rišulka |
|
(17.9.2018 22:21:11)
Jste ještě vzhůru? Jak dokážete zvládnout, když vašemu dítěti někdo ubližuje? Je mi hrozně.. Syn přijel ze školy s modřinou pod okem, na předloktích, kulhá. Vyzvedl ho můj otec (jsem po operaci ruky, neřídím), nevšiml si, řekli mu, že kluk měl špatný den a odvedli ho klidové místnosti - asistent ve spec. škole. Moje mamka nám pomáhá každý den, teď víc. Byla tady, když syn povídal, jak ho "pacifikovali", že ho zalehli, dva (!), že nemohl dýchat. Teď večer jsem jí volala, jak si to ráno vyjednám, hrozně brečela, málem se hroutila. Já nemůžu, když ho mám u sebe, ale je mi hrozně. Je autista s lmp, epi,dmo atd. do školy chodí rád, moc toho nepobere, ale je rád s dětmi a dá se sním vyjít, má své chvilky, k tomu puberta, ale nikdy jsem u něj nezažila rapt, kde by byl nutný takový zásah. Sama jsem nikdy bita nebyla a z této výchovy vycházím i s ním, někdy zařvu to ano. Pro něj byl šok už to že na něj sáhl cizí člověk. No co v té škole vyřeším? Nebyla jsem tam, neviděla to. Bojím se, že se mnou zametou - děcko agresivní, zásah přiměřený, personál proškolený na takové situace, standartní postup a tečka - jakože nebuďte histerka??? Kurnik, ať už je ráno! Přála bych si, aby byl v pohodě jako vždy, přála bych si, aby se to nestalo, přála bych si doufat, že si polovinu toho vymyslel.. ale to si nemyslím...
|
Kudla2 |
|
(17.9.2018 22:28:57) Rišulko , chápu, že jsi v nepohodě, ale zkus se nehroutit dopředu a nepředstavovat si katastrofický scénáře, jak to zítra proběhne a jak s Tebou zametou. Normálně tam jdi zjistit, co se stalo, a podle toho uvidíš, co dál. Zvaž, jestli nedat syna prohlédnout od doktora, abys případně měla zdokumentovaný ty modřiny, ale neděs se dopředu, jdi se vyspat, jestli to jen trošku jde ať máš na zítra sílu. Budu Ti držet palce.
|
|
Tizi |
|
(17.9.2018 22:30:38) Rišulko, přeji klid a pevné nervy Jasně, že matku rozhodí, když se jejímu dítěti ubližuje, to je přirozené. Ale snažila bych se přijít do školy v co největším klidu. Ať vysvětlí, co se stalo, zajímaly by mě detaily. Proč museli tak zasáhnout? Ubližovalo dítě ostatním? Ten popis situace by měl být co nejpřesnější a pak bych to šla řešit se synovým doktorem. Možná, že vzhledem k pubertálním změnám potřebuje nějakou jinou medikaci.
Možná, že je problém na straně školy a že zareagovali špatně. Byl už předtím nějaký obdobný incident? Zatím bych asi nedělala závěry, dokud neuslyším celý příběh. A jak to vlastně vysvětluje syn? Ví, proč se to stalo?
|
rišulka |
|
(17.9.2018 23:01:44) Ano, ví. Nedokázal odemknout kladku na skříňce a nikdo mu nepomohl... Potřebuje prostě pomoc. Máme za sebou neurologickou kontrolu, kde dr. zhodnotila, že se zlapšuje epi (hurá) a pochválila nás (s mamkou), že jsme výborně zvládly sew adaptovat jeho hendikepu... my jo. Nejsou všechny dny růžové. Někdy se snaží, někd jen očekává pomoc jako automatickou, někdy se hroutí - točí se dokola a mává kolem sebe rukama, u toho křičí. To je autismus. To je shutdown, spouštěč pro nás nepochopitelbý a mnohdy nepolapitelný
večer řákal že - nechce do školy - bojí se o mě, že mi udělají to samé - že bude hodně moc zlobit, abxch to viděla ufuf
O závěry nejde. Jed o řešení. A hlavně co mu mám říct jako máma - tohle není že zlobil a poslali ho do kouta.
|
|
|
Jakvykmytakmykvy |
|
(17.9.2018 22:40:03) Mám syna s obdobnou diagnozou, ale nemá naštěstí nikdy, ani doma, žádné projevy agresivity. Nicméně jeho spolužáci ve specce mají, tudíž při vyzvedávání, spol. akcích, vodění do školy člověk přece jen vidí víc, než by chtěl. Navíc syn je mluvící, nekecá (no, on by to asi ani neuměl - nevidí důvod, vždy napráská i vše na sebe ), takže ze školy nám popíše vše a chci ti jen napsat, že toto rozhodně NENÍ standardní způsob pacifikace dítěte. A to ani pubertálního a vztekajícího se. Nebo tedy rozhodně ne v naší škole. Zvládají to jinak. Takže zítra bych jim tam nastoupila co nejstudenější (i kdybys předtím musela slupnout tabletu třezalky či čeho, pže budeš-li od počátku pištět, automaticky seš ta slabší a hysterická) a stejně studeně jim řekni, že toto chování si vůči dítěti rozhodně nepřeješ a že při jejich kvalifikaci jistě mohou zakročit i jinými způsoby, event. se radit s tebou o lékové terapii apod., ale že už nikdy nechceš slyšet, jak ti zaléhají dítě a jednají s ním tak, že z toho má šok a modřiny.
|
rišulka |
|
(17.9.2018 23:04:16) děkuju moc. :) vážně to je konstruktivní, návodné, to potřebuju. díky!
|
|
|
K_at |
|
(17.9.2018 22:41:55) Risulko, mas naproste pravo vedet, co se stalo. Zni to desne. Chtela bych: zapis z knihy urazu - moncl pod okem neni bezna vec, chtela bych mluvit - s tridni, s asistenty, s reditelkou - S KAZDYM ZVLAST. Mas svaty pravo neduverovat, nesouhlasit, udelat zapisy atd. Hlavne - nenech se dostat do stavu, ze se zacnes omlouvat za kluka, ze je takovej a makovej! Nemusis zitra nic schvalovat, odkyvat, atd. Ale zatracene potrebujes slyset jejich vysvetleni. Je mi to lito, moc.
|
|
Adda6a |
|
(17.9.2018 23:06:20) Sla bych s nim k doktorovi okamzite dneska, co nejdriv (uz je pozde) at si nejaky expert zitra ve skole nevymysli ze tam se mu to nestalo ...
|
|
Firenza |
|
(17.9.2018 23:21:15) Asi v tento moment bych tam šla a řekla: " Chci slyšet vaší verzi celé situace " A od toho bych se neodchýlila ....prostě bych nekolikrát zopakovala " řekněte mi vaší verzi situace která vyústila ve FAKT, že syn mámodřiny, kulhá, atd. uvažuj jasně: 1 . syn má modřiny, monokla atd = to je FAKT 2. Tato zranění mohla být způsobena tak , že personál musel zasáhnout takto tvrdě, protože hrozilo, že syn by ještě mnohem hůře ublížil sám sobě nebo jiným osobám. / To zatím nevíš. / 3 . Nebo takto tvrdý zásah nebyl nutný a syna poškodili / To zatím nevíš / Ptám se: Jaká situace přesně nastala ? Kdo a co konkrétně? Nech si detailně a konkrétně situaci popsat. Opakuj slova " řekněte mi konkrétně jak " a "vysvětlete mi prosím přesně jak.... "," Jak dlouho to trvalo? " "Jak reagoval syn? " " Viděli jste pohmožděniny, které mu zásah způsobil ? " "Věděli jste, že mu tímto zákrokem způsobíte modřiny, pohmožděniny, atd ? " Trvej na tom, aby ti na tyto otázky odpověděli přímo lidé, kteří "zasahovali"
Pozoruj, jak a co ti říkaji, a pozoruj,zda jsou jejich odpovědi věrohodné. Jen pozoruj a poslouchej. Pak jim řekni, že odcházíš a že se k té události ještě oficiálně vyjádříš .... a doma si to znova promysli, jak to na tebe celé působí a jak budeš dál jednat. Synův stav nech zdokumentovat lékařem. Ve škole se neusmívej, neomlouvej, nevysvětluj, nepros, nehodnot´. Jen jim dávej otázky a pečlivě poslouchej odpovědi.....
|
sovice |
|
(17.9.2018 23:30:14) Také: chtít vidět zápis a trvat na kopii pro tebe, minimálně si ho ofoť.
|
|
K_at |
|
(18.9.2018 5:33:06) Firenzo!
|
|
|
Mr. Miçkey |
|
(18.9.2018 2:34:15) V prvni rade s nim jit hned k doktorovi, nechat ho vysetrit a hlavne vse zdokumentovat. Potom jit do skoly a potom podle toho, co ti tam reknou a jak se k tomu postavi. Ale at se potom rozhodnes jakkoli, zdokumentovany zraneni je zaklad, za par dnu se vse zahoji a kdyby ses dodatecne rozhodla vse resit pravne, jak nemas zraneni zdokumentovany, nenadelas nic.
|
|
Rozállie |
|
(18.9.2018 6:05:31) Asi bych s ním zašla k dr a pokud je to jen trochu možné, nedávala ho hned do školy (chápu, že to není jen tak). Pak tedy bez syna zajít do školy a poptat se, mmch i na zápis v knize úrazů.
Je to částečně OT, protože si nemyslím, že by to byl tento případ (navíc to Rišulka jistě zná, jen pro ty, kdo neví), ale někdo tu psal, že se to na jejich škole neděje - no většinou to není třeba a taky cizí rodič se to nemá jak dozvědět, pokud není u toho. Ostatní děti se o takových scénách dozví zřídka, jsou z místa rychle odváděny jinam. Někdy zkrátka těm dospělým nezbude jiná možnost, než fyzicky dítě zpacifikovat, může nastat situace, že ohrožuje sebe nebo své okolí, a v každé škole nemají vypolstrovanou místnost... Tím, jak ten dospělý musí jednat rychle, není čas na vymýšlení strategií, nejprve je nutné zajistit bezpečnost dětí i dospělých, tak může dojít k podlitinám a pod.(i když se zúčastnění snaží, aby nic takového nenastalo, ale když se jedná o větší silnější dítě, tak se tomu prakticky nedá vyhnout). Přitisknutí ke zdi, zalehnutí, může být jediná možnost, jak dítěti v afektu znemožnit sobě nebo někomu ošklivě ublížit, může nastat nutnost dítě dostat z dosahu ostatních, nebo jej přemístit na bezpečné místo.
ALE rodič by se každopádně měl dozvědět, že se to stalo, jak se to stalo a proč vlastně, a to co nejdříve, ideálně škola hned telefonuje nebo informuje při předávání dítěte. Mj je nutná spolupráce rodiče při následném zpracovávání zážitku, je hodně divné, že ve škole nic takového neproběhlo.
|
|
Bouřka |
|
(18.9.2018 8:27:59) Rady už tu proběhly, nic nového přínosného bych asi nepřidala. Určitě zdokumentovat. Přeju hodně sil
|
|
Eudo |
|
(18.9.2018 9:26:50) Jeste bych se durazne dozadovala vysvetleni PROC jsem okamzite nebyla informovana o situaci a jak probihala. To je skoly povinnost i v CR, ne? Pokud je dite telesne jakkoli poskozene, je nutne provest zapis (=vyzadej si ho, mas na nej narok) a okamzita telefonicka informace o tom, ze dite ma nejaky telesny problem /doporuceni k prohlidce.
Ono snad je i v CR ZAKAZANO deti ve skole telesne trestat/telesne zasahy, a asisten/personal ma byt skolen, jak s autisty a detmi s jinymi diagnozami pracovat. Zasahy, ktere zpusobi nejaky telesny problem, jsou absolutne mimo. Stat se to eventuelne muze, ale skola to musi vysvetlit - jakyz pousob volili, proc a jak je mozne, ze vysledek je takovy.
Autisticke dite se zapre na dlouhou dobu a hodne prace s nim, kdyz se mu neco "nelibi".
|
|
Gavašetka |
|
(18.9.2018 10:04:48) POkud byla situace takto mimořádná, měli by už i oni mít zápis o tom, co proběhlo, ten bych ráda viděla. POkud syn nemohl dýchat, je to problém, tam je riziko pro toho, kdo je úchopy zklidňován (ty postupy jsou navržené tak, aby riziko pro klienta bylo naprosto minimální, rozhodně by nemělo hrozit, že nebude moci dýchat). Jsou opravdu proškoleni - mají certifikát? Na to bych se také ptala. A samozřejmě základ - jít k lékaři a nechat syna vyšetřit. Že tě neinformovali hned, to vidím také jako problém. Zkus zůstat alespoň jakž takž v klidu a korektní a hlavně zjišťuj a zjišťuj pak se rozhoduj, co dál. Zkuste nějak spolupracovat na to, jak to vyřeší příště jinak a lépe.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.9.2018 10:23:38) samozřejmě, musí mít zápis o tom, co dělali, zvlášť když to bylo nějak složitý, musí chránit i sami sebe, právě pro případ,že by to skončilo nějakým úrazem děcka - nemyslitelný
hlavně jim dopředu nevolat, že tam přijdeš a zápis budeš chtít vidět, pěkně je v tom vykoupat
jsem zvědavá, jak dlouho teď potrvá, než Ríša zase bude ochotný se ve škole uvolnit a spolupracovat
podle mě je to naprosto nezvládnutá situace ze strany školy, tak dlouho kluka nutili něco dělat, nebo nepomohli nebo cokoliv, až to nezvládl, to je jich chyba, ne jeho, a pak to řešili blbě
|
|
|
Kopřiva Dvoudomá |
|
(18.9.2018 15:12:23) Jedna dobrá rada je nezaujímat stanovisko, jenom si osobně přijít vyslechnout informace - a chtít je podrobně. Chtít všechny zápisy a záznamy, které k tomu jsou. Pak sdělit, že děkuješ a že se k tomu případně vyjádříš později.
Druhá dobrá rada je nechat sepsat lékařskou zprávu. Jen pro případ, že to třeba bude mít nějakou dohru.
Třeba dojdeš k tomu, že to bylo jediné možné řešení. Na zaujímání stanoviska je v této chvíli brzo.
|
|
|