Lenka | •
|
(2.1.2010 19:00:32) Ale Grainne, pak stejně nechápu, co ti na daném tématu vadí.
Mě přijde, že ty se stavíš do opozice a priori při každé vhodné příležitosti. Nejspíš proto, abys demonstrovala tu svou myšlenkovou nezávislost - bez urážky.
Jinak mi není jasné, co ti na tématu rovnoprávnost, feminismus vadí - zatahuješ do toho pozitivní diskriminaci, svoji bývalou šéfovou aj. věci...ale o tom tohle téma vůbec neběží.
No a co, že TOBĚ OSOBNĚ nevadí být závislá na partnerovi? Tady jde o to, aby obecně podmínky byly nastavené tak, aby žena si mohla vybrat, zda závislá na partnerovi bude, nebo ne. Což ve většině případů si tady prostě vybrat nemůže /až na určité profese/...
Tady nejde o to, že VÁM DOMA to tak vyhovuje. Ze TY MOMENTÁLNĚ se cítíš spokojená, tak jak jsi.
Tady jde o to, že V OBECNÉM MĚŘÍTKU prostě tady rovnoprávnost žádná není. Když to partnerům klape, i když jeden dělá zázemí a druhý živí, OK, jejich věc. To se s rovnoprávností, feminismem, přece nevylučuje...
Tady jsou obecně nastavené podmínky pro ženy a rodiny špatně.
Ale on každý soudí podle sebe a svých zkušeností. Kdybys právě byla třeba v pozici ženy po MD, partner tě neuživil a nemohla bys sehnat práci, protože máš malé děti...asi bys tady psala úplně jinak.
Nemůžeme ale přece aplikovat svoji osobní situaci do situace celkové. To by mohly třeba i manželky podnikatelů, co nikdy pracovat nebudou, tvrdit, že všechno v CR je OK, diskriminace není, do politiky ony nepotřebují...a tvrdily by to jen proto, že ony nikdy pracovním procesem ani diskriminací nikdy dotčené nebudou.
Takže to je jedno o koze, druhý o voze.
|
Lenka | •
|
(2.1.2010 19:08:11) Kristepane, Grainne, tady jde mj. i o to, abys třeba jako žena, za tu nevděčnou profesi za kasou nebo s hadrem byla odměněná tak, abys bez svého partnera přežila.
A to teda tyhle profese v CR odměněné nejsou. Třeba v Německu nemá pokladní v hypermarketu taky kdovíjaký plat, ale v porovnání s ní má česká pokladní plat nemorální - prostě z něj sama bez chlapa nevyžije. Ono i ta závislost na chlapovi je dobré, když je věcí OSOBNÍ VOLBY, nikoliv NUTNOSTI.
A nebudeme si nalhávat, že nejhůř ohodnocené "ženské" profese v CR jsou ohodnocené tak, že by za to chlapi nedělali. Ono je ostatně taky nikdo nenutí, že? když se jaksi nepsaně počítá s tím, že vydělává chlap
Grainne, pár let rodinného štěstí je sice krásná a hodnotná věc, ale člověka by jaksi docela uklidnilo, kdyby věděl, že kdyby náhodou tahle éra skončila, že se dokáže bez chlapa /který třeba odešel jinam/ finančně obejít. A většina žen se bohužel nedokáže, nebo dost blbě přežívají.
|
Grainne |
|
(2.1.2010 19:18:08) Lenko, to je pravda a mně z toho jednoznačně plyne, že vůbec nemá smysl za tu kasu docházet, leda by hrozila smrt hladem. Dost času, až bude nebezpečí za dveřmi. ostatně, dokud tam bude někdo ochoten za ty peníze dělat, jiný víc nedostane.
|
Grainne |
|
(2.1.2010 19:19:19) ...no a ještě si zkus představit, že se za tu kasu dostavuješ na půl úvazku a jsme u jádra pudla - nemá to smysl. Tedy ekonomický. Je ještě nějaký jiný?
|
Lenka | •
|
(2.1.2010 19:42:42) graine, na to nemám odpověd, snad jen tu, že skutečně ne všechny ženy v CR jsou v tvé situaci...tudíž se prostě "překonávat" musejí a do té práce jdou, nikoliv ze svého nadšení, ale proto, aby jejich rodina přežila
Nevím, jak jste na tom konkrétně vy, ale když se sejde třeba v jedné rodině skladník a prodavačka, tak si asi ta prodavačka nemůže říct to, co ty...prostě za tu nedůstojnou mzdu dělat jde, protože u nich by to prostě o tom hladu a přežití bez další /byt malé/ výplaty bylo
No nic...to by byla sáhodlouhá diskuse na celý večer. Ale je fakt, co tady psala Madelaine, že je s podivem, jak málo tahle témata ženy na rodině zajímají...zatímco kvůli porodům jsou schopny se hádat až do rána a každá má na něj svůj nejlepší názor, tak jim jejich vlastní postavení ve společnosti za vyjádření nestojí
Ale spíš to bude tím, co jsem tady už napsala.
Jinak - pozitivní diskriminace - byla i v USA, aby se jaksi vůbec umožnilo černochům vypracovat se...pozitivní diskriminace je i v CR co se týká Romů - pokud se mezi nimi vyskytne některý, co má náhodou chut studovat, jistě najde uplatnění jako romský aktivista, koordinátor něčeho apod...tak proč nemít pozitivní diskriminaci pro ženy??? to je jen řečnická otázka...
i když já si myslím, že tady už není třeba pravá pozitivní diskriminace ve smyslu kvot apod...tady je to v něčem jiném - zkonstnatělém myšlení lidí, i žen, ve společenských stereotypech...v podstatě - papírově máme stejné šance, ovšem klima ve společnosti je takové, že vyniknout lze jen s obtížemi
když se vyskytne třeba žena politička, je snaha jí shodit, bagatelizovat...prosadit se lze snad neomezeně jen v podnikání, kde je člověk svým pánem, jinak jsou všude streotypy myšlení moc zažité
a až bude vyšší životní úroven, žena si třeba zaplatí bez problémů k nemocnému dítěti chůvu, nebudou mít tudíž ženy pověst "problematických zaměstnanců" a zase budou mít rovnější šance
Ono všechno souvisí se vším
a tím pro dnešek končím, tvá Mána
|
Lenka | •
|
(2.1.2010 19:45:00) A nechápu, proč se dohadovat de facto o ničem.
Stačila by prostá odpověd na otázku:
Fakt si myslíte, že mají ženy a muži v CR rovné postavení? Stejné možnosti, platy, při přijímání na vedoucí funkce se nedává přednost mužům? Nejsou ženy diskriminovány z pozice svého mateřství?
Fakt?
|
Grainne |
|
(2.1.2010 19:47:56) Těžko se diskutuje, když okázale oznámíš, že končíš, tvá Máňa. To asi nemá smysl odpovídat na otázku.
|
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(2.1.2010 21:55:11) Ženy jsou diskriminovány kvůli svému mateřství, ale to byly prostě VŽDYCKY. Ve všech dobách, ve všech režimech. To je dané prostě tím, že na rozdíl od mužů jsou schopny rodit děti. Za to ovšem také požívaly určitých výsad. Čistě pro ilustraci, v žádném filmu neslyšíte větu "Zachraňte nejprve muže!" ale vždy "Ženy a děti". Byly chráněny - nebudeme řešit nedokonalost všech existujících ochran a kličky, jak z nich ven, to není rozhodující - a váženy JAKO matky a hospodyně. Zde se zcela mylně operuje tím, že "dneska jim to už nestačí". Mnoha by to stačilo, kdyby soudruzi po roce 1948 nezačali propagovat model údernic, které makají na třísměnný provoz a neuzákonili tzv. "právo na práci", tedy ve skutečnosti povinnost pracovat, neboť kdo nepracuje ve prospěch socialistické společnosti, přestože může, ten patří do vězení za příživu. Vždycky byly ženy ambiciózní a méně ambiciózní, jenže v dřívějších dobách jim příslušnost ke střední třídě víceméně zaručovala to, že nebudou muset pracovat, když nebudou samy chtít. Mělo to zas jiné nevýhody, ale to teď není podstatné. Realita je taková, že funkční model rozbil Gottwald a jeho parta a my to teď vyžíráme i s úroky.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(2.1.2010 22:16:36) madelaine, ale byly. Nebo myslíš, že když si taková pračlověčí samička postavila hlavu a chtěla jít na lov mamuta s chlapama místo toho, aby sbírala bobule a vyhrabávala kořínky se ženskejma, že ji s sebou klucí vzali? Byly diskriminovány v rámci dělby práce. Vždycky.
|
Manka+Cipísek |
|
(2.1.2010 22:34:29) Madelaine, to bylo jediné období za historii lidstva. Naprosto ve všem souhlasím s Monty. Ženy byly starověku až po současnost VŽDYCKY znevýhoňovány v některých ohledech, měly méně prav (pokud vůbec nějaká) a nikdy si nemohli dovolit tolik co muži.
|
Grainne |
|
(2.1.2010 22:50:11) madelaine, nebráním se, jenom žádám přirozený vývoj. Koneckonců, jsem ctěna jako matka rodu a když je třeba, mám veškeré rozhodvací pravomoci. Že se nebiju zuby nehty, bude tím, že se necítím být uzurpována.
|
Grainne |
|
(2.1.2010 23:17:29) Já bych řekla, že dělaly, co uměly a dělaly to nejlíp, jak uměly. Hlavně si představuju, že muže netloukly klacky po hlavě, ale braly je jako partnery. Já tedy navazuju partnerství. S muži to jde, se ženami vyjímečně.
|
|
|
|
|
|
|
Grainne |
|
(2.1.2010 22:39:19) madelaine, fascinující....ale ona byla vážena a ctěna právě proto, že byla ženou a matkou a nepochybně musela mít nějaké předpoklady. Ne každá žena měla nárok se jí stát jen proto, že je ženou. Jinak proti matriarchátu žádné námitky, v tom původním pojetí je to smysluplné uspořádání, pokud si to tedy někdo neplete s nadvládou Amazonek, což se dost často děje.
|
Grainne |
|
(2.1.2010 22:43:11) Neříkám, že by situace nemohla být ještě lepší, ale mnohem víc, než o nerovnoprávnost, zakopáváme o kupy protekčních hajzlíků, kteří mají přednost z titulu sbratření, ne z titulu pohlaví. Dokonce si vytvořili i podmínky pro studia, aby to měli ještě jednodušší, takže v téhle situaci je to mnohem vyšší překážka, než příslušnost k pohlaví. Já bych se nejdřív snažila odstraňovat tohle, potom by se možná ukázalo, že více už netřeba.
|
|
|
|
|
|
10.5Libik12 |
|
(3.1.2010 0:48:55) Monty, ty nejsi vůbec blbá.
Jde o to, do jaké míry jsou další účastnice(účastníci) schopny(schopni) pochopit slovo chráněny.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(3.1.2010 2:02:55) Hlavně si nejsem jistá, jestli některé účastnice dovedou pochopit důsledky toho, co chtějí nebo po čem volají (nebo se alespoň domnívám, že tomu tak je). Společnost, ve které žijeme, se nějakým způsobem utvářela a vycházela z přirozených principů, které prostě NELZE popřít - ano, je docela možné, že Helena Fibingerová ve svých nejlepších letech měla daleko větší páru než invalidní Rom od nás z baráku, který je rád, že si každej den vynese po schodech síťovku se třemi lahváči, ale OBECNĚ jsou muži fyzicky silnější než ženy. Jsou ale koncipováni tak, že vysoký výkon odnáší nižší životností. V minulosti se to kompenzovalo vysokou úmrtností žen při porodech, což dnes již díky dr. Semmelweisovi a vůbec pokroku v "meducíně" prakticky vymizelo - proto jsou taky domovy důchodců plné vdov a na případného jednoho vdovce pořádají téměř lovy beze zbraní (ony už jich v těch 80ti letech totiž moc nemaj). Ano, jsme lehce deformovaní křesťanstvím, protože to jako jediné velké světové náboženství pochybovalo o tom, zda má žena duši (v tomto ohledu je třeba islám daleko pokrokovější, muslimy nikdy ani nenapadlo o něčem podobném přemýšlet a je celkem legrační, jak má dnes kdejaký katolický pohrobek plnou hubu "nerovnoprávného" postavení žen v muslimském světě). Na druhé straně katolíci neznemožňovali ženám stát se po mučednické smrti světicemi, takže minimálně po smrti jakous takous rovnost mezi pohlavími garantovali. A ty mučednický smrtě bejvaly dost nehezký, třebas taková svatá Cecilka měla být původně udušená (nebo spíš uvařená) ve vlastní lázni, ale páč tu saunu rozdejchala, nechali ji stít. I potom ještě tři dny žila, ačkoli jí hlava musela viset enem na vlásku. Statečné a silné ďouče. Pak je tu sakra silný mariánský kult, který sice nestaví pannu Marii úplně stejně vysoko jako jejího syna, neb ten byl syn Boží a Marie jen posloužila skrzevá vlastnictví dělohy (z čehož jasně vyplývá, že Bůh žádnou vlastní nemá a není schopen samooplození), ale i tak je velmi významnou a uctívanou osobou. Dál bych to nerozebírala, ono je půl druhý ráno, myslím si že na tomto základě si každý udělá obrázek o tom, jaké hodnoty u ženy křesťané oceňovali a jak k ženě přistupovali. Extrémisty na obou stranách vynechávám. Jen pro labužníky uvádím jeden moc pěkný citát od Tertulliana: Tu es diaboli janua; tu es divinae legis prima desertrix, tu es quae eum persuasisti, quem diabolus aggredi non valuit. Volně přeloženo: Ženo, tys branou ďáblovou, tys první, kdo se vzepřel Božímu zákonu, tys přemluvila Adama, jehož ďábel sám nedokázal přemoci. Krásné, že? Tertulliana si v případě zájmu projeďte Googlem. Abych se vrátila k podstatnému - přirozené principy fungovaly VÍCEMÉNĚ rovnoprávně po řadu století. Absolutní rovnoprávnost je iluze. Pokud budeme vycházet z trestních zákoníků platných na území našeho státu, z hlediska majetkového byly k ženám i nezaopatřeným dětem vzešlým z lože manželského spravedlivé, pokud šlo o trestnou činnost ve smyslu loupeží, násilností na druhé osobě nebo vraždy, taky je nijak neprotežovaly oproti mužům. Za sporné můžeme považovat otázky paternitní, protože v rámci křesťanské (veřejně hlásané) morálky byla především žena vinna tím, že ji někdo obtěžkal, I KDYŽ - dalo se dovolávat práva, pokud tak dotyčný učinil pod příslibem manželství a šlo o příslušníky stejné sociální skupiny. S chudinou se nikdy nikdo moc nesral a muži práva byli úplatní úplně stejně jako dnes. Veškerá nerovnoprávnost (např. pokud jde o vzdělání) měla logické opodstatnění v tom, že ženino místo ve společnosti bylo prostě jinde a tato se logicky chránila před zničením sebe sama skrze případné ambiciózní ženy, které by třeba náhodou nemuselo bavit pořád rodit, čímž by ohrozily její samotnou existenci ve všech směrech. Možnosti pro ženy se otevíraly teprve s postupující industrializací a vědeckotechnickou revolucí a pochopitelně jim BYLY otevřeny v okamžiku, kdy to již společnost - přesněji budoucnost lidstva jako takového - reálně neohrožovalo. Před 300 lety si žena nemohla říct "tak, porodila jsem dvě děti a dost, jdu do Heidelbergu vyštudovat medicínu", protože dětská úmrtnost byla vysoká a dvě děti nezaručovaly dostatečně další možnou reprodukci druhu. Nacházíme se v kritické fázi genderové války díky tomu, že lidstvo vyspělo daleko dříve technicky než morálně. Jsme jakoby děsně chytří a schopní JAKO LIDSTVO, ale jako jedinci jsme banda pitomců s velmi tristním morálním étosem. Primitivismus myšlení jednotlivce, který jen zřídka dokáže odhadnout vlastní možnosti a okázale pohrdá základními morálními principy je momentálně na vrcholu a má, bohužel, vzestupnou tendenci. To jde napříč pohlavími. V tomto ohledu panuje naprostá spravedlnost. Blbost a samožerství jsou vůči ženám i mužům stejně spravedlivé jako smrt. Pro všechny, kteří měli nervy dočíst až sem mám ještě na závěr malý bonbónek. Kdyby neexistovala "nerovnoprávnost" mezi ženami a muži, kdyby muži neuctívali v ženě její křehkost, poddajnost, zranitelnost (iluzorní, pochopitelně, ženské byly vždycky stejné mrchy jako dnes), krásu atd. atd. a přistupovali k nim jako k sobě rovným, viseli by dnes v galeriích celého světa jen fousatí světci, fousaté světice a Jackson Pollock. V knihovně bychom kromě Bible a Kapitálu měli jen samé odborné publikace, o Vánocích by v televizi neběžely žádné pohádky o statečných princích a krásných princeznách v šatech zlatem protkávaných ("Jak Honza s Ankou vynašli rumpál", maximálně, přičemž Honza i Anka by měli stejné montérky)... nemusím pokračovat, že ne?
|
|
kambala |
|
(3.1.2010 13:03:25) nooo, monty, znevýhodňování....manžel měl u nás právo znásilnit svou ženu až do roku 55, kdy teprve Krajský soud v Banské Bystrici rozhodl o tom, že je to trestné
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(3.1.2010 13:09:47) kambalo, ale ty to chápeš z pozice člověka 21. století... jako advokát přece dobře víš, že zákoníky reflektovaly aktuální vnímání morálky a práva. Oprav mne, pokud se mýlím, ale náš současný trestní zákon se pořád ještě do značné míry opírá o zákoník Josefa II. z roku 1787...
|
kambala |
|
(3.1.2010 13:23:54) jasně, a učitelky se nesmí vdávat ten nový trestní zákoník, co máme od pátku, tak ten už vychází z moderní německé a rakouské úpravy, i když některý elementy jsou i z jiných cizin...já jenom chtěla říct, že je vidět, jak se mění pohled na ženy z trestního práva...
I KDYŽ A TO MNE HODNĚ SERE, to vám musím napsat...dělám přes 8 let hodně s oběťmi sexuálních deliktů a taky se specializuju na domácí násilí. No a tak jsem s povděkem uvítala, že nový TZ má reflektovat nebezpečnost trestných činů tím, v jakém pořadí je uvede (dřív bylo první rozvracení republiky, pak dalsích 60 trestných činů, pak vražda, pak zas něco a pak sexuální delikty)..
...nooo, takže TEĎ je to tak, že vražda je první, pak jsou ublížení na zdraví, pak potraty proti vůli těhotné, pak obchodování s embrii, pak různý kuplířství, pak porušování listovní svobody, pomluva, to že vám někdo leze do vašeho mejlu, to že někdo bude rozšiřovat vaše fotky po netu....a teprve POTOM je znásinění a pohlavní zneužívání (neboť to dle těch asi 10 chlapů,co sepisovali nový TZ NENÍ trestný čin proti životu a zdraví, ale TRESTNÝ ČIN PROTI LIDSKÉ DŮSTOJNOSTI) Asi si chlapci nikdy nepovídali se znásilněnou ženskou nebo dítětem
|
Zasjaj |
|
(3.1.2010 17:44:28) Kambalo, to je dobry, trestni zakonik jiste sestavovali chlapi. MM kolikrat tedy s nadsazkou a doma u kafe rekl, ze zensky kolem toho znasilneni nadelaj. A nejaky incident sexualniho obtezovani, o kterem jsme cetli v novinach, oznacil jako "chovani v zajmu druhu".
|
|
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(3.1.2010 17:10:29) Společnost je genderově rovnoprávná. Není to tak dlouho, co jsme se tu bavily o tom, že žena může být horník, kosmonaut, pilot, řidič kamionu, akorát holt nemůže být dárcem spermatu. Na druhé straně muž zase nemůže pronajímat za úplatu dělohu, takže je to 1:1. Znásilnění bylo v rámci společenské normy běžné a legální snad jen v dobách, kdy ženy v jeskyních žvýkaly kůže. Nedobrovolný styk mezi manžely holt nebyl chápán jako znásilnění. Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme proti tomu protestovat, ale to je asi tak všechno, co s tím můžeme dělat.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(3.1.2010 17:22:50) Madeleine, nedělej, že nerozumíš. Ženy mohou dělat totéž co muži, ale navíc rodí ty děti, což muži neumí. Takže si můžou VYBRAT.
Mít děti - nemít kariéru. Mít děti - mít kariéru + mít někoho, kdo se o ty děti stará místo nich. Nemít děti - mít kariéru. Nemít děti - nemít kariéru.
V ideálním případě by tyto možnosti měly realizovat ve shodě s otcem těch dětí, jsou-li jaké.
Mimochodem, mužské varianty jsou prakticky totožné. Jen v bodě "B" snazší, protože o děti se přece postará jejich matka.
|
|
|
|
|
10.5Libik12 |
|
(3.1.2010 17:38:01) Já si myslím, že hezké zakončení blbé demagodie by byla citace autorů(autorek) o původu totalitarismu(H.Arendt- bacha je to žena), kteří(které) dokazují, že ústup konzervativní morálky zavdal předpoklad pro vznik autoritářských režimů a obvinit tak naše předchůdkyně z toho, že nám vybojovaly například holocaust.
Stejně blbé(a platné), jako se zmítat v tom, jak přetrhly údajnou nekonečnou řadu zákonného znásilňování.
|
Zasjaj |
|
(3.1.2010 17:51:20) Libik, ty autory, autorku neznam, ale zni to celkem pochopitelne - potreba ovladat a byt ovladan se asi musela nekam vrazit. Kvuli tomu ale neni nutne hajit ani jednu formu autoritarskeho rezimu, at uz se promita v konzervativni moralce nebo kdekoli jinde.
|
|
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(3.1.2010 18:21:54) Kdybych mluvil jazyky lidskými i andělskými, ale lásku bych neměl, jsem jenom dunící kov a zvučící zvon. Kdybych měl dar proroctví, rozuměl všem tajemstvím a obsáhl všechno poznání, ano kdybych měl tak velikou víru, že bych hory přenášel, ale lásku bych neměl, nic nejsem. A kdybych rozdal všecko, co mám, ano kdybych vydal sám sebe k upálení, ale lásku bych neměl, nic mi to neprospěje.
Láska je trpělivá, laskavá, nezávidí, láska se nevychloubá a není domýšlivá. Láska nejedná nečestně, nehledá svůj prospěch, nedá se vydráždit, nepočítá křivdy. Nemá radost ze špatnosti, ale vždycky se raduje z pravdy. Ať se děje cokoliv, láska vydrží, láska věří, láska má naději, láska vytrvá. Láska nikdy nezanikne. Proroctví - to pomine; jazyky - ty ustanou; poznání - to bude překonáno. Vždyť naše poznání je jen částečné, i naše prorokování je jen částečné; až přijde plnost, tehdy to, co je částečné, bude překonáno. Dokud jsem byl dítě, mluvil jsem jako dítě, smýšlel jsem jako dítě, usuzoval jsem jako dítě; když jsem se stal mužem, překonal jsem to, co je dětinské. Nyní vidíme jako v zrcadle, jen v hádance, potom však uzříme tváří v tvář. Nyní poznávám částečně, ale potom poznám plně, jako Bůh zná mne. A tak zůstává víra, naděje, láska - ale největší z té trojice je láska.
První list Korintským, 13, 1-8 a 13
|
kambala |
|
(3.1.2010 18:39:09) holky, jenže vy na to jdete moc obecně....já k tomu nepřistupuju z hlediska obecné generalizace problému na filozoficko theologické rovině, ale jako člověk, co přichází do styku s oběťmi i pachateli. Co myslíte, kdo páchá naprosto převážnou část sexuálních deliktů? Muži. Kdo páchá převážnou část násilné kriminality? Muži. (jen pro info, ženy se rovnají mužům jen u těch krádeži)...v Čr sedí za vraždu 700 lidí, z toho 500 je vražda ženy spáchaná mužem (tzv. femicidum)....takže, ono to není o tom, jeslti se to dřív smělo a dnes ne...děje se to pořád, jenom dnes se to trestá. Mě na tom štve, že se to bude dít očividně dál, protože třeba já fakt nemám tolik síly, abych mohla přepadnout na ulici chlapa, omlátit mu hlavu o obrubník, brutálně ho znásilnit, okrást a pak mu natáhnout takovou, že se probere za hodinu. Zatímco na mne by si to mohlo vyzkoušet stádo chlapů a uspěla by jich pravděpodobně většina
|
|
|
|
Zasjaj |
|
(3.1.2010 19:14:16) Madekaine, no jo, vidis, ta konzervativni moralka bude ta "stara dobra", co tu byla pred tim, nez prisla tahle soucasna prohnila.
|
|
|
|