Přidat odpověď
Ti, co zavrhují výuku mluvnice a jazykové rozbory na zš a jen by se zabývali četbou a slohem, si musí uvědomit, že učitel si nemůže učit tak, jak se mu zachce, ale že musí dodržovat ŠVP, kde ta mluvnice a rozbory jsou.
A další věc, která naši práci vymezuje, jsou příjimačky. Tvořivá činnost a sloh tam není vůbec. Jediným slohovým úkolem tam bává poznat z ukázky slohový útvar, toť vše. Dovedu si představit rodiče neúspěšných dětí u příjimaček, jak remcají, že se s dětmi nic nedělalo, jen se četlo nebo se vymýšlelo ptákoviny.
Také si je třeba uvědomit, že se na mnoha školách snížila časová dotace čj kvůli různým novým výchovám. Za nás bylo na celé zš 5 hodin čj týdně. Já učím na naší škole týdně už jen 4 hodiny. Za nás byly i různé odpolední kroužky věnované nějaké formě čj, dnes nemám nic.
Předchozí