Martino,
přepapouškovat učivo z učebnic není dostatečné k ničemu. Učebnice je pomůcka, záchytný bod, ale pro život dost k ničemu.
Mojí motivací učit na základní škole je prostě to, že mi vyhovuje práce s dětmi tohoto věku a protože moje znalosti, dovednosti a schopnosti jsou pro tuto věkovou kategorii dostačující.
Dávno jsem zapomněla vysokoškolskou fyziku, matiku i chemii, uměla jsem to, a dělat obor, který jsem vystudovala, normálně to používám, ale dvacet let jsem mimo, takže jsem to zapomněla. Ale umím ty věci ze základkových učebnic ukázat na věcech, které jsou dětem blízké, které znají, kterým rozumějí. Vím, že jsem v tom dost dobrá a myslím, že je normální, když člověka baví dělat to, v čem je dobrý. Takže nejsem žádný geniální fyzik ani fyzikář, ale mám schopnosti je naučit to, co by se na té základce naučit měli. Na gympl si rozhodně netroufám, i když jsem s chápáním fyziky neměla nikdy problém, tak učit ji na této úrovni bych nedokázala.
Já třeba neučím děti nakreslit a popsat siloměr. To je to učivo z učebnice. Já je nechám ten siloměr za domácí úkol vyrobit, pak s nimi ve škole dodělám stupnici. Teď jsem zrovna tuhle látku suplovala. Tak jsem se jich zeptala, jak by takový siloměr vyrobili. přitom jsem ho ani neměla na ukázku, jen věděli, že siloměrem se měří síla. A bylo super, jak jim hlavičky začaly fungovat jinak, jak se najednou začali hlásit a vymýšlet, co by použili, jeden rozmontoval propisku a už to tam zkoušel....Tohle mě prostě baví
.