmětu vyniká a učí se ho samo od sebe... U nás syna ve škole nebaví v podstatě nic, nemá žádný předmět, který by měl oblíbený, nebo v něm vynikal, nebo ho bavil tak, že by se o něj zajímal i mimo školu...on vším prochází téměř bez učení tak nějak na jedničky a dvojky, sem tam, když se na to vykašle úplně, tak padne nějaká trojka. Do školy udělá jen nezbytné minimum, co musí a hurá zase k těm svým vlakům...pevně doufám, že aspoň na ty přijímačky na střední to nějak dáme a jestli se dostane na tu dopravku, tak tam už aspoň budou věci, které ho zajímají a mají pro něj smysl...pokud se na tu školu dostane, tak už se tam pak nejspíš udrží...ale i tak začínám hledat nějaká zadní vrátka v podobě nějakého učňáku...blbý je, že dopravní učňák je jen asi na třech místech v republice a všechny hrozně daleko a intr v jeho případě asi fakt ne...zatím nemůžeme přijít na žádný jiný obor, který by ho aspoň trochu zajímal...ještě rád fotí, ale to jsou taky v podstatě všechno střední školy s maturitou, takže přijímačky...
|
Kaipa |
|
(18.5.2022 13:56:25) TaJ, a kdo jiný by měl udělat přijímačky na SŠ, když ne jedničkář/dvojkař?
|
K_at |
|
(18.5.2022 15:26:32) Kaipo, tak myslím, že letošní přijímačky ukázaly, že 1 a 2 na ZŠ vůbec nejsou zárukou přijetí na SŠ. Dodám... V Praze.
|
TaJ |
|
(18.5.2022 17:07:57) Kat, no právě...navíc, syn je silný ročník, teď do toho ještě Ukrajina a myslím, že v těch následujících letech to nebude se školami vůbec jednoduché. Jako na jedničkách vidím plus hlavně v tom, že jsou za to nějaké body u přijímaček, takže jakkoli jsem nikdy známky moc neřešila, tak teď do něj hučím, ať si udrží příští rok aspoň to vysvědčení co nejlepší, ale jinak nejsou zárukou vůbec ničeho.
|
Kaipa |
|
(18.5.2022 18:10:43) TaJ, jsi chytrá ženská, tak přeci musíš mít aspoň nějaký odhad, jakou vypovídací hodnotu ty jedničky mají (minimálně v hlavních předmětech). Pokud nenapíše jedinou větu bez hrubky a neumí trojčlenku, asi by to s těmi jedničkami bylo na pytel.
|
TaJ |
|
(18.5.2022 22:12:09) Kaipo, tak oni jedou běžné učivo, jen jich je prostě ve třídě míň...berou tak nějak to stejné, co v jiných školách, aspoň co mám takhle z okolí od kamarádech srovnání. Hrubky nepíše téměř žádné, v ostatních předmětech myslím taky zvládá...jen myslím, že třeba oproti školám, kde za jednu chybu v čemkoli, je už o stupeň horší známka, mají oni to hodnocení mírnější. Takže ono to nejde brát tak, že když někdo má jedničky, že automaticky musí zvládat všechno a na druhé straně ten, kdo má horší známky neumí nic...strašně záleží na tom, jak má nastavené hodnocení ta která škola a to bývá dost různé, i co slyším právě od kamarádek z běžných škol...
|
|
|
|
Kaipa |
|
(18.5.2022 18:08:05) Kat, to já nevím, co ukázaly letošní přijímačky. Ale jako matka jedničkáře bych byla dost v klidu, pokud jde o přijímačky na SŠ (nepočítaje gymnázium). Pokud bych tedy nedržela dítě na nějaké příšerné škole a nestačily by mi ty jednotky pro forma.
|
|
|
|
Monika |
|
(18.5.2022 14:09:55) TaJ, dopravní průmyslovka, kterou zřizuje pražský dopravní podnik má i učební obory, z toho by si syn přinejhorším nevybral? Ale tedy tipuju, že jestli má ty max. dvojky i z češtiny a matiky, tak se na maturitní obor dostane. U ČJ bude mít možná nějaké úlevy, ne?
|
TaJ |
|
(18.5.2022 14:42:54) Moniko, jo, o té dopravní průmyslovce v Motole od DP víme už dlouho (není tedy sice naším cílem), vím jaké tam jsou obory - ale to jsou věci typu elektrikář, karosář apod...asi nic moc pro něj, navíc on není zrovna manuálně zručný...jinak u těch přijímaček se spíš bojím, že zapracuje prostředí a stres, to potom zapomíná i to, co umí...je sice většinou jedničkář a dvojkař, ale myslím, že u nich ve škole je většina učitelů při známkování poměrně mírných, nejedou tolik na výkon apod. Ale ještě máme dva roky, tak uvidíme...jinak úlevy nějaké možná jo, ale spíš asi jen nějaký ten čas navíc. Zatím se rozhlížíme, co by tak přicházelo v úvahu.
|
Monika |
|
(18.5.2022 15:07:03) TaJ aha, tak já myslela, že by se synovi mohlo líbit i třeba ty "jeho" oblíbené vlaky (nebo tramvaje ) a případné jiná dopravní zařízení opravovat ...
|
TaJ |
|
(18.5.2022 17:03:45) Moniko, on má hlavně ty vlaky a momentálně by je chtěl nejradši řídit, případně pracovat třeba ve Výzkumném ústavu železničním a zkoušet nové vlaky na zkušebním okruhu, nebo tak něco...opravování ho asi moc neláká...to už spíš pak možná nějakého takového dispečera, co pracuje někde v tom řídícím centru, ale spíš ho láká s těmi vlaky jezdit. MHD už ho zajímá spíš jen okrajově.
|
Okolík |
|
(18.5.2022 18:28:21) TaJ, a je teda pro syna tohle co chce dělat motivací k učení? Myslím, že nic z toho co píšeš, že by chtěl se bez maturity dělat nedá, na něco (třeba ten výzkum) by potřeboval i VŠ... A jak je to ve srovnání výsledků výuky z jeho speciálky a z běžné školy? Máš srovnání?
|
TaJ |
|
(18.5.2022 22:23:05) Okolíku, už jsem to tu psala víckrát, on nechodí do speciálky, berou běžné učivo, ta speciálnost jeho třídy spočívá v tom, že jich je tam jen 8 a učí tam speciální pedagogové, kteří těm dětem dokážou to učivo podat pro ně srozumitelněji, jinak se učí ty stejné věci, jako děti mých kamarádek z běžných ZŠ. Jako já věřím, že to za ty dva roky dá...jinak s tou motivací, těžko říct, pro něj doteď nebylo motivací k učení nic, učení ho od začátku nebaví, vždycky dělal jen to nejnutnější, co musel, žádný vyloženě oblíbený předmět ve škole nikdy neměl...jako něco ho baví víc a něco vůbec, ale nic natolik, aby se tomu věnoval ještě doma sám od sebe. Na druhou stranu je fakt, že už někdy v době pandemie začal k tomu učení přistupovat tak nějak líp, poslední cca rok a půl už se vlastně ani nechce učit doma se mnou, dřív nebyl ochotný ani si to přečíst v sešitě a vyhovovalo mu víc, když jsem mu to přečetla já...teď už si to čte sám a známky má ok, takže posun je tu vidět velký, takže myslím, že za ty dva roky bude zase někde jinde a ta motivace bude větší...hlavně, 2 roky jsou pro něj pořád prostě šíleně daleko, on všechno řeší nejlíp na poslední chvíli a zatím mu to vycházelo, no...
|
Okolík |
|
(18.5.2022 22:41:38) TaJ, tak hlavně aby to bylo, jak píšeš Ještě mají skoro na všechny předměty 1 učitele?
|
TaJ |
|
(18.5.2022 23:07:51) Okolíku, ne, už od loňska mají 5 různých, teď je v sedmičce.
|
|
|
|
TaJ |
|
(18.5.2022 22:28:41) Okolíku, jinak strojvedoucího může dělat i bez maturity, jen musí mít vyučení v nějakém určitém směru - myslím, že mezi nimi byl nějaký elektrotechnický směr, nebo dopravní učiliště, někde jsem to měla vypsané...jinak v tom výzkumném ústavu je taky určitě víc profesí a ne na všechny je potřeba VŠ, třeba ti strojvedoucí na ty zkušební jízdy apod... Jinak samozřejmě na strojvedoucího musí pak projít ještě kurzem a licencí, ať už bude mít učební obor, nebo maturitu, na to ho ani ta střední dopravka sama o sobě nepřipraví. No a přinejhorším může jít řídit tramvaj, tam berou dokonce i se základním vzděláním, plus samozřejmě kurz na tramvaj
|
Vaitea |
|
(19.5.2022 10:47:05) " jinak strojvedoucího může dělat i bez maturity"
Jen na okraj, v reálu myslím těžko. Máme v rodině strojvedoucího. Všude požadují minimální vzdělání střední odborné - to jsou učňáky s maturitou. a pak samozřejmě vzdělání vyšší.
|
TaJ |
|
(19.5.2022 13:22:09) Vaiteo, je to možné, i když popravdě dost pochybuji, že všichni, co teď jezdí jako strojvedoucí, mají maturitu... ČD mají na stránkách tohle - Minimálně ukončené střední vzdělání s výučním listem strojního, elektrotechnického, stavebního nebo dopravního zaměření NEBO úplné střední vzdělání s maturitou - což na mě dělá dojem, že u toho vyučení maturita úplně být nemusí, ale třeba je to jinak, to uvidíme, času ještě dost, za pár let to může být všechno zase jinak. A nebo se bude cenit i nadšení a zápal pro tu profesi, bude chvilku dělat někde u vlaků něco jiného a pak si udělá ten kurz...myslím, že když se chce, tak se vždycky nějaká cesta najde... A je to tak dva roky zpátky, co jsme se bavili s jedním strojvedoucím, který pustil syna do kabiny, aby si mohl prohlédnout řídící pult...chtěla jsem tenkrát syna trochu namotivovat, tak mu říkám "vidíš, tak když se budeš dobře učit, tak budeš taky jednou sedět v kabině" , no a pan strojvedoucí mi do toho trochu hodil vidle, jak se říká, protože pravil "no, to ani ne, oni jak nemají lidi, tak berou skoro každýho". Takže kdo ví. Každopádně, když nevyjde ta dopravka, tak na nějaký učební obor s maturitou asi ty přijímačky dá, kamarádky syn šel loni na 4 letý obor autotronik, s maturitou a přijímačky jim stačily na 25 nebo 30 bodů. Takže myslím, že u syna ta motivace bude teď spočívat v tom, jestli chce ty 4 roky školy trávit v tom oboru, který ho zajímá a nebo jestli se bude 4 roky učit něco, co ho nebaví, aby tu maturitu měl
|
Vaitea |
|
(19.5.2022 14:00:07) TaJ "ČD mají na stránkách tohle ....."
A kdo dnes může pomýšlet na profesi strojvedoucího? „Strojvedoucí musí mít maturitu, věk minimálně dvacet let, musí splňovat zdravotní a psychologické předpisy a úspěšně absolvovat zhruba roční výcvik, kurzy a zkoušky,“ vyjmenovává Jiří Lukeš - http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/aktualni-tema/-28845/
", za pár let to může být všechno zase jinak.!" Samozřejmě, ty nároky na vzdělání budou narůstat, s tím jak se bude zvyšovat technická úroveň
|
TaJ |
|
(19.5.2022 14:43:36) Vaiteo, na stránkách ČD v sekci kariéra mají zase to, co jsem psala předtím, tak si vyber... každopádně o tom ročním kurzu vím, to je v České Třebové, syn tam byl i na nějaké exkurzi a víme i jak ten kurz probíhá... zdravotní požadavky tam jsou, ale dřív prý nesměli mít třeba brýle a dnes už to není tak přísné...jsme se synem na FB v kontaktu s různými lidmi od dráhy, včetně strojvedoucích, takže to průběžně sledujeme...ale ono to nějak dopadne, stejně v 16 teprve skončí zakladku...
|
|
Buřt |
|
(19.5.2022 14:45:56) Nebála bych se, že maturitu nezvládne, když bude motivovaný. I ta cesta učebního oboru a pozdější nástavby je docela schůdná. Možná může být těžší se na tu SŠ dostat, obzvlášť je-li silný ročník, navíc se moc nedá odhadnout, jak moc jsou dobré známky na speciální ZŠ vypovídající, ale ta nástavba přinejhorším to jistí. Je hezké, že ví, co chce dělat.
|
Buřt |
|
(19.5.2022 14:48:28) Hele, Timo, koukni na ten stipendijni program pro devataky - dole v clanku. http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/aktualni-tema/-28845/
|
TaJ |
|
(19.5.2022 15:08:35) Buřte, koukala jsem na to, ale to jsou zprávy z roku 2017, jak mě upozornil syn, tak těžko říct, jak je to aktuální teď...
|
|
|
TaJ |
|
(19.5.2022 14:59:09) Buřte, on ale nechodí přímo do speciálky....je to logo třída v rámci jiné školy, ale není to ZŠ speciální...
|
|
|
TaJ |
|
(19.5.2022 15:01:59) Vaiteo a s těmi nároky to zatím vypadá, že se spíš snižují😉, strojvedoucích je všude nedostatek a mladí se tam asi moc nehrnou, takže logicky musejí od některých požadavků ustupovat, aby vůbec někoho sehnali.
|
|
|
Marko + 2 |
|
(19.5.2022 16:12:55) Tino, a kolik stačilo na té synově vysněné škole k přijetí letos? Já si u syna dělala 2-3 roky pred přijímačkami takovou statistiku, stáhla jsem si výsledky škol, které nás zajímaly, a pak i aktualizace, abych věděla, kolik se dostalo uchazečů pod čarou, protože to za rok už nezjistíš. Plus jsem stáhla kritéria k přijetí, na jedné škole třeba dávali celkem dost bodů navíc za olympiády a stačilo úspěšné řešitelství od 6. do 9.třídy, nebo byly body navíc za absolvování nějaké jejich soutěže nebo workshopu, takže když to víš předem, je víc možností ty body získat. Taky v těch kritériích zjistíš předem, jak důležité je vysvědčení. Někde hraje velkou roli, někde skoro vůbec. A dávala jsem synovi cermat testy třeba už po 7. třídě pro šestileté gymply, abych věděla, jak je na tom. Je totiž dyslektik a dysortografik. Letos se v pohodě dostal na obě školy. Ale myslím, že se obáváš zbytečně a J. se na tu školu určitě dostane, podle toho, co tu o něm píšeš.
|
TaJ |
|
(19.5.2022 18:08:55) Marko, díky za tip, zkusím to někde najít...my jsme zatím nebyli ani na dnech otevřených dveří, chtěli jsme se do obou vybraných škol podívat už loni, abych ho namotivovala, ale pokaždé to kvůli covidu zrušili.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TaJ |
|
(18.5.2022 12:18:54) Neznámá, jo, dokážu si to představit...já jsem ho taky klidně oblíkla, v rámci zachování klidného rána pro všechny, nebo toho, abychom mohli být odpoledne venku co nejdéle...no a nestalo se vůbec nic, nějakou dobu jsem mu pomáhala a pak ani nevím přesně kdy, to začal dělat sám a v pohodě...za mě je lepší v něčem ustoupit a nechat to být, ono to jednou přijde...než si každý den kvůli tomu znepříjemňovat život tím, že na něčem budu trvat za každou cenu...
|
|
|
|
|
|