12.2.2021 15:52:16 Černá kronika
Návrat ohrožených dětí do škol a zpřístupnění volnočasových aktivit
Část dětí má psychické potíže, protože jim chybí sociální kontakt, další část dětí ze sociálně-znevýhodněného prostředí doplácí na distanční vyuku. A zbytek dětí ztrácí motivaci a radost. Odborné organizace přišli s textem "Apel na vládu ČR: Děti jako vládní priorita". Takže představa odborníků jako část dětí se učí distančně distančně a někdo z ohrožených ve třídách a k někomu chodit domů? Když si představím do toho školní testování a prázdninové doučovací kempy. Docela slušnej blázinen už... Ale možná to jen špatně chápu.
- vláda ve spolupráci s MŠMT umožní bezpečnou prezenční docházku nejvíce ohrožených dětí do jejich škol, případně jim zajistí potřebnou individuální podporu ve škole nebo v domácím prostředí.
- každá škola by měla mít otevřenou třídu nebo třídy pro děti ohrožené školním neúspěchem a duševními problémy. Do těch by měly mít možnost prezenčně docházet nejvíce ohrožené děti
- školy by mohly vést výuku v menších skupinách za dodržení všech doporučených opatření s maximálním možným využitím praktické výuky venku
- asistenti pedagoga případně další pedagogičtí pracovníci by měli mít možnost docházet do domácího prostředí a individuálně podporovat děti
- vláda umožní všem dětem smysluplně trávit volný čas a předcházet tak důsledkům dlouhodobé sociální izolace.
(stručné zdůvodnění: Děti mají mít možnost účastnit se venkovních volnočasových aktivit – sporty, kroužky, skaut, výlety – v menších skupinách a za dodržení všech nutných bezpečnostních opatření. V ZUŠ by měla být prezenčně umožněna alespoň individuální výuka v režimu jeden na jednoho, případně v malých skupinách.)
Odpovědět