JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(21.9.2011 6:59:16) Trošku jedno přes druhé, ale píšu, jak mě to napadá.
Přidělení asistentky pokud vím nezávisí na počtu žáků, ale na míře "postižení" dítěte. Problém je spíš to, že o dotace na asistentku se žádá s předstihem a je k tomu potřeba papír z SPC. Nevim, jak to mají státní školy - nestátní žádají před koncem kalendářního roku a dostávají peníze na následující kalendářní rok (druhá věc je, že těch peněz není dost na kompletní pokrytí asistenta a že přicházejí třeba až v březnu nebo dubnu - na období od ledna, kterej už byl předtim ). Ve vaší situaci bych zvážila možnost, že bys mu na nekrizovější předměty dělala asistentku Ty (nemyslim oficiálně, jako zaměstnanec, nýbrž zadara jako doprovod). Že by bylo lepší, aby to byl někdo cizí, je jasný, ale pokud druhá varianta je učit ho doma, tak to už je fuk.
Na dítě v domácím vzdělávání jsou ponížený dotace (25% oproti denním dětem), takže kdyby za mnou přišel rodiče s tím, že chce dítě částečně učit doma, nechala bych si ho radši v režimu denního vzdělávání s nějakým individuálem (a teď teda nevím, nakolik by to bylo legální - čili nebudu rozepisovat, co mě dál napadá na veřejnym serveru).
|
17.10Dora+Petřík+Pavlík12 |
|
(21.9.2011 8:18:05) Pokud vím už z předchozí školy, tak u adhd je na asistenta potřeba nejméně deset dětí v první třídě. Říkali mi to už v předchozí škole. žádá se do dubna na příští školní rok. Měli bychom individuální plán, ne klasickou domošku, tudíž předpokládám, že by škola o peníze nepřišla a pokud v první řadě nabídli jinou školu tak o peníze asi nejde.
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(21.9.2011 17:29:49) Tak že by to u ADHD bylo jinak? U nás teda žádná podmínka na počet dětí nebyla (loni jsme měli dětí 7!), ale šlo o jedno dítě se smíšenou dysfázií a jedno dítě neslyšící, takže dvě věci, který jsou poměrně závažný samy o sobě. Reálně ani ty dvě děti nelze stíhat najednou (teda ve výtvarce apod. jo, ale v češtině rozhodně ne - aby se učily rozumět a odezírat, tak musí s někým komunikovat jeden na jednoho), takže vždycky má asistentka jedno dítě na češtině a já zatim s druhym dělám matiku (tam to stíhám i vedle dalších dětí, protože to je názornější) a pak si je prohodíme... Ale pochybuju, že nad tim někdo na Kraji koume - maj z SPC papír, kolik hodin asistence dítě potřebuje, peníze daj tak na polovičku a pápá...
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(22.9.2011 8:00:37) Žluťásku, ale vy k tomu máte ještě dysfázii, ne? I na samotnou dysfázii by to mělo jít, když se SPC snaží. Je fakt, že u expresivní verze by muselo jít o těžší formu, ale zase dysfázie v kombinaci s ADHD určitě za těžší formu vydá... Řešila to Eržika z diskuse děti s poruchou komunikace - SPC by jí to asi napsalo, ale na jejím synovi nebylo po odkladu už znát, že má nějakej problém, tak se dohodly s psycholožkou, že už to nebude třeba. (Jenže to je dítě, který rozumí dobře, mluví čistě, je klidný povahy... takže mu maximálně hrozí nějaká dys.) Jinak na dítě s logopedickou vadou (kam se dysfázie počítá) škola dostává 9000Kč na rok přímo s normativama (jakože automaticky v rámci dotací), takže kdyby se zkombinovala tahle dotace, aspoň nějaký peníze na asistenci od Kraje a nějaká menší spoluúčast rodičů, asi by se to dalo.
Ale je mi jasný, že to všechny (školu, SPC, rodiče) stojí kupu úsilí a pak záleží i na vstřícnosti Kraje (třeba když byl náš syn ve školce, tak kraj mu odmítnul asistentku s tím, že má chodit do logopedický třídy, kde je míň dětí, páč to je ekonomičtější, než integrovat ho v normální třídě s asistentkou... jenže on špatně rozuměl, takže špatně mluvícím dětem by nerozuměl už vůbec, navíc ta logo třída nebyla Montessori a pro něj ty pomůcky, na kterých lecos pochopí bez mluvení, byly celkem zásadní, tak jsem mu holt asistentku platila ze svýho - jen proto, že nějakej koumák na úřadě nepochopil smysl integrace).
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(22.9.2011 9:45:51) JJ, často to je tak, že úřady místo aby pomohly situaci řešit, tak hledají důvody proč něco nejde (aby si ušetřily práci se zařizováním) a když člověk (škola) nemá zkušenosti a dostatek právních argumentů, tak kolikrát neuspěje, i když je v právu
|
|
|
|
|
|