žanika |
|
(3.2.2011 11:32:01) Zajímalo by mne, zda srovnáváte dětem domácí školu s běžnou školou. Třeba v běžné řeči, jako třeba: Kdybys byl ve škole, tak bys dostal pětku. (to je jen příklad Nebo třeba je informujete, že ve škole to děti dělají tak a tak. Nebo školu vůbec nevzpomínáte. ROny před hodnocením se mne ptal, v jakém bude ročníku, když už jedeme potřetí na hodnocení. A já si uvědomila, že jsem vůbec nevysvětlila pojem pololetí atd - protože si prostě jedem po svém. Tak mne napadlo se vás zeptat. A taky ještě taková negativní věc... dívali jsme se tento týden na první díl Přátelé zeleného údolí, jak kluci podváděli ve škole. Dneska si ROny dělá násobilku a koukám, že "podvádí", tak se ho ptám, proč to dělá a on: Chtěl jsem to zkusit, jak to dělali ti kluci ve škole..... Tak jsme si to vysvětlili, no problem - ale opravdu mne to překvapilo.
|
Helča + J+V+M |
|
(3.2.2011 12:05:55) To je něco s čím musím bojovat. Jsem taková "huba nevymáchaná" a někdy , když mě děti vytočí , tak Jeníkovi řeknu, že teda nevím, nevím, že ho pošlu do normální školy. No, už se mu to snažím neříkat, neb mi inule odpověděl: Když bych neměl domškolu, tak bys měla hřích, že jsi neposlechla Pána Ježíše. A bylo vymalováno. Na druhou stranu docela poslední dobou přemýšlím o té zodpovědnosti, do které od září vstoupíme. Až jsem se toho zalekla. Sama osobně musím bojovat s tím, ho nesrovnávat (třeba s dalšíma domškolákama, když tu Žani píšeš, jak berete 3.-5.třídu ). Asi je to pozůstatek z mého dětství a tlak okolí, které je nastavené na srovnávání, výkon, rychlost. Sama pro sebe si říkám, že v rodině budeme mít od září ještě prvňačku a jeho kamarádi jsou také prvňáčci, tak snad bychom poznali, kdybychom někde byli pozadu. Takže srovnávat se učím nesrovnávat (ústně), ale koukám aby uměl (minimálně) to co "ostatní" (v rámci možností). Tak snad je to trochu srozumitelné.
|
Pampeliška | •
|
(3.2.2011 12:14:38) Můžete prosím vysvětlit to s tím hříchem? To jako všichni, kdo posílají děti do školy hřeší? Nebo jen Vám se zjevil ve snu Ježíš a zakázal posílat děti do školy? Nějak tomu nerozumím.
|
susu | •
|
(3.2.2011 12:16:03)
|
|
Helča + J+V+M |
|
(3.2.2011 12:36:02) Pampeliško, my jsme křesťani - tj.věříme v Boha,ve zkříšeného Ježíše Krista , Bibli bereme jako zjevené Boží slovo a podle něj se snažíme žít. No a také se modlíme a ano, dostáváme také odpovědi (různou formou - sen, vidění, to , že nás něco napadne - těžko se to takto po síti "vysvětluje"). Osobně víme, že máme do domškoly jít, protože to tak má být. Jeníkovi jsme to řekli a co mi odpověděl, jsi si přečetla. Je to naše osobní "věc, rozhodnutí" - nevím, jak to nazvat. Jsou i jiné rodiny, kde rodiče nejsou věřící a také vzdělávají své děti doma. To co jsem výše psala, byla reakce na dotaz Žaniky.
|
Pampeliška | •
|
(3.2.2011 12:43:56) Píšete, že víte, že máte děti učit doma, že je to VAše osobní rozhodnutí. Pak tedy nerozumím tomu hříchu. Vždy jsem měla za to, že hřích nastává pokud poruším BOŽÍ přikázání. Ne že udělám něco proti svému přesvědčení. Pokud Váš syn dojde k přesvědčení a rozhodnutí, že by mu přeci jen ve škole bylo lépe, pak nastane co? Střet hříchů?
|
Helča + J+V+M |
|
(3.2.2011 12:49:21) Hříchem je vše , v čem jdu proti Bohu (neposlušnost). Takže můj syn vychází z toho, že když vím, že má jít do domškoly , tak ho do normální školy dávat nemám, protže bych jinak měla hřích (neposlechla bych Boha). On se moc do domškoly těší a o normální škole slyšet nechce. A jestli mte ještě nějaký dotaz, můžete klidně písnout na email.
|
|
Helča + J+V+M |
|
(3.2.2011 12:54:59) A k tomu, že syn dojde k přesvědčení, že mu někde bude lépe ... Je hodně věcí, o kterých s dětmi mluvíme a necháme vybrat. Ale jsou věci a situace, kdy je to rozhodování na nás rodičích.
|
|
|
|
|
Amazonka 4D |
|
(3.2.2011 12:28:29)
Každou chvíli. Momentálně s povzdechem, jak jsem psala, máme nové učebnice, a samozřejmě jsem neodolala a dostala je. No a den probíhá tak, že tu Anča pobíhá s matikou, či prvoukou a "otravuje", že chce něco řešit. Nahlas před ní přemýšlím o normální škole, kde by se učila hodinu a pak by dala pokoj , a potichu si řeším spotřebu učebnic, jelikož po týdnu máme jeden díl matiky a 3/4 prvouky hotové
Co se týká třeba opisování a tak, tak na to taky semo tamo narážíme v TV, vysvětluju. Stejně tak popisuju, jak jsem já chodila do školy, takže celkem ví. DŠ bere zatím jako velkou výhodu, jsem zvědavá, jak to půjde dál.
|
Helča + J+V+M |
|
(3.2.2011 12:41:44) tak to mi naštěstí máme jen učebnice z druhé ruky (co jedna mamina likvidovala v rámci stěhování a přípravy místa pro další učebnice ),ale taky jsou skoro hotové. Teď se Jéňa trochu zasekl, protože objevil kouzlo hraní si s někým druhým. Máme skoro 3letou Veru (ale mentalitou mi někdy připaá starší) - takže si spolu hrají hry na něco - na tučňáky, na rodiče, s domečkem, vlaky. Ale někdy dojde k boji - přece jen rozdíl 3,5 roku se musí někdy někde projevit. Tak bych měla Amazonko a i Žluťásku dotaz -jak to s těma malejma děláte. Veru chce dělat to co Jeník a hlavně s ním , takže když ji dám něco na zabavení, chce to Jeník také a je to "v pytli". Ne vždy, ale nějak to poslední dobou je akčnější než předtím.
|
Amazonka 4D |
|
(3.2.2011 13:05:10) Helčo, copak tříleťák, tomu vrazím vyřazenou písanku (taky máme z druhé ruky, jen je to popsané a tak, ty už máme s Ančou hotové z minulého roku ), problém je s pětiletou, protože se chce taky učit (takže marná sláva, musím koupit první díl matiky a další prvouku pro ní, a jednoduché příklady a úkoly budou dělat holky spolu), a s miminem Totiž, Háňa (15měs) je šílená opice,(ale fakt šílená, neměla jsem takové dítě), a navíc na mě má (podle ní) výhradní právo. Takže ve chvíli, kdy něco ukazuju, vysvětluju čteme, tak ještě musím mít v náručí ještě jí, a ideálně v nějakém časopise něco ukazovat i jí. Pak je na ní úžasný pohled, když chodí po bytě s knížkou a prstíkem ukazuje a "čte" PA PA PA TA BA
|
žanika |
|
(3.2.2011 13:14:22) Amazonko, ale jsi teda bezvadná máma! Skromný dotaz: Kolik že máš těch rukou?
|
Amazonka 4D |
|
(3.2.2011 13:44:28) Žaniko, ruce dvě a kupodivu stíhají, ale občas bych potřebovala minimálně troje uši. Jako když naráz začnou mluvit všichni a všichni něco potřebují nejlépe ihned, tak by se fakt hodily.
|
|
|
Helča + J+V+M |
|
(3.2.2011 21:11:09) Budu reagovat postupně, snad prominete . Moje obě děti si na mě osobují výsostné právo, takže tomu rozumím a někdy si připadám jako schozofrenní osoba či jako rozhodčí v ringu mezi boxery těžké váhy (co se intenzity zvukových projevů týká). Takto s mimčem po bytě jsem také cestovala a znám to, je to "pocuc" (já cestovala s knihou a mimčem u prsu ještě ve 2letech). Dcery oblíbená kniha je také Slabikář od Žáčka (ten už máme také za sebou) a písanky Jeníkovi také bere (zatím ji stačila grafomotorika a to jsem originál oběma "překopírovala obkreslením" ma volnou A4 a byla spokojenost, tahá jeho vyplněnou matematiku a prvouku (od Alteru, je pěkná, ale moc nedoporučuju k vyučování). Horší je, že Veru už to nestačí. Moc se jí líbí hrát si na něco a s něčím a hlavně s někým. No a Jeník se nechce nechat "ošidit". Marně mu vysvětluji, že až něco málo udělá, tak si bude také hrát a že se jenom snažím zabavit Veru, aby měl klid na svou práci. Takže u nás teď frčí pouze písanka, protože je Jeník nadšen, že mu to jde a že už může psát slova i věty a také diktáty. (to že nemá sklon podle šablony neřešíme, hlavní je, že to po sobě přečtě ).
|
Helča + J+V+M |
|
(3.2.2011 21:30:42) To ne, neboj. Jde spíš o to, že on by rád u toho stolu i seděl, ale malošice si chce hrát a tak prosí s těma svýma velkýma kukadlama, až ho udolá a on pak říká: Mami, já si s ní musím jít hrát, aby nebrečela. To je teď důležitější. Víš? A pak je večer a on by si četl, zkoumal a všechno možné.
|
|
|
Helča + J+V+M |
|
(4.2.2011 10:34:54) Žluťásku, ještě mě napadlo, že jsem včerejší své "lamentování" asi mohla ještě dovysvětlit. Jeník má někdy problémy s dokončením svých nápadů, úkolů - odbíhá a pak se mu kupí nedodělávky. Tak se učíme, aby když něco začne, aby to dodělal a po sobě i následovně uklidil. Proto jsem se ptala na nějaké tipy jak s malochy. Teď bojuji, aby když něco začne, se nenechal Verčou "odlákat".
|
žanika |
|
(4.2.2011 15:19:07) Helčo, taky s tím nedoděláváním moc dobře rozumím a chápu...... Také na tom stále pracujeme.
|
Mia | •
|
(4.2.2011 18:27:18) zdravím,
skolila nás choroba tak mi tady utekla taková pěkná diskuse.
Srovnávání se školou zatím není, srovnává se se školkou, kam pár měsíců dva starší chodili, ale snažím se to nepodporovat, bo jsou hooodně přísní
oslavy plánujeme, máme za to, že rituály hrají v dětském ne/čase velkou roli, takže se těšíme na zápis, a následnou "oslavu"
Byli jsme u pana Mertina, mám radost, že to klaplo, bylo to milé a i jsme to "lehce oslavili" tedy jen ve dvou, ale i tak mi/nám to nedalo.
Amazonko s tím, žes vydala učebnice, já nevydala, protože mlaďoch prohlásil, že 6 je mu příští týden a tak, že si je schová k narozeninám, že prostě studovat začne v 6-ti ... a taky to panu psychologovi hezky vysvětlil, že ještě moc věcí neví (je na sebe náročný) ale je mu 5 tak to ještě nevadí
k teologii a hříchu se nevyjádřím, my budem učit doma, prorože je to poctivě nejlepší, co můžem dělat a berem zodpovědnost vážně a tedy nechcem vysvětlovat, proč ve škole to a jiné, když nemusíme
|
Helča + J+V+M |
|
(4.2.2011 21:26:17) Též Mio blahopřeji, že máte psychologa zdárně za sebou.
Teologie - já se do toho také něchtěla pouštět, jen jsem se snažila Žanice odpovědět. No a tamtím synovým výrokem moje "srovnávání či vyhrožování" normální školou skončilo. Naším dalším velkým důvodem proč domškolu je i to, že manžel vidí zákulisí českého školství - nejenom u nich na škole, ale měl možnost s jejich ředitelem být na nějakých školeních jenom pro ředitele a bylo to docela "hustý".
|
Mia | •
|
(5.2.2011 11:51:13) Helčo tak ty mentální mapy výuky jsou skvělé díky moc moc
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(6.2.2011 7:49:01) NJ, to je škola, odkud jsme kdysi odešli, proto plány vypadaj dost podobně - něco je ještě naše práce. Můžu se zeptat, jak se vyznáte v těch plánech z matiky? Ta je komplet předělaná opačnym směrem, než to pojímám já, tak mě to zajímá...
|
Mia | •
|
(6.2.2011 8:51:55) Jeno na matiku jsem nekoukala, chci se držet Frause (Hajného), koukala jsem na češtinu a ta se mi líbí moc.
|
|
|
Helča + J+V+M |
|
(6.2.2011 10:00:48) Jeno já to jen zběžně prolétla, ještě nebyl čas to podrobně zkoumat. Ale víc se mi líbila ta čeština, než matematika. V matematice se mi líbila "Tvá" ukázka. Tam je t oasi víc zaměřené na práci s pomůckami. Líbil se mi systém hodnocení (při zběžném zkoumání, uvidíme, jak se to bude jevit při hlubším a důkladnějším "průzkumu"). Mě se hlavně líbí ta myšlenka, že dítko postupně vidí svůj pokrok a taky, že to na sebe nějak navazuje a dál se to rozvíjí.
Já měla třeba možnost nakouknout do klasického ŠVP (manžel je učitel), ale myslím, že na netu jsou zdařilejší ukázky, a že tam může být občas něco k inspiraci.
|
Amazonka 4D |
|
(6.2.2011 10:08:52) Tak matiku jsem jen prolétla, protože tam asi těžko podle ní pojedem bez "monte" pomůcek Takže tam si udělám plány vlastní. Čeština, a "prvouka" se mi moc líbí a hodně mi pomůžou.
No, a přiznám se, že k zápisu pojede M. jen s RL (přihlášku vyplní u zápisu), vše ostatní dovezu já později
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(6.2.2011 10:43:10) Amazonko, my vám naše plány u zápisu dáme, takže vymejšlet od nuly to nemusíš.
Jsem se ptala jen tak pro zpětnou vazbu...
|
|
|
|
|
|
|
Venavella |
|
(5.2.2011 6:28:36) gratuluji Co se týče učebnic, tak pořád váhám, ale asi taky koupím, zatím mu to spíš tisknu. Jde o to, že téměř vůbec není schopný psát. Písmeno pod 2-3 cm nedá. A je to pro Zd hodně namáhavé. Takže buď má samolepky (s čísly), nebo dělá puntíky, ale dost ho to demotivuje. Jedeme celý šimonovo pracovní listy na grafotmotoriku a jemnou motoriku, tak snad se to zlepší.
|
Amazonka 4D |
|
(5.2.2011 9:17:51) Helčo super, to je přesně to, co jsem potřebovala. Výstupy z klasických škol mi nic nedaly, tohle je fakt prima
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|