Deníky Fotoalba Vzkazy
   Hlavní stránka deníků 

Patří do deníku

Naše práce s týdenními plány

Autor: Žluťásek. , 15.11.2012


Asi před 6 týdny jsem u nás "ve škole" zavedla práci s týdenními plány. Myslím, že je to už celkem dlouhá doba na to, abych pokus označila za vydařený a sdílela s vámi náš nový způsob vzdělávání tak, jak jsem ho pojala já. Zatím nebyla ani jedna krize, které se dříve objevovaly celkem pravidelně nejpozději po 14 dnech.


Takže:


O víkendu si vždycky sednu k učebnicím ČJ a Mat. Já mám Frausovské, ale je to jedno, o jaké učebnice se jedná. Nemusely by být vůbec, ale matiku od pana Hejného mám ráda a čeština mi slouží k tomu, abych nemusela dlouze vymýšlet co že by vlastně děti měly dělat.


Mám spočítáno, že ve škole vychází denně jedna stránka v ČJ/Mat (uč.+PS dohromady) a taky mám vyzkoušeno, že i na naše děti je to tak akorát. Pak projedu těch pět stránek a pěkně ke každému bodu či cvičení v učebnici napíšu heslo do plánu. Takže např. v učebnici se začínají probírat vyjmenovaná slova + se na těch pěti stránkách opakují slovní druhy, párové souhlásky a druhy vět. Napíšu tedy hesla VYJMENOVANÁ SLOVA PO B (to napíšu třeba 7x), SLOVNÍ DRUHY, PÁROVÉ SOUHLÁSKY, DRUHY VĚT. Do češtiny vždy ještě píšu 5x PSANÍ, 5X ČTENÍ, 1X TVŮRČÍ PSANÍ.


Stejným způsobem sepíšu i matematiku.


V prvouce probíráme momentálně jednotlivé zěmě, píšu tam tu, kterou zrovna probíráme


Pak napíšu TV,HV,VV,PR.V.


Vyučování probíhá tak, že si každé dítě vybírá co, kdy a jakým způsobem chce dělat a vypracovanou aktivitu si v plánu škrtne. Když si vybere čtení, může číst cokoliv co zrovna máme doma- knížku ,časopis, komiks, svojí starší tvorbu, může si vybrat nějaké cvičení na čtení s porozuměním, kde je např. napsáno co má namalovat a maluje podle zadání. Dál mám cvičení na čtení +otázky, řazení vět do uceleného příběhu, čtení k tématu, které zrovna probíráme v prvouce...


Když si vybere psaní- může si vzít písanku, může přepisovat básničky, texty, může si jen tak psát, může vymýšlet vlastní příběhy/pohádky (pak si zároveň škrtne tvůrčí psaní), deníček (taktéž), dopis (taktéž), mail.


U vyjmenovaných slov si může vybrat např. tvoření vět s vyjmenovanými slovy, čtení z knihy Výři nesýčkují, či vyjmenované čtení o přírodě, pexeso s vyjmenovanými slovy (obrázky), bingo s vyjmenovanými slovy, doplňování i/y do textu, vyrábím různé pomůcky kdy např. příbuzná (vyjmenovaná) slova napíšu na papír a rozstříhám na příponové části, předponové části a kořen nechám jen jeden- děti pak skládají jednotlivá slova a povídáme si o nich, různé hry, kdy chodí po hracím plánu a místo házení kostkou doplňují i/y a jdou o příslušný počet bodů z druhé strany karty (pokud správně odpovědí), atd.


Takto zpracuji všechna témata v týdenním plánu. Když si děti vymyslí vlastní aktivitu na procvičování daného tématu, tak to vítám, mají možnost.


Tvořit můžou buď samy, ale většinou tvoříme k tématu, které probíráme v prvouce, Jířa si škrtá po návštěvě ZUŠky. TV je jakákoliv tělesná aktivita- kolo, lyže, delší výlet, sportovní hry..., PRAC.V.- podíl na vaření, pečení, péče o zahradu, práce se dřevem a hřebíky....většinou si činnost děti samy vymyslí, málokdy je musím vést.


Oznámkujte článek (jako ve škole)!
1 2 3 4 5
výborný nedostatečný
Průměrná známka: 1 (známkovalo 2 čtenářů)
Zobrazeno doposud 745 x.
Technická podpora: na této adrese. (C) 1999-2011 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.