K_at |
|
(23.3.2020 14:01:21) Holky, nedá mi to. Velká část rodičů v ČR řeší teď přetížení dětí i vás, dospělých, učivem. Nemáte vybavení, chodíte do práce, děláte HO, pečujete, vaříte, děláte zábavní park atd. Svět se nám obrátil vzhůru nohama. A mně není jasná jedna věc - kdy jindy, když ne TEĎ vykomunikovat s učiteli to, že je něco dobré, špatné, nesmyslné, moc, málo. Že nemáte tiskárnu. Že máte 1pc a 3 dětí, atd. To máme jako rodiče tak málo sebevědomí? Vždyť teď je možné ledacos i změnit. Děti jsou doma, nehrozí jim ani okamžitý postih těch, co rádi potom šikanují. Dokonce se nemusite ani vidět, vše lze písemně. Tak proč akceptovat přetěžování, buzeraci??? Přece požadavek na: synchronizaci učitelů a učiva směrem k dětem, upozornění na chybějící vybavení, na objem učiva, na situaci u vás - pracovní, rodinnou, to jsou přece zcela objektivní věci!
|
Yuki 00,03,07 |
|
(23.3.2020 14:09:30) kat, souhlasím
navíc teď máte možnost okamžitě psát vedení školy, aby si to vedení srovnalo s učiteli
|
K_at |
|
(23.3.2020 14:26:26) Yuki, mě tohle hrozně mrzí. Protože školství zoufale potřebuje změny, rodiče si tu často stěžují. A TEĎ je prostě ta situace takový, že si to přímo říká o usilovnou, konkrétní a slušnou zpětnou vazbu. Nemyslím tím redit, že 1 věc někde je nějaká a onaká. Taky je potřeba vstřícnost ke škole.
|
|
Kaipa |
|
(23.3.2020 14:29:33) Yuki, absolutně se mi nelíbí obcházet učitele a hned psát vedení. Proč?????? Nejdřív bych to řešila s učitelem, pak teprve s vedením. Tohle je pro mě na .
Jinak já tuším motivaci učitelů. Furt se mezi lidmi objevují plky, že učitelé nic nedělají, ve 12 jsou doma a ještě mají 3 měsíce volna. Kdyby děti nezásobovali prací, to by bylo keců, že jsou doma za 100 % a nic nedělají.
Pozor, neobhajuju přetěžování, ale sakra pro ty učitele to je taky úplně nová situace, tak jim dejte šanci to vychytat. A když jim nedáte zpětnou vazbu, tak se třeba nikdy nedozvědí, že to je moc/málo/jinak blbě.
Nejsem učitelka, ale tady mám chuť jít demonstrovat za práva učitelů.
|
HelenaPa |
|
(23.3.2020 14:31:29) Kaipo, jsou věci, které je lepší napsat centrálně než jednotlivým učitelům. Když je problém s matikou, ozvu se matikáři, ale když je problém s koordinací, od toho je vedení.
|
|
K_at |
|
(23.3.2020 14:32:06) Kaipo, moment. Já ale mluvím o zpětné vazbě. Protože ten učitel nemá jinak jak zjistit, co jeho nároky znamenají v realitě Corona virových domácností. Nejde o hledání kravin. Ale o komunikaci.
|
Kaipa |
|
(23.3.2020 15:01:07) Kat, tvůj příspěvek rozhodně nenabádá ke konstruktivní komunikaci a snaze o zpětnou vazbu. Jinak bys nepsala takhle .... Děti jsou doma, nehrozí jim ani okamžitý postih těch, co rádi potom šikanují. Tak proč akceptovat přetěžování, buzeraci??? ...
|
K_at |
|
(23.3.2020 15:28:32) Kaipo a k čemu nabádá? Že i kolem mě, i tady, má mnoho rodičů především obavu z toho, že učitel se po dítěti bude vozit? A že někteří opravdu "nepohodlné dítě" šikanují? Tak teď ten strach z bezprostředního konfliktu nehrozí. A rozhodně nemám v úmyslu tu dělat z učitelů příšery. Ale hrozně se mi nelíbí ta podřízenost, která tu v některých příspěvcích je občas vidět. Mělo by jít o partnerství.
|
Kaipa |
|
(23.3.2020 16:04:14) Podle mě nabádá k tomu..teď jim to nandejte, nemůžou na vás, jsou/jsme/jste "v karanténě". A nejsem zdaleka jediná, na koho tvá výzva působí podobně. U učitelky (byť "jen" v MŠ) poněkud nepochopitelné.
|
K_at |
|
(23.3.2020 16:07:30) Kaipo, tak to je mi líto, ale "na dejte jim to" v tom není. To nikam nevede.
|
|
|
|
K_at |
|
(23.3.2020 16:40:09) Kdoto, to, že UČITELCE něco nepřijde moc, je úplně irelevantní. Nicméně pokud není schopna pochopit, že dítě se spec.potrebami v některých věcech funguje jinak, měla by asi vrátit diplom. To je katastrofa.
|
|
Kaipa |
|
(23.3.2020 17:44:39) Kat: Kdoto, to, že UČITELCE něco nepřijde moc, je úplně irelevantní.
Kat, to myslíš vážně? Učitel přece ví, kolik učiva zadat, aby to bylo "akorát". Takže to, že zadá nějaký objem práce, o níž je přesvědčen, že by to měli žáci zvládnout v určitém čase a v určití kvalitě, je sakra relevantní.
Pokud má syn kdoto nějaké poruchy učení, upravené výstupy a jánevímcoještě, je to samozřejmě o něčem jiném. Ale tohle je obecná diskuze, ne?
|
Ráchel, 3 děti |
|
(23.3.2020 20:35:12) "Učitel přece ví, kolik učiva zadat, aby to bylo "akorát"." to je dobrej vtip. bohužel spousta učitelů vůbec nemá na toto odhad.
|
Kaipa |
|
(23.3.2020 21:09:15) Rachel, tak já mám asi štěstí na dobré učitele (a na šikovné děti bez poruch). Jasně, občas to každému ujede, ale pravidelně? Co tvoje děti? Mají toho moc, nebo málo?
|
Ráchel, 3 děti |
|
(23.3.2020 21:36:44) moje děti jsou již nějakou dobu na domácím vzdělávání a navíc dvě z nich dělají střední školu. ale mám v živé paměti, co si všechno učitelé navymýšleli a taky mám kolem sebe dost lidí, co mají děti školou povinné
|
|
|
|
Jaatri |
|
(24.3.2020 8:38:52) Aby toho bylo akorát.... čeština - 3 pracovní listy ve wordu + 5 v PS, referát, prostudujte a procvičte větnou stavbu matika - rovnice, 50 příkladů, prostudujte vytyčení neznámé z rovnice a procvičte zeměpis - kompletní JV Asie, místopis, geografie, všechno, (výjimka)2 PP prezentace, 6 stránek pracovního listu dějepis - Husitství - gotika (23 stran v učebnici), referát na památky ve městě + Praha v době vlády Karla IV biologie - kompletní stavba rostlin - výpisky, pracovní sešit 3 stránky angličtina - sloh na 200 slov, 8 stránek pracovního sešitu, nová látka (najděte si v učebnici 2 kondicionál a naučte se) fyzika - nová látka (3 stránky v učebnici) plus 30 příkladů chemie - jen jedna stránka - vyčíslení chemických rovnic, cca 25 příkladů, koncentrace, látkové množství (učili se minulý týden samostudiem) hudebka - nejstarší hudební památky, povinný poslech Kdož sú boží bojovníci plus rozbor písně Ať mi nikdo netvrdí, že tohle všechno by stihli ve škole. Kromě zemáku nic není v PP, vše je jen v učebnici, maximálně s nějakým odkazem na procvičování na netu. Tohle je práce na jeden týden, vše se v pátek odevzdává. Kromě toho to dávají na 3 různá místa - bakaláři, email, předmětové stránky. jasně, že sedmák je už schopný si hodně udělat sám, ale to množství je těžce demotivující.
Ocenila bych, kdyby aspoň bylo zadávaný všechno tak nějak stejně (např pdf, word) a na stejné místo. Aby byly PP prezentace. Třeba i nějaká online výuka. Aby byla zpětná vazba jiná než jen známky v bakalářích - kde se ani nedozví, co měli blbě. Bylo by prima, kdyby si ti učitelé (onlajn) sedli a řekli si, co je fakt podstatný.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(24.3.2020 8:52:51) jaatri, tak to je mazec
vy máte chemii už v sedmé třídě? 6
jinak toto je ukázka toho, jak to nemá vypadat
|
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(23.3.2020 14:33:16) "Nejsem učitelka, ale tady mám chuť jít demonstrovat za práva učitelů."
Kaipo, jj, čtu to tu teď s určitou mírou škodolibosti, klidně se k tomu přiznám.
|
K_at |
|
(23.3.2020 14:41:03) Monty, proč škodolibostí? Jde o nějakou rovnováhu, ne?
|
Monty |
|
(23.3.2020 14:43:49) Kat, proto, že tu roky čtu, jak učitelé nic nedělají, děti nic neumí a školy jsou vesměs na houby, kromě víceletých gymnázií. Tak mi to teď přijde úsměvné, no.
Navíc tedy nemám dojem, že je teď nejdůležitější, aby si děti cca týden (do online písemky) pamatovaly, co je to vakuola a kdy byla bitva na Moravském poli.
|
Federika |
|
(23.3.2020 14:45:44) Monty, já nevím,ale tady se probírá hlavně první stupeň, ne? U druhýho stupně, natož na gymplu, tu má málokdo problém, ty děti to už zvládají, většinou.
|
Monty |
|
(23.3.2020 14:48:30) Federiko, moment, on má nějaký rodič problém s učivem prvního stupně? Chápu, že kde je víc dětí a do toho třeba prvňák, může to být náročné, ale samotná látka prvního stupně je úplně o ničem, proboha. To bych naopak čekala, že se dá doma zvládnout mnohem rychleji a efektivněji než ve škole.
|
Federika |
|
(23.3.2020 14:49:38) Jde o to, že to má dělat dítě samo, bez výkladu. My výklad máme, někde ale třeba ne a pomáhají rodiče.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(23.3.2020 14:52:16) Ale pokud máte online výklad, tak je to asi kapánek o něčem jiném. Než když mají děti popis - prohlédněte si síť krychle a kvádru, naučte se vzorečky a spočítejte na str. 84 slovní úlohy. Tam jaksi je potřeba dodat trochu slovního výkladu. Bez toho dítě pochopí leda prd. Výklad a názornou ukázku suplují rodiče.
|
|
|
K_at |
|
(23.3.2020 15:25:10) Monty, a co třeba děti cizinců? Co děti, jejichž rodiče skončili třeba ZŠ? Navíc některé materiály, učebnice a metody jsou někdy takové, že i vzdělaný rodič občas zírá a přemýšlí, co tím chtěl autor říct.
|
|
Žžena |
|
(23.3.2020 15:27:25) Látka prvního stupně není těžká, ale kdo má to štěstí, že mu dosud nezavřeli firmu a nevyschly zakázky, tak je rád, že ještě vydělá co může a na výuku nemá tolik pomyšlení.
|
|
MaMar |
|
(23.3.2020 17:22:54) Monty, vím, že jsi tu už v minulosti víckrát psala, že učivo prvního stupně každé dítě zvládá levou zadní. Asi tě nepřesvědčím, ale není to tak. Zvládají to patrně děti lidí v tvé sociální bublině. Zvládaly to i moje vlastní děti. Jenže si asi neumíš představit, jak náročná byla i prvouka pro děti, které jsem měla v pěstounské péči, natož pak čeština, matematika a angličtina. A teď, když zase po letech učím, tak také vidím, že pro některé žáky je už učivo prvního stupně vydřené a někdy dokonce více méně na hraně jejich možností.
|
Monty |
|
(23.3.2020 17:29:14) MaMar, to ti samozřejmě věřím, ale já psala o lidech zde, a tady, jak je obecně známo, se koncentrují téměř výhradně mimořádně nadané děti. Počítám, že jsou mimořádně nadané po rodičích, takže mi není jasné, v čem by měl na prvním stupni být problém.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(23.3.2020 17:33:29) Monty, mám taky dítě v pěstounské péči, přesně souhlasím s MaMar, není to žádná sranda. A to umím ze základoškolské látky vysvětlit cokoliv
|
|
|
|
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(23.3.2020 14:47:08) No vidíš, když děti ze základek umí prd, tak budou umět jen o dost větší prd. A je to, vždyť jde o ho...!
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(23.3.2020 14:33:51) Kaipo, já učitelka jsem, ale proč za vedením vysvětluju v minulým příspěvku - tělocvikáře a další výchovy nemůže rodič takto "usměrnit" sám, to by mělo být na vedení školy
|
Kaipa |
|
(23.3.2020 14:57:24) Yuki, já vím, že jsi učitelka, a právě proto mám chuť "brečet jak malej harant". Proč by nemohl rodič komunikovat s tělocvikářem?
Jinak předpokládám, že soudnej ředitel nějaké pokyny vydal hned, jak k této situaci došlo, a nečekal, až mu to někdo poradí.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(23.3.2020 17:05:23) kaipo, nepředpokládej soudný ředitele, my jsme ještě ani teď nedostali žádný instrukce
|
Kaipa |
|
(23.3.2020 17:46:52) Yuki, tak všude jsou nekompetentní lidé, přesto soudné ředitele předpokládám, dokonce si myslím, že jich je většina. Ty si evidentně soudná připadáš, jdi do konkurzu. (Pozor, to není ironie).
|
Yuki 00,03,07 |
|
(23.3.2020 17:48:41) Kaipo, já jsem chtěla, před lety, když jsem zjistila, že jde o politiku víc než o co jinýho, zavrhla jsem tuto možnost
|
Kaipa |
|
(23.3.2020 17:59:41) Až budeš sedět v ředitelském křesle, o politiku půjde až v druhé řadě. Samozřejmě že spolupráce a dobré vztahy se zřizovatelem jsou důležité, ale důležitější jsou ty děti. U konkurzu prostě musíš zazářit, aby jim neprošlo protlačit tam nějakého kývače. A vím, že někde tam ty kývače opravdu dosadili. Ale pokud to ani nezkusíš...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(23.3.2020 23:31:15) ne, teď už to nechci ani zkoušet. Stejně jako spousta jiných. Do konkurzů na ředitele škol nikdo nechce, mají mizerný postavení, plat tomu neodpovídá, zodpovědnost mají, ale pravomoci žádný - teda za běžných okolností, teď by jim nikdo nevyčítal aktivitu, ale to je výjimečný stav, to zase přejde a budou po nich shora dupat kvůli chybějící páté kopii s dalším podpisem, školství je jeden velký problém nejlepší je dělat si svou práci, co nejzodpovědněji, v souladu se svědomím
|
|
|
|
|
|
|
|
|