Yuki 00,03,07 |
|
(19.1.2015 13:46:57) ze začátku se mi ta metoda zdála zajímavá, jako by přesně to, jak "vychovávám" já
ale postupně jsem zjistila, že v reálné situaci se použít tato metoda dá jen na relativně klidné a pohodové dítě, na dítě v nepohodě se použít nedá, na dítě s nějakým psychickým problémem taky ne, nedá se použít ani kdykoliv a kdekoliv, protože by příliš omezila ostatní členy rodiny - něco jiného je domlouvat se s jedináčkem nebo s jedním dítětem, ale v okamžiku, kdy jsou děti dvě a obě začnou protestovat proti čemukoliv, každý proti něčemu jinému nebo oba proti stejné věci, ale každý chce jiný výsledek, by mě fakt zajímalo, jak se to dá zvládnout a chytit přitom autobus
navíc jsme s každým dalším zhlédnutým videem měla pocit, že rodič je jen figurka, která je absolutně bez vlastního názoru a zkušeností a je proto potřeba všechno říkat jak pro blbce, to mě odradilo možná ze všeho nejvíc
přitom ale paní Katku zná a moc si jí vážím z dřívější doby, kdy se ještě nevýchově nevěnovala, tady to myslím přehání, což je škoda, umí opravdu s dětma pracovat, děti ji milovaly a dovedla i rodičům dodat jistotu, ale tady se mi ti přestalo líbit
|
Roya |
|
(19.1.2015 15:12:35) "by mě fakt zajímalo, jak se to dá zvládnout a chytit přitom autobus "
Zvládnout se to dá, ale autobus ujede. Nebo musejí být ty děti už navyklé na dohody, a řekla bych, že až od určitého věku jsou schopné a ochotné se domluvit tak promptně, aby se ten autobus ještě chytil.
Věřím, že to Katka s dětmi i rodiči umí, s principem nevýchovy se ztotožňuju, ale "projekt Nevýchova" je bohužel dle všeho hlavně produkt ke zpeněžení, což si myslím, že je velká škoda a působí to tak na víc lidí než jen na mě, které to odradí od toho vůbec vyzkoušet, natož přijmout, co princip nevýchovy obnáší a přináší.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.1.2015 15:42:51) nojo, ale když ti jede autobus dvakrát za dopoledne a ty děti jsou dvě nebo tři, tak ti ujet nesmí, tím pádem musíš mít děti naučený poslechnout a ony ty potvůrky moc dobře poznají, kdy po nich chceš jen slepou poslušnost, aby sis dokázala, že tě poslouchají kdy je to opravdu potřeba :) není potřeba žádná Nevýchova, stačí se s dětma bavit, mluvit s nima nejen když je chci (ne)vychovávat a ony pak poznají z hlasu a řeči těla všechno, co potřebují
|
|
CisloPi |
|
(19.1.2015 18:06:17) Roya: "projekt Nevýchova" je bohužel dle všeho hlavně produkt ke zpeněžení, což si myslím, že je velká škoda a působí to tak na víc lidí než jen na mě, které to odradí od toho vůbec vyzkoušet, natož přijmout, co princip nevýchovy obnáší a přináší.
Přesně tento pocit mám po absolvované přednášce a videích zdarma taky. Myslím, že tato urputná komercionalizce je velmi na škodu, neb některé myšlenky nejsou špatné.
|
Kamisi |
|
(19.1.2015 21:07:17) No jo, tohle je hrozně těžký, odhadnout tu míru, kdy to začíná být komerční a vypadá to, že to je jen pro peníze. Už jsem se s tím setkala u více projektů. Já to chápu tak, že když do toho člověk dává všechno, tak to taky musí něco přinášet, jinými slovy, člověk musí z něčeho žít. Zároveň ale lidi hrozně neradi platí za služby tohoto typu a je těžký najít cestu, jak svoje služby nabídnout. Já nemám ráda podbízení, ale je mi jasný, že se hrozně těžko prodává jakýkoliv podobný projekt, přitom za tím stojí spousta práce, zkušeností a času.
Co se týče samotné Nevýchovy, dala mi hodně co do pochopení a zlepšení vztahů nejen s dětmi, ani jsem nepotřebovala absolvovat celý kurz. Jak psal Mirek, někdy je víc pozorovat, netlačit, jen sdělovat.
Dnes je všude plno různých metod vedoucích k tomu, jak se vyhrabat z problémů, myslím si, že by si každý měl vybrat, co je pro něho momentálně prospěšný a jít dál, nebrat nic striktně, neexistuje univerzální způsob pomoci pro všechny, protože každý jsme originál.
|
|
|
Kamisi |
|
(19.1.2015 21:13:21) Jj, někdy když ujede autobus, je to nad všechny příkazy, hlavně pro toho, kdo to způsobil. Nechat jednou, dvakrát ujet autobus kvůli vzdoru jednoho dítěte může nahradit stovky nervů a vysvětlování. Samozřejmě, když se to pak patřičně probere a vysvětlí a nezůstane jen u vynadání, to u našich dětí zabralo hodně. To je právě škola života, předání zodpovědnosti dítěti, místo tlaku rodičů.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.1.2015 21:50:00) ona ta zodpovědnost se dá přenést na dítě třeba snad už předškoláka, ale taky záleží na konkrétním dítěti a jeho schopnosti chápat, ale jak vysvětlíš staršímu bráchovi, že maminka nepřijela na besídku, nestihla ho vyzvednout nebo cokoliv dalšího proto, že mladší potřeboval výchovnou lekci? navíc v tomto případě je to tomu mladšímu srdečně ukradený, že starší brácha čeká v mrazu a potmě před zamčenou tělocvičnou, že hrál na besídce a v hledišti nikoho neměl, to pak není nic, z čeho by se ten mladší poučil, je to jen trest pro toho staršího a nejen trest, navíc trest za nic, je to spíš zrada, může to vnímat jako nezájem o něho, každopádně je to už omezení toho jednoho tím druhým a tady už s Nevýchova použít nedá, vedla by časem snad i k nenávisti, rozhodně ale k nepohodě
|
Kocka_on_the_road |
|
(26.1.2015 13:02:40) Mám menší kluky, tak vím, že občas musím být někde mezi nimi, ale pokud to jde, tak se snažím do jejich věcí nemíchat. V tom Tvém případě bych prostě staršímu pak řekla pravdu: že to bylo jinak, než jsem chtěla, ale že kvůli mladšímu bráchovi se to nepovedlo. A samozřejmě bych uznala, že má právo se zlobit, že na mě musel čekat. U mě zabralo, když se v Nevýchově mluvilo o tom, že máš s dětmi mluvit jak s kamarádkou. Prostě říct to tak, jak to je. Bez kličkování. Dobře si pamatuju hlášky z mého dětství: počkej, na to si ještě malá. A já jsem si pak připadala malá a blbá, když mě vynechávali z čehokoli důležitého, co se stalo :(
|
|
|
|
|
Brunhilda |
|
(19.1.2015 17:14:30) Souhlas s Yuki.
|
|
maciik5 |
|
(22.1.2015 22:57:02) Musím říct, že za mě rozhodně funguje i na dítě v nepohodě. Ne třeba 100%, nicméně určitě nabídne rodiči cestu jak pochopit své dítě a pomoci mu z emocí ven. Zároveň v kurzu je spoustu rodičů, kterým se daří fungovat podle principů Nevýchovy a domlouvat se i se třemi dětmi. Rodič a jeho dobro je vnímáno jako prvotní stavební kámen. Pravděpodobně to bylo nesprávně pochopeno.
|
|
|