sarmi |
|
(4.11.2017 11:54:43) Nedávno jsem náhodou narazila na starou diskuzi o Scio školách a velmi bych uvítala vaše osobní zkušenosti - např. Festina lente psala, že se tam dětem líbí (ale byl konec září a diskuze je 2 roky stará). Podělíte se, prosím?
|
Sofio |
|
(4.11.2017 18:04:34) Z lonskeho dnu otevrenych dveri jsem odchazela s jistotou, ze sem rozhodne ne. Necim jinym se prezentuji a realita odlisna. Ucitele nepripraveni na vyuku (i kdyz vedeli, ze zde budou nahledy), sve "zlobive" deti nezvladali a me tezce zaktivizovatelne deti nezaujali. Na muj dotaz, zda se drzi RVP se na me pani pruvodkyne (rozumej pedagog) oborila, at si nedelam iluze, ze ze statni skoly deti maji tolik znalosti, ktere RVP slibuje.
Hledala jsem vyuku, ktera neni tak frontalni jako klasicka zs, ale vazne se da mesic zabyvat pouze jednim tematem, zda se da z krabice od doutniku vyrobit kytara??? (A to bylo tedy jeste tema, ktere bylo usmevne a zapamatovatelne...jina byla horsi a nezajimava).. na me ztrata casu deti. (Navic bez dobreho ped.vedeni a bez umeni motivovat a strhnout).
|
|
Berengarie |
|
(4.11.2017 19:23:21) Máme přímou zkušenost už druhým rokem a jsme stále spokojeni. Konceptu věřím, průvodci se chovají v souladu s ním a na mé dítě funguje. Samozřejmě není všechno jen růžové, ale z hlediska dlouhodobého fungování v životě to vidím nestrovnatelně pozitivněji než u standardní základky. Ale záleží, jaká máš očekávání - řekla bych, že taková škola je dost vhodná prakticky pro všechny děti, ale jen pro malou část rodičů.
|
Sofio |
|
(5.11.2017 5:29:22) Jsem rada, ze to ctu! Mela jsem z toho dost zklicujici pocit. Tak treba to byl zrovna slabsi okamzik jednoho z mala slabsich "ucitelu"...ale ver mi, toto konkretni pojeti by se ti nelibilo. Opravdu ale by bylo skvele, kdyby se jednalo o vyjimku.
|
Sofio |
|
(5.11.2017 5:31:36) A mohu se jeste zeptat? Jakym zpusobem se ve vasi scio skole resi neaktivni deti, deti s poruchou chovani a pak...co prave ty vase na scio bavi? Dekuji
|
Berengarie |
|
(5.11.2017 16:28:51) Sofio, my jsme problémy tohoto typu neřešili, takže znám situaci jen vzdáleně. Co jsem pochopila, neaktivita se týkala prakticky výhradně dětí, které byly už semleté klasickým systémem a bez externí motivace si nedovedly představit pracovat. Průvodci se snažili postupně jejich zvídavost znovu probudit, především podporou jejich co největší samostatnosti a zároveň směrováním na zajímavé a komplexní projekty, což se jim myslím dařilo.
Dítěti se na ScioŠkole líbí všechno, v pořadí (i) kamarádi a hry v klubu, (ii) průvodci, (iii) projekty a (iv) samotné učení.
|
Sofio |
|
(5.11.2017 23:33:49) Berengarie, mé děti rozhodně nebyly semleté českým státním školství. My se vraceli ze zahraničí. A hledali něco stejně skvělého, energetického, přátelského, podnětného a lepšího než je český standard a děti i já v Scio zklamaní.
Já jsem, plná očekávání, čekala víc než klasické ledolamky na úvod hodiny(snad první, co ti vyběhnou na internetu při hledání)...takové, ty notoricky známé, nezajímavé. Pak úplně běžné hry, pokusy, které dítě nezaujaly, nemělo vůbec chuť to řešit, a neměly na konci ten aha efekt...Průvodce jen na konci řekl, jak by to vypadalo, kdyby ten pokus skutečně dělali...ale oni ho nedělali.
Já tedy nechci, aby to znělo vyrýpaně a konfliktně...ptám se v míru - máš tedy dojem, že se děti nejen baví, ale i učí? Protože dát 10 000Kč/měsíc za super dětskou párty mi příjde přehnané.
Jaké třeba děti měly zajímavé a podnětné projekty?
Napadá mě, že je možná i propastný rozdíl mezi jednotlivými scio školami...
|
Berengarie |
|
(6.11.2017 19:26:54) Sofio, doopravdy se učí, ale ten prvek dobrovolnosti tam je. Takže mé dítě dělá v matice, která ho baví, spoustu věcí navíc. Čtení nic moc, ale přečte, co potřebuje, a psaní ho nebaví vůbec, takže v písance nemá ani čárku a škrábe jako kocour. Nicméně zjistil, že to po sobě nepřečte, proto se sám od sebe začal snažit psát líp. Což i pěkně ilustruje ten princip - dělat to, co má důvod, a ještě k tomu v ideálním případě dojít sám.
Co se týče projektů nebo velkých témat, chápu je jako přirozenou syntézu několika předmětů, kde to prolínání probíhá nenásilně a díky tomu je učení efektivnější (navíc to jako klasické učení nepůsobí). Loni třeba měli téma Archa Noemova - probírali v angličtině, zároveň poznali biblický příběh i něco o zvířatech, to celé spojené s návštěvou Národní galerie. Nebo ho v Odpolední ScioŠkole hodně zaujalo Židovské město - prošli si ho, povykládali o pověstech, to celé pojaté myslím jako bojovka. Od té doby miluje cokoli o Golemovi a relativně s nadšením si o něm sám čte.
Den otevřených dveří na mě taky nepůsobil nic moc, celé mi to připadalo příliš zaměřené na PR, v čemž se ani průvodci necítili moc dobře. Nicméně tím, že syn už předtím absolvoval tu Odpolední ScioŠkolu, jsme věděli, jak to v praxi probíhá, proto nás to neodradilo.
A můžu se zeptat, jaké další varianty škol jste zvažovali?
|
Sofio |
|
(7.11.2017 14:39:30) Berengarie, moc děkuji za odpověď.
Můžeš My se vrátili ze zahraničí rychle a neplánovaně a děti nastoupily do spádovky s tím, že "občíhneme terén," a pak si něco vybereme. Po měsíci byla evidentní nutnost jednat rychle. Takze akce Scioškola, škola Voršilská, Londýnska, Porg...mno a vyšla z toho soukromá anglická (nejmenovaná...je dosti malá...). Tato škola je senzační. Má všechny palce nahoru. Vstřícná, podnětná, tolerantní a komunitní.
Ale mé děti jsou na štíru s češtinou. Ale opravdu hodně. Takže stále hledáme dál...a soukromá česká škola v Praze prostě není! nebo jsem ji neobjevila Musím se přiznat, že po tvém příspěvku přemýšlím nad tou scio znovu, ale nevím, jak do ní nahlédnout bez dnu otevřených dveří, který rozhodně reprezentativní nebyl. Jak prostě nabýt toho skutečného dojmu.
Takže...shrnuto z tvého příspěvku...syn počítá více, čte, pokud je zmotivován a píše nerad, ošklivě, ale jde to přečíst? A která je to třída?
Děkuji!
|
Berengarie |
|
(8.11.2017 19:55:44) Sofio, je ve druhé třídě, při nástupu do školy číst a psát neuměl, teď čte pomalu, ale přečte všechno, při psaní občas vynechá písmeno, přečíst to po něm většinou jde, i když pohled ze školy v přírodě jsme nerozluštili doteď-:).
Ještě mě napadlo - myslím, že jsem někde zahlédla, že mají něco jako "školu na zkoušku". Podrobnosti nevím, ale třeba byste to mohli vyzkoušet takhle.
A přeju, ať najdete školu dle vašich představ, kdyžtak příležitostně napiš update.
|
|
hana novotna |
|
(27.1.2018 11:25:40) Dobry den, muzu se zeptat, do jake anglicke skoly deti chodi? My se rozhodujeme mezi scio, hermankem nebo nejakou anglickou/ mezinarodni. Syn mluvi plynne anglicky. Dekuji
|
|
|
|
|
|
|
|
Monica Candela |
|
(31.5.2018 10:50:13) hezký den, zvažujeme scio školu v Jihlavě pro 4. a 5. třídu, jak u vás vypadá situace dnes ? díky
|
Petra kapsi |
|
(1.6.2018 13:04:25) Kamarádka dávala holčinu do Scio školy. Doporučovala pro děti s poruchou učení. Když přijde kontrola z MŠMT nechají některé děti doma. :-(
|
|
|
|
Termix |
|
(5.11.2017 9:54:27) Mám zprostředkovanou zkušenost dvojích kamarádů, kteří tam měli děti, a už daly obě rodiny děti pryč. Vadila jim nakonec ta přílišná pohoda a chaos. Na konci druhé třídy děti ještě neuměly číst ani psát. Děti sice chodily do školy rády, ale nakonec rodiče běžné školní věci doučovali doma. A další zkušenost je přímo od dvou průvodců. Taky odešli. Jedna z nich je teď učitelkou mého dítěte. Využívá spoustu těch pozitivních věcí z té školy, ale zároveň si uvědomila, že děti potřebují i nějaké hranice a řád. Říkala, že odpolední klub obzvlášť je masakr. Moje děti byly do Scio školy na Chodově přijaté, ale nakonec jsme je tam nedali. Oni neměli v tu dobu žádný plán do češtiny a matematiky a my věděli, že děti budou dělat příjmačky na víceletá gymnázia.
|
|
sarmi |
|
(5.11.2017 12:05:48) Čekala jsem trochu více reakcí, ale i za to málo děkuju.
|
Ester02 |
|
(26.12.2017 22:38:33) Co se týče nás, po roce jsme odešli. Máme také dítě, které není aktivní, ve škole mu vadil chaos, hluk, šikana. Neskutečně se nám tam dítě nudilo. Dítě jsme tu měli v první třídě, rozhodně ne semleté státní základkou a k rozvoji vnitřní motivace tu během roku nedošlo, naopak se stáhlo do ulity a zapřelo se, aby se zvládlo ochránit proti vnějšímu prostředí.
Teď chodí na soukromou, ale náročnější ZŠ, která má řád a doma už nemáme jako nejčastější slovo "nuda". Úplně nesouhlasím s promo heslem ScioŠkol, že jsou pro skoro každé dítě, ale ne pro každého rodiče. Dítě máme chytré, teď ve škole exceluje. Ale zkrátka se jako introvert nedovedlo prosadit ve škole plné odpadlíků z klasické ZŠ. Viděla jsem tam děti extrovertní a iniciativní, pro které byla tato škola fajn. Pro naše dítě by tu připadal v úvahu možná až tak druhý stupeň, kdy už dítě asi trochu ví, za čím jít.
Co se týče čtení a psaní, nechci úplně kritizovat, snaží se na tom asi pracovat. Mluvila jsem s jinou maminkou ze ScioŠkoly která nám nasadila brouka do hlavy tím, že má ve svém okolí nkolik rodičů, kteří nechali čtení a psaní na dětech a jejich tempu a ty děti se prý v rychlosti a tudíž i efektivitě nikdy nevyrovnali dětem, které to od první třídy trénují. Samozřejmě pak trpí celý další proces učení. ScioŠkola ale děti trénovat v ničem nikdy nebude.
To beru jako velkou slabinu této školy. Tím pádem buď rodiče chytrých dětí děti drezůruje doma nebo odchází pryč. Naše dítko psaní dohánělo intenzivně 2 měsíce a pořád narážíme na to, že nemá dobře upevněné základy. A to máme štěstí, že je ve velice přátelské škole.
Obecně projektu ScioŠkol věřím. Ale mají před sebou ještě ohromný kus cesty, aby byli školou pro skoro všechny děti. Momentálně jsou školou pro děti extrovertní a kreativní, a ve velké míře pro děti s SPU, jejichž podporu ale také nemají naprosto zvládnutou. Škoda, že se víc nesoustředí na mikropedagogický proces, ale hlavně na PR své vize. Peníze - kapitola sama o sobě. Šteffl tlačí vizi, kterou mají zaplatit rodiče dětí, na kterých on dělá experiment a ještě mu mají dělat výkladní skříň. To mi od něj přijde dost křivé, a to i když zohledním, že lépe funguje, když se zainteresovaní lidé na jakékoli akci sami podílí.
|
Almond |
|
(13.3.2018 13:55:16) Děkujeme za tento názor. Máme podobnou zkušenost. Některé ideály měli zajímavé, ale ta realita. Měli šanci na to najít alternativu k příliš přísnému oficiálnímu školství, ale šli do takového "hraní si". Svobodné školství se může zvrhnout v to, že se děti i učitelé vyhýbají učení, mluví se jen o soft skills, podporuje se žvanění a uhýbání povinnostem, a nakonec jsou v bublině mimo realitu. Děti si volí, co chtějí dělat, a tak často visí na mobilu, točí funny videa. Problematická je posloupnost vzdělání. Děti se nemusí dostat na střední školu, protože neumí základy, a rodiče tak v posledním ročníku Scia musí platit nejen školné, ale i doučovatele. A tím rodiče svým dětem do budoucna spíš ublíží. I klasické ZŠ už dnes vyučují zajímavě a s respektem, není to jak kdysi. Oproti vám, já bych spíš řekla, že už jejich projektu nevěřím, je to experiment na dětech, jen některé nápady jsou pořád zajímavé a potřebné.
|
|
|
|
Almond |
|
(7.3.2018 10:07:36) Důrazně před touto školou varuji. Neskutečná flákárna, vaše děti poleví tak, že už to hodně těžko půjde dát zpátky. Nejede se podle osnov a nějakého řádu, děti se pořád učí od začátku. Úroveň vzdělání nízká. Jediné plus - komunita. Vlastní zkušenost.
|
Dušan Pokorný |
|
(1.10.2024 13:14:40) Úroveň vzdělání - ŽÁDNÁ - to můžu 100% potvrdit, co taky čekat, když tam pracují neschopní hlupáci - konktrétně Scio Brno - Trnitá, doporučuji se velkým, ale velkým obloukem vyhnout!
|
|
|
Dušan Pokorný |
|
(3.7.2024 11:14:34) Po 10 měsících v tomto zařízení jsem se rozhodl, podělit se o zkušenosti. Tato recenze se týká ScioŠkoly Brno Trnitá – základní škola, s.r.o., Brno IČO 19133243, druhého trojročí, tedy žáků 4.-6. třída. Nejdříve - proč se zařízením? O školu se v žádném případě nejedná (byť je uvedeno v názvu), se vzdělávacím zařízením nemá ScioŠkola Brno Trnitá – základní škola, s.r.o., Brno IČO 19133243 nic společné. Podle zkušeností bych spíše nazval toto zařízení jako Scio drahá hlídací služba, Scio pokračující nebo nekonečná školka, ale naprosto nejpřesněji to vystihuje Scio líheň hlupáků. A to i já zastávám názor, že se na státních ZŠ mnohdy vyučují kvanta zbytečných věcí. Co toto zařízení na sociálních či www stránkách nabízí? - nezaspali dobu – no, jestli myslí dobu kamennou, tu asi ne, hliněné tabulky už nepoužívají, i když množství 10-ti měsíčního vzdělání by se na jednu bezpečně vešlo - angličtina od 1. třídy – AJ od první třídy je dnes ve státních školách běžnou záležitostí (někdy i v MŠ) a to mnohé nabízejí od 6. třídy i druhý jazyk, a to zcela ZDARMA - individuální přístup – tak s tím jsem se opravdu nesetkal, i když…, pokud je to, že nezvladatelnému žákovi dá průvodce mobilní telefon, aby nevyrušoval ostatní, protože jeho chování nezvládá – tak vlastně ano Tím se dostavám k průvodci: to je osoba, která se bezmocně a bez jakékoli autority snaží suplovat pedagoga (učitele), bohužel marně, jak jsem se přesvědčil, znalosti těchto průvodců, jsou na úrovni max. 4. třídy, to usuzuji z toho, že shoda podmětu s přísudkem je učivo 5. třídy a to tedy v žádném případě neovládají, zejména v případě, je-li podmětem slovo DĚTI. Tvrdé Y nebo měkké I tam mastí hlava nehlava, princip jsem nerozklíčoval, zřejmě mají svoje Scio pravidla (když je dost místa, napiš Y, když málo, napiš I – nevím…) a když si neumí poradit s dětmi, které vyrušují, prostě opustí třídu, nějaká zodpovědnost? Možnost úrazu či jiného nebezpečí ... Jelikož můžu porovnat znalosti před nástupem do tohoto zařízení a po 10 měsících v něm, můžu pouze konstatovat, že znalosti dětí v tomto zařízení oproti státní ZŠ jsou propastné, a to Macocha je pouze patou vytočený důlek na cvrnkání kuliček, a to nemluvím o znalostech matematiky a češtiny – to nelze ani k ničemu přirovnat, ty nejsou žádné, prý učí podle metody Hejného. Já bych řekl, že metoda je jedno, ale stačilo by, kdyby se nějaká vyučovala, když se podívám na obsah učebnic matematiky státní ZŠ, a porovnám to, co se udělalo zde, chce se mi zvracet. Obzvláště, když se starší dítě připravovalo na přijímací zkoušky na SŠ, nevím, jestli má někdo z tohoto zařízení vůbec představu, kolik toho dítě musí z češtiny a matematiky znát, aby uspělo. Na toto vám vedení školy sdělí, že se spíše snaží (ano marně snaží), aby si dítě umělo informace vyhledat, to by fungovalo za ideálního vesmíru, ale obávám se, že některé děti z 2. trojročí sotva zvládnou něco přečíst, natož z přečteného textu něco pochopit, toto je ale alfa omega otázek na příjímacích testech…. tam si ani nelze nic vyhledat, tam jsou k dispozici pouze psací, případně rýsovací potřeby, a to, co je v hlavě. Co se týká kolektivu – člověk by čekal, že v malém počtu budou děti semknuty, budou spolupracovat, a hlavně budou k tomuto vedeni ze strany průvodců, ale urážky ne zrovna chytrých dětí na stranu chytrých dětí jsou na denním pořádku, takže i v tomto zařízení je tento druh ŠIKANY běžný, se kterou si vedení zařízení neumí (možná ani nechce) poradit, pořád jen plané řeči bez žádného výsledku. Nebo když 12-ti leté dítě spolužákům nahází listí do obuvi – to jen ukázka inteligence, ale přesně pro děti tohoto typu je toto zařízení určeno. Ve výsledku jsou schopni vinu obrátit na šikanované dítě, úroveň vedení – ta žádná není, to žije v jakési bublině, jak je všechno v nejlepším pořádku, vše funguje, ale realita je jiná, té se bojí podívat do očí, jen iluze, neuskutečněné plány, vše se pouze rozdělá, nic není dotažené do konce…. Ono na druhou stranu, pokud vyloučí problémové dítě, přijdou o tzv. školné. Školné – pokud to vezmu poměr cena/výkon, cena vysoká – výkon žádný, ba naopak - dítě zapomene i to, co se doposud jinde naučilo. Naprosto vyhozené peníze. Pokud dítě necháte 10 měsíců doma a budete ho 1 hodinu vzdělávat, ušetříte ranec peněz (za které raději jeďte na dovolenou nebo je lépe investujte), ale hlavně dítě něčemu naučíte a to zdarma (to se ještě nestydí částku navýšit). Tato investice byla tou nejhorší, jakou jsem v životě udělal, to je jako spláchnout peníze do záchodu. To, co se tady za 10 měsíců naučí, na státní škole zvládnou za týden a zdarma. A to jsem ještě neuvedl, že pokud dítě, které svým chováním ruší ostatní děti, které mají chuť se vzdělat, tak se průvodce snaží toto řešit (bohužel u snahy zůstává, vše zůstává bez jakéhokoli postihu) v čase vymezeném k výuce - tedy v čase, který máte zaplacený k výuce pro své dítě, takže nejenže dítě přichází o možnost se vzdělat, ale zařízení Vás tímto vlastně okrádá. Co taky čekat že? Jedná se o s.r.o., firma se zakládá proto, aby generovala zisk, a o ten jde především. Co závěrem? Pokud hledáte alternativy k ZŠ i za cenu úplaty k dosažení vzdělání (investice do vzdělání je na místě) a máte chytré dítě a chcete, aby tomu tak bylo i nadále, ScioŠkole Brno Trnitá se vyhněte velkým, ale opravdu velkým obloukem, ta Vám z chytrého dítěte udělá to, co je uvedeno níže. Pokud se Vaše dítě nechce učit, nechce dělat úkoly a Vám vyhovuje, že se nebudete muset, co se týká vzdělání, o dítě starat, stávající škola s Vámi neustále něco řeší, dítě je ve škole neukázněné, vyrušuje ostatní, nic ho nebaví (možná sociální sítě na mobilu), je Vám úplně jedno, zda se něco naučí, pak je toto zařízení přesně to, co hledáte, bohužel Vás to nebude stát jen spoustu peněz (v tomto případě zbytečně vyhozené peníze), ale Vaše dítě přijde o vzdělání. Neuvěřitelné je na tom to, že něco takového je zapsáno v rejstříku MŠMT, ScioŠkola Brno Trnitá – základní škola, s.r.o., Brno IČO 19133243. Je to ostuda školství.
|
|
Alanis |
|
(4.7.2024 10:49:48) Mě by zajímalo, jestli máte nějaké zkušenosti se SŠ Scio Expediční. Já mám v okolí jednoho maturanta, který fakt neumí nic. Na jiné střední škole (ne gympl) propadal, tak ho dali na tuhle školu, kam se nechodí vůbec, jen se jezdí jednou za měsíc na týdenní expedici A mají k tomu jakousi online výuku, ale nejspíš se to dá značně osekat. No a kluk nedělal fakt nic, jen chodil do posilovny. Rozhovor s ním stojí zato, zcela nulový všeobecný přehled, neumí českou gramatiku, úplný mimoň, no prostě hrůza. Není to tím, že by měl nějakou SPU, jen prostě opravdu lenost. A má maturitu na gymplu Člověk žasne, kdo dneska maturitu může mít.
|
CisloPi |
|
(4.7.2024 11:02:15) Tak ale musel udělat i státní maturitu od Cermat, tak asi úplně marnej nebude.
|
Alanis |
|
(4.7.2024 11:08:12) Cermat z Čj a Aj dal na nějaké to úplné minimum a na ústní se neučil fakt prý vůbec, máma z něj byla nešťastná. Ale odmaturováno na gyplu má, budiž mu to přáno. :-D
|
FishVanda |
|
(17.7.2024 14:18:07) Tak hlavně že odmaturoval. Moje zkušenost blízkého člověka je taková, že po absolvování scioškolky má dítě šanci možná tak na nematuritní učiliště. Buď se bude velmi velmi velmi připravovat doma s rodiči, nebo prostě přijímačky nezvládne.
Přečetla jsem si, co říká sama scioškola o výběru školy a pochopila jsem asi jen to, že pokud se ti scioškola nelíbí, tak jdi jinam. Oni jsou se svým stylem náramně spokojení. https://olomouc.scioskola.cz/media/skukjeqt/volba_scioskoly.pdf
Věřím ale, že ne všechny scioškoly jsou si rovny, některé možná i učí. A doplním, že své děti jsem měla na alternativních nebo alternativnějších školách, nejsem zastánce úplné klasiky
|
|
|
|
Dušan Pokorný |
|
(1.10.2024 13:20:33) Já mam zkušenosti se Scio Brno Trnitá, velkým obloukem se tomuto vyhnou, to je normální líheň hlupáků, ostatně, jak se říká "Jablko nepadá daleko od stromu", když toto zařízení (o školu se rozhodně nejedná) řídí a snaží se tu vyučovat hlupáci, kteří neznají pravidla ČJ, pak to nemůže být jinak. Jen vyhozené peníze.
|
|
|
|