sasil |
|
(28.11.2020 10:42:16) Reklamovala jsem boty. Reklamace měla být vyřízena do 22.10. 2020.Ten den se z důvodu nařízení vlády zavřely obchody. Po dalších třech týdnech jsem se zkoušela do prodejny dovolat, pak psala i mail. Žádná odpověď. Teď mi od nich přišla odpověď, že se lhůta na vyřízení reklamace v době nouzového stavu prodlužuje o dobu uzavření obchodu a že si boty mohu vyzvednout po znovu otevření prodejen. Reklamaci mi zamítli. To mi napsali po více jak dvouch měsících. Nevíte jak to je? Podle mě , když se do 30 dnů neozvali,(což bylo toho 22.10.) tak mám právo na vrácení peněz.
|
Vážný2 |
|
(28.11.2020 12:20:53) Obávám se, že to není jednoznačné. Měli by uvést, proč se neozvali (třeba, že prodejna z důvodu uzavření nebyla obsazená). Ale pokud budou mít rozumný důvod, proč nemohli reagovat do 30 dnů, pak by byly zřejmě pod ochranou "dobrých mravů"
Cituji z prohlášení České obchodní inspekce z 18.3.2020, Práva spotřebitelů v době nouzového stavu:
"... Krizová opatření problematiku uplatňování a vyřizování reklamací specificky neupravují. Při výkonu práv v době nouzového stavu by k sobě účastníci smluvního vztahu měli přistupovat ohleduplně, s trpělivostí a přihlédnutím k mimořádné situaci, v níž se druhá strana může nacházet, např. v souvislosti s nuceným uzavřením provozu, nedostatkem zaměstnanců, kteří musí doma hlídat děti, jsou v karanténě apod.
Např. šikanózní trvání na vyřizování reklamací spotřebního zboží, které není nepostradatelné, v běžných lhůtách a odstupování od smlouvy v případě, že z důvodu nouzového stavu nemohla být reklamace vyřízena, může mít povahu jednání v rozporu s dobrými mravy, kterému není přiznána právní ochrana.
Šikanózní výkon práva, nebo jiný postup v rozporu s dobrými mravy, nepožívá právní ochrany, takové jednání nemá právní účinky. ... "
|
|
|