Zrovna jsem dopsala mail ředitelce a školní psycholožce
Cituji kousky:
"Tím, že škola nijak nekoordinuje zadávání prací - někdo píše přes mail, někdo přes zprávy, někdo přes DÚ v EduPage, někdo přes Teams, přidává žákům na zmatku a stresu. Musí prohlížet několik různých kanálů, jestli se někdo z učitelů náhodou zrovna neozve s tím, že hned teď něco udělejte. Např. dnes jeden vyučující měl domluvenou s žáky online výuku v teamsech, pak napsal, že nepřijde, že je porada. Potud OK. Pak ale přišla zpráva Běžte do týmsu, spustil výuku a syn to propásl, protože mezitím vypracovával jiné zadání a tahle zpráva mu utekla.
Kdyby bylo sjednoceno, že práce na daný den musí být zadaná nejpozději v např. 8:30, tak by si mohl práci rozplánovat a pak se jí věnovat. Klidně plán typu v 11:30 bude online fyzika, 13:00-13:30 test z M.
Chápu, že každému vyučujícímu vyhovuje jiný způsob zadávání úkolů. Ale je takový problém zavést to, že se v Edupage objeví alespoň zpráva, že např. v teamsech je zadaný úkol? Aby všechny úkoly byly přehledně na jednom místě? Chceme, aby se naše děti naučily nějaké organizaci své práce, aby se naučily pracovat soustředěně a pořádně. Ale tento systém jde naprosto proti tomu. Musejí každou chvíli práci přerušit a sledovat, jestli na ně nevyskočí někde nějaký další požadavek.
Zadávání nejpozději do určitého času by bylo fajn i v tom, že by věděl, že až tohle splní, bude mít hotovo, nebo čas na dlouhodobou práci typu slohovka. Takhle celý den pročítá všechny komunikační kanály, jestli tam ještě nenaskočil nějaký další úkol a volno prakticky nemá. A myslím, že se shodneme, že odpočinek je důležitou součástí duševní hygieny."