MaMar |
|
(12.2.2021 17:01:21) Možná je to nejasně zformulované, ale úplná blbost to podle mne není. Nějak takhle to mají v Německu (nevím, jestli všude, ale určitě v Berlíně), mluvila jsem o tom s dcerou, která tam žije a pracuje se sociálně slabými rodinami. Do tříd, které jsou zřízeny pro děti zdravotníků a dalších důležitých profesí, můžou chodit i děti z rodin, které situaci nezvládají - např. samoživitelky, rodiny, které nejsou schopny dětem pomoci s distanční výukou, apod. Nevím teda, kdo o tom rozhoduje, jestli se rodiny někam hlásí samy, nebo je doporučují sociální pracovníci. Zeptám se na to.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.2.2021 17:07:45) MaMar, jenže předpokládám, že tam s těmi dětmi a rodinami pracovali už dřív a teď to tímto pokračuje, zatímco u nás se s rodinami nepracuje, s dětmi to taky umíme hlavně formou zákazů, poznámek a špatných známek, takže začít s nimi pracovat teď, tak se budou bránit
u nás teda konkrétně se nejvíc brání maminka, která sedí každou online hodinu s tím dítětem, kluk na druhým stupni, pracuje místo něho a myslí si, že to nevíme, tam není problém sociální
|
MaMar |
|
(12.2.2021 17:23:35) Yuki, ok, vždyť tam asi nikdo nepotáhne ty děti násilím. Přesto si myslím, že by se našlo dost rodin, a možná i dost dětí, které by takovou možnost uvítaly. Teď zrovna něco podobného řeší moje kolegyně z doprovodky - (já už tam teď teda pracuji jen na mini úvazeček) - snažila se vyjednat možnost docházky pro dítě z pěstounské rodiny, kde už to opravdu nedávají - dítě chodí do běžné zš, má IVP, asistentku, kdyby bylo na specce, školu by mělo. Ale nejde to, no, aspoň se dohodli o využití individuálních konzultací. Další kolegyně dnes řešila převoz jiného dítěte do psychiatrické léčebny. A tohle slyším skoro každý den. Stejně jako covid není fake, ani ty děti a rodiny, které jsou na konci sil, nejsou vymyšlené. A je sice pravda, že u nás nejsou služby pro rodiny dostatečně kvalitní, ale zase není pravda, že by vůbec neexistovaly. My v doprovodce jsme docela často spolupracovaly s organizacemi, které třeba na zakázku ospodu pomáhaly biologickým rodinám dětí v přechodné PP, aby se daly do pořádku.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.2.2021 17:35:18) MaMar, myslím, že víš stejně jako já, že rodiny v péči SAS jsou na tom vlastně dobře, ve srovnání s rodinami, který jsou jenom v "péči" ospodu, to je ten problém, dokud se rodiny neujme nějaká pomocná ruka, je to k ničemu
a jak píše krajina, největší zájem o školy by měly rodiny, který nemají problém, ty problémový zájem nemají, pokud by se do škol nahrnuly děti sociálně problematický i děti, který jenom nechtějí být už doma, to můžeme otevřít všechno, protože ten pohyb by byl i tak moc velký, a my zatím potřebujeme zavřít i ty specky, ono k tomu stejně dojde
|
MaMar |
|
(12.2.2021 17:45:42) Yuki, nevím, tady se asi neshodneme. Asi by nějaká kritéria pro to, kdo může docházku do školy využít, musela být, ale přijde mi škoda říkat předem, že to nejde. To už jsme zase u těch celkových opatření - za sebe bych bývala byla pro tvrdý lockdown mnohem dřív, ale na (relativně) krátkou dobu. A pak ve školách střídání, testování, nevím co ještě, ale jestli mají mít děti před sebou další nekonečné měsíce v tomhle stavu, nedopadne to dobře.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.2.2021 17:54:46) to je pravda, tvrdší lockdown, tím kratší dobu by byl, jenže tady je to opačně, je takový poloviční a proto potrvá dlouho, ještě hodně dlouho
práci s rodinou vidím denně ve škole, a nakonec i rodinu našeho pěstouněte, ospod je represivní, nedůvěryhodný, lidi se brání reflexivně jakýmukoliv otevření se, pokud se do toho vloží dobře fungující SAS, vypadá to jinak, ale všude nejsou, nestíhají, spolupráce zatím nefunguje, a není dost dobře možné chtít po škole, aby rozhodla, který dítě určí jako potřebný, nám není nic do sociální situace, nemusíme ji znát, i když samozřejmě to víme a zohledňujeme, ale bylo by to silně diskrimibační, kdybysme řekli, že do školy půjde Tonda a Kája, pokud by do školy měly jít děti vybraný podle sociálních podmínek
|
|
|
|
|
|
MaMar |
|
(12.2.2021 17:30:24) Krajino, věřím, v době normální školní docházky. Ale teď už mám opravdu kolem sebe spíš děti, kterým škola chybí. Nebo teda ne škola ve smyslu učení, ale škola jako určitý řád a možnost setkání s kamarády.
|
|
|