foxyna |
|
(5.12.2012 11:31:49) Napíšu trochu konkrétněji: intelektově není problém. Ohledně jemné motoriky, zatím to není úplně ok, ale myslím, že během následujících osmi měsíců stihneme dostatečně rozcvičit ruku. Psycholožka z PPP mi zatím po tlf. řekla, že by se té školy nebála, osobně se uvidíme až příští týden, aby mi řekla výsledky svého testu. Ale já začínám hodně přemýšlet nad tím, zda to zvládne fyzicky, je malý a hubený, zda z únavy nebude mít problémy s pozorností a soustředěním. Zda se zvládne orientovat samostatně ve škole, v družině, přece jen to už nebude jako ve školce. Zda nebude ve srovnání se spolužáky (někteří budou o rok a možná i více starší), hlavně s holkama, příliš dětský a následně odstrkovaný.
Jak tu někdo psal, že důležitý je ve třídě kamarád, tak toho tam určitě mít nebude, jsme z velkého města a nejedeme systémem: školka u domu a následně všichni prvňáci do stejné školy.
Opravdu nevím, ráda bych slyšela nějaký konkrétnější příběh, nejspíš od někoho, kdo měl taky pochybnosti
|
sarmi |
|
(5.12.2012 11:41:35) a v cem ti pomuze konkretni priklad? zalezi na skole, ucitelce, spoluzacich, jejich poctu ve tride, na synove povaze, na udrzeni pozornosti, na uvolnene ruce, na socialni vyzralosti... takhle ti pulka napise, ze v sesti nastup ok, ta druha, ze udelali chyby, ze rok nepockali... uvidis taky u zapisu, tam se hodne odhali. pred vanoci se nestresuj.
|
foxyna |
|
(5.12.2012 11:57:34) Pomůže mi to slyšet, jak to bylo jinde, nad čím někdo přemýšlel, jak to viděl. Je to jen střípek do celého obrazu. Někteří lidé z mého okolí mi říkají, že srpnový kluk v šesti do školy prostě nepatří (a to dokonce i letité učitelky, nejen "nějaké maminky" jak se často bagatelizuje). Proto mě zajímají konkrétní případy z pohledu matek, jak to bylo u nich... Já samozřejmě půjdu do PPP, samozřejmě budu mluvit s učiteli ve školce a samozřejmě budu poslouchat svou intuici. Ale přesto si ráda poslechnu zkušenosti druhých (ona to je taková docela přirozená lidská vlastnost, koukat se jak to mají druzí ).
|
Valoria |
|
(5.12.2012 12:12:35) ja ma dceru srpnovou a sla v sesti letech do skoly. O odkladu jsem neuvazovala, z duvodu ze vsechno zvladala. Doporucuji se zamyslet nad tim, zda je tvoje dite (samo) zvladnout skolu nez ohledu na ucitelku, spoluzaky apod. Jedna se totiz jen o tvoje dite o zadne jine nejde.
|
|
|
|
Hudba Ainur |
|
(5.12.2012 11:44:32) "zda to zvládne fyzicky, je malý a hubený, zda z únavy nebude mít problémy s pozorností a soustředěním." Syn je chodící reklama na koncetrák, všude z něj lezou kosti, a zvládá to. Hodně záleží na učitelce a učebních metodách - vlastně nejvíc na tom záleží, zda dokáže skloubit práci s dětmi různého věku a nenechat ty velké se nudit a ty malé padnout vyčerpáním.
"Zda se zvládne orientovat samostatně ve škole, v družině, přece jen to už nebude jako ve školce." Toho bych se nebála, nebude hozen do vody, v první třídě s dětmi všude chodí družinářky nebo třídní učitelky, počítá se s tím, že prvňáčci budou z velkého prostoru vyjukaní.
"Zda nebude ve srovnání se spolužáky (někteří budou o rok a možná i více starší), hlavně s holkama, příliš dětský a následně odstrkovaný." To si musíš zvážit sama, jak už jsem psala, syn je hodně dětský a hry vrstevníků ho neberou. Ale stejně tak ho nebraly ani ve školce.
"Jak tu někdo psal, že důležitý je ve třídě kamarád, tak toho tam určitě mít nebude, jsme z velkého města a nejedeme systémem: školka u domu a následně všichni prvňáci do stejné školy." Proto jsem dala syna na poslední rok do školky hned vedle školy, aby přecházel do první třídy se známými dětmi, a bylo mu to ve výsledku na nic protože polovina dětí nakonec šla do jiných škol. A ve školce stejně žádného velkého kámoše neměl, takže si našel nového až ve škole. Dcera přišla úplně do cizího prostředí, neznala tam ani jedno dítě, a taky to zvládla.
|
foxyna |
|
(5.12.2012 11:58:40) Kytko děkuju.
|
Anni&Annika |
|
(5.12.2012 12:07:42) muj bracha je srpnovy, sel vsak normalne neb za totace to bylo bezne. Stejme tak mi sourozenci dvojcata co jsou v cervenci.....nikdy z nich nikdo nemel jakykoliv problem. Ucili se dobre, s kolektivem nemeli problemy /vsichni se znali ze skolky/.
Moje mala dcera je koncem srpna, sla take normalne....zatim nepozoruji zadny problem, jen to, ze je ve tride s o rok starsimi detmi /vetsina/ a je asi nejmladsi....tam je ten rok malinko v necem znat. Nevim, nedokazu to popsat v cem znat, ale celkove fakt bez problemu. Patri mezi nejlepsi ve tride a kamaradu ma taky pozehnane
|
|
|
|
KoproFka |
|
(5.12.2012 12:09:07) foxyno, podle toho, co píšeš, bych ho nechala klidně ještě rok v MŠ - jako fakt.... a nebo, pokud máš tu možnost, si obejdi víc škol a hlavně - domlouvej se a konzultují přímo s ředitelem, případně přímo s učitelkami, které by event. měl - to je asi to, co je nejdůležitější - poznat je osobně a mluvit s nimi.
chceš konkrétnější příběh? Náš?
Mám fakt šikovného synka, už ve 3 letech byl na testech a byla mu už tehdy vysloven názor, že mu pak v ZŠ doporučují třídu pro nadané děti - je záříjový, jak už jsem psala. Je to navíc extrovert, organizační typ. číst začal před 5-tým rokem, ještě před tím psal a chápal číselnou řadu (čísla a písmena uměl na 1,5 roce) - má výborné matematické schopnosti... současně má ale nízký práh frustrace, to je asi jeho jediný handicap ve vztahu ke škole, co si tak troufnu podotkonout... nicméně jemu jde skoro téměř vše velmi lehce, nebo jen s minimálním úsilím. Díky zdravotním problémům (které tady už nebudu rozepisovat - psala jsem to tady už několikrát) nešel ale v čerstvých 6-ti a do třídy pro nadané děti, ale až v 7-mi a do té nejbližší školy - potřebuji být ve škole co nejdříve, kdyby něco a současně je potřeba, aby to ze školy bylo co nejblíže domů...
Učitele si v této škole nebyla možnost "vybrat", bohužel ale ani s nimi mluvit, nebo je vidět - nevěděli totiž do poslední chvíle, kdo bude prvňáčky učit (vracely jsem jim učky z MD)...
Synek chytl hodně přísnou učku (doneslo se mi teď, že ji sama školní psycholožka hodnotí jako nevhodnou pro prvňáky - byla prý na konzultační hodině a to tempo, které pí učka v hodině nasadí je přímo závratné - neustále prý děti pobízí, aby honem honem, rychle atp...), ale díky tomu, že syn vše umí a je hodně napřed, nemá vůbec žádné problémy - školní příprava u nás trvá každý den max. 15 min sakumprdum od otevření po zavření tašky (každý den čtou, píšou 3 řádky i víc a počítají - cca 20 příkladů) - ty děti, které znám a chodí s ním do třídy se, co jsem se doslechla, běžně každý den připravují do školy hodinu i víc - což je docela maso, pokud rodiče pracují, dítě chodí do družiny a doráží domů kolem páté, nebo i později.... Zatím na třídních schůzkách, které budou prosím pěkně poprvé 19.12. se hodlám zeptat jen na známkování (1 chyba- stupeň dolů, což mě osobně přijde šílené) - to je to, co mě zarazilo - já to ze své osobní zkušenosti vůbec neznám, u nás ve škole se takhle známkovalo až na druhém stupni - a to jsme byli široko daleko vyhlášená výborná základka ....
|
KoproFka |
|
(5.12.2012 12:13:45) jo a ještě
- můj brácha je červencový, šel do školy v 6-ti a mamka litovala celou jeho školní docházku - srovnal se až ke konci učňáku a pak šel na nástavbu. Zpětně říkala, že ho měla dát o rok dýl... ale byl šikovný, velký... tak šel prostě do školy...
- mm a jeho brácha + jeho syn - všichni opravdu chytří VŠ - všichni podzimní - všichni šli tak, že jim v 1. třídě bylo 7 let - tchyně je učka (elementaristka, švagrová taky učí, ale na sš) - obě dvě mi říkali, ať ho nedávám - a argumentovali svými syny - nic jim neuteklo a tím, že kluci pak neměli vůbec žádné problémy...
- zrazovala mě i naše dětská dr., která sama má srpnového synka (VŠ) a dávala mu odklad právě proto, že je to kluk...
no tak si vyber...
|
Anni&Annika |
|
(5.12.2012 12:20:26) a to ja zase byla desne napruzena, ze kdyz me psycholozka ci kdo to tenkrat rozhodoval do skoly doporucila, ze me tam mama nedala. Jsem koncem listopadu a sla jsem tedy o rok pozdeji. V 7 letech....ja se fakt prvni tridu nudila
|
Anni&Annika |
|
(5.12.2012 12:43:10) hele, ja uz jsem tu jednou psala...jestli jsi nejsi jista, skoc s ni do nejake skoly. Poradaji hodiny pro predskolaky uz nekde v lednu, unoru, breznu. Jsou ruzne hodiny ruzne zamerene. Ja to s malou zkusila a dozvedela jsem se, ze mame velmi inteligentni dite. Sla ze tridy do tridy, vsude deti delaly nejake ukoly...motorika, logika atd....nase dite se u logickeho testu nudilo, tak si tam sahla stranou po jinem. Ten jiny ale byl pro druhou tridu a dite ho pred zraky ucitele odskrtalo behem par sekud a vsechno spravne. Pan ucitel jen vytrestil oci a rikal, ze i druhaci v tom delaji chyby. Ona ta skola ma i nejake specialni zamereni..no cela ta akce me presvedcila o tom, ze je dite na skolu po vsech strankach zrale.....fakt doporucuji kazde matce. Dite ti tam proberou pod dohledem ucitelu ve vsech smerech.
|
|
|
|
foxyna |
|
(5.12.2012 12:48:16) Koprofko dík. Já samozřejmě obcházím těch několik možných škol. Ale nikde mi nedají záruku, že právě "tato pí uč" bude opravdu mít prvňáky. Je to loterie. Samozřejmě chci pro něj tu nejlepší možnou variantu, kdo by to pro své dítě nechtěl...
|
Xantipa. |
|
(5.12.2012 12:53:28) Foxyno - dle mých zkušeností školy dost kecají. U mladšího syna jsem se radovala, že budou 2 první třídy po málo dětech a učitelka, o které jsem měla nejlepší reference. Jo, paní, to se nebojte, takhle to bude. V září - krčení rameny, ve třídě 30 dětí a učitelka, kterou nikdo neznal, protože přišla z jiné školy.
|
|
|
|
Kolářová Adéla |
|
(5.12.2012 12:31:38) Foxyno, jsem dočetla zpětně - syn je taky velmi drobný a hubený, většina lidí se diví, že už chodí do školy. A přitom není nejdrobnější a nejmenší ve třídě, i když některé děti jsou oprvadu o skoro o 2 hlavy větší. Šel do školy, kde nikoho neznal, školku jsme měli na druhém konci města, orientace ve škole v pohodě, až se divím, sama jsemschopná v té velké škole zabloudit, družina OK, tam se mu líbí hodně.
|
|
Marcela a 3 |
|
(5.12.2012 20:08:39) Mám syna 27.srpna, je v 1.třídě bez odkladu. Byla jsem proti tomu, aby šel, manžel mě přesvědčil, že je šikovný, rok ve školce by mu už nic nedal a že to zvládne. V současné době lituju, že jsem se nechala přesvědčit a že do školy šel. Sice se to nějak zvládá, ale horko těžko. Je pořád hravý, moc se nesoustředí. Dokonce proběhl i návrh na návrat do školky. To se tedy konat nebude, nějak to zvládneme, ale za rok to mohlo být ve větším klidu, dozrál by, taky ruka by se více rozcvičila a bylo by to asi v klídku. Ve školce říkali, že je v pohodě, závěr z ppp byl hraniční. Že když ho dáme, zvládne to, když nedáme, nic mu neuteče. Navíc dcera ve 4.třídě má ADD syndrom, je to s ní taky boj, teď navíc řešíme náznaky šikany, ale řešení je snad na dobré cestě. Mohli jsme si tyto problémy trochu ulehčit. Měla jsem být nekompromisní.
|
|
|