Alena |
|
(17.4.2017 18:38:01) A ty tam mas nekde primo upravu rovnic? Nebo priklady, kde se nabizi je rovnici resit? Pokud za b, nic to neznamena, takove priklkady jsou hojne i v prijimacich testech pro osmileta gymnazia, deti si s nimi poradi jinak, jde vetsinou o logickou uvahu.
|
Lexi. |
|
(17.4.2017 18:42:08) ano, jsou tam přímo úpravy rovnic
|
Michaelas |
|
(17.4.2017 18:44:32) Některé školy látku cíleně zařazují až po přijímacích zkouškách s tim, ze není jejich cílem prichazet o zaky..
|
Lexi. |
|
(17.4.2017 18:50:27) Jasně, nechtějí přicházet o žáky, ale už sice neplatí centrální závazné osnovy, ale nějaké závazné rámce - tj. do kdy musí školy probrat jakou látku. Ato by snad měli respektovat jak školy, tak cermat. cermat by neměl zařazovat do přijímaček látku, kterou děti ještě nebrali a školy by měli mít včas probranou látku dle závazného rámce.
|
Lexi. |
|
(17.4.2017 19:02:29) Aha. Kéž by někdy na ministerstvu školství zasedl kompetentní člověk alespoň na 2 volební období. Takhle budou z českých dětí čím dál větší nevzdělanci.
|
Dooly. |
|
(17.4.2017 19:06:06) Lexi,zase aspoň mají klidne dětství a tolik se nestresuji. Tady v Německu obojí už brali,ale jede se tak rychle,že je to obrovský Stres.nic se nevysvětluje ani neopakuje
|
Lexi. |
|
(17.4.2017 19:12:44) Právě že klidné dětství nemají. V matice toho berou skoro si myslím mnohem méně než my, fyzika a chemie jsou osekané úplně brutálně. Zato v češtině je dřou s nesmysly ve větné skladbě stejně jako nás (s tím jim ani dost dobře neporadím, naposledy jsem to měla na střední a šťastně jsem to zapomněla, v životě to nepotřebujíc), v přírodopisu s nimi probírají to co jsem já brala až na střední... děs běs
|
Lexi. |
|
(17.4.2017 19:23:19) u něčeho si to pamatuji, něco lze vyčíst z vysvědčení, které mám schované, mám schované některé staré sešity. Pamatuji si svou fyzikářka a chemikářku, jak nám neustále něco demonstrovali, tehdy jsem to považovala za samozřejmé, dnes už vím, že to byli skvělé učitelky, syn tvrdí, že ve fyzice jim učitelka vše pouze popisuje, nic jim nedemonstruje, chemii ještě vůbec nemají.
|
Lexi. |
|
(17.4.2017 19:32:37) "víš vůbec, že ve školách už jsou pokusy zakázané?" - vím o tom, že nějaký pitomec (jinak to nelze nazvat), zakázal pokusy v chemii. Ale ono je zakázané i předvéct dětem nakloněnou rovinu, siloměr, krychli o objemu 1 litr...
"z vysvědčení těžko vyčteš probíranou látku" - ale vyčteš, v jaké třídě byl jaký předmět
"nebo máš vysvědčení, kde máš napsaný obsah probraného učiva? " - to ne, ale mám schované některé staré sešity
|
Lexi. |
|
(17.4.2017 19:39:39) Co je znovu dokola? Jak mám zjistit, jestli na konkrétní škole dětem předvádějí nakloněnou rovinu? Fyzikáři se na školách kolikrát i střídají, když před nástupem do první třídy mi budou tvrdit, že jejich fyzikář pokusy dělá, kdo mi zaručí, že za 7 let na té škole bude stále ten stejný fyzikář a stále bude dělat pokusy?
|
|
|
Dooly. |
|
(17.4.2017 19:36:59) A jaký je důvod zakázat pokusy v chemii a fyzice?
|
|
Lexi. |
|
(17.4.2017 19:43:04) "Ve fyzice pokusy zakazane nejsou." - ale přesto na naší škole žádné nepředvádějí
"A v chemii jen nektere - s pouzitim nekterych - nebezpecnych - latek." - v chemii se také zřejmě žádné pokusy nepředvádí, chemická laboratoř byla přeměněla na běžnou třídu
|
|
X__X |
|
(17.4.2017 19:46:08) tak si stěžuj u vašeho ředitele, stěžováním na netu to nezměníš u nás se z chemickými pokusy tedy zrovna nepřetrhnou, ale ve fyzice dělají běžně. jeden rok si i holka doma chystala pokusy podle internetu, děti je pak v hodinách vzájemně předváděly a vysvětlovaly.
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(17.4.2017 19:27:22) Kdy začnou s chemií (a druhým jazykem) si můžou školy vybrat. Ale musí to být nejpozději v osmičce, pokud si to dobře pamatuju. U syna začali v 7. druhý jazyk a v 8. chemii, ovšem v chemii jedou jak fretky.
|
|
Delete |
|
(17.4.2017 20:51:17) Lexi,
tak chemie i za nás byla pouze v 7. a 8. třídě, fyzika od 6. třídy, i když druhý stupeň začínal 5. třídou.
Jinak já si také pamatuju, co jsem se na ZŠ učila, mám z té doby i nějaké učebnice. A třeba ta fyzika pro 6. - 8. třídu se téměř nezměnila, sakra rozdíl je v 9. třídě, protože tam je to, co se většinou učilo až na střední škole, případně se neučilo vůbec.
S přírodopisem souhlasím, to už začíná na prvním stupni v prvouce, tam je toho o hodně víc.
V chemii je toho plus mínus stejně, akorát my třeba měli učebnu chemie, takže ty možnosti tam něco ukázat byly, teď je to hodně osekané, co se může, a co se může, tak v běžné třídě stejně nesmíš.
Čeština je běs, všechno se nacpalo na první stupeň a na druhém se učí věci, co my jsme se neučili ani na gymplu.
Matika se proti nám překopala celá, ale to je změnou koncepce, my množinové děti měly klasickou úpravu rovnic a počítání s neznámou už v první třídě .
Já třeba teď bojuju s tím, že oficiálně nesmím učit a hlavně hodnotit písemné sčítání a odčítání, přitom pro mnohé děti je to jediný způsob, jak se dobrat ke správnému výsledku u příkladů typu 385 + 29. Ještě u dvojciferných čísel si s tím poradily, ale u trojciferných je to pro většinu strašně těžké . Stejně tak oficiálně nesmí do konce třetí třídy vůbec rýsovat, všechno jen popisovat, modelovat...a pak mají během čtvrté a páté třídy zvládnout vše včetně postupů a zápisů v matematických symbolech .
To, že fysika věčně předbíhá matematiku, je věc, která se řeší roky, jednu dobu třeba tak, že se fyzika o rok posunula, začínalo se až v sedmé, ale nevydrželo to, vrátilo se to zpět a ještě se tam narvalo to, co se učí v devítce...takže fyzikáři běžně učí procenta a úpravu rovnic, když se na to v té fyzice narazí. A k tomu většinou dojde s prvním vzorečkem. Přitom vzorec je to poslední, co je potřeba, akorát že si nikdo nedokže představit učit tu fyziku bez vzorečků .
|
Delete |
|
(17.4.2017 21:11:58) LoroX,
to není nařízení, to je RVP a inspekce to hodně hlídá. To, že je to v učebnicích a pracovních sešitech na tom nic nemění.
My to děláme, ale nesmí se to zahrnovat do hodnocení.
Jinak násobení mimo obor násobilek a dělení se zbytkem problém není, to se normálně učí.
|
|
|
Delete |
|
(17.4.2017 21:20:54) Šuplíku,
nemůžeš změnit něco, co je dáno RVP .
My rýsujeme, ale neznámkujeme to. Inspekce to hlídá.
|
Delete |
|
(17.4.2017 21:28:38) Z RVP:
GEOMETRIE V ROVINĚ A V PROSTORU Očekávané výstupy – 1. období žák M-3-3-01 rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní rovinné útvary a jednoduchá tělesa; nachází v realitě jejich reprezentaci M-3-3-02 porovnává velikost útvarů, měří a odhaduje délku úsečky M-3-3-03 rozezná a modeluje jednoduché souměrné útvary v rovině
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák M-3-3-01p pozná a pojmenuje základní geometrické tvary a umí je graficky znázornit M-3-3-01p rozezná přímku a úsečku, narýsuje je a ví, jak se označují M-3-3-02p používá pravítko
Očekávané výstupy – 2. období žák M-5-3-01 narýsuje a znázorní základní rovinné útvary (čtverec, obdélník, trojúhelník a kružnici); užívá jednoduché konstrukce M-5-3-02 sčítá a odčítá graficky úsečky; určí délku lomené čáry, obvod mnohoúhelníku sečtením délek jeho stran M-5-3-03 sestrojí rovnoběžky a kolmice M-5-3-04 určí obsah obrazce pomocí čtvercové sítě a užívá základní jednotky obsahu M-5-3-05 rozpozná a znázorní ve čtvercové síti jednoduché osově souměrné útvary a určí osu souměrnosti útvaru překládáním papíru
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák M-5-3-01p znázorní, narýsuje a označí základní rovinné útvary M-5-3-02p měří a porovnává délku úsečky M-5-3-02p vypočítá obvod mnohoúhelníku sečtením délek jeho stran M-5-3-03 sestrojí rovnoběžky a kolmice M-5-3-05p určí osu souměrnosti překládáním papíru - pozná základní tělesa
Jen teda koukám na ty minimální výstupy, kde najednou i v tom 1. období to rýsování je. Pak je otázka, kde udělali soudruzi chybu. Řekla bych, že si někdo nevšiml, že to rýsování z toho prvního období zcela vypadlo .
|
Delete |
|
(17.4.2017 21:37:01) Šuplíku,
no v těch minimálních výstupech ano, ale ty tam jsou nově.
Do té doby to končilo pro 1. období tím
M-3-3-01 rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní rovinné útvary a jednoduchá tělesa; nachází v realitě jejich reprezentaci M-3-3-02 porovnává velikost útvarů, měří a odhaduje délku úsečky M-3-3-03 rozezná a modeluje jednoduché souměrné útvary v rovině
a to "rýsuje" bylo až v tom druhém období. Na naší škole to právě učitelka, co měla na starost ŠVP hodně hlídala, aby se tam do třetí třídy to rýsování neobjevilo, když měla přijít inspekce, tak se sešity na geometrii schovávaly a tak.
Tak se zítra schválně zeptám, jak to je a jestli vědí, co je v těch minimálních výstupech .
|
|
|
|
|
|
|