Tatramelka+3 |
|
(6.11.2016 8:28:17) Tante, krasne jsi to vyjadrila. Premyslim o tom pristupu ucitelu cely vikend.
V patek prinesl nas prvnak ze skoly "ctvrtletni praci" z anglictiny - uz to samitne me irituje. Z 10 ukolu splnil bezchybne 7 a na pisemce poznamka : xy neumi slovicka,a pisemku neustale opisoval od yx
Pominu li, ze 7 bodu z 10. Nepovazuji za nejaky nedostatek. Ja jsem spokojena s vysledkem. Mohl by mit urcite 10 bodu, ale nemel a slovicka jsme se ucili.
Vadi mi neosobnost, co ja s tim mam jako delat? Proc to pekne nebysvetli detem ve skole a nebo neproveri znalost slovicek nejakou peknou hrou? - pu. Ucitelce je kolem 30 let, jeji chovani mi ale hodne pripomina ma skolni leta.
A pritom ny stacilo na pisemku, kdyz uz musi byt napsat treba: Peto, myslim ze by si pisemku zvladl napsat lepe.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(6.11.2016 8:43:04) A oni už v 1. třídě umějí psát? Že mohou psát písemky nota bene z AJ?
|
|
K_at |
|
(6.11.2016 9:03:15) Tatramelko, dceru pi uc nesnasi zrejme i kvuli tomu, ze ji bezelstne upozorni treba na preklep. Ja jsem rada, kdyz me moje mrnata upozorni treba na prereknuti. Pokud neco nevim, deti to zajima, zeptam se v mobilu pana Guuuugla. Zoologicke otazky konzultuji s mym zackem XY jakozto s velkym nadsencem
|
|
Tante Bante |
|
(6.11.2016 9:34:49) Tatramelko, to, co popisuješ, ve skutečnosti není způsobeno "přístupem učitelů". Je to způsobené tím, že psali hodnocenou písemku. Problém je v tom hodnocení, ne že učitelka měla hodnotit "pozitivněji". Učitelka momentálně ve škole nemá možnost děti nehodnotit, protože hodnocení je ústřední téma celé školy. Řešení, že paní učitelka dá písemku na známky a bez ohledu na výsledek a dodržování pravidel při realizaci písemky pak všechny hezky pochválí a povzbudí, je jen zdánlivě dobré. Ve skutečnosti je to demotivační, protože je to něco, co se tváří jako "objektivní" a přitom je to lživé. Kritika je zrovna tak ošemetná, taková, jaká se běžně požívá u školních hodnocení, je vyloženě toxická. Jediné, co funguje, je nehodnotit, nebo jen minimálně a jako nástroj, ne jako výstup, na který ještě ke všemu navazují další významné akce. Taková práce je ale těžká, ne každý učitel ji svede, a i ti, co ji svedou, ji nemohou vykonávat v takových objemech, kolik jsou schopni "zadministrovat" nyní (a za co nás třeba OECD chválí, jak je náš vzdělávací systém efektivní). Kromě toho by důsledkem takového přístupu bylo, že děti by už nenosily domů jedničky a pochvaly, což je něco, co stále drtivá většina rodičů není schopna akceptovat. A není to ani dobře aplikovatelné na školu, která primárně slouží jako státem placený a garantovaný babysitting.
|
Tatramelka+3 |
|
(6.11.2016 9:44:00) Tante, v nasem propade se jedna o soukr. skolu. Tato poznamka nebyla soucasti hodnoceni, ale vzkaz rodicum.
Treba tridni ucitelka umi napsat normalne: Karliku, dneska jsi se moc nesnazil. Nebo Kaji, drz tuzku lehce.
zni to jinak nez kdyz napise Vas Karel neumi drzet tuzku! Naucte ho to!
Honoceni7/10
|
Tante Bante |
|
(6.11.2016 9:51:34) Tak jasně. Nezdvořilost je málokdy lepší varianta . Asi mají obtíže sehnat angličtináře, tak se musí spokojit s hubatými .
|
Tatramelka+3 |
|
(6.11.2016 10:01:44) Kdepak, pani je spolumajitelka .
|
Tante Bante |
|
(6.11.2016 10:27:59) Njn, tak to je paní asi ten typ, co si myslí, že když je něčeho spolumajitelka, může být drzá. Což není problém pedagogický, ale osobnostní.
|
|
|
|
Tatramelka+3 |
|
(6.11.2016 10:01:07) ....pisu z mobilu a zlobi me to.
Jinak hodnoceni 7/10 povazuji za adekvatni, vypovidajici. Ditko vidi jak je na tom se znalostmi a samo v sobe si muze prebrat, kolik se tomu venovalo a muze zhodnotit, jestli to bylo dost a nebo malo a pripadne usozdit,ze potrebuje pomoc.
Mimochodem. Ty nase pisemky probihaji tak, ze ona diktuje slovicka a barvu tuzky a deti zaskrtavaji nebo krouzkujina papire. A minuly tyden donesl 2x nalepku za vybornou praci v hodine. Po kazde hodine anglictiny dostane nalepku, nic co by nam naznacovalo, ze ma nedostatky. Proste podle meho hodne schyzofreni....
Ale pani ucitelka ut takova asi bude. Hned na treti hodine synovi zakazala praci s pocitacem neb se pochlubyl, ze uz to CD videl a zna od brachy. Vynadala mu az se rozplakal, ze na to cD nema co koukat . Podotykam, ze my nemame TV a deti na PC hraly ty hry o prazdninach. Byla to pro kluka bolestna zalezitost. No, je to prvnak a velmi brzy pochopil, ze skola je vic mus nez zabava....( ale prave pro opacny efekt jsme dali deti do sokr.skoly).
Resit to zatim nebudu. Neni jak. Obyhat skoly? V kazde skole je neco. Ja si ovsem myslim, ze v narodce je spis treba vyrovnanych a empatickych osob a jestli udeli obcas chybu? Co na tom, pokud ji dokazi uznat a opravit. Ale je dulezite, aby detem otvirali branu ke chtici po vzdelani, objevovali a prohlubovali v detech jejich event. talent. A ne jim podrazeli nohy.... vubec nejde o kritiku takovou nebo makovou. Jde o slusne jednani.
|
Tante Bante |
|
(6.11.2016 10:24:20) Tatramelko, to "chtění ke vzdělání" není potřeba dětem otevírat, ony to mají od přírody otevřené a normální stav je, že jsou dychtivé poznávat svět. Povrchního pozorovatele může mást, že ta dychtivost má různé podoby a hodně závisí na temperamentu a inteligenci, což jsou vrozené věci. Existuje vzdělávací systém, který neučí děti číst. Nechává je, aby se to naučily samy, až samy zjistí, že chtějí číst. Když si při tom začínající čtenář sám řekne o pomoc, je mu poskytnuta, jinak je nechaný samoregulaci. Některé děti tak začínají číst ve čtyřech a jiné v deseti letech, v patnácti mají stejné výsledky jako ty, co jsou od pěti (u nás šesti) let učeny nějakou hromadnou (nejlepší) metodou. U nás musíš od začátku školy čtení hodnotit, kdo stabilně v hodnocení neobstojí, dostane potvrzení, že je dyslektik nebo něco podobného "neovlivnitelného", co zpětně "neutralizuje" hodnocení. Nedává to žádný smysl, kromě naplňování obecně zažitého předsudku "musím vědět, jak na tom jsem především vzhledem k ostatním", tohle de facto znemožňuje nějaké účinnější vzdělávání.
|
Jahala. |
|
(6.11.2016 10:50:33) Tante, mě přijde podstatné říct, ze v těch jiných systémech které považují taky za skvělé je podstatné, ze je dost jiný počet dospělých na dítě. Většinou 6 - 8 na 1 dospělého. I když samozřejmě i v naší běžné škole se dají a některé i mají dělat věci jinak.
|
Tante Bante |
|
(6.11.2016 11:35:45) Jo, ale není to tak úplně vždycky, Sudburry to tak třeba nemá, pokud vím. Je to samozřejmě důležitá věc, ale podle mě je ještě jedna důležitější, že totiž žádná z takhle fungujících škol není zaopatřovací ústav, tj. děti v ní nejsou odpojeny od důsledků svého jednání tak, jako je to v naší škole, která díky tomu, na jakém principu je postavena, nahrazuje logické důsledky umělým systémem nesmyslných pochval a trestů. I ne moc bystré dítě tohle rychle prokoukne a ztratí důvěru, což pak vypadá, že "se nechce učit", popř. "učitelka je blbá". Ten systém sám je z podstaty vadný.
|
Jahala. |
|
(6.11.2016 11:41:32) Koukala jsem na školy Sudburry a ono hlavně nemaj třídy a to okolo, ale když se podíváš a na počet žáků a počet dospělých vyjde to číslo kolem 10. Jinak ano.
|
Tante Bante |
|
(6.11.2016 12:04:56) Jj, koukala jsem na to, myslela jsem si, že je to víc. Je to o to zajímavější, že je to kompletně americký systém vyšlý z puritánské tradice, tzn. především efektivní . Si vždycky představuju, že by se něco podobného udělalo tady, to by byl fičák :-D.
|
|
|
|
|
Tatramelka+3 |
|
(6.11.2016 13:21:34) Tante, obecne souhlasim s tebou popsanym. Nejstarsi syn si ozkousel mezinarodni skolu, kde se svou, z pocatku 0 znalosti jazyka nemohl rozhodne byt za hvezdu. Prostup ucitelu se mi zdal hodne dobry a prave dost zamereny prave na tu sebereflexi.... .
Porad se snazime deti nezatezovat zodpovednosti. Dnes kdyz nema dite vysledky, tak rodic ma spatny pocit, ze se diteti nevenuje... . Divne. Nebo kdyz vidim, kolik si nektere deti nosi domu ukolu. Casto dostaveme domu zpravicky typu musite vice procvicovat atd.. Uprime, kolik casu doma, po pracovni dobe venujete jeste svoji praci? ...ja jsem zvykla projit si denni agendu den predem, zkontrolovat terminy, schuzky, eventuelne rychle projedu jeste jednou zpravu (kterou jsem predtim nastudovala v prac.dobe). Tak je to treba hodina? ...ja se v CR ucim se 3 o vikendu i 3 hodiny. Aby mohl ve skole poreferovat, ze napsal doma diktat, vypocital priklady, propravil se na ctvrtletku z prvouky (projdem ucebnici a obecne si popovidame o tematech). 20 min. cte v AJ, napiseme a prerikame slovicka z Anglictiny, 20 min. cteme cesky.
Tolik jsem se ja ucila na stredni skole.
V zahranici se syn ucil 2 cizi jazyky a za pul roku pobral to co tady za 2 roky. A na prezkouseni ve CR na zakladce byl za hvezdu.
Dnes tu mam neter na vikend. Nejlepsi zakyne skoly nebo co to dostala ua oceneni. Ona neni sto v 5 tride vyjmenovat 3 druhy obili, orechu a co je to plana rostlina to nikdy neslysela? ....proste pres same sprtani poucek bozbyvame beznych znalosti. Ale on na ne prakticky v hektickem zivote uz asi ani nezbyva cas?!
|
|
|
|
|
|
|