Martina, 2 děti | •
|
(25.9.2015 12:13:33) Tak předpokládám, že to paní učitelka nějak rozvedla a vysvětlila, v čem to zlobení spočívá. A co má ta učitelka dělat? Má na krku 25 dětí, musí je něco naučit, ... a nemůže si ani dovolit informovat rodiče o tom, že jsou nějaké problémy? To sand ne? Rodiče mají přece za to dítě hlavní odpovědnost a také by měli mít hlavní zájem na tom, aby se dobře vyvíjelo a aby se mu ve šlole vedlo. Snad je to starost hlavně rodičů, aby se dítě chovalo slušně. Jasně, s některými detmi je to jednodušší, s některými složitější. Ale právě u těch hůže "zvladatelných" dětí je důležitá spolupráce školy a rodiny. Když rodiče nespolupracují - nebo je s tím vlastně ani učitelka nemá obtěžovat, protože to je přece její problém, jak se dítě chová ve škole - dost těžko tomu dítěti dokáže pomoct.
|
Ivka3 |
|
(25.9.2015 12:16:17)
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(25.9.2015 12:19:57) informovat může, ale pořád mi uniká, co ta matka jako má udělat, aby vyřešila to, že šestileté dítě "zlobí" někde, kde ta matka s ním není.
|
Alena | •
|
(25.9.2015 12:31:54) Tak rodic udelat muze ruzne veci napr. pokud do ted dite vychovavali bezhranicne, tak je zavest, trvat na nejakem radu apod (coz je priklad, nerikam, ze to tak je). Ale ze zadani zakladatelky nelze vycist vubec nic, je to jen takovy vykrik.
|
|
|
Martina, 3 synové |
|
(25.9.2015 12:22:26) Snad je to starost hlavně rodičů, aby se dítě chovalo slušně.
To je hezká teze, ale jak toho docílit, když je dítě mimo dohled rodičů, neporadí nikdo.
Taky jsem měla zlobivé děti. Doma jsem si je zvládla, ale ve škole jsem to telepaticky nedokázala.
|
Martina, 2 děti | •
|
(25.9.2015 12:32:48) No tak výchova dítěte je snad dlouholetý a komplexní proces, jehož cílem není jen to, aby se dítě chovalo pěkně a ohleduplně ke svému okolí, když je pod dohledem rodičů, ale aby to dělalo i když tam rodiče nejsou. Samozřejmě, že 6letý prvňáček ve škole někdy "zlobí" - někdo více, někdo méně - ale prostě ho někdo musí naučit, že když ruší, nejenže se nic nenaučí (a škodí tím sám sobě), ale ruší i ty ostatní, které to třeba zajímá. Tohle je především úkolem rodiny, protože ta učitelka během 4 vyučovacích hodin s tolika dětmi, toho moc nezmůže. Nebo se pak musí uchylovat k výchovným metodám, které třeba považuje za dobré, ale které se rodičům nemusí líbit. A pak se rodiče rozčilují, že si učitelka dovolila dítěti říct toto nebo tamto a jak je to možné. Přece zájem normální učitelky a normálních rodičů je totožný, ne?
|
Ráchel, 3 děti |
|
(25.9.2015 12:43:33) Martino, to je všechno pěkné. A teď mi prosím vysvětli, jak KONKRÉTNĚ má matka učit dítě, že nemá ve škole zlobit.
|
Monty |
|
(25.9.2015 12:48:59) Ráchel, jak KONKRÉTNĚ? To má být vtip? Snad rodiče učí děti slušnému chování obecně, ne jen konkrétně ve škole. Jasně, žádné dítě se nerodí jako kopie Gutha-Jarkovskýho, ale chovat se tak, aby neobtěžovalo ostatní snad v šesti letech už zvládne, ne?
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(25.9.2015 12:55:16) mělo by, ale není tomu tak. My to řešili celou 1. třídu, kdy učitelka nemohla pro bordel ve třídě učit. Pak jsme psali doma denně 3 úkoly, jelikož to nestíhala ve výuce. Při konzultacích z ní vypadlo, že se sešlo ve třídě mnoho dětí, které jsou šikovné, ale z rodin nemají žádné mantinely. Např. napomenula nějakého žáka, že to a to nesmí dělat. Druhý den to dělal znovu. Na opětovné napomenutí učitelky odpověděl: "Ale neříkejte, já to mamce říkal doma a ta, že prý to neva a klidně to dělat můžu..." Další příklad - spolužačka zapomněla něco doma. Učitelka jí to vytkla a ona na to: "Tak to paní učitelko neříkejte mně, já za to nemůžu. Vynadejte mojí mámě, ta mi to zapomněla do aktovky dát.." A mnoho jiných historek bych mohla vyprávět. Neumím si představit, jak to tam bude vypadat v páté.. Složením jsou 11:5 ( kluci :holky)
|
Ráchel, 3 děti |
|
(25.9.2015 13:19:11) jo, to je smutný. ale učitelé často mají problém i s dětmi, které doma mantinely mají. čím to tedy je?
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(25.9.2015 13:17:52) Monty, my stále nemáme informaci, co hrozného přesně to dítě dělá. A i když se snažíš dítě učit slušnému chování, tak to ještě neznamená, že dokáže v šesti letech ve škole sedět 4 hodiny jak pecka. další věc je, že stejné dítě kupodivu u některých učitelů "zlobí" a u jiných ne. ověřeno na synovi.
|
Kapradina |
|
(25.9.2015 14:03:22) Ráchel, já mám taky zkušenost, že moje děti se chovají s každým učitelem "jinak" - mluvím tedy o klasické výuce v první třídě v "normální" ZŠ a v montessori výuce jednou týdně odpoledne. Ale i tak si myslím, že soudná učitelka kdekoliv nepovažuje za zlobení neořezanou tužku nebo zapomenutý notýsek. Mám pocit, že celou dobu mluvíme spíše o sociální vyspělosti dítěte a přiznám se, že mě takovéto ubližování a neohleduplnost mezi dětmi vadí hodně a za zlobení to považuju.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(25.9.2015 21:03:18) Kapradino, ale my nevíme, jestli ta holčička zlobí tím, že někomu ubližuje, nebo tím, že "vyrušuje". Na moje děti si učitelé stěžovali, že "zlobí" a mysleli tím právě to vyrušování, zapomínání pomůcek apod. Výchovou to tedy podle mne úplně nebude, jelikož na nejmladšího si v tomto směru nestěžovali. Už jsem to tu psala dříve - starší syn měl dostat v 6. třídě dvojku z chování za šílené přečiny typu viz výše. Na výchovné komisi byla výchovná poradkyně, která naštěstí měla syna na jeden předmět. Ta řekla "musím se ho zastat - já s ním v hodinách nemám vůbec žádný problém". V jejích hodinách byl v pohodě a měl tuhle učitelku taky dost rád. K dětem se totiž chovala férově. Tato dobrá žena mi vůbec celkově dost pomohla - na rozdíl od ostatních učitelů se totiž netvářila, že z mého syna roste masový vrah. Dokonce mi osobně řekla, že jsem ho dobře vychovala a že pozná, jestli dítě zlobí přiměřeně věku, nebo jestli se chová skutečně zle. Bohužel toto řada rodičů nerozlišuje.
|
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(25.9.2015 13:21:46) No, Monty, nektere deti to nezvladnou. Jsem ve skole denne, znam dobre synovu tridu(druhaci) a celkem dobre deti z ostatnich trid a jako dlouhodoby pozorovatel muzu rict, ze pro spoustu deti je velmi narocne udrzet celou hodinu pozornost a nerusit pri hodine ostatni. Tak, jako pro me deti je narocne nezapominat, i kdybych je denne rezala, pro jine je tezke sedet celou hodinu na zadku. Kazdy resime u deti jine veci a ne vse se vyresi tim, ze jim doma rikame, co je vhodne a co ne. Kamaradka ma syna, ktery v jeji pritomnosti nezlobi, ona je dost prisna.... ale ve skole je kluk pro ucitelku osina v zadku. Proste tam neposedi bez toho, aby ucitelku x krat za hodinu nevyprudil. Kamoska je z tech opakovanych stiznosti uz zoufala, protoze ona fakt na dalku na syna pusobit nemuze a v jeji pritomnosti je celkem normalni. Dite je to chytry, ale s ucitelkou si od zacatku nesedlo a ted se to jen nabaluje. Neco jako Hajska a malej Jirka
|
Ráchel, 3 děti |
|
(25.9.2015 13:40:09) " ne vse se vyresi tim, ze jim doma rikame, co je vhodne a co ne. " tyjo, kéž by to takhle šlo, to bych měla těžkou pohodu
|
|
|
markéta s párkem | •
|
(25.9.2015 13:43:15) Tak můj syn třeba má problémy se sebeovládáním v určitých situacích - když něco není po jeho nebo naopak jemu někdo udělá něco drobného.
Jak stárne, tak se to zlepšuje, ale stále se stává, že zareaguje neadekvátně - dotyčného bouchne, kopne, kousne.
Když je to za mé přítomnosti, následuje ode mne trest. Vyzkoušela jsem už všechno - oplatit, plácnout, poslat se zklidnit, zákaz sladkostí, tv atd. A samozřejmě se vždy musí omluvit. Bohužel nic nefunguje tak, že by ho to příště od takového jednání odradilo. Zlepšuje se to věkem, jak získává víc znalostí a dovedností, že si na takové situace zvykne a už to tak nenaštvou nebo se je naučí řešit jinak. Když o tom mluvíme následně, tak toho lituje, ví, že to bylo špatné, ale pak zas nastane taková situace a neovládne se. Dalo by se říci, že tresty jsou tedy neúčinné. Přesto ho vždy nějak potrestám, aby měl zafixováno, že to, co udělal bylo špatné a nebude to bez následků.
Ovšem co bych měla dělat, když toto dělá i ve škole, to nevím. Potrestat ho musí učitelka. Ať mu dá jakýkoliv trest, já ho podpořím. Ať ho pošle do kouta, dá mu psaní navíc nebo jiné učení nebo mu nedovolí nějakou činnost, já jsem pro. Ale já osobně už pro to víc dělat nemůžu.
|
*Owls* |
|
(25.9.2015 13:49:34) To záleží na úhlu pohledu. Já třeba to, že učitelka zavolala matce vidím tak, že zatím vyčerpala všechny své "páky" bez toho, aby dítě nějak trestala a doufá, že působení rodičů by mohlo být nějakým řešením. Když nebude, asi třeba nastanou tresty, poznámky...
Nezdá se mi, že by si učitelka s dítětem neporadila. Spíš naopak. Zkouší ještě jedno z mírnějších řešení. Kdyby hned nasadila ostřejší tresty, mohla by títěti školu znechutit od samého začátku.
|
|
|
|
Kapradina |
|
(25.9.2015 12:55:34) Ráchel, tak nějak se to dítě učí od všech z rodiny, nejen od matky. A jak? Příkladem, tisíce denodenními příklady. Já nevím, co chceš konkrétně slyšet? Dítě by mělo vědět, že - když něco chce poprosí - doma rodiče/ sourozence, ve škole - paní učitelku/ spolužáky, nevykřikuje, nebere věci ostatním, pomáhá, nepere se, neničí věci jak svoje, tak cizí ... prostě normální chování.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(25.9.2015 13:19:46) Kapradino, ale i dítě, které je takto vedeno, může být ve škole považováno za "zlobivé".
|
|
|
|
|
Monty |
|
(25.9.2015 12:53:50) No a co to znamená, "zlobí"? Já fakt nevím. Nevím, proč se tohle slovo vůbec používá. Dítě může dělat spoustu různých věcí, ale co to jako je, "zlobí"? Dělá přes opakovaný zákaz něco, co nemá?
|
|
|