26.12.2017 22:38:33 Ester02
Re: Děkuju
Co se týče nás, po roce jsme odešli. Máme také dítě, které není aktivní, ve škole mu vadil chaos, hluk, šikana. Neskutečně se nám tam dítě nudilo. Dítě jsme tu měli v první třídě, rozhodně ne semleté státní základkou a k rozvoji vnitřní motivace tu během roku nedošlo, naopak se stáhlo do ulity a zapřelo se, aby se zvládlo ochránit proti vnějšímu prostředí.
Teď chodí na soukromou, ale náročnější ZŠ, která má řád a doma už nemáme jako nejčastější slovo "nuda". Úplně nesouhlasím s promo heslem ScioŠkol, že jsou pro skoro každé dítě, ale ne pro každého rodiče. Dítě máme chytré, teď ve škole exceluje. Ale zkrátka se jako introvert nedovedlo prosadit ve škole plné odpadlíků z klasické ZŠ. Viděla jsem tam děti extrovertní a iniciativní, pro které byla tato škola fajn. Pro naše dítě by tu připadal v úvahu možná až tak druhý stupeň, kdy už dítě asi trochu ví, za čím jít.
Co se týče čtení a psaní, nechci úplně kritizovat, snaží se na tom asi pracovat. Mluvila jsem s jinou maminkou ze ScioŠkoly která nám nasadila brouka do hlavy tím, že má ve svém okolí nkolik rodičů, kteří nechali čtení a psaní na dětech a jejich tempu a ty děti se prý v rychlosti a tudíž i efektivitě nikdy nevyrovnali dětem, které to od první třídy trénují. Samozřejmě pak trpí celý další proces učení. ScioŠkola ale děti trénovat v ničem nikdy nebude.
To beru jako velkou slabinu této školy. Tím pádem buď rodiče chytrých dětí děti drezůruje doma nebo odchází pryč. Naše dítko psaní dohánělo intenzivně 2 měsíce a pořád narážíme na to, že nemá dobře upevněné základy. A to máme štěstí, že je ve velice přátelské škole.
Obecně projektu ScioŠkol věřím. Ale mají před sebou ještě ohromný kus cesty, aby byli školou pro skoro všechny děti. Momentálně jsou školou pro děti extrovertní a kreativní, a ve velké míře pro děti s SPU, jejichž podporu ale také nemají naprosto zvládnutou. Škoda, že se víc nesoustředí na mikropedagogický proces, ale hlavně na PR své vize. Peníze - kapitola sama o sobě. Šteffl tlačí vizi, kterou mají zaplatit rodiče dětí, na kterých on dělá experiment a ještě mu mají dělat výkladní skříň. To mi od něj přijde dost křivé, a to i když zohledním, že lépe funguje, když se zainteresovaní lidé na jakékoli akci sami podílí.
Odpovědět