Díky za tento příspěvek, aktuálně se pracovními sešity zabývám a hodlám je řešit na nadcházejícím rodičáku.
Pracovní sešity mě neskutečně vytáčejí. Kromě cizích jazyků není důvod je pořizovat. Děti na 1. stupni mají do ČJ a MA kromě učebnic a čítanky tolik sešitů, že nechápu smysl pracovního sešitu. Přesně jak píšeš - děti nejsou schopny vytvořit vlastní větu, v pracovním sešitu mají vše naservírováno, nejsou nuceny samy tvořit a přemýšlet.
O ceně za tyto sešity snad nemá smysl ani mluvit, to prostě nechápu
A všimla jsem si, kolik dětí chodí do školy v předklonu. Mají těžké batohy, a i když učitelky nabídnou, že si mohou některé věci nechat ve škole, tak ve finále to dopadne tak, že toho prostoru ve třídě moc není a dítě je zmatené, co si má vzít domů a co může nechat ve škole.
Nevím, jestli pořizování (nejen pracovních) sešitů je plně v kompetenci každé učitelky, nebo zda jsou nějaké předpisy, které musí dodržovat. S nostalgií vzpomínám na naše lehké aktovky v 80. letech. Když pominu opruz s linkováním sešitů, tak jsme to měly my děti i naši rodiče mnohem jednodušší než dnes.