Známka je navíc subjektivní věc.
Jediného člověka (učitelky onoho předmětu), ale i systému v té dané škole.
To je pak vidět i třeba na jednotných testech pro dané ročníky, které dostávají jednotlivé školy (matika, čeština, obecné studijní předpoklady?), vypadl mi název, v tom testu ve výsledcích lezla housenka na kytku
![~:-D](/g/s/1.gif)
.
Tak dejme tomu možná tady je vidět určitá objektivita. Ale vůbec se neshodoval se známkami našich dětí. Dcera se umístila ve vysokém nadprůměru, na vysvědčení ovšem dvě čtyřky (za nerespektování autority ředitelky školy)...nakonec sama psala osobní dopis řediteli střední školy, kam se chtěla dostat, protože počítač ji ze studia automaticky vyřadil
![:-)](/g/s/0.gif)
.
V prvním ročníku byly vidět rozdíly jednotlivých žáků z jednotlivých základních škol (někteří jedničkáři se vůbec nechytali)
P.S. - Se synovými naprosto průměrnými známkami jsme souhlasili a i test je správně potvrdil.
Známka nikdy nebude mít správnou výpovědní hodnotu o znalostech, možná v průřezových testech. A jednotlivé znalosti bez souvislostí jsou navíc k ničemu. Na to stačí mít jen výbornou (třeba fotografickou) paměť. Ale to přece nestačí.