6.11.2016 10:40:21 Hr.ouda
Re: Malý botanický omyl paní učitelky
není
první pomůcka je, že to nemůže být nic z první pětky, protože je to neohebné, nelze to časovat ani skloňovat
je pravda, že jsem to taky ověřovala z různých zdrojů, které jsem mohla uvést.
Al tohle není otázka toho, kdo se mýlí a kdo má pravdu, ale toho, že na tom, že se dva neshodnou, lze ukázat, jakým způsobem lze vést kultivovaně odbornou debatu, a že i ten, jehož názor se třeba nepotrvdí, není vůl
Měla jsem na základce milovanou češtinářku, jednou jsem se s ní neshodla na tom, zda patří či nepatří čárka na nějaké místo v nějakém komlikovaném souvětí a ona za mnou o velké přestávce přišla s haldou knih, pravidel, a tam jsme to spolu dohledávaly,ona měla pravdu, že tam ta čárka být nemá, ale sama si nemohla vzpomenout proč, jak se to odůvodní, jaké je pravidlo, tak mi předvedla , jak se postupuje, když nastane přátelský odborný nesoulad.
Pravidlo už dávno nevím, ale tohle mne dalo mnohem víc a natrvalo.
Od toho by měla škola hlavně být
Odpovědět