Ropucha + 2 |
|
(19.11.2016 18:58:16) "Protoze jsem na synovo prikladu videla jak super kluka otevrenyho novym informacim zakladka plna ucitelek a "uuuzaaasnyyych holcicek" uklovala k smrti resp. skolnimu komatu."
Velmi výstižné
Mile mě překvapuje, že tu zaznívají takové názory.
|
Ropucha + 2 |
|
(19.11.2016 19:06:37) Mám dceru. Jenže ona na ty "neukázněné a hloupé" kluky na ZŠ pohlížela svrchu, protože malá holka prostě myslí jinak a souzní s požadavky paní učitelky na klid, kázeň a soustředěnou, pečlivou práci. Bratra má ráda, ale pro jeho chování během vyučovací hodiny by pochopení neměla, rušilo by ji to a pohoršovalo, protože malá holka nemá kapacitu na to, aby chápala, že on se zoufale nudí a potlačená energie mu stříká i ušima.
|
Alraune |
|
(19.11.2016 19:10:07) Mám dceru, který učitelka udělala peklo, protože to není ta hodná a poslušná holčička s ořezanýma pastelkama. Ne, není blbá na matematiku, není tichá, není poslušná, není submisivní. A péro nemá.
Proboha ženský.
|
Lída+4 |
|
(19.11.2016 19:12:34) Já bych v tom taky trpěla jak zvíře.
|
|
kambala pláááckááá |
|
(19.11.2016 19:16:48) Ale tady je pořád řešení ta malá třída s dobrým učitelem a ne 32 děti s odlišnymi vzdělávacími požadavky a schopnosti od šprtů po děsivý sígry iq 60
|
|
Alraune |
|
(19.11.2016 19:16:59) Bylo to pro ní peklo až do šesté třídy, kde je teď, teď se to trochu srovnalo. Ona není žádný matematický génius, má i čistě ženský zájmy, ale má ráda auta, lyže, chce vyhrávat, jde do konfliktu, neustoupí. Dostala to dost sežrat.
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(19.11.2016 19:15:20) Alraune, já s tebou souhlasím, že nevede striktní dělící čára mezi pohlavími, ale u chlapců jsou popisované problémy častější, to konstatují i učitelé a psychologové.
|
Alraune |
|
(19.11.2016 19:18:01) To je samozřejmě možný, ale segregace není řešení. Řešení je učitel/ka, co víc přihlédne ke schopnostem jednotlivých dětí.
|
kambala pláááckááá |
|
(19.11.2016 19:25:20) Je tu dost holek z UK a ty mají děti na oddělených školách,třeba k tomu něco napíšou
|
|
|
|
|
aky |
|
(19.11.2016 19:25:13) ...Proboha ženský. A potom si maju dcery v takych rodinach verit, ze nieco dokazu, ked ma matka kvoli milovanemu syncekovi take nazory a riesi si nejake svoje komplexy.
|
aky |
|
(19.11.2016 19:36:46) ... Proc proboha podporovat holcicky NA UKOR kluku? Jednoduchsie je obvinit zenske pohlavie v celej skole z toho, ze milovany syncek nedosahuje vysledky adekvatne k mojej predstave o jeho genialite. Upratovacka mu tiez ublizovala? A dufam, ze nemali skolnicku.
|
Ropucha + 2 |
|
(19.11.2016 21:21:21) Aky, já osobně tedy neřeším synovy školní výsledky, ty měl v pořádku, řeším jeho nadšení pro učení, které během prvních let školní docházky zhaslo, což mi přijde škoda.
|
Alraune |
|
(19.11.2016 21:23:03) Nadšení mé dcery pro učení v na prvním stupni taky zhaslo a kluci ve třídě za to určitě nemůžou.
|
Ropucha + 2 |
|
(19.11.2016 21:34:41) Alraune, ale já netvrdím, že za to mohou spolužáci opačného pohlaví. Může za to samozřejmě přístup učitelů a způsob výuky. Jenže ten způsob často vyhovuje většině dívek (a menšině chlapců) a tím je "potvrzena jeho správnost" a tudíž není vůle ho měnit. Za špatné jsou ty děti, které se nepřizpůsobí.
|
Alraune |
|
(19.11.2016 21:42:35) Já si opravdu nemyslím, že stávající způsob výuky nějak výrazně znevýhodňuje kluky. Nezaznamenala jsem to ani před lety u bratra, ani u dcery ve třídě. KLuci mají srovnatelné výsledky už do první třídy. Běžné dítě první stupeň zvládne ani o něm nevíš. U mě ve třídě, tj opravdu dávno, měli problém jen děti s IQ v zóně podprůměru... a ty v té zoně taky zůstaly do dospělosti.
|
Půlka psa |
|
(19.11.2016 21:46:12) "Běžné dítě první stupeň zvládne ani o něm nevíš."
Naši si věčně chodili do školy pro pojeb na téma "ta vaše půlčička hrozně hnusně píše". Věděli o mě, ale předpokládám, že rodiče škrábajících chlapečků na tom byli úplně stejně.
|
Alraune |
|
(19.11.2016 21:53:10) Mě volala učitelka dcery hystericky do práce, že ji Niki řekla, že jsem jí naučila číst já a ne ona a že má špatné vzorce chování... nicmméně o chápání učiva to nebylo. Učitelka prostě měla problém, možná spíš se mnou, než s děckem.
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(19.11.2016 21:48:23) "Běžné dítě první stupeň zvládne ani o něm nevíš."
Ale to jistě, učivo zvládne, o to nejde. Jde o vztah ke škole a výuce.
|
|
|
|
|
aky |
|
(19.11.2016 21:32:43) ...které během prvních let školní docházky zhaslo, což mi přijde škoda. Zatial co dievcata chodili do skoly so stale vacsim nadsenim pre matematiku?
|
Ropucha + 2 |
|
(19.11.2016 21:35:42) Aky, no u nás ano, dcera má z matematiky jedničky i na gymnáziu a je to její oblíbený předmět
|
aky |
|
(19.11.2016 21:42:23) ...dcera má z matematiky jedničky i na gymnáziu a je to její oblíbený předmět A to plati pre vsetky dievcata?
|
Martina, 3 synové |
|
(19.11.2016 21:46:38) A to plati pre vsetky dievcata?
Žádné tvrzení, které zde může zaznít, neplatí ani pro všechny dívky ani pro všechny chlapce, natož pro všechny školy nebo všechny učitele.
|
. . |
|
(19.11.2016 21:49:25) Přesně. U nás na gymplu byly nejlepší v matice dvě holky, a přesto netvrdím, že "na gymplech jsou v matice lepší holky"
|
. . |
|
(19.11.2016 21:58:56) Mě by bavila i fyzika, kdyby ji neučila ta zoufalka. Skutečně byla spokojenější, když jsem odříkala přesně text z učebnice včetně "viz obr. číslo...", než když jsem s ní chtěla byť jen mírně diskutovat o nějakém odvozování. To začala fialovět, nervózně těkat očima, a bylo za 2.
|
Delete |
|
(19.11.2016 22:13:38) U nás na škole učí fyziku češtinářka, němčinářka (snad má k tomu i chemii, nevím jestli vystudovanou, ale učí ji) a jeden nedostudovaný tělocvikář (jako že ještě nemá peďák, ani nevím, co dělá za obor, ve škole učí tělák a pracovky a pak tu fyziku v devítkách).
Na minulé škole učila v šetce a sedmičce fyziku přírodopisářka, která ovšem byla původně zdravotnice, takže ani ten příroďák neměla vystudovaný. Ty starší učila matfyzačka, jenže byla jediná vystudovaná matikářka, tak primárně učila matiku a fyziku jen když měla místo v úvazku.
Moje kolegyně z prvního stupně se vždy orosí, když mají jít suplovat fyziku, stejně tak většina z kolegů z druhého stupně považuje tuto vědu za něco nadpřirozeného. Je to dost zoufalé, protože nikdo z nich opravdu není schopný po těch dětech chtít víc, než co je napsáno v učebnicích.
|
Ropucha + 2 |
|
(19.11.2016 22:17:09) Delete, jak je tohle možné, když z pedagogických fakult každý rok vycházejí absolventi? Jdou pracovat mimo obor, nebo jak si to mám vysvětlit?
|
|
Delete |
|
(19.11.2016 22:24:44) Anett,
protože jen málokdo studuje tu fyziku. Kdo je fyzik, dělá většinou něco jiného, než je její výuka. Případně ji radši učí na gymplu. A jak tu často zmniňuje Šuplík, na gymplech je po fyzikářích celkem poptávka, takže na základku jich moc nezbývá.
Tam, co učím, se už dva roky po sobě obměnila půlka učitelského sboru. No a z těch dvaceti lidí, co jsem za ty dva roky poznala, nebyl fyzikář.
Navíc to vypadá, že fyzika fakt není priorita, protože o mě ředitel ví a stejně by mě v dubnu raději vykopnul, že pro mě nemá místo, než aby mě nechal učit tu fyziku....
|
Tante Bante |
|
(19.11.2016 22:30:45) Protože jako hodně jiných ředitelů především nechce mít ve sborovně kompetentní schopné učitele. Protože se na to dívá asi tak jako tady Martina.
|
Martina, 3 synové |
|
(19.11.2016 22:37:05) nechce mít ve sborovně kompetentní schopné učitele.
To nedovedu posoudit. Ale je mi docela jasné, že takové nedokáže zaplatit.
|
Tante Bante |
|
(19.11.2016 22:48:05) Může je zaplatit, protože oni často nejsou nijak zvlášť na peníze a cca šest sedm tyček nadtarifu jim dát může, pokud chce. To není pravda, že nejsou peníze. Záleží taky na tom, jak hospodaří.
|
Martina, 3 synové |
|
(19.11.2016 22:54:47) oni často nejsou nijak zvlášť na peníze
To předpokládám u všech učitelů ZŠ.
cca šest sedm tyček nadtarifu
To je docela směšná částka vzhledem k platům, které technici berou na volném trhu.
|
Tante Bante |
|
(19.11.2016 23:04:23) To je, ale přesto kdyby je platili, tak by lidi našli a nemuseli by se spokojovat s tolika pitomci. Resp. kdyby je platili a slušně se chovali. Protože ta práce samotná, i když si to asi nepředstavíš, je velmi uspokojující, inspirativní, plodná a smysluplná a mnoho učitelů pracuje raději s mladšími dětmi než a adolescenty, důvody jsou různé, já třeba mám ráda cesty, kterými děti před pubertou myslí, pro mě je to neocenitelná zpětná vazba. Je to o dost lepší než peníze minimálně do doby, dokud máš dětem na boty. A nenahradí to úplně cokoliv, resp. ne mně osobně.
|
|
|
Jahala. |
|
(19.11.2016 23:05:15) Šuplíku definuj maličko.
|
Jahala. |
|
(19.11.2016 23:38:20) Loni stovky. No to by bylo lepší přilepit a zaplatit kvalitního fyzikare než urážet všechny jednou mac 2c ročně pár stovkami.
|
Tante Bante |
|
(19.11.2016 23:44:28) To musí nový fyzikář ustát. A hlavně být lepší, než ti staří, protože jedině tak to ustát může. Kromě toho se má říďa dovře postarat o to, aby jeho platová politika zůstala u něj, ale když už unikne, má mít argumenty a nekecat, že nemá.
|
|
|
|
|
|
|
Tante Bante |
|
(19.11.2016 23:11:10) Já to měla v bývalé práci za staré šéfky a neměla jsem nejvíc, vím to jistě, protože v rámci konkurenčního boje a vzájemné nenávisti jsem se to dozvěděla. V téhle práci je to slaboučké a bez výhledu na zlepšení. Mj. platí obrovskou skvadru angličtinářů, kteří učí půlené třídy od prvňáků, dva zástupci atd.. Stará šéfka dávala velkou školu s jednou zástupkyní, která byla hodně dobrá a nejlíp placená a dál podle výsledků, které říďa osobně vedla v patrnosti. Současného šéfa výsledky nezajímají vůbec, protože je nikdo nekontroluje. Zajímají ho jen Bakaláři, ale ani když jsi nejlepší v Bakalářích (já jsem, mám to potvrzené z pedagogické rady), nepřidají ti.
|
Tante Bante |
|
(19.11.2016 23:41:10) Nevěřím tomu. Jako jo, že mají celkově miň, to je jasný. Ale pořád můžou a někomu dávaj, jinému ne, přičemž jsou zvyklí, že učitelskému balík na nos pověsiti lehko jest. Oni hlavně ani nemusí, když mají barák plný hejlů třesoucích se udělat libovolnou pitomost zadarmo, třeba něco dealovat apod. Mně třeba nabídli, že MůŽU pomáhat paní učitelce se sborem, samozřejmě za tu čest, moci tam být, protože paní učitelka neumí hrát na klavír ani tak, aby doprovodila ty odrhovačky, kterými dítka krmí a neví, proč vlastně jsou intervaly velké a čisté... strašně jim to přišlo ode mě neochotné a divné ... jim řekneš: "Víte, i na tom úplně nejhorším kšeftě se hraje za pětikilo a stovku na konzumaci za večer, většinou ještě i s jídlem." A oni: "No, to je něco jiného, přece, my prostě nemáme..." "A paní učitelka vám ten sbor dělá zadarmo?" "No dovolte, to vám přece nesmíme říct." "OK" "A ani na vánoce byste je nemohla doprovodit?"
|
|
|
|
|
|
|
|
Delete |
|
(19.11.2016 22:37:09) Šuplíku,
když mi v dubnu oznámil, že pro mě asi nebude mít místo (jsem tam jen jako zástup), tak jsem mu říkala to o té fyzice, plus jsem mu vnucovala i tu myšlenku, že třeba bych mohla učit na druhém stupni jen pár hodin a jinak zůstat na prvním. To už věděl, že se některých učitelek chce zbavovat, takže ne že by tam to místo nebylo, jen já v té době byla také v kategorii nežádoucích, takže mi to podal, jako že místo prostě nemá.
V červnu se mu pak zaplnil druhý stupeň, i když bez fyzikáře a informatika, ale nějak to z toho poskládal, a mě si schoval na ten první stupeň, kde mu pořád člověk chyběl.
Jako já jsem ráda, navíc mi úvazek doplnil informatikou u čtvrťáků, což si vysloveně užívám, ale vzhledem k tomu, že některé kolegyně učí na druhém stupni na doplnění úvazku výchovy, a přitom mohly třeba místo mě učit tu zatrolenou hudebku, i tělák bych bez řečí oželela..., tak ne že by to nešlo, aby mě vedl jako druhostupňovou, dal mi fyziku alespoň v jednom ročníku, a ty výchovy mohl vzít na doplnění úvazku vzít někdo druhostupňový místo té fuýziky (v tom výčtu jsem zapomněla na jednu kolegyni, co kromě fyziky v jedné třídě učí samé výtvarky a občanky).
No teď to začíná vypadat, že budu na zástup potřeba i další roky, tak škola bude bez fyzikáře i nadále . Ale už se o mně v kolektivu druhého stupně ví, tak třeba vzniknou všelijaké tlaky .
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(19.11.2016 22:34:11) "o mě ředitel ví a stejně by mě v dubnu raději vykopnul, že pro mě nemá místo, než aby mě nechal učit tu fyziku"
Nepochopitelné
|
Tante Bante |
|
(19.11.2016 22:43:21) Ne, to je běžný jev.
|
|
|
|
|
Tante Bante |
|
(19.11.2016 22:17:35) Zoufalé hlavně je, že je samotné nechala pajda odpromovat, aniž by věděli ASPOŇ to, co v těch učebnicích JE. A že považují fyziku v rámci základní školy za SCIFI. Je to ale i opačně, fyzikář, který se vymlouvá, že není schopen napsat větu, co má podmět i přísudek současně, protože je dyslektik...
|
|
. . |
|
(19.11.2016 22:19:43) Delete, já píšu o zoufalé fyzikářce na gymplu, která měla vystudovanou fyziku a chemii. Jak to dokázala netuším, asi fakt celé zpaměti
|
Delete |
|
(19.11.2016 22:27:11) Slupko,
no však na ped. fakultách většinou fakt o moc víc, než naučit se zpaměti a doslova to převyprávět, nepotřebuješ .
|
Delete |
|
(19.11.2016 22:54:53) Šuplíku,
no jasně, matika je jinde. Ale třeba na pražské ped. fakultě prý teď kraluje Hejný a s ničím jiným se tam prý nechytáš, takže to asi také nebude jen o té matematice.
Zatím mám jakous takous pozitivní zkušenost s těmu Budějkami, jinak mě diskuze studujících (třeba kolegyně spec. ped., co si v padesáti po 20 letech praxe musí dodělat celých pět let, protože pro stát není dostatečně kvalifikovaná) dost deprimují. Kolegyně má za sebou třetí rok a zatím se neučili jedinou věc využitelnou v praxi. Jen teorie a papouškování prezentací . Ale je fakt, že dělá to učitelství prvního stupně. Jenže v rámci toho měli i tu matiku a fakt děs, jen papouškování bez nutnosti pochopení .
|
|
|
|
|
Martina, 3 synové |
|
(19.11.2016 22:21:37) nikdo z nich opravdu není schopný po těch dětech chtít víc, než co je napsáno v učebnicích.
Pokud žáci zvládnou učivo, které je v učebnicích, tak je to snad dostačující, ne?
Upřímně si neumím představit motivaci člověka, který opravdu ovládá matematiku, fyziku nebo chemii, učit na základní škole.
|
. . |
|
(19.11.2016 22:23:49) Tak "zvládnout učivo" a "odříkat text" jsou dost odlišné věci.
|
|
Martina, 3 synové |
|
(19.11.2016 22:30:01) učebnice jsou pro přípravu učitele jiného předmětu na hodinu fyziky nedostatečné
Pochopitelně.
Ale na jedno kliknutí mi strejda G. vyplivnul desítky zpracovaných metodických plánů: kdyby mě nedejbůh postihlo učitelství, tak si je přelouskám.
|
|
|
|
Delete |
|
(19.11.2016 22:48:28) Martino,
přepapouškovat učivo z učebnic není dostatečné k ničemu. Učebnice je pomůcka, záchytný bod, ale pro život dost k ničemu.
Mojí motivací učit na základní škole je prostě to, že mi vyhovuje práce s dětmi tohoto věku a protože moje znalosti, dovednosti a schopnosti jsou pro tuto věkovou kategorii dostačující.
Dávno jsem zapomněla vysokoškolskou fyziku, matiku i chemii, uměla jsem to, a dělat obor, který jsem vystudovala, normálně to používám, ale dvacet let jsem mimo, takže jsem to zapomněla. Ale umím ty věci ze základkových učebnic ukázat na věcech, které jsou dětem blízké, které znají, kterým rozumějí. Vím, že jsem v tom dost dobrá a myslím, že je normální, když člověka baví dělat to, v čem je dobrý. Takže nejsem žádný geniální fyzik ani fyzikář, ale mám schopnosti je naučit to, co by se na té základce naučit měli. Na gympl si rozhodně netroufám, i když jsem s chápáním fyziky neměla nikdy problém, tak učit ji na této úrovni bych nedokázala.
Já třeba neučím děti nakreslit a popsat siloměr. To je to učivo z učebnice. Já je nechám ten siloměr za domácí úkol vyrobit, pak s nimi ve škole dodělám stupnici. Teď jsem zrovna tuhle látku suplovala. Tak jsem se jich zeptala, jak by takový siloměr vyrobili. přitom jsem ho ani neměla na ukázku, jen věděli, že siloměrem se měří síla. A bylo super, jak jim hlavičky začaly fungovat jinak, jak se najednou začali hlásit a vymýšlet, co by použili, jeden rozmontoval propisku a už to tam zkoušel....Tohle mě prostě baví .
|
Martina, 3 synové |
|
(19.11.2016 22:59:02) přepapouškovat učivo z učebnic
Nijak jsem nechtěla zlehčit umění učit - zažila jsem dost učitelů, abych věděla, jak je to nesnadné.
Jen si myslím, že když někdo učit umí, nastuduje si metodiku dalšího přemětu i za pochodu, není-li zbytí.
|
|
Delete |
|
(19.11.2016 23:16:17) Martino,
to těžko, pokud mu není obor blízký a pokud z něj umí tak akorát to ze základky.
Já bych dala fyziku a přírodopis, protože jsem se jim věnovala na VŠ, chemii a matiku, protože jsou to blízké obory, zeměpis jen obecný a jen díky tomu, že i to je součást mého původního oboru. Ale dějepis a češtinu bych učit dobře nemohla. To není jen o tom mít ty znalosti, ale právě si je umět promítnout do všech těch didaktických záležitostí, v souvislostech. A odborník na jeden obor většinou už nebývá odborník na 10 dalších, takže chybí i ty znalosti.
Ale je fakt, že při frontální výuce a klasické skladbě hodiny opakování starého - motivace k novému - nové učivo - shrnutí a opakování, kdy se za dokonalost považuje prezentace místo klasického přečtení kapitoly z učebnice a zápisu na tabuli, je možné zvládnout odučit vše. Ale pak to právě bude jen o tom převykládání učiva, byť třeba zajímavějším (no možná spíš líbivějším) způsobem. Na to netřeba žádných metodik.
|
Tante Bante |
|
(19.11.2016 23:30:39) Ony hlavně ty metody, skutečné metody, ne všelijaké parodie na ně a jiná panoptika, nikoho nezajímají. Já jsem měla nedávno kontrolu, hospitaci, měla téma byl slovní kořen. Asi si umíš představit, co jsem dělala, tak to a ještě kousek přes hudebku. Dlouho jsem nad tím přemýšlela a částečně si to předem zkusila. Dopadlo to docela dobře, i když z "ostrého provozu" vyšlo jedno místo jako potencionálně slabé. Šéf celou hodinu filcoval dětem sešity na diktáty. Nezdvihl oči. Pak byl rozbor, na rozboru mi řekl, že si všiml, že Franta neměl nohy na zemi a jinak to prý bylo "zajímavé" a překvapilo ho, "jaký je ve třídě pořádek". Tož tak.
|
Alraune |
|
(19.11.2016 23:35:03) To je nějaký kritérium práce učitele, jestli maj děti nohy ma zemi?
|
Delete |
|
(19.11.2016 23:49:28) Alraune,
jistě, kromě všeho jiného musíš dohlížet na to, že děti správně sedí, nekřiví si záda atd....hygiena práce .
|
|
|
|
Delete |
|
(19.11.2016 23:47:09) Tante,
tak já od doby, co jsem pochopila, že vedení nemá páru, jak se učí na prvním stupni, jsem naprosto v klidu. Mustr si páni vzali u kolegyň, co jsou předříkávačky učebnic, co to občas obohatí nějakou hrou na interaktivce.
Já jdu v úterý na školení, které jsem si sama vybrala. Teda zaplatit si ho taky musím sama, ale aspoň mě šéf pustil, to se mi loni nestalo. Já mu řekla, že to s dětmi stejně dělám, jen bych to ráda zefektivnila, tak proto chci jít...tak mě pustil, ale pak se druhý den ukázalo, že možná spíš abych mu dala pokoj...no ale když jsem mu ukázala, v čem se to vlastně chci školit, tak kromě věty, že už o tom slyšel, ale neuměl si to představit, z něj vypadlo mimo jiné to, že to je fakt dobrý a to ať s dětmi dál dělám...
Objevil lapbook (přinesla jsem mu ukázat Les a Vyjmenovaná slova) .
|
|
|
|
|