1kulička |
|
(21.5.2021 19:22:35) Romano, nestraš tady zbytečně. Moje dítě mělo mnohem horší výsledky a je na gymplu a je spokojená. Nevím, jak to dopadne, je v prváku teprve, ale rozhodně ji nikdo nepovažuje za outsidera. Loni byla 10. pod čarou (poslední, co splnila podmínky přijetí) a přijali ji. Myslím, že zakladatelčino dítě má velkou šanci.
|
Monty |
|
(21.5.2021 20:24:33) Romano, protože být premiant v tom, co už vymyslel někdo před tebou těžko může být samo o sobě záruka nějakého "úspěchu". To je známka píle, snaživosti, dobré/trénované paměti. V životě "vítězí" ti, co umí získané poznatky aplikovat, rozšířit, něco z nich samostatně vyvodit, ne jen odpapouškovat při zkoušení.
|
Monty |
|
(21.5.2021 23:02:09) Romano, a ty myslíš, že IQ nad 130 rovná se automaticky premiant? Asi jiná bublina, v té mé spíš platí, že čím vyšší inteligence, tím menší ochota přizpůsobit se systému.
|
Monty |
|
(21.5.2021 23:29:51) Na neochotě k čemu?
|
|
|
|
Monty |
|
(21.5.2021 23:10:38) Mmch, výhra to je, pokud to umíš efektivně využít a máš k tomu odpovídající příslušenství. Samo o sobě je to k ničemu. Když máš motor z Ferrari, ale zbytek vybavení k žebřiňáku, daleko nedojedeš.
|
Monty |
|
(21.5.2021 23:29:10) Romano, ty ale spojuješ premiantství s výší IQ. Což podle mě obecně neplatí. Vyšší IQ neznamená automaticky premiant. Na premiantství nepotřebuješ IQ nad 130, nepotřebuješ ho ani k tomu, abys byla "úspěšná", je to jen jedna součástka, která je sama o sobě k ničemu, když ji neumíš používat.
|
Alena |
|
(21.5.2021 23:58:23) Take nevim, proc by se melo IQ a "premianstvi" nejak prekryvat. Premianstvi na klasicke ceske skole znamena v mem okoli spis pracovitost, plneni povinnosti, dobra kazen a vzorne vysvedceni. S mekkými dovednostmi a menzovským IQ to moc spolecneho nema. Lidi s nadprumernou intleigenci vetsinou vybocuji v predmetech, ktere preferuji a ktere je zajimaji, krasne vysvedceni je nezajima.
|
Monty |
|
(22.5.2021 0:34:25) "Lidi s nadprumernou intleigenci vetsinou vybocuji v predmetech, ktere preferuji a ktere je zajimaji, krasne vysvedceni je nezajima."
Logicky, univerzálních géniů je naprosté minimum. A dosáhnout nějakého stupně vědění, udržet krok s oborem, hledat v něm nové cesty... to je spousta času a práce, tam se udržování samých jedniček už nevejde. Navíc inteligentní člověk ví, že samé jedničky jsou v podstatě k ničemu.
|
Monty |
|
(22.5.2021 1:14:57) Romano, protože na tom nezáleží? Inteligence je mj. o tom umět rozlišovat, co je důležité a co ne.
|
Alena |
|
(22.5.2021 1:29:33) Monty, ano, plytvani casem na nudny predmet u nadanych nemusi byt moc obvykla a prace jen kvuli klasifikaci u teto skupiny moc nefunguje (to spis tak na rodicovsky tlak). Sirokospektralni sber jednicek probiha spis u deti tzv. bystrych , prave tech "premiantu", casto nevyhranenych.
|
Monty |
|
(22.5.2021 10:19:57) Romano, ten čas je využit tím, co dítě baví a zajímá. Protože mu pravděpodobně nebude ke spokojenosti stačit to, co se učí ve škole na jedničku. To, že má někdo IQ "nad 130" neznamená, že se rovnou rodí s veškerými znalostmi všehomíra, má jen lepší dispozice nějaké získat.
|
Federika |
|
(22.5.2021 11:09:59) Roman, to bych udělala max. s malým dítětem. Se středoškolákem už ne. Proč taky-pokud to jeho nezajímá, proč to má zajímat mě? On se bude rozhodovat, co dělat dál a pokud se věnuje něčemu jinýmu, proč ho nutit kvůli známce řešit předmět, na kterej mu ta čtyřka stačí? Mě děsně nebavila chemie. Měla jsem ze všeho dobrý známky, ale tak od třeťáku mě ta chemie nebavila už tak děsně, že jsem pokud to jen šlo, nechodila ani na hodiny. Pak jsem to vždycky dala na nějak aspoň na trojku, aby neřekli, ale rozhodně jsem tomu nevěnovala celkem ždnou energii. A dneska si říkám,že by mi úplně v pohodě stačila i ty čtyřka,že to bylo úplně jedno.
|
Federika |
|
(22.5.2021 11:22:56) Romano, no a já taky nic nedělala A s odstupem času vidím, že jsem dobře dělala, škoda námahy, výsledek by byl stejnej.
|
|
|
|
Monty |
|
(22.5.2021 11:23:01) Romano, ale proč, proboha? Jaký smysl má vytrhovat dítě od něčeho, co ho zajímá, čím žije a čím se hodlá živit v budoucnu a nutit ho, aby věnovalo čas kvůli něčemu tak zbytečnýmu jako je "jednička ze zeměpisu"?
|
Monty |
|
(22.5.2021 11:46:57) Romano, to nemá vysvětlení, je zbytečné se o to pokoušet. "Jedničky" mají bohužel roli v přijetí na střední školu, jiný smysl nemají. Jasně, někdo je chce, protože má pocit, že "něco znamenají", ale pouze pro něj samotného.
|
libik |
|
(22.5.2021 12:02:36) Monty, ale ty jsi nezažila smysluplnou střední školu(ve vztahu k tvým prioritám ) jak to můžeš říct?
Pokud by v tvém oboru existoval úspěšný spisovatel, co se tomu věnuje a pak takzvaně geniální spisovatel, co napsal jednu podprůměrnou knížku, očekávám že mezi spisovatelstvem bude ten první vyšší autorita a taky, že on osobně bude stran pocitů ze své práce jaksi spokojenější.
Připadá mi strašně hloupé, pokud se vytváří stereotyp "Pepíček se čtyřkou - vyhraněný génius" , "Honzíček s jedničkou - sebežernej snaživec slabší mysli, dobrej blbec co o genialitě ani neslyšel"
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Půlka psa |
|
(22.5.2021 8:45:14) Aniž bych byla geniální dítě, tak na čtyřku z nemciny jsem to dotáhla snad v seste třídě. Nezajímala mne, nepotřebovala jsem ji a měla jsem jiné věci na práci v jiném jazyce. Normalne s tím ziju a vliv na můj život to nemělo. Dokonce ta znamka ani nikoho nezajímá už od té základky dal.
|
Monty |
|
(22.5.2021 10:47:11) Půlko, to já měla na střední i čtyřku z češtiny, protože jsem v prváku znevážila literární soutěž "Požární ochrana očima dětí" a češtinářka mi to nedokázala odpustit. Když byla rok doma po mrtvici, měla jsem jedničku. Jakmile se vrátila, opět čtyřka. Bylo mi to úplně jedno, resp. měla jsem z toho spíš ukrutnou legraci. A přestože se prakticky celý život tou češtinou živím, nikdy se mě nikdo neptal, jaké jsem z ní kdy měla známky.
|
libik |
|
(22.5.2021 10:52:49) Monty jenže tvé studium odvislého oboru s nádechem rebélie není asi to, co si děti s pomocí rodičů jdou vybrat, že.
Doba je jinde, chodit do školy a mít výsledky je in
|
|
Půlka psa |
|
(22.5.2021 12:19:28) Tak to já tu čtyřku měla, protože jsem tu němčinu opravdu neuměla. Učitelka v tom byla úplně nevinně, naopak měla asi svatou trpělivost, když teda viděla můj nezájem. Na druhou stranu, chtěla na úporně na matematickou základku a naši mně místo dali na němčinářskou jazykovou zš, tak úplně nevím, jaké němčinářské nadšení ode mně čekali.
|
|
|
|
Alena |
|
(22.5.2021 9:05:05) "Pokud geniální dítě má čtyřky na vysvědčení, protože na tom podle něj nezáleží, nevypovídá to o něm cosi negativního? Třeba o neschopnosti podřídit se a věnovat se i něčemu, co ho nebaví?" Skola je zarizeni pro deti (pro RUZNE deti),sluzba jejich vzdělávání, nevim proc se na to porad divat tak, ze "spravne"deti musi neco plnit, ze kdo sbira jednicky je kladny hrdina. Opravdu je to znakem dobreho charakteru? Ctyrka na vysvedceni v nasich podminkach muze znamenat, ze se dite neco nepochopilo, na neco se vykaslalo, ale i ze ucitel je uplne vyhorely ci dite nema rad. Rozhodne me pri pohledu na vysvedceni nenapadne o diteti " neco negativniho". Podivej se na nejaky web spolecnosti, co se zabyva intelektualnim nadanim, a popis typickych projevu je vsude stejny - premianti byvaji deti takzvane bystre (chytre,prizpusobive, socialne zdatne),nikoli mimoradne nadane (vysoke IQ, casto vyhranene,socialne neohrabanejsi), kterym system vyuky " na prumer" vetsinou nevyhovuje.
|
libik |
|
(22.5.2021 9:29:21) Jenže to se zase bavíme o mizivém procentu lidí, ne o běžném lajdákovi, co má čtyřky na gymplu, je v pásmu mírného nadprůměru, ale máma je přesvědčena, že povila génia.
Co je to za otázky, jestli je dobré, aby(téměř) dospělý člověk plnil své povinnosti?
|
Alena |
|
(22.5.2021 9:47:41) Ale ta debata je prave o te mensine a o tom co je "premiantstvi" Je dobre aby temer dospely clovek plnil sve povinnosti. Ale to prece nemusi mit nic spolecneho se ctyrkou.
|
|
Kaliope X |
|
(22.5.2021 10:24:22) Plnění povinností je i postoupení do dalšího ročníku a to čtyřka splňuje. Já měla čtyřku v prváku na gymplu z němčiny, nemám ten jazyk ráda a hlavně jsem si nesedla s učitelkou, takže zbytek gymplu, i když tahle učitelka už nebyla, jsem němčinu opisovala. Moje dítko má jinou povahu a i když na prvním stupni známky nemělo, tak samo za sebe chce co nejlepší známky.
|
Monty |
|
(22.5.2021 10:29:21) Jo, teď to chci psát. Jako povinnost lze brát postup do dalšího ročníku, nikoli "samé jedničky". Navíc poslední všeobecné vzdělání je gymnázium, VŠ si obvykle lidé vybírají podle svého zaměření; milovník matematiky se čtyřkami ze zeměpisu si asi zeměpis jako obor svého studia nevybere.
|
libik |
|
(22.5.2021 10:51:20) Monty, ty máš tak nějak splněno, už to žádným svým názorem doma nevylepšíš ani nezkazíš. Já ale chci, aby mé dítě nejelo na čtyřku. Vím, jak se takový člověk cítí v gymnaziálním kolektivu a může být nadanej jak Paganini, Zátopek a Cubeca dohromady.
Dokud nežijeme z prány a základem důstojného přežití je úspěch, jsou rozumy o přímé úměře nadání a čtyřek na vysvědčení jen takovým těšítkem pro neklidné maminky , co jim děcko tu čtyřku přinese. Vím, že to není tvůj příběh, ale teorie, není ovšem správná.
|
Federika |
|
(22.5.2021 10:57:38) Libík, můj starší syn měl na rak. gymplu čtyřku z němčiny (měla většina a často i s odřenými zády, můj syn je bilingvní) a jednou ji měl dokonce i z matiky (má potvrzenej mimořádné matematické nadání, vzhledem k AS je spíš matematicky ujetej a matematiku teď i studuje) Bylo mu to úplně jedno, bez přípravy šel na přijímačky na VŠ, kde měl téměř plnej počet bodů. A rozhodně nikdo ze spolužáků známky někoho jiného neřešil.
|
libik |
|
(22.5.2021 11:08:09) Holky, vy fakt nerozlišujete mezi "cítím se jako blbec" a "někdo řeší mé známky"
Jsou vaši synové a manželé těmi šťastnými a sebevědomými lidmi, o které asi jde?
Pokud mi teď spadne terasa, také si po čase odůvodním, že to bylo dobře, opravdu mě nepřekvapuje, že argumetujete vlastními čtyřkami.
Ale rodiče, který by na zahájení středoškolských studií potomkovi popřál hodně čtyřek-neklamných známek geniality, bych pokládala za poněkud slaboduchého.
|
Federika |
|
(22.5.2021 11:10:59) Já jsem svý středoškolákům nikdy nic nepřála. Do jejich školy jsem se vůbec nepletla, řešili si všechno jen sami. I známky. Řešila bych propadání.
|
libik |
|
(22.5.2021 11:13:49) Federiko, my se s dcerou řešíme vzájemně, mám ji velmi ráda a mám na ni čas, normálně se bavíme o tom, co se děje, co nás zajímá nebo s čím máme starosti. Neřešit děti si neumím představit co znamená.
|
Federika |
|
(22.5.2021 11:15:42) Děti řeším, neřeším jejich školu, ani oni ne. Berou školu je tak mimochodem,není to pro ně středobod, řeší spíš činky do garáže, drahý knížky a zábavu. O škole mi leccos řekne ještě dcera, kluci už dávno ne. Sem tam se pochlubí nějakou seminárkou.
|
petluše |
|
(22.5.2021 11:17:45) Tak u středoškoláků to tak je. Přeci nebudou s rodiči řešit kazdej školní prd.
|
Kaliope X |
|
(22.5.2021 11:19:08) Tak dítko už na základce neslo nelibě můj zájem o školu, je to přece jeho věc.
|
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(22.5.2021 10:58:34) Libiku, já ti nevím, jestli je doba tak jinde, že by čtyřka na gymplu byla nějak diskriminační záležitost oproti minulosti. Můj muž si taky před čtvrt stoletím vybral zaměřený gympl, kvůli tomu zaměření, čtyřky měl, stejně jako většina jeho kamarádů ze třídy, i když nebyl žádný rebel, nebyl k návštěvě té školy donucen, a nikdy se nezmiňoval o tom, že by s tím měl někdo problém, možná tak jeho máma, která jest pedagožkou.
|
|
|
|
Kaliope X |
|
(22.5.2021 11:10:21) Ne, němčina mi nikdy nechyběla, zato pro dítko by to bylo řešení možného finančně dostupnějšího studia v zahraničí, ale i když je ve škole dokopou na dostatečnou úroveň, dítko v němčině studovat nebude.
|
Federika |
|
(22.5.2021 11:12:45) Kaliope, a moje dítě se čtyřkou z němčiny s odřenýma zádama zdárně studuje na univerzitě v němčině ve Vídni.
|
Kaliope X |
|
(22.5.2021 11:17:06) Federico, já Vídeň nabízela ještě než se rozhodlo jaký obor, takže teď by byl lepší Zurich, ale v němčině studovat prostě nebude, i když je malá možnost, že to třeba do maturity přehodnotí.
|
Federika |
|
(22.5.2021 11:19:20) Kaliope,syn se rozhodl,že chce studovat v němčině, někdy v sextě. Proto přešel ze španělského gymplu na rakouskej. V té době jsem to nechávala čistě na jeho rozhodnutí, protože ho znám, kdyby nebyl spokojenej, předhodil by mi o, že jsem mu to radila já
|
Kaliope X |
|
(22.5.2021 11:24:24) Federico já taky zajišťuji jen servis, fyzika by z mé hlavy nikdy nevypadla Dítko ale většinu příprav bude dělat v angličtině, takže na němčinu to nevypadá.
|
|
|
|
Senedra |
|
(22.5.2021 11:18:34) Fed, na druhou stranu - kolik takových čtyřkařů je...
Mně by vadilo, kdyby dítě na studium kašlalo. Takže ať si má trojky, ale ať se nefláká.
|
Federika |
|
(22.5.2021 11:22:01) Senedro, tak mně taky vadilo, že se fláká. Ale nic bych s tím stejně nenadělala, je to jejich škola, pokud ví,co chtějí dělat a ví, že jim ta čtyřka nebude překážet, co já s tím. Můj mladší syn mi vždycky říká:" Na jednu misku vah si dám energii, kterou by měl použít a na druhou stranu si dám užitek, kterej bych z toho měl mít.Pokud to není v rovnováze, kašlu na to, nestojí mi to za to."
|
|
Okolík |
|
(22.5.2021 11:35:54) Napojuji náhodně. Nějak nevěřím na zastupy géniů se čtyřkami na SŠ. Jistě, může se to přihodit. Jako absolutní výjimka. Běžné to není.
Moje dítě a jeho kamarádi s IQ přes 130 prošli gymplem bez větší námahy s vyznamenáním, předměty z oblasti zájmu na 1, ty nezajímavé s minimem nutné námahy za 2. Na VŠ to pokračuje. Za mé doby studia na gymplu to bylo stejné. Čtyrkaři občas propadli, na VŠ se nedostali nebo ji nedostudovali. Génie se 4 znám vlastně jen z rodiny.cz. Já sama jsem nechtěla mít na vyzo moc 3, neučila jsem se nijak závratně, občas nějaká 3 byla, výjimečně.
|
Federika |
|
(22.5.2021 11:41:05) Okolíku, můj starší syn se neučil vůbec. Ani na maturitu ani na přijímačky na VŠ. Snažila jsem se mu říkat,že by měl. Neučil se.
|
Okolík |
|
(22.5.2021 12:08:57) Fed, jo věřím. S nulovým učením holt neměl vyznamenání. Můj syn se učil (ale ne moc) a vyznamenání měl levou zadní... Ale jak píše Monty, měl ho proto, že chtěl. Kdyby nechtěl, měl by výsledky horší.
|
Federika |
|
(22.5.2021 12:11:36) Ale jinak tam měl předměty jako "podnikatelský řidičák" apod a tam vynikal, i výsledkama. A kdyby tam měl bitcoiny, tak vede
|
|
|
|
Monty |
|
(22.5.2021 11:44:08) Okolíku, a on tu někdo píše o zástupech géniů se čtyřkami? Celá diskuse začala konstatováním, že množina "premiantů" není totožná s množinou "studentů s IQ nad 130".
|
Okolík |
|
(22.5.2021 12:07:12) Ano, psala jsem, že opravdu všichni studenti s IQ nad 130 nemají 4 na vysvědčení, protože mít slušné známky je pro ně bez námahy. IQ nad 130 a prolézání se 4 je dle mého názoru naprostá výjimka a to přesto, že dle rodina cz je to běžné. Že studenti SŠ s vyznamenáním nemají nutně IQ nad 130, to je jistě pravda, stačí na to nadprůměrná nebo možná i průměrná inteligence (i když průměrná na gymplu spíš ne).
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(22.5.2021 12:23:29) Je to tak. Syn má přes 140, dozvěděl se to až v dospělosti, takže neprožil dětství s pocitem malého génia. A měl jedničky i z předmětů, který neměl rád. I u maturity a na VŠ samý A. Rozhodně nešprtal, prostě mu to tak nějak šlo. Je hodně výřečnej, takže mu občas říkali, ze mu tu jedničku daj, hlavně ať uz je zticha.
|
Půlka psa |
|
(22.5.2021 12:36:47) " A měl jedničky i z předmětů, který neměl rád. I u maturity a na VŠ samý A."
Tohle je různý, někomu stačí prolézt, někdo se učí na jedničky, někdo na vyznamenání, někdo na trojky. Je to spíš nějakou životní filozofií nebo něčím takovým a ti dva mohou být chytří klidně stejně. Každý má tu laťku jinde. Jedno z mých dětí se třeba učí cíleně na vyznamenání. Když vidí, že by se to mělo horšit, tak zabere. Já měla v tomhle věku tuhle laťku u trojek (u předmětů, co šly mimo můj zájem). Později na vysoké taky u trojek, ale tam nebyla ta čtyřka, takže to byla polední známka před neúspěchem u zkoušky.
Správně to asi nebylo a zabrat jsem mohla, ale nijak to fatální vliv na můj život úplně nemá. Jako jo, kde bych mohla být, kdybych byla pilnější, ale zase pod mostem nažiju, i když jsem to k jedničkám nikdy nesměřovala.
|
Monty |
|
(22.5.2021 17:19:35) Půlko, asi tak, "jedničky" jsou životní filozofie, o ničem jiném to nevypovídá. "IQ nad 130" na to netřeba.
|
Okolík |
|
(22.5.2021 17:53:50) Monty, vždyť nikdo netvrdil, že by na "samé 1" bylo nutné IQ nad 130. Skoro bych řekla, že se tu tvrdil úplný opak.
|
Monty |
|
(22.5.2021 18:01:14) Okolíku, viz první příspěvek Romany.
|
Monty |
|
(22.5.2021 20:04:36) Romano, mně to z tvého příspěvku vyplynulo, když jsi o premiantech psala jako o osobách s IQ nad 130.
|
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(22.5.2021 13:41:55) Tak pokud se hodnotí hlavně aktivita při hodině a odevzdané práce, tak je jedno, jak vysoký je IQ Nespolupracuješ, spíš, neodevzdáváš, čtyřka. U maturity nešlo o odevzdané práce, proto byly jedničky. A já třeba na VŠ taky měla jedničky, protože to zkrátka už byl obor, kterej jsem si vybrala a kterej mě bavil. Nebyl důvod tam cokoli flákat.
|
Půlka psa |
|
(22.5.2021 14:30:19) "A já třeba na VŠ taky měla jedničky, protože to zkrátka už byl obor, kterej jsem si vybrala a kterej mě bavil. Nebyl důvod tam cokoli flákat."
Mně třeba vysoká, resp obě vysoké přišly jako docela náročná záležitost. I na dvojky nebo na trojky to znamenalo, že se člověk neflákal ani trochu.
|
Federika |
|
(22.5.2021 14:50:17) Půlko, u nás taky. Spousta lidí během prvních let odpadla. Ale mě to fakt bavilo, všechno, jedničky nebyl problém, když už jsem se tomu věnovala. Pokud mě něco nebavilo, bylo to jinak,prostě.
|
Malea |
|
(22.5.2021 16:19:52) Já měla na vejše jedničky ze všeho, co mě bavilo, to jsem si studovala i bokem, protože mě to fakt chytlo. Ale všechno mě teda fakt nebavilo. Taková statistika nebo ještě horší vícerozměrné statistické metody - brr, to jsem byla ráda, že jsem splnila a nazdar.
|
Půlka psa |
|
(22.5.2021 17:50:57) Statistiky mi šly, můj kámen úrazu byla analýza v komplexním oboru. Měla jsem nějakou poporodní kojící demenci a udělala jsem ji na trojku snad na třetí pokus druhého zapsání.
|
Malea |
|
(22.5.2021 18:39:06) No tak z toho tvýho by mi švihlo Já teda dělala všechno napoprvý, ale ne, že bych byla tak děsně dobrá, ale z toho prostého důvodu, že bych musela znovu absolvovat 200 km cestu. A z kapitoly Ordinační analýzy v biologii má ještě teď noční můry. V životě už to nechci vidět.
|
|
|
Federika |
|
(22.5.2021 22:38:55) Maleo, my jsme na VŠ neměli naštěstí nic, co by mě nebavilo. Toho všeho jsem se zbavila po střední Taky jsem pečlivě vybírala, abych dělala jen to, co mě baví
|
|
|
|
Půlka psa |
|
(22.5.2021 20:30:08) Moje školy stačilo jen pochopit. Paměť jsem měla slušnou, ale ona teda nebyla vlastně skoro žádná potřeba. Bylo třeba rozumět. Ne, že by se to teda nedalo, však jsem taky obě dostudovala, ale docela jsem zapotila i na svoje dvojky, trojky.
|
|
|
|
|
*Kate* |
|
(22.5.2021 13:51:48) Inko
|
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(22.5.2021 11:43:46) Romano, jo, trochu divně "gympl" choval Obzvlášť, když pár měsíců po té odřené čtyřce z němčiny maturoval z němčiny za jedna , práce hodnotili ve Vídni, ne v Praze.
|
|
|
|
|
|
|