| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Malý botanický omyl paní učitelky

 Celkem 40 názorů.
 Cimbur 


Téma: Malý botanický omyl paní učitelky 

(5.11.2016 17:48:22)
Dcera má ve čtvrté třídě novou paní učitelku. Zda se celkem fajn, trochu přísná, ale má ráda přírodu, dělá s dětmi celoroční ekologický projekt. Teď lepí na karty listy s popisem, místem a okolnostmi sběru. No a u jednoho listu ze školní zahrady dětem řekla, že jde o druh X, jenže jde o zcela jiný druh, dokonce i rod. Dcerka to chce nechat podle pani učitelky, mam ji při tom nechat? Nechci se dotknout paní učitelky, nejde o moc obvyklé stromy.
 Pruhovaná 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(5.11.2016 20:05:37)
Jestli doufáš, že učitelka nebude dítěti opravovat chyby, pak asi práci učitele považuješ za pouhé hlídání dětí, aby bez dozoru neběhaly venku. Nebo k čemu by taková učitelka měla být dobrá?
 Tante Bante 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(5.11.2016 20:21:44)
To je totiž celé to velké nepochopení a mýlka se školou a je trudné, že to není jasné psychologům...nic ve zlém.
Ve škole by se mělo pracovat s chybou a je celkem jedno, kdo ji udělal, protože všichni děláme chyby celý život.
To, co by se nemělo dělat, je ty chyby hodnotit.
Ve skutečnosti to ale funguje naopak a, světe zboř se, všichni to tak chtějí.
 jenny1024 + 2015 + 2017 + 2019 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(5.11.2016 20:28:14)
Haha, probírali jsme vyjmenovaná slova po M a ke slovu "mýlit se" vymyslela holčička větu "Paní učitelka se mýlí." Potvrdila jsem, že I paní učitelka se mýlí, zeptala se, jestli je tu někdo, kdo se nikdy nemýlí, zamysleli jsme se, kdo všechno se může mýlit a pak jsme si jako příklad na dotyčné slovo zapsali do sešitu větu "I paní učitelka se mýlí." Všem se to děsně líbilo.

Když si sešity vybrala ke zkontrolování ředitelka, byla jsem pozvána na kobereček. Bylo mi důrazně sděleno, že ta věta je zcela nepřípustná. Paní učitelka se NIKDY nesmí mýlit. "To jako fakt?", ptala jsem se. "No, zamyslela se ředitelka, "samozřejmě se to děje, ale NESMÍ SE TO ŘÍKAT!"
 Tante Bante 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(5.11.2016 20:33:40)
Umím si to představit, prodělala jsem to nedávno ve formě "Učitel nesmí dát najevo, že jsou situace, které neumí vyřešit." Ve třídě někdo krade a všichni si stěžují, že nevím, kdo to je. Zajímavé je, že třeba na PČR se podobné nároky obecně nekladou.
 Tante Bante 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(5.11.2016 20:55:22)
Jako ve škole, ve třídě práce zajímavá, i když dřina, zbytek psycho. Pokračuji v hledání místa na dobrém státním gymnáziu, resp. mimo školství, momentálně zvažuju jít zpátky na volno nohu, začala jsem zase víc hrát, ale potřebovala bych, aby malé děti byly větší, spíš ještě budu muset vydržet. Současně si hotovím záměr na doktorát z didaktiky, ale musela bych to dělat někde mimo Prahu, vlastně bych chtěla vůbec venku z ČR a ještě bych měla nějaké spády na jazzovou pedagogiku, jenže to je v zámoří... haha, no.
 Tante Bante 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(5.11.2016 21:06:32)
Samozřejmě nemám. Nemám aprobaci ani na HV a nebudu ji mít ani na AJ, pokud to dobře chápu, ani když udělám C1 (chystám se). Mám jen "půlaprobaci" na biologii, čili pravděpodobně částečný úvazek, ale to by mi nevadilo, spíš naopak. Chvíli jsem uvažovala, že bych se hecla a udělala ještě chemii, protože tam jsou fajn lidi na PřF, chytří a dobří učitelé, ale je to dalších dvacet tyček a dva roky buzerace a vyhlídku na místo by mi to reálně asi moc nevylepšilo. Na fyziku by mě nejspíš vůbec ani nevzali a i kdyby jo, musela bych se děsně šprtat, to si radši udělám ten doktorát.
 jenny1024 + 2015 + 2017 + 2019 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(5.11.2016 21:37:05)
neznám detailně tvoji situaci, ale nedávno jsem řešila něco podobného... AJ bys měla mít možnost učit, pokud máš jakoukoli VŠ (ne jenom Bc., teda), jakékoli ped. minimum (takovéto na dva roky ke konrk. předmětu), C1 zkoušku a didaktický kurz. Didaktický kurz dělá třeba British council, zrovna ho dělám.

Je to tady: http://www.msmt.cz/dokumenty/aktualni-zneni-zakona-o-pedagogickych-pracovnicich-k-1-zari , paragraf 8, i) -> paragraf 12, d)
 Tante Bante 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(5.11.2016 22:00:17)
Díky, já VŠ, samozřejmě, mám, proto mi také bylo laskavě umožněno za dvacet tisíc tzv. "doplňující studium didaktiky biologie", protože jsem tu biologii vystudovala, dělali s tím velké ofuky, na didaktiku HV jsem nebyla připuštěna, protože to by bylo možné jen v tom případě, že bych předtím absolvovala nějaký nepedagogický obor na AMU, když jsi "jen" z konzervatoře, tak máš aprobaci do hudebky, ale už ne do ZŠ nebo na gymnázium, jak reálně umíš hrát, zpívat nebo dirigovat nebo aranžovat či sbormistrovat, to nikoho nezajímá :-D.
To, o co jde, je ten "didaktický kurs", ten fakt platit už nebudu, protože s C1 si i bez didaktického kursu můžu obhlížet lákavější místa.
 SleepWell 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(5.11.2016 22:17:21)
tante, me teda prislo jako velky rozdil delat - v mem pripade matematiku - a didaktiku matematiky. Nas teda neucili matiku, to si jenom cvicne overili, ale vysvetlovali jak ucit. Coz vzhledem k tomu, ze tam vladl Hejny a jeho smer, tak jsem shledala velmi prinosnym.
 Tante Bante 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(5.11.2016 22:27:11)
JJ, kdyby Na KUDBi vládl nějaký biologický Hejný, tak to mohlo celé mít velký smysl. Didaktika je totiž úplně boží dispilína. Dá se o ní hodně dozvědět a moc a moc tě může naučit. KDyž tě ale učí lidé, kteří si např. myslí, že "Bloomova taxonomie je, že se požívají aktivní slovesa", předvádějí ti vzorovou hodin E-U-R, která neobsahuje ani jedno z toho, přetáhnou od 30 minut a udělají dvě hrubé chyby ve věcném obsahu probírané látky....
 Tatramelka+3 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(6.11.2016 8:28:17)
Tante, krasne jsi to vyjadrila. Premyslim o tom pristupu ucitelu cely vikend.

V patek prinesl nas prvnak ze skoly "ctvrtletni praci" z anglictiny - uz to samitne me irituje. Z 10 ukolu splnil bezchybne 7 a na pisemce poznamka : xy neumi slovicka,a pisemku neustale opisoval od yx


Pominu li, ze 7 bodu z 10. Nepovazuji za nejaky nedostatek. Ja jsem spokojena s vysledkem. Mohl by mit urcite 10 bodu, ale nemel a slovicka jsme se ucili.

Vadi mi neosobnost, co ja s tim mam jako delat? Proc to pekne nebysvetli detem ve skole a nebo neproveri znalost slovicek nejakou peknou hrou? - pu. Ucitelce je kolem 30 let, jeji chovani mi ale hodne pripomina ma skolni leta.

A pritom ny stacilo na pisemku, kdyz uz musi byt napsat treba: Peto, myslim ze by si pisemku zvladl napsat lepe.
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(6.11.2016 8:43:04)
A oni už v 1. třídě umějí psát? Že mohou psát písemky nota bene z AJ?
~e~
 K_at 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(6.11.2016 9:03:15)
Tatramelko, dceru pi uc nesnasi zrejme i kvuli tomu, ze ji bezelstne upozorni treba na preklep. Ja jsem rada, kdyz me moje mrnata upozorni treba na prereknuti. Pokud neco nevim, deti to zajima, zeptam se v mobilu pana Guuuugla. Zoologicke otazky konzultuji s mym zackem XY jakozto s velkym nadsencem ~t~
 Tante Bante 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(6.11.2016 9:34:49)
Tatramelko, to, co popisuješ, ve skutečnosti není způsobeno "přístupem učitelů". Je to způsobené tím, že psali hodnocenou písemku. Problém je v tom hodnocení, ne že učitelka měla hodnotit "pozitivněji". Učitelka momentálně ve škole nemá možnost děti nehodnotit, protože hodnocení je ústřední téma celé školy.
Řešení, že paní učitelka dá písemku na známky a bez ohledu na výsledek a dodržování pravidel při realizaci písemky pak všechny hezky pochválí a povzbudí, je jen zdánlivě dobré. Ve skutečnosti je to demotivační, protože je to něco, co se tváří jako "objektivní" a přitom je to lživé. Kritika je zrovna tak ošemetná, taková, jaká se běžně požívá u školních hodnocení, je vyloženě toxická. Jediné, co funguje, je nehodnotit, nebo jen minimálně a jako nástroj, ne jako výstup, na který ještě ke všemu navazují další významné akce.
Taková práce je ale těžká, ne každý učitel ji svede, a i ti, co ji svedou, ji nemohou vykonávat v takových objemech, kolik jsou schopni "zadministrovat" nyní (a za co nás třeba OECD chválí, jak je náš vzdělávací systém efektivní). Kromě toho by důsledkem takového přístupu bylo, že děti by už nenosily domů jedničky a pochvaly, což je něco, co stále drtivá většina rodičů není schopna akceptovat. A není to ani dobře aplikovatelné na školu, která primárně slouží jako státem placený a garantovaný babysitting.

 Tatramelka+3 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(6.11.2016 9:44:00)
Tante, v nasem propade se jedna o soukr. skolu. Tato poznamka nebyla soucasti hodnoceni, ale vzkaz rodicum.

Treba tridni ucitelka umi napsat normalne: Karliku, dneska jsi se moc nesnazil. Nebo Kaji, drz tuzku lehce.

zni to jinak nez kdyz napise Vas Karel neumi drzet tuzku! Naucte ho to!

Honoceni7/10
 Tante Bante 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(6.11.2016 9:51:34)
Tak jasně. Nezdvořilost je málokdy lepší varianta :-). Asi mají obtíže sehnat angličtináře, tak se musí spokojit s hubatými :-).
 Tatramelka+3 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(6.11.2016 10:01:44)
Kdepak, pani je spolumajitelka ~t~.
 Tante Bante 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(6.11.2016 10:27:59)
Njn, tak to je paní asi ten typ, co si myslí, že když je něčeho spolumajitelka, může být drzá. Což není problém pedagogický, ale osobnostní.
 Tatramelka+3 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(6.11.2016 10:01:07)
....pisu z mobilu a zlobi me to.

Jinak hodnoceni 7/10 povazuji za adekvatni, vypovidajici. Ditko vidi jak je na tom se znalostmi a samo v sobe si muze prebrat, kolik se tomu venovalo a muze zhodnotit, jestli to bylo dost a nebo malo a pripadne usozdit,ze potrebuje pomoc.


Mimochodem. Ty nase pisemky probihaji tak, ze ona diktuje slovicka a barvu tuzky a deti zaskrtavaji nebo krouzkujina papire. A minuly tyden donesl 2x nalepku za vybornou praci v hodine. Po kazde hodine anglictiny dostane nalepku, nic co by nam naznacovalo, ze ma nedostatky. Proste podle meho hodne schyzofreni....

Ale pani ucitelka ut takova asi bude. Hned na treti hodine synovi zakazala praci s pocitacem neb se pochlubyl, ze uz to CD videl a zna od brachy. Vynadala mu az se rozplakal, ze na to cD nema co koukat :-). Podotykam, ze my nemame TV a deti na PC hraly ty hry o prazdninach. Byla to pro kluka bolestna zalezitost. No, je to prvnak a velmi brzy pochopil, ze skola je vic mus nez zabava....( ale prave pro opacny efekt jsme dali deti do sokr.skoly).

Resit to zatim nebudu. Neni jak. Obyhat skoly? V kazde skole je neco. Ja si ovsem myslim, ze v narodce je spis treba vyrovnanych a empatickych osob a jestli udeli obcas chybu? Co na tom, pokud ji dokazi uznat a opravit. Ale je dulezite, aby detem otvirali branu ke chtici po vzdelani, objevovali a prohlubovali v detech jejich event. talent. A ne jim podrazeli nohy.... vubec nejde o kritiku takovou nebo makovou. Jde o slusne jednani.
 Tante Bante 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(6.11.2016 10:24:20)
Tatramelko, to "chtění ke vzdělání" není potřeba dětem otevírat, ony to mají od přírody otevřené a normální stav je, že jsou dychtivé poznávat svět. Povrchního pozorovatele může mást, že ta dychtivost má různé podoby a hodně závisí na temperamentu a inteligenci, což jsou vrozené věci.
Existuje vzdělávací systém, který neučí děti číst. Nechává je, aby se to naučily samy, až samy zjistí, že chtějí číst. Když si při tom začínající čtenář sám řekne o pomoc, je mu poskytnuta, jinak je nechaný samoregulaci. Některé děti tak začínají číst ve čtyřech a jiné v deseti letech, v patnácti mají stejné výsledky jako ty, co jsou od pěti (u nás šesti) let učeny nějakou hromadnou (nejlepší) metodou.
U nás musíš od začátku školy čtení hodnotit, kdo stabilně v hodnocení neobstojí, dostane potvrzení, že je dyslektik nebo něco podobného "neovlivnitelného", co zpětně "neutralizuje" hodnocení. Nedává to žádný smysl, kromě naplňování obecně zažitého předsudku "musím vědět, jak na tom jsem především vzhledem k ostatním", tohle de facto znemožňuje nějaké účinnější vzdělávání.
 Jahala. 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(6.11.2016 10:50:33)
Tante, mě přijde podstatné říct, ze v těch jiných systémech které považují taky za skvělé je podstatné, ze je dost jiný počet dospělých na dítě. Většinou 6 - 8 na 1 dospělého. I když samozřejmě i v naší běžné škole se dají a některé i mají dělat věci jinak.
 Tante Bante 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(6.11.2016 11:35:45)
Jo, ale není to tak úplně vždycky, Sudburry to tak třeba nemá, pokud vím. Je to samozřejmě důležitá věc, ale podle mě je ještě jedna důležitější, že totiž žádná z takhle fungujících škol není zaopatřovací ústav, tj. děti v ní nejsou odpojeny od důsledků svého jednání tak, jako je to v naší škole, která díky tomu, na jakém principu je postavena, nahrazuje logické důsledky umělým systémem nesmyslných pochval a trestů. I ne moc bystré dítě tohle rychle prokoukne a ztratí důvěru, což pak vypadá, že "se nechce učit", popř. "učitelka je blbá". Ten systém sám je z podstaty vadný.
 Jahala. 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(6.11.2016 11:41:32)
Koukala jsem na školy Sudburry a ono hlavně nemaj třídy a to okolo, ale když se podíváš a na počet žáků a počet dospělých vyjde to číslo kolem 10. Jinak ano.
 Tante Bante 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(6.11.2016 12:04:56)
Jj, koukala jsem na to, myslela jsem si, že je to víc. Je to o to zajímavější, že je to kompletně americký systém vyšlý z puritánské tradice, tzn. především efektivní :-).
Si vždycky představuju, že by se něco podobného udělalo tady, to by byl fičák :-D.
 Tatramelka+3 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(6.11.2016 13:21:34)
Tante, obecne souhlasim s tebou popsanym. Nejstarsi syn si ozkousel mezinarodni skolu, kde se svou, z pocatku 0 znalosti jazyka nemohl rozhodne byt za hvezdu. Prostup ucitelu se mi zdal hodne dobry a prave dost zamereny prave na tu sebereflexi.... .

Porad se snazime deti nezatezovat zodpovednosti. Dnes kdyz nema dite vysledky, tak rodic ma spatny pocit, ze se diteti nevenuje... . Divne. Nebo kdyz vidim, kolik si nektere deti nosi domu ukolu. Casto dostaveme domu zpravicky typu musite vice procvicovat atd.. Uprime, kolik casu doma, po pracovni dobe venujete jeste svoji praci? ...ja jsem zvykla projit si denni agendu den predem, zkontrolovat terminy, schuzky, eventuelne rychle projedu jeste jednou zpravu (kterou jsem predtim nastudovala v prac.dobe). Tak je to treba hodina? ...ja se v CR ucim se 3 o vikendu i 3 hodiny. Aby mohl ve skole poreferovat, ze napsal doma diktat, vypocital priklady, propravil se na ctvrtletku z prvouky (projdem ucebnici a obecne si popovidame o tematech). 20 min. cte v AJ, napiseme a prerikame slovicka z Anglictiny, 20 min. cteme cesky.

Tolik jsem se ja ucila na stredni skole.

V zahranici se syn ucil 2 cizi jazyky a za pul roku pobral to co tady za 2 roky. A na prezkouseni ve CR na zakladce byl za hvezdu.

Dnes tu mam neter na vikend. Nejlepsi zakyne skoly nebo co to dostala ua oceneni. Ona neni sto v 5 tride vyjmenovat 3 druhy obili, orechu a co je to plana rostlina to nikdy neslysela? ....proste pres same sprtani poucek bozbyvame beznych znalosti. Ale on na ne prakticky v hektickem zivote uz asi ani nezbyva cas?!
 Hr.ouda 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(5.11.2016 19:09:38)
mám dva "precedenty"

- když byl syn ve 3. třídě a učili se slovní druhy, tak učitelka trvala na tom, že "jak" je zájmeno . Vždycky napsala "O:" , jako že si to syn má opravit. Když my jsme trvali na svém a ona taky, tak jsem jí napsala pod úkol "Paní učitelko, a jak se to skloňuje? Když je to zájmeno, musí to být ohebné, takže "jak", "bez jaka", "k jaku" ?.." a syn s ní pak měl kříž, donesl i v notýsku dlouhé pojednání o tom, že má disgrafii atd. Naštěstí jen zastupovala učitelku na rizikovém těhotenství.
Dostali pak učitele, který jim ve 4 třídě dal podle obrázků rozpoznávat osobnosti, a sám si spletl Erbena s někým jiným. Také jsme ho opravili, vzal to nadšeně, byl rád, že jsme se úkolu věnovali a že jsme to vzali vážně , syn s ním nikdy neměl žádný problém.

Tož nevím.
Já se k tomu stavím tak, že udělat chybu není nic špatného, ale trvat na ní je známka blbosti, stejně jako tvářit se, že ji nevidím, takže se přikláním k řešení napsat, že "nám se zdá, že by to mohl být možná spíše ten a ten strom".


 .kili. 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(6.11.2016 8:55:44)
" učitelka trvala na tom, že "jak" je zájmeno "

a není ?
 .kili. 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(6.11.2016 9:19:18)
"jak je zvíře "

taky. Ale : SSČ :

jak zájm. přísl.

1. táz. (expr. jakpak) vyj. otázku po způsobu, míře, zřeteli: jak se jmenuješ?; jak(pak) dlouho to trvalo?; jak je to možné?; jak se máš?; jak(pak) bych nepřišel? (řečnická ot.) jistěže přijdu; expr. (ve zvoláních) vyj. velkou míru, intenzitu: jak ten čas letí! velmi; Máš mě ráda? — A jak!, Jak (pak) by ne!
2. vzt. připojuje vedl. větu vzt., zvl. přísl. způsobovou s význ. přirovnávacím (často souvzt. s tak): jak řekli, tak udělali; nemůže už (tak), jak by chtěl; tak dlouho, jak je možné
3. vzt. hovor. který 2, co 3: ten člověk, jak jsem ti o něm říkal
4. neurč. (s opakovaným slovesným tvarem) jakkoliv: buď jak buď; dělej jak dělej
♦ jak kdo (kdy, kde, který ap. podle okolností; jak si kdo ustele, tak si lehne (přísloví); jak ty mně, tak já tobě
□ jak sp.
1. podř. obsah.: viděl, jak upadla; vyprávěl, jak zmeškal vlak
2. popř. čas. hovor. když 1, až 1, jakmile: přijdu, jak budu hotov; jak ho uviděl, šel s ním; ve spoj. hned jak; hned jak přišel, umyl se
3. podř. podmínk. hovor. jestliže 1, když 2: jak budeš zlobit, nepůjdeš nikam
4. podř. srovn. jako 1; ob. než 1: rychlý jak vítr; — byl větší jak on
5. souř. sluč. ve spoj. jak - tak s funkcí zdůraz., i - i: vynikal jak nadáním, tak houževnatostí

jak, -a m (mn. 1. -ci, -ové, 6. -cích) tibetský horský tur s dlouhou srstí
 Hr.ouda 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(6.11.2016 10:40:21)
není

první pomůcka je, že to nemůže být nic z první pětky, protože je to neohebné, nelze to časovat ani skloňovat

je pravda, že jsem to taky ověřovala z různých zdrojů, které jsem mohla uvést.

Al tohle není otázka toho, kdo se mýlí a kdo má pravdu, ale toho, že na tom, že se dva neshodnou, lze ukázat, jakým způsobem lze vést kultivovaně odbornou debatu, a že i ten, jehož názor se třeba nepotrvdí, není vůl

Měla jsem na základce milovanou češtinářku, jednou jsem se s ní neshodla na tom, zda patří či nepatří čárka na nějaké místo v nějakém komlikovaném souvětí a ona za mnou o velké přestávce přišla s haldou knih, pravidel, a tam jsme to spolu dohledávaly,ona měla pravdu, že tam ta čárka být nemá, ale sama si nemohla vzpomenout proč, jak se to odůvodní, jaké je pravidlo, tak mi předvedla , jak se postupuje, když nastane přátelský odborný nesoulad.

Pravidlo už dávno nevím, ale tohle mne dalo mnohem víc a natrvalo.
Od toho by měla škola hlavně být

 Nessie a příšerky 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(5.11.2016 19:47:36)
Napiš jí. Být tou učitelkou, určitě bych chtěla vědět, že jsem něco dětem řekla špatně.
Kdyby to byl překlep v mailu nebo zapomenutá chyba v písemce, nekomentovala bych, ale tohle je něco jiného. Stejně jako psal někdo výš, že učitelka opakovaně určovala "jak" jako zájmeno, to bych se taky ozvala.
 jenny1024 + 2015 + 2017 + 2019 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(5.11.2016 19:49:48)
Já jsem učitelka a určitě bych chtěla, abys mě opravila (teda nějak decentně)... jednak bych se něo nového dozvěděla, a jednak by mě to ochránilo před tím, že si omylu všimne ještě někdo další, kdo nebude tak taktní.

Takže dceři bych řekla "Hele, mě to přijde spíš jako něco jiného, pojď podíváme se", přeurčila s ní strom podle klíče nebo něčeho (skvělá příležitost jí to ukázat) a pak utrousila pár slov na téma "Hele, každý se může splést" (skvělá příležitost!).

Učitelce bych pak napsala mail nebo zavolala (já bych radši ten mail, ale tu konkrétní učitelku neznám) ve smyslu "Je super, co všechno děláte, oceňuju X, Y a Z! X nás tak zaujalo, že jsme se dcerou dívali a do klíče, a představte si, že jsme zjistili, že list ABC je ve skutečnosti list DEF."
To ji nemůže urazit, zvlášť jestli není nějak divná. Mě by možná i polichotil ten zájem ~t~
 jenny1024 + 2015 + 2017 + 2019 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(5.11.2016 20:01:16)
určitě bych to neudělala tak, že to s dcerou opravíme, ale učitelce nic neřekneme. To kdybych na místě té učitelky zjistila, tak bych si připadala trapně a nevěděla bych, co si i mě dotyčný rodič myslí a hrozně bych se styděla.
 Ropucha + 2 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(5.11.2016 22:56:22)
mně to přijde
mně by polichotil
s dcerou jsme se dívaly

(Pardon, ale vzhledem k obsahu příspěvku jsem si to nedokázala odpustit :-) ~x~ )
 Tante Bante 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(5.11.2016 20:17:32)
Normální člověk je rád, když ho někdo taktně na chybu upozorní.
Ovšem u učitelky asi patří ke společenskému tónu předpokládat, že normální není a "bude se mstít".
Mně když se povede něco někde vyseknout, typu napsat hromadný email, ve kterém je překlep, tak i když na něj přijdu v zápětí a pošlu hromadnou písemnou omluvu, stejně dostanu tak pět komentářů typu "Dovolujeme si upozornit, paní učitelko, že v tom máte chybu." Přičemž ve dvou až třech z těch pěti bude "dovolujeme jsi upozornit", popř. na konci ještě útěcha "Ale jinak jsme s vámi spokojeni."
Jednou jsem v zápalu boje tvrdila dětem zoologickou blbost. Doma jsem si to uvědomila, tak jim pak druhý den ráno povídám: "Děti, včera jsem se spletla atd..." Načež Fanda: "Paniučitelko, já jsem si to myslel a doma jsem si to našel v encyklopedii, ale tatínek mi řekl, že vám to nemám říkat."
Pro mě je to jedna ze složek školní reality, které jsou dlouhodobě nad rámec mého chápání.
 Kudla2 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(5.11.2016 21:16:17)
"Pro mě je to jedna ze složek školní reality, které jsou dlouhodobě nad rámec mého chápání."

Tante, třeba ten tatínek měl podobnou zkušenost jako já, když jsem asi ve 3. třídě zcela bezelstně učitelce opravila gramatickou chybu, což mělo za následek, že na mně "seděla" celé další 2 roky, co nás učila. ~o~

Takže ano, mstící se učitelky existujou a nedivím se tatínkovi, že to nechtěl riskovat.

Čest těm ostatním jako Ty, které si jsou samy sebou natolik jisté, že vědí, že přiznáním chyby se nijak neshodí, naopak.
 Tante Bante 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(5.11.2016 22:06:20)
Já si myslím, že běžně lidé disponují sociální inteligencí a pozorováním příslušného pedagoga např. při třídní schůzce a následné lehké konverzaci po ní, pár dotazů, pár odpovědí, si jde udělat představu, s kým tak asi mám čest. Podle toho se zařídit je mnohem praktičtější než implikace, že pokud byla kdysi moje učitelka kráva, tak prostě bacha, vždycky to může být kráva. Plus když vidím, že učitelka zjevně kráva je, tak beru dítě a emigrujeme jinam. Nenechávám své děti v péči pitomců a ignorantů.
 Tante Bante 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(5.11.2016 22:06:38)
Já si myslím, že běžně lidé disponují sociální inteligencí a pozorováním příslušného pedagoga např. při třídní schůzce a následné lehké konverzaci po ní, pár dotazů, pár odpovědí, si jde udělat představu, s kým tak asi mám čest. Podle toho se zařídit je mnohem praktičtější než implikace, že pokud byla kdysi moje učitelka kráva, tak prostě bacha, vždycky to může být kráva. Plus když vidím, že učitelka zjevně kráva je, tak beru dítě a emigrujeme jinam. Nenechávám své děti v péči pitomců a ignorantů.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(5.11.2016 22:16:01)
napsala bych jí slušný email s upozorněním, s tím, že je to neobvyklý druh a že si tedy myslíš, že je to něco jiného, jestli by nebylo možné to ještě raději ověřit
 Binturongg 


Re: Malý botanický omyl paní učitelky 

(6.11.2016 13:46:41)
Taky záleží na tom, o jakou jde paní učitelku.
Když moje kolegyně vykládala dětem na výletě, že buk je jedle a naopak, bouchla tehdy školková kolegyně jak piliňáky a v podstatě z poněkud nevzdělané paní učitelky udělala idiota před dětmi (ono taky splést si listnáč a jehličnan už vyžaduje notnou dávku - ehm - nevzdělanosti a nebyla to jediná taková událost :-) ).

Dodnes nevím, jestli s tím souhlasím nebo ne - asi to šlo nějak obejít, ale čest by mi nedovolila nechat odejít z lesa 30 dětí s tím, že by měly v hlavě tuto zcestnou informaci, ovšem než jsem vymyslela, jak to zařídit diplomaticky a kolegyni neshodit, sejmula ji pedagogická důchodkyně.

Jenže a) po kolegyni se to svezlo, aniž by ji zasáhlo sejmutí, natož informace, jak rozeznat buk a jedli
b) absolutně pohrdala jakýmkoli vzděláním a tvrdila, že nechápe, k čemu bude dětem třeba pravopis. Opravovat diktáty ani jiná cvičení nezvládala, dělaly jsme to za ni s kolegyní češtinářkou - ne kvůli ní, ale kvůli dětem.

A sama jako učitelka bych asi uvítala upozornění na chybu - nějak šetrné ~:-D
Stejně tak nepřipustím, aby mým dětem pančitelky lily do hlavy kraviny a já to respektovala jen proto, že jde o pančitelky...

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.