| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Přestávám řešit známky

 Celkem 40 názorů.
 Thea + 2 


Téma: Přestávám řešit známky  

(18.1.2018 14:00:14)
Dítě, vzorné, co se do školy připravuje, teď přinese spoustu dvojek, nějakou trojku. A já se dostávám do stádia, že jsou mi známky a dceřiní učitelé úplně jedno. Po mé konverzaci s učitelem, kdy mi vysvětlil, že trojka je úžasná známka, má dcera je skvělá, ne opravdu se nemá v čem zlepšit, ano, aktivní je a o co mi jde, vždyť je nejlepší ve třídě, vidíte, ano většina dětí má za 4 nebo 4 až 5.
Na výtvarce trojku z výkresu … chodila jsem x let do ZUŠ a nějak jsem nepochopila, za co má tu trojku. Ale o co mi jde, paní učitelka mi vysvětlila, že standardní známka je 3-4. A tak dále.
Jen mi to zkrátka přijde takové, že děti vůbec nemotivují, protože takhle se jim na to děti vykašlou, když ví, že ať dělají, co dělají stejně to bude 3-4. Neřeším, jen se bojím, že se bude ještě nějaký čas připravovat ze své podstaty, je zkrátka taková poctivá, ale pak už jí to nebude bavit, když výsledek se nijak neprojeví ~d~
 K_at 


Re: Přestávám řešit známky  

(18.1.2018 14:01:48)
Theo, ceska skolni inspekce a reditel. Co to je za husu pitomou?!
 Hr.ouda 


Re: Přestávám řešit známky  

(18.1.2018 14:08:46)
existuje klasifikační řád a ten má škola od toho, aby klasifikace nebyla až tam moc subjektivní. Ona vždycky je, ale ten řd to má nějak korigovat.
Zpochybni dosdžování klasifikačního řádu?

Jinak v které třídě dcera je?
 DaVinci 


Re: Přestávám řešit známky  

(18.1.2018 14:20:43)
Není lepší učit děti, že ke vzdělávání se má přistupovat z vnitřní motivace a ne kvůli známkam? Není nic méně objektivního než znamkovani. Ani školy dle toho nemůžeš porovnat.
 Thea + 2 


Re: Přestávám řešit známky  

(18.1.2018 14:37:47)
No z vnitřní motivace se učí teď, ale v kombinaci s pubertou si nejsem jistá, jak dlouho jí to vydrží. Zvlášť když se to spojí s učitelem, který není sympatický, předmětem, který pro není zrovna záživný, v životě ho nebude potřebovat a ví, že když se bude učit bude to mít za 3 a když ne, tak za 4?

U těch předmětů, které jí baví a jdou, tak by zkrátka chtěla jedničku - jsou to děti, mají z jedniček radost.

 DaVinci 


Re: Přestávám řešit známky  

(18.1.2018 15:44:12)
Tak buď ráda, jakou máš šikovnou holku a třeba se příští rok změní učitelé.
 Girili 


Re: Přestávám řešit známky  

(18.1.2018 15:43:18)
Je. Ale jak presne se to dela? ~;)
 Alena, syn 2005 


Re: Přestávám řešit známky  

(18.1.2018 14:51:27)
Souhlasím... ale obávám se, že je to na druhém stupni dost častý přístup...
A je sice hezké známky "neřešit" - ale bohužel zároveň třeba ovlivní šanci na přijetí na vybranou školu..
Celkově mi ten systém vadí... známkuje se už fáze "učení", neřeší se, že dítě nakonec napíše bezchybně čtvrtletku - jednička být nemůže, když byl někdy výpadek... Někteří učitelé jsou asi naprosto bezchybní... Nejvíc mi vadí styl - jednička pouze za naprosto 100% výkon.. Ale u nás (syn v 8.třídě) se aspoň výrazně neprudí s výchovami, to by vadilo neskutečně...
 Majákova 


Re: Přestávám řešit známky  

(18.1.2018 15:05:35)
Tak dle běžné klasifikace je známka 1 v procentuálním hodnocení 100-90%. Pokud má učitel za pololetí dostatek známek (já mám za pololetí kolem 30), tak se tam hravě ojedinělé špatné známky = výpadky ztratí.

Mít klasifikaci v rozmezí známek 3-5 popírá Gaussovu křivku, takže pes je zakopán v učitelce.
 Majákova 


Re: Přestávám řešit známky  

(18.1.2018 15:09:51)
Teď jsem se dívala do Bakaláře, mám v čj 35-40 známek...takže to hodí slušný průměr.
 77kraska 


Re: Přestávám řešit známky  

(18.1.2018 15:25:33)
Tuten, to byly takove mestske legendy na moji VS pred 30ti lety....ze profesorka rika:
- na jednicku umi Buh
- na dvojku ja
- na trojku ti nejlepsi z Vas

vetsinu lidi vyhodila, to je fakt, to neni mestska legenda....bylo to dost demotivujici
 Kukurice29+3. 


Re: Přestávám řešit známky  

(18.1.2018 15:14:20)
Já jsem vytočena na učitelku angličtiny. Dcera je ve 3tride a dokáže mluvit v jednoduchých větách s dětmi, které mluví jen AJ. Nejsou to žádné velké rozhovory, ale normálně se domluví a zasmejou se. Přesto dcera má z AJ samé dvojky a teď přinesla 5ku ze slovicek. Ne, že by ty slovíčka neznala, ale třeba zná pro dané slovo jiný výraz a hlavně paní učitelka přísně hodnotí, že to slovo není napsané přesně. Ve škole se učí jen slovíčka. Po půl roce nejsou děti schopné vytvořit jednoduchou větu. Prý se musí nejdříve naučit slovíčka. Takhle to bylo před 20ti lety. Myslela jsem si, že se aspoň v tomhle naše školství posunulo.
 Ropucha + 2 


Re: Přestávám řešit známky  

(18.1.2018 15:29:15)
Kukuřice, výuka angličtiny u nás je takový nekonečný příběh bych řekla.
Někde se děti učí "správně", tedy učí se reagovat na anglický projev a komunikovat a rodiče jsou nespokojení a považují výuku za špatnou, protože děti neumějí překládat a nepíší si do slovníčku slovíčka.
Připadá mi to takové skoro globálně neřešitelné, aby byli všichni spokojení.
 Kukurice29+3. 


Re: Přestávám řešit známky  

(18.1.2018 15:33:06)
Měli jsme super anglictinarku na sportovní škole. Učili jsme se mluvit anglicky, odpovídat, ale zároveň jsme četli jednoduché knížky a tak jsme uměli i překládat a navíc to bylo zábavné. Dneska je tolik volně dostupných videi, knížek, časopisů. Nedivím se, že jsme na tom jako češi tak blbě s angličtinou.
 kachna_ 


Re: Přestávám řešit známky  

(18.1.2018 15:39:44)
týjo, naše učitelka zatím vůbec neřeší zápisy slov. Jsem jí vděčná a po dnešku asi budu ještě víc.
 Lassiesevrací 


Re: Přestávám řešit známky  

(18.1.2018 15:41:11)
Řeším přístup k učení, ne známky.

Pak řeším hlavně zdraví, zdraví a zdraví. Jaterní parametry, ledvinové parametry, váhové přírůstky, pitný režim (u ADHD dítěte je to víc vyčerpávající, než si to kdo umí představit) atp.

Na víc není kapacita ani nálada.
 Monty 


Re: Přestávám řešit známky  

(18.1.2018 15:43:47)
Nebude na nich záležet, až nebudou hrát roli v přijímačkách.
Už aby to bylo.
 Lassiesevrací 


Re: Přestávám řešit známky  

(18.1.2018 16:07:09)
Nezáleží ani na přijímačkách. Opravdu ne. Dcera je bude dělat, ale pro mě není tak zásadní výsledek, jako spíš rozhodnutí holky, co si nevěří, to zkusit. Když to nedopadne, bude ještě 6G a 4G. Někdy nás v životě víc posunou věci, co se nastanou, než ty, co jsou výsledkem našich snů. Chytré děti si cestu najdou.
 Lassiesevrací 


Re: Přestávám řešit známky  

(18.1.2018 16:11:14)
Dokonce bych řekla, že je jednorázový neúspěch podstatný v motivaci každého z nás. Naučit se hledat jiné možnosti, dát příště víc snahy do přípravy, zkusit něco naplánované, co může být nakonec lepší cesta, než původní plán.
 Monty 


Re: Přestávám řešit známky  

(18.1.2018 16:17:26)
Lassie,
no u víceletého gymplu ne, ale ve chvíli, kdy existuje jedna jediná čtyřletá střední škola s určitým zaměřením, tak je docela problém hledat plán B, že. ~;)
 Lassiesevrací 


Re: Přestávám řešit známky  

(18.1.2018 16:35:29)
Plán B je vždycky.
 Monty 


Re: Přestávám řešit známky  

(18.1.2018 16:38:34)
Lassie,
je ovšem docela rozdíl, zda jsou plány A i B vzájemně rovnocenné a když je plán B z nouze ctnost. Ono to vypadá ušlechtile, když se to napíše, ale já zažila v reálu, jaký to je chodit na školu, která je ti úplně ukradená a od začátku víš, že jsou to jen promrhaný čtyři roky. ~;)
Pro jistotu dodávám, že je to jen konstatování a že jsem měla šanci po revoluci odejít jinam, kterou jsem vlastní blbostí nevyužila. Aby zas někdo netvrdil něco o stěžování.
 Lassiesevrací 


Re: Přestávám řešit známky  

(18.1.2018 18:11:32)
Plány A a B nikdy nejsou rovnocenné, B je prostě druhá, méně preferovaná cesta.
Vezmi to tak, že to není tak dlouho, kdy pro S. bylo A 8G. Teď je to něco jiného. Vždycky se něco najde. Co mají říkat rodiče různě znevýhodněných dětí, které už i tak mají omezené možnosti, kam jít. Slabozrací třeba. A spousta dalších.
 Monty 


Re: Přestávám řešit známky  

(18.1.2018 18:13:17)
Lassie,
6G, na 8G jít vůbec nechtěl. A i o tom 6G teď říká, že musel mít nějaký pominutí smyslů, když chtěl na školu s uměleckým zaměřením. ~;)
 Lassiesevrací 


Re: Přestávám řešit známky  

(18.1.2018 18:17:23)
Takže se potvrzuje to, co říkám. U některých věcí je dobře, že se nestanou.
 Monty 


Re: Přestávám řešit známky  

(18.1.2018 17:17:57)
Šuplíku,
jo, to taky je plán B.
Jde jen o to, že s Gybotem má osobní zkušenost, vč. některých učitelů, na jakýkoli jiný škole je větší pravděpodobnost, že bude mít určitý problémy.
 77kraska 


Re: Přestávám řešit známky  

(18.1.2018 17:04:16)
jentak, ja u dcery taky neresim znamky...ja jako vecna samojednickarka malem s cervenym diplomem z "Karlovky" a s jednim postgrad diplomem z Anglie jsem moc dobre nedopadla....napr ve srovnani se spoluzaky trojkari i propadliky, kteri vysokou skolu prosedeli v hospode a vytvorili si tam more kontaktu, ktere poslednich 30 let vyuzivaji napred v privatizaci, v restitucich, podnikani, ted v Bruselu a jinde - a anglicky treba ani nekvaknou

takze uvidime, znamky neresime, ona sama je taky neresi, jen se uci anglicky jako diva a hodne sportuje
 77kraska 


Re: Přestávám řešit známky  

(18.1.2018 17:40:13)
jentak, to je naprosta pravda

ja jsem si vzdycky myslela, ze sprtani je spasa - a pro mne byla

ti nasi trojkari pripadne propadlici na VS museli vymyslet:
- od koho opsat referat z marxismu-leninismu (nejlepe ode mne), aby dostali zapocet
- ktere pani na studijnim oddeleni dat kytku a ktere dat flasku, aby je prihlasily k nejhodnejsim zkousejicim
- od koho si na koleji pujcit podtrhane ucebnice, aby je nemuseli podtrhavat sami (nejlepe ode mne)
- od koho si na koleji pujcit sesity z prednasek tam, kde se u zkousek vyzadovaly znalosti, ktere byly jen prednesene a nebyly v knize
atd atd

....to vse vyzadovalo kreativitu, komunikaci, empatii, pochlebovani...coz se jim hodilo pozdeji v praxi

 77kraska 


Re: Přestávám řešit známky  

(18.1.2018 17:51:52)
jentak, mne nevadilo jim to dat opsat.....nebyl zadny konkurencni boj (ted asi je)....kazdy dostal zamestnani - a vyplaty v prvnim roce se lisily o 50 Kc hrubeho, byl rok 1989

neco se v praxi doucili, neco ne....na neco si najali mladsi zamestnance, aby to za ne vykoumali...nekteri se nic ucit nepotrebovali, delali prakticky byznys
 77kraska 


Re: Přestávám řešit známky  

(18.1.2018 17:57:01)
jentak, co ja pamatuju, tak se davalo opsat a pujcovalo se vse bez naroku na reciprocitu
 Z+2 


Re: Přestávám řešit známky  

(18.1.2018 18:07:46)
I u doktorů je to úplně jedno. ve skutečnosti stejně využije jen výsek znalostí a je daleko důležitější jak s nimi zachází než kolik toho uměl na škole.
 Dana 


Re: Přestávám řešit známky  

(18.1.2018 15:44:59)
Tak koukám, že rozpětí v hodnocení našich škol je hodně velké. U nás jsme měli přesně opačný problém. Učitelky všem nandaly jedničky a při nejhorším dvojky, aby si náhodou nějaký rodič nestěžoval. Nebo nevím proč. Děti sice nic neuměly, ale rodiče byli spokojeni a děti v pohodě, že se nemusí nic učit a stejně dostanou jedničku. Přihlížení ke známkám při přijímacích zkouškách na střední školy tedy dnes nemá žádný význam.
 Monty 


Re: Přestávám řešit známky  

(18.1.2018 15:49:27)
Mně teda přijde nejvíc padlé na hlavu průměrovat známky, když je jich pět a půl.
U syna ve škole se známkuje nemilosrdně, tam se sázely trojky, čtyřky a pětky od druhý třídy, ale co mi teda přijde praštěný je, že ze známek 1, 1, 1, 4, 1, 1 dostane dítě dvojku, protože mu "nevychází průměr". Oprava na jedničku možná do průměru 1,49. ~a~
 Kukurice29+3. 


Re: Přestávám řešit známky  

(18.1.2018 15:52:48)
To mi taky přijde na hlavu. Vůbec nic to nevypovídá o znalostech dítěte.
 Monty 


Re: Přestávám řešit známky  

(18.1.2018 15:56:58)
zefýr,
jenže každý učitel známkuje podle toho, jak sám chce. A dítě si musí dávat pozor, kdo přihlíží, kdo nepřihlíží, kdo jede na průměr, kdo na "vážený průměr" a kdo na něco jinýho.
To mi přijde jako větší oser než samotný učení.
Nejvtipnější na tom je, když ti i sám učitel řekne, že samozřejmě ví, že je dítě na jedničku, ale nemůže udělat výjimku, protože ON TAKHLE PROSTĚ ZNÁMKUJE. ~d~
Kdyby to nebyl zrovna předmět, kterej dítě miluje, vcelku výrazně v něm vyniká a učitel na něj pěje ódy, asi bych nad tím ani nepřemýšlela, ale takhle mi to přijde fakt ujetý.
 žiraf 


Re: Přestávám řešit známky  

(18.1.2018 18:16:53)
"A dítě si musí dávat pozor, kdo přihlíží, kdo nepřihlíží, kdo jede na průměr, kdo na "vážený průměr" a kdo na něco jinýho."
Tomu nerozumím - snad se dítko snaží vždy o co nejlepší výkon a nekalkuluje, na který předmět se musí naučit, a na co se může vyfláknout.
 Dobra1 


Re: Přestávám řešit známky  

(19.1.2018 0:35:56)
Jo jo, u nás se přesně takhle stala teď před pololetím 2 ze samých 1, protože dcera si popletla datum odevzdání úkolu, takže poprvé dostala 5, po odevzdání 1. A to byla tak šťastná, že má konečně z něčeho samé...
 Dooly. 


Re: Přestávám řešit známky  

(18.1.2018 16:17:19)
Přesně takhle se znamkuje u nás.3 je dobrá známka, 1 máš pokud umíš něco navíc
 Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 


Re: Přestávám řešit známky  

(18.1.2018 18:07:34)
u nás se na známky nikdy moc nehrálo, ale i tak mě čas od času naštvou... máme opačný problém, jedničky jsou vlastně za nic, učitelé se snaží děti nesrážet - na dceru to nijak nepůsobilo, byla vždycky trošku šprťáček ~;)
ale syn si takhle myslí, že je génius, nemusí se učit, jeho nulová snaha je dostatečná a když už dostane horší známku, snadno si ji opraví příště - získal tak dojem, že bez problémů dá 8G, nijak se na přijímačky nepřipravuje, nemá zájem - já ho neustále odrazovala (nechci, aby tam šel), pak jsem rezignovala a snažím se mu připomínat, že by se teda měl učit, ale kdepak - má přece samé, tak přijímačky dá s prstem v nose... říkám si, že to pro něj bude snad dostatečný šok, až je nedá (a zároveň si říkám jaká jsem hnusná máma)...
asi je těžké najít nějaký rozumný kompromis, který by seděl všem dětem ~d~
 Li. 


Re: Přestávám řešit známky  

(19.1.2018 9:43:37)
Zakladatelko, chápu tě. někdy je vážně lepší oprostit se od známek a spíš myslet na to, aby dítě něco umělo.

Můj syn úžasně zvládá angličtinu. Učí se ji cca od 3 let. Od 6let jezdí na anglické tábory, každý týden má mimo školu angl. konverzaci. Skvěle se domluví, po internetu si "telefonuje" se svými americkými přáteli. Když jsme teď byli na podzim v USA, ukázalo se, že je plně samostatný. Všichni ho chválí, že anglicky nejen mluví, ale i myslí.
No a v loni (na konci sekundy) se změnila ve škole profesorka aj a jemu najednou hrozila na vysvědčení trojka z angličtiny. Bylo mi to líto, protože jinak měl jedničky a s trojku by přišel o vyznamenání. Taky jsem si říkala, proč je sakra ta trojka zrovna z angličtiny, když tam by měl excelovat. Takže jsem se na třídních schůzkách angličtinářky zeptala, kde je chyba, co syn neumí. Dozvěděla jsem se, že je úžasný, nejlepší ze třídy. Pěla na něho samou chválu. Tak se ptám, proč ta trojka. A odpověď? Málokdy dávám lepší známky a navíc mě u vašeho syna štve, že u slohů v aj používá slova, která jsme se ve škole ještě neučili ~8~. Nekomentuji.

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.