Přidat odpověď
"neříkám, že je české školství ideální, ale nerada bych, aby to tu dopadlo tak, jak popisovala Eudo - v určitém stupni vzdělání studuješ "špatné" předměty, máš smůlu, nemůžeš později zvolit školu, kterou bys chtěl"
No ono to neni presne takhle, jak jsi to pochopila:
Ten predmet si muzes dostudovat na gymnaziu pro dospele. A to muzes soucasne se studiem na VS (=muzes si studium rozdelit na kurzy a zacit tim, na ktery se prospechove dostanes/mas potrebne predmety. Eventuelne muzes behem gymnazia prestoupit na jiny smer/nebo si ten predmet pribrat - moznosti je dost, kdyz na to stacis.
Gymnazium tady je stredni skola pod jednou strechou - krome napr. humanitniho smeru /s nekolika jazyky)prirodovedecky smer (=vic fyziky/chemie/matiky) spolecenskych ved (jazyky a matematika), esteticky smer, technicky (=vice mene prumyslovk), IT zamereni progrmovani, smery se sportovnim zamerenim (=udelat talentove zkousky z nejakeho sportu -fotbal, hokej, jachteni, jezdeni na koni, basket ap - nema kazde gymnazium vsechny) - u vsech Tech zamereni soucasne mas i dalsi predmety. Z prirodovedeckeho smeru, km chodi nejnadanejsi deti, jdou na VS - lekar, socionom, psychiatrie atd atd. Z Tech ostatnich se dostanou na ruzne jine obory VS.
To bys mohla porovnat treba s tim, ze kdyz chodis na prumyslovku v CR, tak ti zrejme taky chybi nejakej predmet, abys mohla studovat cokoli.
Předchozí